Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Ik geef George wel gelijk, hoewel ik indertijd hetzelfde heb gedaan toen ik begon met pijproken. Voor de basic cobs kan je beter in Europa zoeken, zelfs in België zijn die te vinden. Voor de specials zoals de Dagner cob kan je bij de Danish pipe shop bestellen, hoewel het wel een dure winkel is. De andere specials bestel ik bij Aristocob, maar zoals eerder vermeld blijf ik netjes onder de 25€. Verloo in Antwerpen heeft ook enkele cobs liggen. Op Duitse sites kom je ook wel cobs tegen.....maar blijf van de chinese namaak weg.

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door George Bertram »

Jekke schreef:Ik geef George wel gelijk, hoewel ik indertijd hetzelfde heb gedaan toen ik begon met pijproken. Voor de basic cobs kan je beter in Europa zoeken, zelfs in België zijn die te vinden. Voor de specials zoals de Dagner cob kan je bij de Danish pipe shop bestellen, hoewel het wel een dure winkel is. De andere specials bestel ik bij Aristocob, maar zoals eerder vermeld blijf ik netjes onder de 25€. Verloo in Antwerpen heeft ook enkele cobs liggen. Op Duitse sites kom je ook wel cobs tegen.....maar blijf van de chinese namaak weg.
Ik heb pas samen met een paar tabakken 3 cobs (mis.meers. miss devil cutty 13 euro, 'gewoon recht' 11 euro en dagnar poker 27 euro) besteld bij Danishpipeshop; inclusief tabakken verzendkosten 15 euro.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Goede keuze Arno, volg je hart, dat is het makkelijkst ;)

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

George Bertram schreef:
Jekke schreef:Ik geef George wel gelijk, hoewel ik indertijd hetzelfde heb gedaan toen ik begon met pijproken. Voor de basic cobs kan je beter in Europa zoeken, zelfs in België zijn die te vinden. Voor de specials zoals de Dagner cob kan je bij de Danish pipe shop bestellen, hoewel het wel een dure winkel is. De andere specials bestel ik bij Aristocob, maar zoals eerder vermeld blijf ik netjes onder de 25€. Verloo in Antwerpen heeft ook enkele cobs liggen. Op Duitse sites kom je ook wel cobs tegen.....maar blijf van de chinese namaak weg.
Ik heb pas samen met een paar tabakken 3 cobs (mis.meers. miss devil cutty 13 euro, 'gewoon recht' 11 euro en dagnar poker 27 euro) besteld bij Danishpipeshop; inclusief tabakken verzendkosten 15 euro.
Dan zit je goedkoper als ik, maar hun aanbod is wel heel beperkt. De pijpen + verzendkosten is goedkoper bij Missouri Meerschaum zelf. Met de douanekosten bij wordt het helaas duurder. Ik denk dus dat de beste optie is toch bij hen te bestellen (of mss aristocob), maar zoals Jekke zei onder de 25 euro te blijven. Dat moet nog net lukken om de Wizzard Cobbit te kopen:).

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

1 tip: koop je niet verloren aan cobs....ik heb er ook een hoop liggen, sommige zelfs ongerookt....maar naarmate je vordert in het pijproken kom je bij andere pijptypes terecht. Een Chris Morgan Bones is een geweldige roker, makkelijk verkrijgbaar in Nederland en Duitsland en niet duur.....om maar een voorbeeld te geven. En sommige forumleden maken ook zelf pijpen, die je voor een zeer faire prijs kan kopen en waar je, naar mijn bescheiden mening, iets specialer mee in de hand hebt.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Paasei »

Jekke schreef:1 tip: koop je niet verloren aan cobs....ik heb er ook een hoop liggen, sommige zelfs ongerookt....maar naarmate je vordert in het pijproken kom je bij andere pijptypes terecht. Een Chris Morgan Bones is een geweldige roker, makkelijk verkrijgbaar in Nederland en Duitsland en niet duur.....om maar een voorbeeld te geven. En sommige forumleden maken ook zelf pijpen, die je voor een zeer faire prijs kan kopen en waar je, naar mijn bescheiden mening, iets specialer mee in de hand hebt.
Goeie raad !
Ik heb ook een paar cobs, en die komen eigenlijk alleen uit de kast als ik naar een festival ga...
Moest je nog een ongerookte hebben waar een 6mm filter in past en je wil er vanaf, kunnen we op de meeting misschien wat regelen... :-)
Ik zou er nog eentje willen...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Rob »

Grappig, ik keer juist weer terug naar de corncobs, misschien juist omdat ze makkelijk zijn bij het lunten.
Zo'n Chris Morgan klinkt echter ook wel. Gelukkig ben ik de laatste maanden behoorlijk resistent tegen PKZ!

