Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1390
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Dat is mooi Cipke en eigenlijk nog niet in deze voorstelling gezien; knap snijwerk.
Fumo et Emergo ;p

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Robbie-san »

Er komen weer mooie spullen voorbij!!!! Geniet van jullie aanwinsten!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

cipke schreef: 10 jun 2018 13:08 Op een rommelmarkt gescoord, voor een mooie prijs.
Afbeelding
nice, beter dan mijn rommelmarktvondsten! Moet ik nog eens posten trouwens.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Goddomme Pol , mooie meerschuimer ! Veel rookgenot met beertje....

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Vandaag een pakketje toegekregen via Schotland met lekkers erin:
Germain’s Rich Dark flake, Full latakia, Royal jersey perique en 1820.
Gawith & Hoggarth Revor plug.
Wilson’s Jocky snuff en McCrystal’s sunset snuff.
Rodgers pipe knife.
De K&P Peterson 312 pijp die ik had aangeschaft bij Annie69 (Dre), maar vorige week geen foto van online kreeg.
En nu genieten maar......
Afbeelding

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Meester W »

Mooi allemaal. Proficiat !
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

Lekker Jekke!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

De 1820 beviel me uitermate Arno.....de rest nog niet getest. De Revor is voor de kluis.
Wel jammer dat de tabak redelijk duur is in Engeland.

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1161
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door cipke »

Koekjesdoos met inhoud van men madam gekregen, ik ben met beide zeer tevreden :mrgreen:


Afbeelding
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Met de doos en inhoud pol , of met je madam en doos ?? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Onze zoon was in Dubai en bracht

3 blikjes
003-019-0008-1.jpg
voor mij mee.

Prijs in Euro's omgerekend 12,80.

Jammergenoeg hadden ze niet meer in voorraad.

Het is de enige tabak met een toevoeging van Latakia die ik nog wel lekker vind, omdat de Latakia gering is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

Afbeelding
Kom maar op met die plugs en ropes.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Wowbagger schreef: 15 jun 2018 18:20 Afbeelding
Kom maar op met die plugs en ropes.
Hé old Hickory 's heb je die in Nederland gekocht en voor een fatsoenlijke prijs?
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

Tobias Tobit schreef: 15 jun 2018 20:13
Wowbagger schreef: 15 jun 2018 18:20 Afbeelding
Kom maar op met die plugs en ropes.
Hé old Hickory 's heb je die in Nederland gekocht en voor een fatsoenlijke prijs?
Fatsoenlijke prijs weet ik niet zo goed maar inderdaad in NL.
www.vuurenrook.nl

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Bedankt voor de link maar voor die prijs heb ik ze vaker in NL gezien.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

Tobias Tobit schreef: 15 jun 2018 22:51 Bedankt voor de link maar voor die prijs heb ik ze vaker in NL gezien.
Zullen vast wel goedkoper te vinden zijn, maar deze winkel kan ik gewoon langs en hoef dus ook geen verzendkosten te betalen. Moet zeggen dat ze prima in de hand liggen, fijne balans hebben. Ga hier nog veel plezier van hebben denk ik.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Ja, plezier ga je er zeker aan beleven. Slijpen van koolstof staal is veel makkelijker en het scherp houden van dit soort messen is een fluitje van een cent. Bovendien kan ik de ouderwetse look ook erg waarderen. En ja, de verzendkosten zijn meestal de deal-breaker maar dat geldt voor heel veel producten. Heel veel plezier met kokkerellen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
lindbergh-nl
Berichten: 299
Lid geworden op: 05 jun 2014 13:59
Locatie: Steenwijk

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door lindbergh-nl »

De vrouw is even naar de kringloop geweest en heeft daar blijkbaar een nieuwe oude pijp gescoord. Ik heb wel gehoord van Brilon, maar dit is de eerste keer dat ik er eentje zie. Eens proberen te roken of bewaren als ongerookt?

Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Vandaag een rondje Leiden gewandeld. Bleek een braderie te huisvesten, aardige drukte!

Even de verschillende detaillisten bezocht:
- Rokerspaleis Marcella, heeft Samuel Gawith(!), Peterson, Mac Baren, enkele basics (voortrekker, sail, etc). Erg vriendelijk!
- Busch heeft weinig, enkel de 5 basics, voornamelijk sigaren en sigaretten.
- Het eerste valutahuis (sigarenmagazijn Ter Haar) heeft een flinke verzameling blikken, van Peterson, Mac Baren, Solani, Rattrays, Erinmore, Troost en meer.

Vandaag zodoende gescoord:
- Solani Geel (663)
- Solani Bruin (Aged Burley Flake)
- Rattrays Marlin Flake
en
- Samuel Gawith St. James Flake

Verder kwam via een van mijn connecties nog een bijzonder nieuw product binnen van Mac Baren:
HH Burley Flake. Vanavond maar eens proberen!

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Mijn waarde vriend de postbode kwam vandaag langs met lekkers: 2 blikjes Cornell & Diehl Sunday Picnic. Weer 2 blikjes in de kluis erbij.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

lindbergh-nl schreef: 18 jun 2018 21:15 De vrouw is even naar de kringloop geweest en heeft daar blijkbaar een nieuwe oude pijp gescoord. Ik heb wel gehoord van Brilon, maar dit is de eerste keer dat ik er eentje zie. Eens proberen te roken of bewaren als ongerookt?

