Alternatieve filterpijp..

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Alternatieve filterpijp..

Bericht door The_Undertaker »

Kwam dit plaatje elders tegen:

Afbeelding

Heeft iemand hier ooit ervaring mee opgedaan? :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door Kees Flake »

Nog nooit gezien ben benieuwd of er andere zijn die dit wel gezien of gerookt hebben.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5376
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door Paasei »

Nog nooit eerder van gehoord, maar tabak om de rook van nicotine te ontdoen?
Zou mooi zijn moesten er ergens ervaringen met dit systeem te vinden zijn, maar aangezien het uit het pre-internet tijdperk lijkt te stammen...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door PhilipV »

Nog nooit gezien laat staan gebruikt. Heb je info gevonden over het merk?
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door The_Undertaker »

PhilipV schreef:Nog nooit gezien laat staan gebruikt. Heb je info gevonden over het merk?
Nope, het kwam voorbij in een groep op Fakebook, verder geen info, ook niet in de reacties
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door The_Undertaker »

Via een reverse search op Google Images zie ik o.a. dat deze afbeelding stond in de Popular Science, nr. 11 uit 1939.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door PhilipV »

Via Google books even bekeken, staat niet echt een merk bij ... Ofwel kijk ik erover?
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door dinck »

Poeh, dat is wel gedateerd, zeg. Tegenwoordig zou er een geregelde katalysator (en een roetfilter) in het rookkanaal moeten worden gemonteerd om een nog geloofwaardige gezondheidsclaim te kunnen maken.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5376
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door Paasei »

dinck schreef:Poeh, dat is wel gedateerd, zeg. Tegenwoordig zou er een geregelde katalysator (en een roetfilter) in het rookkanaal moeten worden gemonteerd om een nog geloofwaardige gezondheidsclaim te kunnen maken.
:lol: :lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door Bommel »

dinck schreef:Poeh, dat is wel gedateerd, zeg. Tegenwoordig zou er een geregelde katalysator (en een roetfilter) in het rookkanaal moeten worden gemonteerd om een nog geloofwaardige gezondheidsclaim te kunnen maken.
Philip Morris brengt een nieuw soort sigaret de markt die de tabak verhit zodat men de damp kan inhaleren.
Of dit ook voor de pijproker iets kan worden betwijfel ik daar inhaleren nauwelijks van toepassing is.
Maar een nieuwe trent wordt gezet......mocht die aanslaan.


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Alternatieve filterpijp..

Bericht door Tobias Tobit »

Grappig ik had niet gedacht die dingen ooit nog terug te zien. Toen ik nog studeerde en sigaretten rookte kwam een van mijn huisgenoten met een superdeal aan. Hij had via een of andere instantie het voor elkaar gekregen om voor iedereen gratis rookwaar te regelen. Het enige dat we moesten doen is zeer regelmatig roken en bijhouden wat we ervan vonden. Nou als je studeert is elke uitgave die je je kan besparen er een dus wij met zijn vieren naar die tent toe. Bleek bovenstaand apparaatje te zijn. Kan er kort over zijn de studenten zijn allemaal binnen een week weer terug op de gewone sigaretten.

Wij hadden wat minder stoere prototypes maar ik ga ervan uit dat dit exact hetzelfde systeem is. Het werkt als volgt. In het apparaat zit een soort broodroostertje dat de sigaret van buiten af toast. Dit zou de nicotine en wat andere smaakstoffen doen verdampen. De damp die je dan inademt zou veel minder schadelijk zijn dan van een normale sigaret. Echter doet dat toasten iets met die sigaret en de smaak van de rook het smaakt echt verbrand. Als dat de toekomst van roken is dan ga ik of stoppen of in Cuba wonen.
Ik hoop voor de arme drommels die het apparaat kopen dat het een heeeeel stuk verbeterd is ten opzichte van de versie die wij getest hebben.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Plaats reactie