Houten Tampers

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Goedemorgens aldaar ;p

Goed nieuws in het land van Dollenstein.
Ik heb zéér mooie een enorm dure zaag te pakken gekregen. Een kettingzaag bedoel ik. Gekocht met een euvel eraan. Meer voor de probeer, en anders had ik er mooi veel onderdelen van. (er zat namelijk een extra zaagblad bij, plus een aantal kettingen)
Dus de gok gewaagd. De eigenaresse zei me dat de zaag de koppeling op had. (ik dacht, nou das te vervangen hoor!) En dus meegenomen en aan begonnen.

Afbeelding

De lol is een beetje dat ik het ding grondig heb schoongemaakt, om er achter te komen dat de zaag op de rem staat! Dus niets koppeling versleten. De rem erop getrokken, en dan slipt ie ja. LOL!!! Dus die rem met een rotklap teruggetrokken (moest nogal fors), en even testen dan maar. RrrrRrrrrr, nou die doet het!!! ;) Heb je dan een "Nekkertje" of niet??

Dus ik hebt een topzaag te pakken (staat in de top drie naast Sachs Dolmar en Stihl hahaha, dan lach je je toch een scheur man!), met 5 kettingen, voor de kosten van 1 nieuwe ketting, hahahaha. Olie komt eraan. Bericht is onderweg naar de verkoper. Ook nog gek, daar moet ep90 olie in. En de fabrikant zelf zegt, als je die niet hebt, dan pak je tweetakt olie of versnellingsbakolie. Ik ben niet thuis in de oliën mensen. Maar heeft er hier iemand verstand van? Ep90-olie zal wel lekker dun zijn, of slierterig misschien, i don`t know. Als iemand het me wil vertellen, dan graag. Biodegradable oil kon er ook in schijnbaar. Maar goed, ik ben een pannenkoek op dat gebied.

Das dus ernstig leuk. Weet je wat nog leuker is? Een Puppie! Das pas leuk ;) En onze Australian Cattle Dog Carel is een kleine bandiet, uitgerust met piranha tandjes!! :shock:

Zo, nu gaat deze pipo effe paffen buiten met een bakkie leut. Kan ik daarna even banken. Doe too much met dat klein ding in huis. Bukken, hurken, etc etc. Niet goed! Maar ja wat wil je met zo`n hummeltje ;)
Geniet van je dag mensen. ga ik ook doen. Weet nog niet exact wat ik ga doen vandaag. Misschien wat kettingen slijpen. (ook die hebben we, Lidl had em in de aanbieding,3jaar garantie) Enjoy your day!!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Houten Tampers

Bericht door Eliminator »

Kijken we wel uit met dat ding Dollemans, we zitten niet te wachten op The Brunssum Chainsaw Massacre hé :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 503
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Houten Tampers

Bericht door oldgreenfield »

Pas op met het ingieten van andere oliën. [-X EP 90 wordt speciaal gebruikt in machines waarbij de olie in contact komt met koperlegeringen. Normale olie tast dit aan. Daarnaast is het de vraag of er misschien ergens messing of kurk is gebruikt in het apparaat. :-T Beide worden door reguliere kettingzaag olien aangetast. Vraag eens bij een bedrijf dat ook oude klassiekers (auto`s en motoren) restaureert zij gebruiken deze olie meestal in de versnellingsbakken als ik me niet vergis. Informeer goed, want het zou zonde zijn dat dit prachtige instrument =D> kapot gaat door zoiets doms als de verkeerde olie. Overigens is EP90 wel iets duurder.
Succes,
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Houten Tampers

Bericht door Kees Flake »

Dries ep 90 is versnellingsbak olie en tweetakt olie zou ik niet gebruiken deze is te dun.
Om dit te controleren deden wij vroeger de volgende test, Zaag starten op de grond zetten achter op zaag drukken en enkele malen volle gas geven.(let op goed vasthouden)
Bij voldoende smering zul je een spoor olie zien onder het zaagblad en een beetje ervoor.Is de olie te dun dan komt het spoor olie ver voor het blad uit.(niet goed dus)
Nog een tip haal de ketting en zaagblad eraf en kijk of het draagvlak van de ketting vlak is deze zal naar verloop van tijd conisch naar binnen lopen.
Dit is simpel op te lossen door blad tegen schuurband weer vlak te maken.
Succes en ik hoor het wel.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Houten Tampers

