I smoked a pipe and i liked it!

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

I smoked a pipe and i liked it!

Bericht door Bart Iron »

Ik ben begonnen met het inroken van het Duitse pijpje en heb nu twee keer half gevuld met Coopvaert tabak.

Ondanks dat de smaak vast nog niet optimaal is, omdat het pijpje behoorlijk is schoongemaakt, vond ik het lekker. Wat mij opviel is dat de smaak in de mond lang niet zo scherp was als ik mij had voorgesteld door de geur uit het pakje.

Er zijn wel een paar nadelen: Het pijpje heeft een hele kleine ketel waarin de tabak vrij grof lijkt en het ronde mondstuk voelt niet heel natuurlijk in de mond. Ook het dekseltje zit een beetje in de weg met opnieuw aansteken.

Conclusie: Voor iemand die in zijn hele leven nooit gerookt heeft verbaasd het mij hoe makkelijk en lekker ik dit eigenlijk vind.
Het heeft mij doen besluiten om wat pijpjes via marktplaats aan te schaffen.
Het is nog een beetje een onwennige situatie, want mijn vrouw heeft mij nog nooit rokend gezien. Zij weet het dan ook nog niet. Ik lijk wel potverdomme wel 15. :? :D

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

ow ow ow stiekum roken.. als je vrouw erachter komt is dat met blote voeten naar bed :wink: maar mooi dat het zo in de smaak valt !

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ja ja, er is een reden waarom pijpen nu er uitzien zoals ze uitzien; je staat op de schouders van heel wat generaties pijprokers die ons gereedschap stukje bij beetje geperfectioneerd hebben...
Een plat mondstuk laat zich inderdaad prettiger in de mond houden.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

drfretboard

Bericht door drfretboard »

LOL LOL LOL LOL :shock:

Beter 'uit de kast' komen daarmee :lol: :lol:

Wat je ook kan doen is goed "inlezen" op de geschiedenis van het pijproken, zodat je goed kunt uitleggen hoe je 'deelneemt aan een cultuur die ouder is dan de menselijke geschiedschrijving' en dat het vooral van het opperste belang is deze oeroude traditie in stand te houden en je aandeel in de verantwoordelijk daartoe op te nemen. Gelukkig is dit niet een last maar een gave.

Lees vooral het Pijprokersbrevier als je die weet te bemachtigen. Daarin tref je alles wat je nodig hebt aan verrijkende argumentatie-stof.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

:lol: :lol: :lol: Een oud pijpje met grote gevolgen.
Ik zal er niet al te mistig overdoen pijpeloentje en de vrouw van het weekend mee uit winkelen nemen.
Na al die schoenenwinkels doemd daar ineens een tabakszaak op met de mooiste pijpen.
Je haald het oude pijpje uit je zak en vraagt aan de tabakgrossier of hij ook een moderne uitvoering heeft.
Je verhaald, waar de vrouw bij is, dat je het genot wilt vergelijken e voila, de nieuwe pijp is afgerekend. :lol: 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Neem een tabak met een goede room note! :o Iets zoets vinden vrouwen vast wel lekker.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Het boekje heet trouwens het 'Pijpenbrevier'.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Succes met de vrouw hahaha Inderdaad een tabak nemen met een goede roomnote :) Gelukkig deed mijn vriendin er niet moeilijk over dat ik ging pijproken. Ze houdt wel van een beetje excentriek ^^
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Haha, bedankt voor jullie goede raad en strijdplannen!

Het komt vast goed.


:D

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Roken, mijn eeuwige jeugdzonde en iedere keer van de nicotinestoot kreeg ik een kick ... :D
boyenne Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Nou, de basis is gelegd. De kastdeur staat op een kier.
Toen ik lekker op internet mij aan het verdiepen was in wat foto's kwam mijn vrouw terug van het werk en ging , haar dag doornemend, naast mij zitten.
Toen ze zag dat ik naar pijpjes aan het kijken was, zei ze:" ga je echt pijp roken" (Ik had met de vondst van het pijpje uit de container al laten weten dat ik hem een keer wilde uitproberen, maar zij wist niet dat ik dat allang gedaan had).
Ik zeg met een serieus gezicht en zonder te lachen:" Ja dat was ik wel van plan, ja". "Oh" riep ze spontaan, "dan moet je een keer een beetje tabak van Rob vragen. Hij heeft altijd een geel blikje en hij maakt zijn pijp ook schoon en vanalles enzo" (Rob is een man met een verstandelijke beperking die graag zijn pijpje rookt en die zij begeleidt) Waarop ik antwoordde met een brede grijns: "Dat heb ik al".
Toen moest ze lachen.

Zo zie je maar. Voor alles is een tijd.

:D :D

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

8) gezien de foto's waar mannen op internet zich zoal mee bezig kunnen zijn lijkt me enige opluchting als het over pijp roken gaat wel te begrijpen... :shock:
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

mooi dat mevrouw pijpeloentje het wel een goed idee vond, ze kwam iig met wat ideeen alvast

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1230
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

en weet niet of Rob de mogelijkheden en internet heeft,
hij is hier altijd welkom
pijpeloentje schreef:"Oh" riep ze spontaan, "dan moet je een keer een beetje tabak van Rob vragen. Hij heeft altijd een geel blikje en hij maakt zijn pijp ook schoon en vanalles enzo"Zo zie je maar. Voor alles is een tijd.

:D :D

joe
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 sep 2010 04:49
Locatie: Belgié--Maldegem

Bericht door joe »

hoi,


missie geslaagd!Het is mij als vrijgezel al opgevallen dat mannen altijd een beetje vrees hebben voor de reactie van hun vrouw als het over nieuwe dingen gaat.Maar het lijkt dat het in jou geval niet nodig was!Geniet nog van je toekomstige pijpjes!!!
En je begripvolle vrouw.

Groet,
joe

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

joe schreef:hoi,


missie geslaagd!Het is mij als vrijgezel al opgevallen dat mannen altijd een beetje vrees hebben voor de reactie van hun vrouw als het over nieuwe dingen gaat.....

Groet,
joe
Ik ben daar doorgaans niet zo bang voor, dankzij mijn 'begripvolle' vrouw.
(Ik zet begripvol tussen aanhalingstekens omdat met dat woord de indruk gewekt wordt alsof er moeite gedaan moet worden om de andere sexe te begrijpen in deze. Ik vind respectvol een betere insteek omdat ze mijn grillen ,wensen en denkbeelden tot op zekere hoogte respecteerd. Zo...de nuance-politie heeft gesproken :D )

Het heeft meer te maken met mijn zelfkennis.
Ik ben vaak een beetje obsessief als het om nieuwe dingen gaat waar ik mij helemaal instort om tenslotte na een paar maanden weer wat anders te verzinnen. Daar wordt ik zelf ook wel eens moe van. Ik ben er meer bang voor dat dit ook zo is met pijp roken en voordat ik dat voor mijzelf duidelijk heb hou ik dat liever even bij mijzelf.

Het is niet dat ik nu de hele dag door wil/moet pijp roken, maar ik verheug mij door de dag heen op een pijpje 's avonds of na het werk.

Afbeelding

Oh, en Rob rookt geen blikjes, maar pakjes Sail geel.

Plaats reactie