Wat stop ik in mijn schoorsteen?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Wat stop ik in mijn schoorsteen?

Bericht door wiele »

Ik heb een Paronelli pijp. Ooit eens aangeschaft omdat ik die wel heel mooi vond.
Ondertussen is ie mooi ingerookt met baaitabak zoals echte friesche heerenbaai of af en toe wel eens Mac Baren golden blend.

Maar nu heb ik er nog geen echte tabak aan gekoppeld zeg maar.
Het is ook een forse ketel van 2 cm breed en 4,5 cm hoog (binnenketel).

Is dit eigenlijk een baai roker? Of zou een flake (ik krijg binnenkort een deel lancer's slices binnen) hier ook in kunnen? Weliswaar ben ik dan de hele dag aan het paffen. ;p
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Wat stop ik in mijn schoorsteen?

Bericht door Eliminator »

Je zegt het eigenlijk zelf, natuurlijk kun je hier een flaketabak uit roken, maar je zult zeker meerdere uren onderweg zijn en IK, smaken verschillen, heb daar wel eens spijt van gehad.
Mijn 'Vulcano' heeft ook zo'n buiten-proportioneel formaat, vul je die met een flake op een meeting, waar zoveel te ruiken en te roken valt, heb je halverwege de ketel wel het idee "ben hier wel een beetje klaar mee".
Heb je een halve dag de tijd, nul verplichtingen, drankje bij de hand en klaar om enkele uren weg te dromen, knal er dan een flaketabak in en neem het ervan.

Het is maar net wat je van de komende rooksessie verwacht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Wat stop ik in mijn schoorsteen?

Bericht door Sidekickelvis »

Eliminator schreef:Je zegt het eigenlijk zelf, natuurlijk kun je hier een flaketabak uit roken, maar je zult zeker meerdere uren onderweg zijn en IK, smaken verschillen, heb daar wel eens spijt van gehad.
Mijn 'Vulcano' heeft ook zo'n buiten-proportioneel formaat, vul je die met een flake op een meeting, waar zoveel te ruiken en te roken valt, heb je halverwege de ketel wel het idee "ben hier wel een beetje klaar mee".
Heb je een halve dag de tijd, nul verplichtingen, drankje bij de hand en klaar om enkele uren weg te dromen, knal er dan een flaketabak in en neem het ervan.

Het is maar net wat je van de komende rooksessie verwacht.
Hahahahaha dat weet ik nog. Maar niet gewoon leeg gooien natuurlijk...... 'Ollander!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Wat stop ik in mijn schoorsteen?

Bericht door Eliminator »

:lol: :lol:
Afbeelding

Plaats reactie