Mississipi river tabak

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

Mississipi river tabak

Bericht door dave »

Hallo iedereen,
Heeft er iemand ervaring met het roken van de Mississippi River tabak?
Ik heb er namelijk al erg goede reviews over gelezen maar kan deze nergens vinden.
Dus al iemand een adreske weet? Alvast bedankt iedereen.
Laatst gewijzigd door Massis op 28 feb 2016 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel verduidelijkt
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Mississipi river tabak

Bericht door Tobias Tobit »

Die van de Seattle pipeclub? Ik heb hem in bestelling want ik ben er ook nieuwsgierig naar. Gevonden op smokingpipes.com. Is in Europa naar mijn weten niet te krijgen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

Re: Mississipi river tabak

Bericht door dave »

Als je hem binnen krijgt laat het dan zeker weten hoe deze rookt/smaakt, ben er erg benieuwd naar :) en ik zal ook eens gaan kijken op die site, grtz
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Mississipi river tabak

Bericht door Tobias Tobit »

Das het nadeel van bestellen in Amerika. Je weet nooit wanneer en of je je bestelling wel krijgt. Raad wel aan als je iets besteld voor de supersaver verzending te kiezen. Op de een of andere manier komt dit veel makkelijker door de douane. Weet ook niet waarom? Duurt erg lang maar meestal geen onverwachte kosten dus het wachten waard.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

Re: Mississipi river tabak

Bericht door dave »

Oke, bedankt voor de goede raad want daar wist ik niets van.
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Mississipi river tabak

Bericht door NoneNicer »

De goedkope zendingen gaan met de boot, meestal per container. Daar is dan geen tijd voor om al die pakketten te screenen, omdat het er zoveel zijn.
Bij de express en priority zendingen kan het met het vliegtuig en zijn het er minder. Daarnaast moet er meer worden ingevuld door de verzendende partij bij uitlevering naar de transporteur. Zodoende meer kans op naheffing of confiscatie. Neem dus gerust de tijd, dam heb je de minste kans op ellende.
Daarnaast is een tip om niet teveel pakketten te ontvangen in korte tijd. Binnen de kortste keren krijgt je adres een vlaggetje en wordt alles nagekeken.
Een vriend van me handelt in tweedehands laptops en moet altijd import heffing betalen. Hij laat het nu in onderdelen opsturen.
Ik gebruik regelmatig verschillende adressen van familie en vrienden. Voordeel is dat ouders in BE en DE wonen, dus die verzend issues zijn er niet.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 998
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Mississipi river tabak

Bericht door Jekke »

Ik heb de Mississippi River van bij 4Noggins, maar meegebracht via een makker die met verlof was in de States.
Persoonlijk vind ik het goede tabak, maar aangezien mijn makker maar 1 blik wou meebrengen , en ik ook niet zoveel volk ken die naar de States reizen was het een beetje de vraag hoe ik aan nog tabak geraak. Ik vrees een beetje dat, als ik het naar Belgiê laat komen, de douane het in beslag zal nemen en dan heb ik er ook niets aan.
Om die reden heb ik een staaltje van de Mississippi River doorgestuurd naar Iris van Hajenius, en die heeft 2 soorten gemaakt....eentje die qua smaak en geur dicht in de buurt zit en die iets zoeter smaakt.....de andere is eigenlijk hetgeen er volgens het blik allemaal inzit en die is ook zeker niet slecht maar mijn voorkeur ligt bij de eerste, iets zoetere tabak.
Als ik nog eens via een maat de originele kan laten meebrengen zal ik dit natuurlijk zeker doen, het originele blijft steeds beter.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Mississipi river tabak

Bericht door L.deJong »

Jekke schreef:Ik heb de Mississippi River van bij 4Noggins, maar meegebracht via een makker die met verlof was in de States.
Persoonlijk vind ik het goede tabak, maar aangezien mijn makker maar 1 blik wou meebrengen , en ik ook niet zoveel volk ken die naar de States reizen was het een beetje de vraag hoe ik aan nog tabak geraak. Ik vrees een beetje dat, als ik het naar Belgiê laat komen, de douane het in beslag zal nemen en dan heb ik er ook niets aan.
Om die reden heb ik een staaltje van de Mississippi River doorgestuurd naar Iris van Hajenius, en die heeft 2 soorten gemaakt....eentje die qua smaak en geur dicht in de buurt zit en die iets zoeter smaakt.....de andere is eigenlijk hetgeen er volgens het blik allemaal inzit en die is ook zeker niet slecht maar mijn voorkeur ligt bij de eerste, iets zoetere tabak.
Als ik nog eens via een maat de originele kan laten meebrengen zal ik dit natuurlijk zeker doen, het originele blijft steeds beter.
Er zit toch zo'n code bij?
Zou je die met mij willen delen? Wil heel graag eens kijken of het het wat voor mij is
alvast bedankt.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 998
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Mississipi river tabak

Bericht door Jekke »

Aangezien het 2 samples waren heeft ze er nog geen code bijgezet, maar ik kan je per blend wel de samenstelling geven, zo kan je hetzelfde krijgen natuurlijk.
De ene is qua smaak en geur dicht in de buurt:
n°1= 10%
n°908= 20%
n°50= 10%
n°28= 10%
n°914= 10%
n°19= 10%
n°20= 10%
n°55= 20%

De andere is gebaseerd op hetgeen er qua samenstelling in de Mississippi river zou zitten:
n°924= 30%
n°40= 10%
n°50= 20%
n°19= 10%
n°20= 10%
n°55= 20%

Let wel: het is geen exacte copy van de Mississippi river he, maar ik vind ze allebei wel aangenaam roken.
Grtz

Plaats reactie