Bericht door Bommel »

Volgens mij heb je daar een Nekkertje, Dolle.
Goede vondst.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Houten Tampers

Bericht door MfOx »

Te gek heer Dollenstein, een nekkertje en een nieuw lid in de familie :D Geniet ervan, ik hoop dat we binnenkort weer de leukste verhalen en foto's van het hummeltje mogen lezen/zien. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Bedankt voor de tips mensen!
En nee we gaan geen chainsaw ellende beginnen Eli :) We zagen altijd op een bok. Helaas geen zaagbroek, maar goed, ik heb dan altijd een electrische, en geen benzine-zaag. Kan er evengoed nog van alles misgaan hoor. Maar ik kijk wel uit. Geen zin in nog meer schade aan lijf en leden.

Wat betreft de olie, dat spoor trekt ie vrij mooi Kees. (kon gewoon niet wachten om te testen hahaha) Naar mijn smaak spettert ie een ietwat, maar de olie gaat er prima doorheen. Legt een mooi streepje, niet te lang, niet te kort. En dit is voor de test. Ik wil een heus blik of fles biodegradable oil daarvoor hebben. Breekt af in de natuur etc etc. Nu zaag ik alleen maar binnen bij mij, dus als het daar valt is het niet zo`n ramp als dat je buiten in het wilde weg maar overal staat te zagen en je rotzooi (de olie in dit geval) overal de natuur in loopt te spetten.

En greenfield, nu komtie. Husqvarna zelf zegt dat je die olie kunt gebruiken! Het staat in het boekje joh, hahahah. Dus dan zal het geen kwaad kunnen. En nee, geen messing, kurk of koper in het ding.

Maar even een vraagje. Het moet dus eigenlijk een olie zijn die slierten maakt. En Ep90 et dat blijkbaar. Deze doet dat niet. (heb een tweetakt en ik vermoed dat ik misschien beter euh....hoe heet het alweer......kardan olie. Nee das te dik. Versnellingsbak olie, nee die bedoel ik ook niet. Transmissie-olie? Volgens mij is em dat. En ik wil dit puur even weten voor de weet. Ik wil dat niet gaan gebruiken, daar is me het miliue te kostbaar voor. De pruimenboom moet er nog aan, en dan wil ik geen smerige onafbreekbare olie in de tuin hebben liggen. Hier komen nogal veel vogels en gedierte, dus laten we dat zo houden!

En die tip is goud Kees. Of het blad vlak is ja of nee. Ga ik zeker nakijken!
Gisteren heb ik even getest, maar ik vermoed botte ketting. Nu heb ik er al een aantal geslepen, dus dat zit wel goed. Morgen maar weer testen denk ik. Vandaag is vrijwilligerswerk, en ik spaar mezelf maar even, anders hoef ik niet te gaan ben ik bang. Doe zowiezo al te veel de laatste dagen. Dat vertel ik morgen wel.
Voor nu is er koffie en wat te roken! Op naar buiten dus ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Houten Tampers

Bericht door The_Undertaker »

Dolledokus schreef:Versnellingsbak olie, nee die bedoel ik ook niet. Transmissie-olie? Volgens mij is em dat.
Nope, is hetzelfde. Automatische transmissie-/versnellingsbakolie is wel anders ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Okay, das hetzelfde dus. Hmmm. Is die automatische wel slierterig dan? Ik meen dat zaagolie slierterig is.
Nou, voor nu is het gesmeerd. Fles bio komt eraan. Her en der al wat info van gevraagd, en ik weet waar hem te krijgen.
De zaag zelf doet het als een tierelier. Zeker met een scherpe ketting. Man dat gaat erdoor als boter!
Alleen denk ik nog een ander euvel te hebben gevonden. Als de zaag zwaar moet werken, dan stopt de ketting. Als ze zich dus te vast zaagt eigenlijk. Blijf je met beleid rustig doorgaan, dan zaagt ie gewoon door. Maar je weet hoe dat gaat, beetje duwen, beetje trekken, die zag graaft zichzelf wel vast. En ineens draait ie wel nog, maar zaagt niet. Ketting staat dus stil.
Toch koppeling? Het gebeurd niet vaak overigens. 2x op een schijf van 40 a 50cm. Maar goed, wil ik verholpen hebben. Gewoon geen gedonder en klaar ermee.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Houten Tampers

