De ontmaagding

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2017 23:58

De ontmaagding

Bericht door Sebastian »

Heren!

Mijn ontmaagding met de tabakspijp is een feit.
Het was een bijzondere ontmoeting met 'de pijp' en een leuke avontuur.

Ik heb voor het eerst Davidoff Brazil gerookt in een pijpje zonder filter. Ik heb het e.e.a. fout gedaan, waardoor ik de pijp 3x heb gevuld.
De eerste keer heb ik het tabak te los gehad, de tweede keer te hard aangestampt en de derde keer was het 'goed'.

Ik moet zeggen... het is meer werk dan met een sigaar. Het tabak smaakt toch echt anders dan in de verpakking, maar het was niet vies.
Het rook was erg warm op de tong, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik als een gek rustig :-T aan het puffen was. De pijp ging namelijk toch vrij vaak uit. Stampen, aansteken, puffen, stampen, aansteken, puffen, stampen, puffen. Wat een werk zeg.

Maar de vrouw vond het lekker ruiken en ik vond het lekker smaken. Voor herhaling zeker vatbaar dus ;p

Wel heb ik het mondstuk van mijn grote vriend Harold Lensen gesloopt... Doordat ik de pijp probeerde te klemmen tussen mijn tanden, heb ik flink wat krassen veroorzaakt met mijn carnivorengebit. "Schuldgevoel"

Al met al een positieve eerste ervaring en een leuke ontmaagding met een prettige herinnering.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: De ontmaagding

Bericht door roocker »

Nog een lange weg te gaan , maar het begin is er ! Met een filterpijp heb je in ieder geval iets minder last van je tong , dus in de toekomst misschien 1 aanschaffen . Tijdens het stoppen van je pijp ook regelmatig de trek testen en dan pas vaster duwen . Na de 1e en 2e aanvuring weer rustig aantampen , en als een pijp ingerookt is brand deze beter .

Je tabak mag je ook even laten drogen alvorens je de pijp stopt . Een hele ontdekkingsreis heb je voor de boeg , niet snel opgeven . De klik komt vanzelf , of je krijgt het niet onder de knie . Rustig blijven proberen en experimenteren . Hopelijk vind je tzt het genot en ontspanning van het pijproken .

Veel succes en plezier .

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: De ontmaagding

Bericht door NoneNicer »

Sebastian schreef:Heren!

Mijn ontmaagding met de tabakspijp is een feit.
Het was een bijzondere ontmoeting met 'de pijp' en een leuke avontuur.
Dat is fijn om te horen!
Sebastian schreef: Maar de vrouw vond het lekker ruiken en ik vond het lekker smaken. Voor herhaling zeker vatbaar dus ;p
Dat is heel goed geweest, dat de dame er bij was en ook positief reageert op de gekozen tabak. Volgens mij is wat je gekocht hebt ook een wat natuurlijkere tabak (geen zoetje toch?) en als dat goed landt bij vrouwlief, dat is bonus!
Sebastian schreef: Wel heb ik het mondstuk van mijn grote vriend Harold Lensen gesloopt... Doordat ik de pijp probeerde te klemmen tussen mijn tanden, heb ik flink wat krassen veroorzaakt met mijn carnivorengebit. "Schuldgevoel"
Ik denk dat dat wel goed komt, ik heb zelf nog geen pijp gesloopt met de tanden, dus wellicht dat je wat lichtere strepen ziet; dat kan, zeker bij een pararubber mondstuk. Zolang je geen stukken in je mond hebt gehad en er gaten in zitten, is ie nog niet gesloopt. En ik verwacht dat er al op gerekend is in de keuze voor de uit te lenen pijp dat zo iets ook kan gebeuren. Maak je geen zorgen en oefen rustig verder. Misschien met een beetje oppoetsen met een katoenen lap wil het al weer bijtrekken.
Sebastian schreef: Al met al een positieve eerste ervaring en een leuke ontmaagding met een prettige herinnering.
Heel fijn, en vergeet niet: rustig aan, dan geniet je het meest!

Gebruikersavatar
Sebastian
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jun 2017 23:58

Re: De ontmaagding

Bericht door Sebastian »

Vanmorgen wakker geworden met een gevoelige tong en keel :?
Volgens mij te hard aan de pijp gelurkt gisteravond.

@ NoneNicer: Ik vind deze Davidoff een best geurige en zoete tabak hoor... Maar vers ruit ie veel zoeter dan aangestoken. Het is zeker een bonus dat vrouwlief hier positief op reageert 8) 8) 8)

Ik heb Harold laten weten van zijn pijp. Zijn reactie was: Houd hem maar. Heb je een leuke oefenpijp. Hij vond het leuk dat ik ervan genoten heb. Superkerel! Had niet gehoeven.

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: De ontmaagding

Bericht door polleke »

Sebastian schreef:Heren!

Mijn ontmaagding met de tabakspijp is een feit.
Het was een bijzondere ontmoeting met 'de pijp' en een leuke avontuur.

Ik heb voor het eerst Davidoff Brazil gerookt in een pijpje zonder filter. Ik heb het e.e.a. fout gedaan, waardoor ik de pijp 3x heb gevuld.
De eerste keer heb ik het tabak te los gehad, de tweede keer te hard aangestampt en de derde keer was het 'goed'.

Ik moet zeggen... het is meer werk dan met een sigaar. Het tabak smaakt toch echt anders dan in de verpakking, maar het was niet vies.
Het rook was erg warm op de tong, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik als een gek rustig :-T aan het puffen was. De pijp ging namelijk toch vrij vaak uit. Stampen, aansteken, puffen, stampen, aansteken, puffen, stampen, puffen. Wat een werk zeg.

Maar de vrouw vond het lekker ruiken en ik vond het lekker smaken. Voor herhaling zeker vatbaar dus ;p

Wel heb ik het mondstuk van mijn grote vriend Harold Lensen gesloopt... Doordat ik de pijp probeerde te klemmen tussen mijn tanden, heb ik flink wat krassen veroorzaakt met mijn carnivorengebit. "Schuldgevoel"

Al met al een positieve eerste ervaring en een leuke ontmaagding met een prettige herinnering.
Joh ! Zelfs ik kan het !! Dus dan is het echt niet moeilijk hoor maar ,zonder dollen ,oefening baart kunst ! En ik garandeer je dater een hele prettige toekomst in zit !! Zeg ik als pijp en sigarenroker al zo n slordige 34 jaar !! Kortom SUCCES ![emoji1303]

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: De ontmaagding

Bericht door junksculp »

Wel een goede service dat je de pijp mag houden :D . Ik rook nu 6 maanden pijp en geniet er steeds meer van, het is een geweldige ontdekkingstocht en een super ontspanning! Proberen en genieten!

Plaats reactie