Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smidje
Berichten: 652
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:44
Locatie: Diepenbeek belgië
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door smidje »

Arclaud schreef:
smidje schreef: maar als er kenners zijn zullen we maar zeggen , kan altijd goede hints gebruiken hé ;)
dank bij voorbaat :B
't Schijnt dat het inrookproces eentje van lange adem is.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat twee van mijn vier Peterson's vanaf de eerste bowl voortreffelijk rookten.
we komen er wel uit Arclaud :lol:
genieten van het moment dat ik hem binnen krijg , wordt dus vervolgd bij deze ;)
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

kiske

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door kiske »

Je krijgt er in ieder geval geen spijt van Smidje! Je kunt bij een Peterson wel een pijp treffen die uitzonderlijk veel tijd vraagt voordat ze goed is ingerookt. Ik bedoel dan ook echt 10 tallen keren roken meer dan bij een gemiddelde pijp. Ik heb er zo 3. Het resultaat is wel dat als deze rotzakken dan eenmaal ingerookt zijn, het echt de fijnste pijpen in je collectie zullen worden.

Gebruikersavatar
smidje
Berichten: 652
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:44
Locatie: Diepenbeek belgië
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door smidje »

kiske schreef:Je krijgt er in ieder geval geen spijt van Smidje! Je kunt bij een Peterson wel een pijp treffen die uitzonderlijk veel tijd vraagt voordat ze goed is ingerookt. Ik bedoel dan ook echt 10 tallen keren roken meer dan bij een gemiddelde pijp. Ik heb er zo 3. Het resultaat is wel dat als deze rotzakken dan eenmaal ingerookt zijn, het echt de fijnste pijpen in je collectie zullen worden.
ben echt benieuwd Kiske ;)
nu maak je me echt nieuwsgierig hé :)
het is weer een nieuwe ervaring hé
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door rivulus »

smidje schreef:
kiske schreef:Je krijgt er in ieder geval geen spijt van Smidje! Je kunt bij een Peterson wel een pijp treffen die uitzonderlijk veel tijd vraagt voordat ze goed is ingerookt. Ik bedoel dan ook echt 10 tallen keren roken meer dan bij een gemiddelde pijp. Ik heb er zo 3. Het resultaat is wel dat als deze rotzakken dan eenmaal ingerookt zijn, het echt de fijnste pijpen in je collectie zullen worden.
ben echt benieuwd Kiske ;)
nu maak je me echt nieuwsgierig hé :)
het is weer een nieuwe ervaring hé
Dat komt omdat Peterson aan dipstain doet. Ze dopen de hele kop in de verf, inclusief de ketel. Die verf komt langzaam los tijdens het roken en verbrandt met een gore smaak. Onderstaande foto is van een Peterson B2 Aqua. De ragers heb ik tijdens de derde inrookbeurt er in gehad om vocht uit het roer te halen. Je ziet duidelijk de knalblauwe verf.

Recentelijk is Peterson begonnen met inrookpasta. Helaas meestal over de dipstain heen zodat die nog steeds naar boven komt (zoals de bij deze aqua). Sommige modellen krijgen een kurk er in voor de dip zodat alleen de buitenkant geverfd wordt, maar ik heb dat nog niet veel gezien.

Afbeelding
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door PhilipV »

kiske schreef:
smidje schreef:
PhilipV schreef:Mooie Peterson, je gaat er geen spijt van hebben!
jij zou het moeten weten hé ;)
ben jij niet de liefhebber van de Peterson pijp ? :P


Daar zijn de meningen een ietsiepietsie over verdeeld........
:grin: ik reken me nog steeds bij de Peterson adepten hoor!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
smidje
Berichten: 652
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:44
Locatie: Diepenbeek belgië
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door smidje »

PhilipV schreef:
kiske schreef:
smidje schreef:
PhilipV schreef:Mooie Peterson, je gaat er geen spijt van hebben!
jij zou het moeten weten hé ;)
ben jij niet de liefhebber van de Peterson pijp ? :P


Daar zijn de meningen een ietsiepietsie over verdeeld........
:grin: ik reken me nog steeds bij de Peterson adepten hoor!

:D :B
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Claude »

Ik weet niet of er een apart topic voor is, maar stel de vraag even hier, omdat het over een aankoop gaat die nog niet definitief is.
Ik denk er als het ware over :D

Wie heeft er ervaring met Smokingpipes.com? Ze hebben ontzettend veel, maar ik maak me zorgen over de douane kosten. Ik wil een pijpje kopen welke ongeveer 300 dollar kost, en de shipping via UPS is nog eens 45 euro. Ze zeiden dat UPS minder moeilijk doet over de douanekosten. En ze zijn niet bereid de 'pakbon' een paar honderd euro lager te laten uitvallen.

Vraag aan jullie: Hoeveel kan ik verwachten aan de deur te betalen?