Bericht door Sidekickelvis »

Klinkt mij als een beveiliging tegen vastslaan. Dat je die klap niet zelf hoeft op te vangen. Beetje het idee van een boor die vastslaat, snappiewel?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Houten Tampers

Bericht door Kees Flake »

Dries denk ook dat dat een beveiliging is zit heel vaak op elektrisch gereedschap.
Is beveiliging tegen doorbranden en overbelasting.
Mijn buurman had ook een elektrische zaag en ging ook terug maar kreeg te horen is beveiliging.
Als je beschrijving hebt zal dit waarschijnlijk er in staan.
Let wel dat als het blad conisch is zoals ik beschreven heb dan kan deze weerstand ervoor zorgen dat de beveiliging er eerder inklapt.
Het is dus van belang dat het draagvlak van blad en smering goed zijn.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Ergens had ik dat vermoeden dus al.
Ik ga het boekje er eens op naslaan. (dat hebben we gelukkig) En ik heb meteen een briefje gemaakt voor dat blad, anders vergeet ik dat nog potdikkie ;)
Nou ja, als dat de beveiliging is, prima. Dan heb ik dus een zaag die het prima doet hahaha. Met een verse ketting gaat dat erdoor of het boter is zeg. Wat meteen betekent dat ik het slijpen ook goed gedaan heb.
Kannie skôner! ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Goedemorgens ;)

Al even niet meer hier geweest. Slecht geweest. Raar ding aan mijn fiets gehad. Lijkt weg te zijn. Jammere is dat je niet gewoon meteen je fiets kunt wegkinkelen! Tjah, je zou zeggen, die eruit en je bent er vanaf! Helaas, zo werken die dingen niet.

Goed, waar waren we gebleven? Ik gaat even een stukkie terugkijken, dan pak ik het elders wel weer op ;)
Kumt goei dus!

Ach verduld, de zaag ja. Die loopt nog steeds. Nogmaals, ik gebruik het echt niet heel veel. Te zwaar etc etc. En alleen als het echt moet of nodig is.
Ook een beetje omdat ik weer wat achteruit ben gegaan. Naar mijn smaak dan toch. Doe nog wel van alles hoor en durf nog steeds wel aan te pakken. Alleen worden de rekeningen wat duurder ;) Maar ja, voor wie niet?~hahahha!

Ow, ik pak mijn foon er even bij. Fotomateriaal e.d. Dan pakken we de zaken zo wel op.
Ach, mij schiet meteen wat binnen. En er zitten hier staalwerkers. Nu hopen dat er eentje meeleest.
Ik ben weer wat vaker aan het snijden. Voor snijden heb je messen nodig en onlangs had ik een hele mooie waarschuwings "ptoink"!
En andere keer heb ik een punt gebroken en dan baal je grondig. Die messen zijn duur!
Maar Driekesman? Euh...ja? Als jij zo`n houtpipo bent hè. Ja? Waarom maak je die dingen dan niet zelf oetlawaai!
Zo gezegd, zo gedaan en Driekesman trok richting z`n hök.
Dan begint meteen al probleem 1. Hoe maak je je heft? Dit kan op drie manieren. Je laat het heel, en je blad past er direct in. (rond staal nemen, gat boren, je snapt em vast al) 2) Het heft in twee stukken, uitkepen van de vorm, je blad erin leggen, twee messing pennen erdoor jassen als alles op elkaar zit gelijmd. (Denk erom! Men neme altijd! ALTIJD minimaal de helft staal in het heft, als wat eruit steekt! Korter kan en mag niet!)
Optie 3) Je blad is plat. Je maakt wederom een compleet heft,. Boort een gat. Maakt een houten deuvel zo groot als het gat is. Zaagt die doormidden. Steekt het blad ertussen (effe goed meten hè!) En je piept het hele geval erin met lijm.
Lijm die overigens ernstig dik word, als ie te lang in de koude staat. Nu maar hopen dat mijn bisonkit niet naar de gallemiezen is. Grrr, da was een duur blikske! Toch beter de tube kunnen nemen. Mahja, watdoenemed`ran? Nadatski, noppsjeskovitsch, helemaal njente, nieks!