Afbeelding
Deze schreeuwt erom gerookt te worden! Prachtig pijpje.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

NoneNicer schreef: 22 jun 2018 16:55 - Busch heeft weinig, enkel de 5 basics, voornamelijk sigaren en sigaretten.
Ja, Lode Busch verwijst klanten voor pijp en pijptabak vaak door. Bij hem koop ik m'n sigaartjes. Ik ga over een week m'n Cigar Box Ukuleles bij hem afleveren. Sinds hij geen rookwaren meer mag tentoonstellen zoekt hij het in sigarenkistjes en dergelijke. Cigar Box Guitars trekken veel aandacht en worden vaak gefotografeerd. Ik ben dus benieuwd ;)

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Vandaag was het weer tijd voor een rondje naar het oosten:
- Gronau, in de afgelopen paar jaar is een whiskey en cigar lounge verhuisd naar de binnenstad. Daar een mooie Al Pascia Curvy #2 gescoord met filter, in bruin naturel afgewerkt. Die zijn vaak uitverkocht! Verder is er daar voornamelijk tabak van Peterson (vrijwel de gehele lijn) en wat Dunhill en wat Mac Barens, de laatsten niet meer dan 3 soorten. Volgens de uitbater komt er meer en meer jong volk overstappen van shag naar pijp. Positief als je het mij vraagt! Een hele mooie zaak met veel keuze in sigaren en whiskey. Pijpen van Big Ben, Peterson, Stanwell. Er gingen nog een oud blik (want vierkant) university flake en Mac Baren plumcake (oude stijl blik) mee.
- Enschede, tabakzaak aan de oude markt, vroeger mijn vaste stek. Moeder en dochter stonden beide in de zaak, het was een leuk weerzien. Hebben van Mac Baren vrijwel de gehele lijn, verder de klassiekers als Voortrekker, Coopbaart, Sail, Troost etc. daarnaast een beetje Davidoff en heb op 'aanraden' van de post van Huub de Luxury meegenomen en geprobeerd in de Al Pascia Curvy. Heerlijk! Verder nog de kans gegrepen om eens Mac Baren Symphony mee te nemen.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Rob schreef: 23 jun 2018 12:02
NoneNicer schreef: 22 jun 2018 16:55 - Busch heeft weinig, enkel de 5 basics, voornamelijk sigaren en sigaretten.
Ja, Lode Busch verwijst klanten voor pijp en pijptabak vaak door. Bij hem koop ik m'n sigaartjes. Ik ga over een week m'n Cigar Box Ukuleles bij hem afleveren. Sinds hij geen rookwaren meer mag tentoonstellen zoekt hij het in sigarenkistjes en dergelijke. Cigar Box Guitars trekken veel aandacht en worden vaak gefotografeerd. Ik ben dus benieuwd ;)
Leuk, dat is een goede manier van marketing binnen de grenzen denk ik 😁 maar moet je dan ook snaren maken van afgeweekte waarschuwingsstickers?

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Vandaag binnen gekregen:
Captain Earle Ten Russians en Samuel Gawith Squadron Leader special edition (beperkte oplage nr 1776 van de 3000). Originele squadron leader met perique.
Afbeelding
Zaterdag nog eens langs Tabakado in Eindhoven geweest....geen pijptabak gevonden maar wel enkele sigaren op de kop kunnen tikken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Jekke schreef: 26 jun 2018 17:58 Vandaag binnen gekregen: Originele squadron leader met perique.
Zo die lijkt me lekker!

Ik kreeg vandaag een grote verpakking st James flake van Samuel Gawith binnen. De verpakking viel me echter ernstig tegen. Ik verwachtte een vacuüm verpakking in de doos maar er zat een grote ziplock zak in. Verre van luchtdicht. De doos en de dunne krimpfolie die daar omheen zat zal ook niet veel voor de afsluiting doen. In vergelijking met de C&D vacuüm verpakking of de mylar zakken van Germain's /Esoterica valt dit me zwaar tegen van SG. De flakes zijn tijdens het vervoer en bij de vorige eigenaar al flink geschud en uitrubben zal dus makkelijk worden.

Ik heb ze maar snel in een weckpot gestopt en voor eventuele forumleden die zo'n verpakking direct in de kelder gestopt hebben, ik zou hem ook in een pot stoppen anders heb je straks een unieke SG tabak namelijk te droog :lol:
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Ik ken het gevoel....vorige maand bij GQ in Engeland tabak van Germain’’s besteld en de Dark flake in bulk genomen: ook gewoon in een niet gesealde pouch en dus direct in een pot gedaan (wel een week later pas ontvangen omdat het door een kennis uit Engeland werd meegebracht). De tabak die ik open houd gaat bij mij sowieso in potten om de tabak in goede conditie te houden. Tabak van bij andere leveranciers in bulk is ook in een povere zipseal, dus ook direct de pot in of droge tabak.
Laatst gewijzigd door Jekke op 27 jun 2018 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Tobias Tobit »

Met bulk kan ik het nog wel begrijpen. Ik bestel meestal ook kleinere hoeveelheden die snel zijn op te roken. Als het een verpakking uit de fabriek betreft verwacht ik er toch meer van.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

tomatamot

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door tomatamot »

Heb vanmorgen ook twee 250 grams dozen van Samuel Gawith ( SkiffMixture ) binnen gekregen.
Zelfde laken een pak.
Een doos aangebroken, het restant in een grote weckpot.
De tweede doos in een grote "tupperware doos" gelegd voor tezijner tijd.
Maar ik heb ook nog een pakje van Mr. Brog gekregen :

https://brogshop.pl/en_US/p/Pipe-Specia ... -Brog-/936

Heb er een bodempje Skiff mee gerookt, was zo enthousiast dat ik subiet hun goedkoopste Morta pijpje erbij heb besteld.

Plaats reactie