Godfrey59

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Godfrey59 »

Claude schreef:Ik weet niet of er een apart topic voor is, maar stel de vraag even hier, omdat het over een aankoop gaat die nog niet definitief is.
Ik denk er als het ware over :D

Wie heeft er ervaring met Smokingpipes.com? Ze hebben ontzettend veel, maar ik maak me zorgen over de douane kosten. Ik wil een pijpje kopen welke ongeveer 300 dollar kost, en de shipping via UPS is nog eens 45 euro. Ze zeiden dat UPS minder moeilijk doet over de douanekosten. En ze zijn niet bereid de 'pakbon' een paar honderd euro lager te laten uitvallen.

Vraag aan jullie: Hoeveel kan ik verwachten aan de deur te betalen?

Dan kun je er voor 90% vanuit gaan dat je er nog invoerrechten en btw over komt te betalen .
Verder is $ 45 verzendkosten veel te hoog voor een pijp :shock: De laatste pijp die ik uit de USA heb laten komen was $ 23 verzendkosten


Godfrey

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Claude »

Ze adviseerden mij dit te doen. Niet de reguliere Usps, maar dus UPS, die van de donkere busjes.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door dinck »

De kosten bedragen € 12,50 (inklaringskosten) en 21% BTW over aankoopbedrag + verzendkosten wat in dit geval neerkomt op ongeveer € 68. - in totaal dus ruim € 80 boven het aankoopbedrag. Ik heb de laatste paar keren zelfs bij pakjes onder de vrijstellinggrens nog de inklaringskosten moeten betalen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Tobias Tobit »

Vrijstellingsgrens ligt toch ook belachelijk laag! Als ik me niet vergis rond de 21 euro buiten de EU. Bovendien wordt ik ook nog elke keer kwaad van de BTW over verzendkosten. Je portemonnee wordt gewoon uitgewrongen door die rare belasting regeltjes.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Claude »

dinck schreef:De kosten bedragen € 12,50 (inklaringskosten) en 21% BTW over aankoopbedrag + verzendkosten wat in dit geval neerkomt op ongeveer € 68. - in totaal dus ruim € 80 boven het aankoopbedrag. Ik heb de laatste paar keren zelfs bij pakjes onder de vrijstellinggrens nog de inklaringskosten moeten betalen.
Ai, dat doet pijn. Maar goed, had ik maar beter moeten weten, want ik heb het toch maar gedaan :shock:

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door dinck »

Ik hoop voor je dat het pakje door een gemakzuchtige ambtenaar zal worden behandeld.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door rivulus »

De hoge verzendkosten zijn waarschijnlijk aangetekend en verzekerd. De extra diensten maken het duur. Verzekerd betekend dat de volledige waarde op de bon staat, wat weer prijsschieten is voor de douane.
Op eBay zie je soms dat je douanekosten kunt betalen, wat veel scheelt. Nu betaal je twee maal accijns, zowel in de US als hier. Er zijn maar weinig webshops die tax- free kunnen regelen zodat je alleen aan onze kant betaald.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door PhilipV »

Ik heb deze foto een tijdje geleden reeds gepost in een andere topic (ik denk de Peterson-topic maar ben het niet helemaal meer zeker). Deze eerste jaarpijp voor de GPSS (een facebook-pagina waar ik af en toe ook mede-forumleden zie passeren) is ondertussen klaar en ik kon als Peterson fanaat (Kiske, down boy! Down! :D ) hier natuurlijk niet aan weerstaan. Volgende week woensdag wordt dit model richting mijn Leiedorpje verzonden!
11225078_1038506776189305_3685125890186844120_n copy.jpg
De pijp is eigenlijk tot stand gekomen na samenwerking tussen Glen Whelan (van Peterson zelf) en Keir Townsend, een sympathieke Ier en Peterson-adept die zeer actief is op de sociale media. Er zijn er een 80-tal van gemaakt.

Voor zij die het hun afvragen, dit is Peterson nummer 31 in mijn collectie :mrgreen: en ja ik heb intermittente aanvallen van PAD (ga hier binnenkort ook eens een blogverhaal over composeren denk ik). :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
smidje
Berichten: 652
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:44
Locatie: Diepenbeek belgië
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door smidje »

PhilipV schreef:Ik heb deze foto een tijdje geleden reeds gepost in een andere topic (ik denk de Peterson-topic maar ben het niet helemaal meer zeker). Deze eerste jaarpijp voor de GPSS (een facebook-pagina waar ik af en toe ook mede-forumleden zie passeren) is ondertussen klaar en ik kon als Peterson fanaat (Kiske, down boy! Down! :D ) hier natuurlijk niet aan weerstaan. Volgende week woensdag wordt dit model richting mijn Leiedorpje verzonden!
11225078_1038506776189305_3685125890186844120_n copy.jpg
De pijp is eigenlijk tot stand gekomen na samenwerking tussen Glen Whelan (van Peterson zelf) en Keir Townsend, een sympathieke Ier en Peterson-adept die zeer actief is op de sociale media. Er zijn er een 80-tal van gemaakt.