Zo, dat was in algemeen ABN (mwuahahah ;p) de uitleg hoe maak ik een mes.
Goed, nu dan de vraag voor de heren staal. Heren staal, uw borst is nat. Hoe drogt men dit? Ach sorry, dat was em niet, maar houd die borst nog efkes nat aub.
Ik heb gewapend staal genomen, je kent dat wel, zo`n lange reep die ze in de beton leggen. Dat gewokkelde staal. Zo lijkt het althans.
Misschien moet het wel met alle staal, want ik heb voor de volgende twee messen oude zaagbladen van de decoupeer genomen.
Moet dit gehard worden? En zo ja, die betonstaal ook? Is dat niet al gehard? Hoeft het dan niet meer? Of moet het dan wel nog omdat je er met een schuurtol aan bent geweest en dus verhit is geweest?
Euhm, en als ik em tot gloeiend toe verhit, dan dompel in olie. En dit nog 2x doe (totaal 3x dus) Is het dan goed, of kan ik ze dan beter nog een half uur in de oven leggen bij 200 graden bijv.?
Mij lijkt. Voor de betonstaal hoeft het niet, das al gehard. En voor de zaagbladen wel.

Alvast dank!

Euhm, wat hebben we nog?
Ow ja, slecht nieuws. Schoonpa overleden. Twee dagen terug. Dat was ook even een inslag van heb ik jou daar. Goed gegaan hoor, en gelukkig in zijn slaap. Man wat wens ik mezelf zo`n dood. Lekker in je slaap omkiepen. Het beste wat eene mens kan gebeuren lijkt me. Helaas zijn er maar weinigen die kunnen vertellen of dat zo is ;)
Goed, verder weer, ik hang niet graag in slecht nieuws, hoewel de kunde bezit van slecht goed nieuws te maken of het toch zodanig te draaien dat je ervan wegloopt met een goed gevoel. Zo mag je zijn dienst ook beschouwen overigens. Daar is iedereen weggelopen met een fijn en goed gevoel.

Okay verder weer.
Ik ben bezig aan een Whymsical House. (u goegelt maar even) Alleen zat ik te vast in onze vaste patronen en is het me toch nog veel te recht allemaal. De deur klopt, het raam klopt. En het mag juist allemaal helemaal niet kloppen! Dat is juist de lol ervan. Dus fouten vallen al helemaal niet op, dat hoort gewoon zo! LOL.
En ik kreeg de vraag of ik een scepter wilde maken voor een carnavals prins. Nou dat kan. :)
Dus ik ben bezig aan een barkruk in het klein. De rest is draaibank werk. Nog hier en daar wat details en klaar is keesie.
Euhmmmm... en eigenlijk heb ik daarvoor geen kont kunnen doen omdat ik (naar mijn smaakje) veel te lang uitgeschakeld ben geweest. Dus ik heb zitten/liggen gamen alsof mijn leven er vanaf hing. Heb hele werelden gered van de ondergang. Geen dank, graag gedaan hoor :)
En daar heb ik me toch ook kostelijk aan lopen amuseren. Ik weet niet hoe open dit forum is, dus ik zal het even anders doen. Men neme een plee steesjun, de versie drie kan je dan pakken. Vervolgens hale men een ko-brah Oh-De. Als in de slang, en een lofdichting aan een schone dame. ;)
En heb daarna maar veel plezier. Wederom is goegel uwe vriend en compagnon. Zelfs als je het fout typt moet je het kunnen vinden. Sommigen kennen het vast al. anderen niet. Het is wel ernstig handig moet ik zeggen.

Euhm, van Carlos de duivelse Cattle Dog weten jullie al.
Dat word overigens een flinke knaap onderhand. Het varken! En meneer is onderhand zo`n beetje heer en meester hier in huis. Euh!! het heerschap is zo`n drie maand oud hè. Stapt hier rond alsof de wereld van hem is! Dus over een goed half jaar zal hij hier wel de chef zijn denken we. Je merkt het nu al een beetje. Het verschuift, en de dames zijn zijn chickies!! Vergis je er niet in. Zij verdedigen hem, en hij hun ook. En dadelijk zal het volledig zijn dingetje zijn hoor. Zijn chicks. Oprotten dus. ;)
Meneer is zo brutaal als de nacht. Niets stopt hem. Hij kukelt dus werkelijk overal vanaf. (eenvoudigweg omdat hij zich de tijd niet neemt te kijken) Knalt dus ook overal tegenaan. En als je ziet hoe breed zijn borst nu al is, en hoe hard of meneer op zijn kleine pootje met de dames mee rent! (jaaah, hij houd ze bij die kleine duivel! Niet lang, maar net lang zat hoor) En als je dit alles dan in ogenschouw neemt, dan zie je nu al hoe breed hij word, hoe sterk hij word. Hij is rouw, met een lief randje zullen we maar zeggen. Dat bevalt me wel. En als het even meezit, dan ga ik gelijk krijgen en lijkt hij op Regato (RIP). Regato was dalmaat en had twee monocles. De kleine Carel gaat dit ook krijgen zo lijkt het!