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Willem-Jan »

Ehm aan Jekke: welke heb je nog en verkoop je die? :D Ik kom ook naar de meeting. Tja wat cobs betreft:ik ben natuurlijk nog een beginner, maar ze overtreffen mijn verwachtingen. Ik had eerst een briar, maar voelde al snel dat ik meer pijpen nodig had. En dan kan je met die cobs makkelijk een aantal vormen en formaten uitproberen. Zo heb ik geleerd dat ik een voorliefde heb voor langere pijpen. Die dwarf cobbit rookt echt ongelooflijk goed, maar ook die kleine opdondertjes roken heel goed. Semois uit die Eaton is heerlijk. Die Morgan pipes heb ik ook even gecheckt en voor de moment bieden ze een lot Rossi pijpen van 1930 aan. Als die nog lang in voorraad blijven ga je mij hier zeker zien stoefen met een dergelijke pijp. Geen zorg dus dat ik me tot cobs zal beperken. Daarvoor wil ik nog teveel proberen. Als er mensen van het forum pijpen mee nemen om te verkopen zal ik zeker ook met veel interesse kijken.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Afbeelding

Eens kijken hoe deze bevalt.... anders laat ik dit merk links liggen en kan beter zeep gaan roken.... Nog geen 1 SG heeft me kunnen overtuigen .

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Eliminator »

Willem-Jan schreef:........ Als er mensen van het forum pijpen mee nemen om te verkopen zal ik zeker ook met veel interesse kijken.
Als je met die gedachte een meeting bezoekt zou ik geen creditcard meenemen :wink: daar zijn er meerdere van namelijk.
Van tweedehands en goedkoop tot nieuw, bloedmooi en ook niet al te duur (*) en alles daar tussen.

(*) dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar de verkopers op de PRF meetings staan er om bekend geen topprijzen te vragen, ook niet voor hun topstukken.

Wees gewaarschuwd :twisted: :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ribbon »

roocker schreef:Afbeelding

Eens kijken hoe deze bevalt.... anders laat ik dit merk links liggen en kan beter zeep gaan roken.... Nog geen 1 SG heeft me kunnen overtuigen .
De Golden Glow heeft geen lakeland- of zeep toevoegingen.

SG staat op enkele blends na nou niet echt bekend om z'n lakelandsmaak. Aan zeep heeft t me nou nooit doen denken.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@Ribbon : Laat ik het maar hopen dat het geen lake land is . Bij de squadron leader en flatlander proef ik toch wel het bloemige/zeep smaak . Daar hoor ik wel meer over , vandaar dat ik de flatlander verkoop .

Om over de andere flakes van SG maar te zwijgen over het formaat steigerplank en de vochtigheid van een spons . De liefhebber neemt dit voor lief , maar ondanks de oude traditie en machines die gebruikt worden tijdens de productie , en dus het echte ambachtelijke (wat dan wel weer mooi is) heeft het merk an sich me nog geen 1x weten te overtuigen .
Ik heb tot nu toe geprobeerd : Navy flake (niet mijn smaak , dikke ongelijke natte planken)
Squadron leader (zeep , ondanks latakia)
Flatlander (zeep)
Cabby's mixture (te veel perique)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robvoorburg »

roocker schreef:@Ribbon : Laat ik het maar hopen dat het geen lake land is . Bij de squadron leader en flatlander proef ik toch wel het bloemige/zeep smaak . Daar hoor ik wel meer over , vandaar dat ik de flatlander verkoop .