Voor zij die het hun afvragen, dit is Peterson nummer 31 in mijn collectie :mrgreen: en ja ik heb intermittente aanvallen van PAD (ga hier binnenkort ook eens een blogverhaal over composeren denk ik). :)
wauw ziet er een super leuke pijp uit ;)
en ja heb ze ook gezien op FB ;)
veel plezier er mee jongen ;)
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Huub »

Hallo Philip,

Prachtig en heel mooi gestraald.

Ik hoop dat ze je veel Happy Puffing Moments gaat brengen.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Bommel »

Da's een mooie Pete Philip.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Ribbon »

Leuk Philip.

Vanmiddag heb ik ook een Peterson aan mijn collectie toegevoegd. Hij is echter nog niet binnen. Een bent billiard Kapruf uit de jaren 40 (made in Ireland). Ik verwacht hem zaterdag en hoop dat de blast net zo mooi is als op de plaatjes. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door PhilipV »

Ribbon schreef:Leuk Philip.

Vanmiddag heb ik ook een Peterson aan mijn collectie toegevoegd. Hij is echter nog niet binnen. Een bent billiard Kapruf uit de jaren 40 (made in Ireland). Ik verwacht hem zaterdag en hoop dat de blast net zo mooi is als op de plaatjes. :)
Hoho! Een Kapruf. Die hebben in principe een zeer prachtige blast. Ik ben benieuwd! Post je een foto zodat we kunnen meegenieten? Dat zal ongetwijfeld een zeer mooie aanwinst zijn!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Eliminator »

We delen niet dezelfde smaak, maar de manier waarop jij over dit merk schrijft is geweldig, het maakt me plaatsvervangend trots.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoskeB
Berichten: 1329
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:11
Locatie: Oss

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door JoskeB »

Philip, dit inderdaad een zeer fraaie Peterson, geheel mijn smaak. =D>
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Huub »

Goedenavond Philip,

Nog maar eens de foto bekeken. Voor mij de mooiste Peterson die ik ooit heb gezien. De straling van de bruyère en de kleur van de beits. Prachtig.
Van elk materiaal is het mondstuk gemaakt?

Goed weekend,

Huub

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door PhilipV »

Dank je Huub. Het mondstuk is gemaakt uit acryl.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door dinck »

Hm, een nare verrassing van de belastingdienst gehad maar toch jeukt het. Ik zag deze Barling's en ben toch, ondanks de restauratienoodzaak, een beetje verliefd op deze pijp:

Afbeelding

Ik krijg visioenen van de roaring twenties en Art Deco.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Gypscoprotheres »

Mooie Peterson, Philipv! Die zou hier zeker niet misstaan.

Ik heb meteen even de sandblast van die Kapruf opgezocht en kwam meteen bij een mooie, gebogen bulldog (mijn favoriete model!) van de jaren 40 uit.
Vandaag staat de pijp er niet meer op en dat is misschien maar goed ook, want ik heb nog meer op het oog.

Leuk pijpje, die Barling's. Op de een of andere manier heb ik het idee dat ze super lekker rookt!
Afbeelding

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door PhilipV »

Eliminator schreef:We delen niet dezelfde smaak, maar de manier waarop jij over dit merk schrijft is geweldig, het maakt me plaatsvervangend trots.
:mrgreen:

Dat is ook zo leuk aan onze hobby vind ik. We kunnen het niet eens zijn over de schoonheid van een pijp maar toch genieten van het enthousiasme en plezier van de mede-pijproker!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door PhilipV »

Gypscoprotheres schreef:Vandaag staat de pijp er niet meer op en dat is misschien maar goed ook, want ik heb nog meer op het oog.
Voor de goede vrede, ik heb er ditmaal niets mee te maken! :mrgreen:
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Gypscoprotheres »

O wee als ik de betreffende pijp bij de nieuwe aanwinsten voorbij zie komen! :twisted:

Dan zou ik je bedanken voor het beschermen van mij tegen mezelf. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Paasei »

Tobias Tobit schreef:...Bovendien wordt ik ook nog elke keer kwaad van de BTW over verzendkosten. Je portemonnee wordt gewoon uitgewrongen door die rare belasting regeltjes.
Die verzendkosten zijn ook iets dat je aankoopt buiten de eu (een 'dienst' weliswaar en geen goederen) en waar je dus btw op moet betalen bij het binnenkomen in de eu. Even in het midden latend of dat rechtvaardig is of niet, het is nu eenmaal zo, of het nu gaat om een container met computeronderdelen uit Taiwan of een doosje met een pijp uit Amerika.

edit : het lijkt wel alsof de Nederlandse douane op hun vingers getikt zijn door Europa en aan een inhaal beweging bezig zijn als ik dit allemaal lees... nog even en ze worden even streng als de douane op Zaventem. Gedaan met forumleden aan te spreken om een bestellinkje over Nederland te laten komen, dus.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Plaats reactie