Zo, nu nog wat pica`s uploaden en dan ben ik er weer weg van.

Voor mijn Mum.
Afbeelding

Wandelstok in wording.
Afbeelding

De mannen!
Afbeelding

Het whymsical House in wording.
Afbeelding


Alle goeds voor het nieuwe jaar. Vooral fris en gezond. Knal je geen vingers af aub.
En maak er een mooi feestje van! Das voor ons een vreemde dit jaar. Onze Joep is uit logeren. Beide dames zijn loops, dus dat is geen lol voor hem. En dus gaat het heerschap uit logeren. Dit word de eerste die we zonder hem doen. Dat zal vreemd zijn.
We hebben de koters hier. Die zijn al zo groot dat ze heel de avond opblijven, en dan vast en zeker omkinkelen tegen dat het bedtijd is!
Ach, we maken er maar wat van, komt vast goed. Lekker drankje, heerlijke oliebollen!! En we kijken naar het geknal van anderen. Ik kan er nog steeds geen geld aan uitgeven. Het is er in 5sec doorheen en dan is het peng fjwiiiiiiiiiit Beng! En dag dag 100 euro.
Ik geniet wel van een ander zijn geknal. Hopen dat er weer veel siervuurwerk is in de straat. Andere jaren wel, dus we zien het wel in de lucht!
Geniet ervan mensen, en maak er wat van!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door janneman »

Ha, Dries, goed weer van je te horen, en nog beter om te zien waar je toch weer allemaal mee bezig bent (Whymsical House is prachtig!). Ook voor jou het allerbeste, nu en in het komend jaar!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Houten Tampers

Bericht door bertus »

Leuk weer van je te horen Dries!
Een goed 2015 toegewenst :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Houten Tampers

Bericht door PPMP »

Hè gelukkig, hij is er nog!!! Fijn weer op de hoogte zijn en wat ben je toch ongelooflijk actief.
Zo'n wandelstok lijkt me prachtig (als ik ooit de Camino nog ga lopen hoop ik eentje bij je te kunnen bestellen) en ik ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat.
Dries alle geluk voor 2015,


Pascal

En humor natuurlijk... In hout;
Afbeelding :D

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Houten Tampers

Bericht door Eliminator »

Leuk weer van je te lezen Dollemans, een topjaar gewenst !
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door MilleLuci »

Tof dat je er weer bent en wat een mooi houtsnijkunst! Die uil.....wauw!
ciao x
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

kiske

Re: Houten Tampers

Bericht door kiske »

Fijn je hier weer eens bezig te zien Dries!

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Houten Tampers

Bericht door Calinero »

Fijn om weer wat van je te horen, Dolle!!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Het is ook leuk om hier te zijn hoor ;p
Jullie ook allemaal. Een top 2015 toegewenst.

Had al veel eerder wat willen tikselen hier. Dan komt het er niet van, dan ben ik te uitgeschakeld. en anders heb ik nog wel een andere smoes waardoor het niet ging of kon ;p Uiteindelijk komt het er toch wel van. Zo`n idee blijft zwerven in je hoofd, en soms trek je de la open en daar ligt het dan. Aanpakken en doen is dan het devies. (devies/advies?)

Zeg, maar even het volgende. Cali dude!!
Tegen dat ie grijs is hè. Misschien kun je dan op de Noordpool gaan wonen en ééns per jaar pakjes rondbrengen hahahaha!!, of was het nou hohoho? Ghehehe :twisted:
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Houten Tampers

Bericht door Robbie-san »

Heeey Dolle,

Goed weer van je te lezen man.
Ik ben een van die knallers die voor amusement zorgt,.........