Om over de andere flakes van SG maar te zwijgen over het formaat steigerplank en de vochtigheid van een spons . De liefhebber neemt dit voor lief , maar ondanks de oude traditie en machines die gebruikt worden tijdens de productie , en dus het echte ambachtelijke (wat dan wel weer mooi is) heeft het merk an sich me nog geen 1x weten te overtuigen .
Ik heb tot nu toe geprobeerd : Navy flake (niet mijn smaak , dikke ongelijke natte planken)
Squadron leader (zeep , ondanks latakia)
Flatlander (zeep)
Cabby's mixture (te veel perique)
Duidelijke boodschap, laat SG de komende tijd links liggen,
echter geef het over de nodige tijd nog eens een kans, ze
maken fijne pijptabakken en het zou mij niet verbazen
wanneer je jouw mening moet bijstellen.

Mocht er een flake tussen zitten, dan hoop ik met je dat
SG in dunne plakjes in het blik zit.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Asmodeus »

roocker schreef:@Ribbon : Laat ik het maar hopen dat het geen lake land is . Bij de squadron leader en flatlander proef ik toch wel het bloemige/zeep smaak . Daar hoor ik wel meer over , vandaar dat ik de flatlander verkoop .

Om over de andere flakes van SG maar te zwijgen over het formaat steigerplank en de vochtigheid van een spons . De liefhebber neemt dit voor lief , maar ondanks de oude traditie en machines die gebruikt worden tijdens de productie , en dus het echte ambachtelijke (wat dan wel weer mooi is) heeft het merk an sich me nog geen 1x weten te overtuigen .
Ik heb tot nu toe geprobeerd : Navy flake (niet mijn smaak , dikke ongelijke natte planken)
Squadron leader (zeep , ondanks latakia)
Flatlander (zeep)
Cabby's mixture (te veel perique)
Gebruik jij niet toevallig dit product om je pijpen te reinigen ?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Sidekickelvis »

Bloemige smaak in Squadron Leader? Dat ligt aan jouw smaak denk ik. Of een ghost in de pijp ofzoiets.... Hoewel Gawith en Hoggarth er om bekend staat natuurlijk.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@Asmo : :lol: Neen ! Pijpen die ik reinig worden gekrabd en met 99% alcohol onderhanden genomen . Zoals blijkt , smaken verschillen nu eenmaal .

Theo
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 sep 2017 08:29
Locatie: Putten Gld.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Theo »

Zojuist overgekocht van SafetyMichel
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Eindelijk is het zo ver...

11 oktober besteld, en na uitstel op uitstel, en 2x de verkeerde pijp, is ie terecht... Mijn Erik stokkebye 1957 9mm naturel uitvoering. Met koperen ringetje.
IMG_20180308_164637.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door safetymichel »

Prachtige pijp. Veel rookgenot gewenst.
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door fransp »

Prachtig Mark. Echt heel mooi.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Paasei »

Deadl0ck schreef: 08 mar 2018 16:54 IMG_20180308_164637.jpg
Die neem je toch mee de zeventiende?
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

Paasei schreef: 08 mar 2018 18:58
Deadl0ck schreef: 08 mar 2018 16:54 IMG_20180308_164637.jpg
Die neem je toch mee de zeventiende?
Uhh.... nu wel :P
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Hallo Mark,

Gefeliciteerd met de aankoop van deze beauty.
Ik hoop dat ze je veel fijne rookmomenten gaat brengen.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Mooi exemplaar Mark....veel rookgenot

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

003-030-0014.jpg
Goedenavond,

Vanochtend een pakje ontvangen met enige aanvullingen ( Va/Per's + Virginias ) voor mijn voorraad.

2 x Esoterica Tobacciana Dorchester
2 x Esoterica Tobacciana Dunbar
003-030-0015.jpg
003-030-0014.jpg
Dit is volgens enkele reviews een aangepaste, nieuwere versie van de Brown Flake. Het zijn nu gebroken flakes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 09 mar 2018 15:47, 14 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Eliminator »

Fraai piepke inderdaad.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robvoorburg »

Fraai exemplaar, hoop dat het ringetje inderdaad
goed koper is.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Deze nieuwe Virginia mixture van J.F. Germain zat ook in bovengenoemd pakje.

Ik kon de foto hierboven niet plaatsen.
003-030-0015.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ribbon »

Nieuwe Germains tabakken :)
Bedankt voor de update Huub, ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Ribbon schreef: 08 mar 2018 23:20 Nieuwe Germains tabakken :)
Bedankt voor de update Huub, ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Voorlopig zal ik er nog niets over kunnen schrijven.
Ik laat ze enkele maanden rijpen.

Plaats reactie