Heb een goed 2015



Groet

Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Houten Tampers

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef:Zeg, maar even het volgende. Cali dude!!
Tegen dat ie grijs is hè. Misschien kun je dan op de Noordpool gaan wonen en ééns per jaar pakjes rondbrengen hahahaha!!, of was het nou hohoho? Ghehehe :twisted:
:mrgreen: :mrgreen: Ja, ik moet zeggen, het viel me pas op toen ik de foto als avatar geplaatst had!
Voor mijn gevoel is m'n baard namelijk korter als op de foto, tenminste als ik in de spiegel kijk is ie zeker niet zo lang, misschien de manier waarop de foto genomen is? :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Houten Tampers

Bericht door Huub »

Hi Dries,

Wat goed om na lange tijd weer van je te horen.

Fijne dag verder,

Huub

Gebruikersavatar
BartVQ
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jun 2013 11:06

Re: Houten Tampers

Bericht door BartVQ »

Idem hier : altijd aangenaam leesvoer (T)

Godfrey59

Re: Houten Tampers

Bericht door Godfrey59 »

Hoi Dries , gelukkig weer een ruime post van je . Ik had je hier al gemist , maar je weet dat ik je elders in de gaten houdt :lol:
Je wandelstick met bosfiguur vindt ik geweldig.

Godfrey

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

En in het nieuwe jaar maar eens proberen wat vaker langs te komen hier.
Nou ja, kom zo geregeld wel even voorbij, maar meld me niet altijd ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Houten Tampers

Bericht door Mars »

Hoi Dries,
Hier ook het nodige gebeurt waardoor ik 'ons' PRF verwaarloosd heb.
Groeten aan alle leden en ik hoop weer wat vaker op het forum te verschijnen.
Mars
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Ik had al een topic. Dus no need to open another one.
Gaan we hier fijn verder.

Zoo, het is dus vakantie. De koters zijn er weer. Ik hoop op zon, hoewel de berichten dat tegenspreken. Dat sucks, hangen we weer binnen.
Zo ook gisteren. Ik beits een stoel. Zet die lekker buiten om te drogen in de zon en in de wind. En jawel hoor, nog geen tien minuten later regent het. Wast me zo alle beits van de moeilijke plekken af! Grrrr!!! Tjah, dan niet hè. Val in de soep. Voor straf heeft ze buiten gestaan de hele nacht. Net goed.

Dus als het vandaag niet regent, maar dat zal wel. Is het de bedoeling om met dochterlief een marathon te doen van films. Dus we gaan animaties kijken vandaag. Zoon zal wel boven willen zitten. Maffe pubers zijn het. Wel in de ict willen werken. Maar te lam om een wifi repeater aan te pakken!! En dus draait ie met volgens hem traag internet. Doe er dan wat aan! Lekker makkelijk als iemand het steeds voor je doet, dan leer je ook geen kont of wel soms?!
Ach het zullen de jeugdhormoontjes wel wezen. ;p En veel anders zal ikzelf ook niet geweest zijn gok ik. Wellicht nog wel erger. Ik nam vaak al vooraf een krib mee. Tjah, dan hoef je je kont er alleen nog maar tegenaan te gooien! Dus hard draaien aan je navel (das het schroefje die je billen op zijn plek houd), je kont valt eraf, en je kunt gooien! Zo eenvoudig werkt dat nu eenmaal. ;p

Zo, nu gaat ie buiten even paffen met een bakkie zwart goud.
Een infuusje koffie doet wonderen in de ochtend.
Geniet ervan vandaag. Ondanks het weer toch iets leuks van zien te maken. Enjoy!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Houten Tampers

Bericht door Mars »

Hoi Dries Ouwe Reus, goed om weer wat van je te lezen.
Tja ik ervaar het hier niet anders...
2 dochters één van 21 en één van 17.
Exact hetzelfde, rennen vliegen naar party's en vrienden maar te lui om hun bord in de vaatwasser te zetten. Die zet je er boven op het aanrechtblad want als je de vaatwasser open maakt kan er nog wel eens schone vaat in zitten!!! En dan zou je hem eerst moeten uit ruimen. Nou dan hoef ik nu niet te vragen of iemand de hond wil uitlaten dat ga ik nu doen. Maar eerst mijn pas aangeschafte Peterson (Annie69) volstouwen met mijn pas aangeschafte Winslow Harlequin (BB Ninja) en dan kan de wandeling niet lang genoeg zijn.
Dries hoop snel weer meer te lezen.
De mazzel,
Mars
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Plaats reactie