Missouri Meerschaum.

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Missouri Meerschaum.

Bericht door Huub »

Hallo,

Ik zag onderstaand filmpje over de aanplant in 2018 van de maisplanten voor de Corn Cobs.

Indrukwekkend, de hoeveelheid van de aanplant.

youtu.be/FgPuSBkQ8Zo

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Paasei »

Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door oldgreenfield »

Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Huub »

Hallo Oldgreenfield.

Ik ben enigermate een digibeet en ik dank je hartelijk voor het plaatsen van de juiste link.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1589
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Geoff »

Beste forumleden,

Op vraag van verschillende leden die ik tegenkwam in Heukelum even een korte status van zaken i.v.m. kopen uit de US of A bij Missouri Meerschaum.

Ik wilde al wat langer enkele corncob pijpen aanschaffen van Missouri Meerschaum, maar dan wat andere formaten dan de (ik dacht) Pride die je hier wel wat vaker vindt. Mits ik zo niet meteen een verdeler vond die ik vertrouwde binnen Europa, heb ik bij de bron gekocht. Via Missouri Meerschaum's website zelf dus.

Mooie, duidelijke site waar je gemakkelijk kan betalen via Paypal wat ik ook gedaan heb. De vraag van vandaag: wat heeft mij dit gekost?

Ik heb een hele bestelling geplaats (zie foto) die uiteindelijk op $172,84. Via Paypal kwam dit op €157,56.
Dit order was geplaatst op 8 oktober. Op 11 oktober een mail met shipping nummer en track&trace.

18 oktober kreeg ik een mailtje in de bus van BPost (de Belgische Post) om invoerkosten te betalen: €48,23.

Gisteren 26 oktober werd dan mijn pakketje netjes in goede staat geleverd door de 'facteur'.

In totaal heeft me dit dus €205,79 gekost. Ieder kan voor zich beslissen of dit al dan niet veel of weinig is.
Ik was vooral blij om mijn dada te hebben kunnen kopen en dat dit vlot is afgehandeld.
Afbeelding
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2727
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door oehoe »

't Zijn de invoerrechten die je vaak achteraf vaak nekken met spul uit de US. Soms geluk gehad met de invoer van 'n gitaar, soms pech en de volle mep. Met mijn laatste aankoop vanuit Austin Texas derhalve uiteindelijk de betaalde prijs op papier zéér laag gehouden, tot 'n derde beperkt zelfs. Hij blij, ik blij en de belasting wist niet beter.

Corncobs zijn niet mijn ding maar ik weet dat ze ook hier vrij goedkoop te krijgen zijn. Voor de gehele set lijkt me dit (los van de vervloekte invoerrechten) 'n eerlijke prijs. Veel rookplezier toegewenst en laat ook even je bevindingen aangaande corncobs en ook deze speciaal even weten. :)
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Ribbon »

Mooi spul.

Zijn dit ook betere kwaliteit mondstukken dan die gele plastic gevallen Geoff?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Arno »

Ribbon schreef: 27 okt 2021 21:26 Mooi spul.

Zijn dit ook betere kwaliteit mondstukken dan die gele plastic gevallen Geoff?
Ik heet geen Geoff maar ik vind van wel. Ik bijt altijd door de gele heen die dan meteen afbreken. De donkere mondstukken slijten ook wel rapper dan een ebonieten of acryl steel, maar ze kunnen veel meer hebben. Voor sommige corncobs heb ik al jarenlang dezelfde donkere steel. Vol met tandafdrukken maar nog steeds prima bruikbaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door SakasakaHeyhey »

Mooie pijpjes Geoff... veel plezier ermee!

Uit eigen ervaring weet ik dat het prima rokers zijn alleen de plastic mondstukken vind ik persoonlijk minder. Het zijn van die goedkope plastic mondstukken die smal, dun en vrij kwetsbaar zijn. De pijp ligt bij mij om deze reden ook niet lekker in de mond. Ik durf de pijp ook niet tussen mijn tanden te klemmen met de kans dat ik het plastic kapot bijt.

Toevallig vandaag een mondstuk binnengekregen voor mijn twee cobs.

Hier te bestellen:
https://vermontfreehand.com/product/for ... -filtered/

Moet zeggen dat ik er erg content mee ben.



Afbeelding
Afbeelding
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Ribbon »

Zelf bijt ik niet echt in mondstukken, maar die gele komen met altijd heel 'goedkoop' over (en dat zijn ze natuurlijk ook), met semi-scherpe randjes enzo.

Bedankt voor de tips. Heb je bij die bovenstaande bestelling ook last gehad van extra kosten SSHH?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2727
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door oehoe »

SakasakaHeyhey schreef: 27 okt 2021 21:42 Mooie pijpjes Geoff... veel plezier ermee!

Uit eigen ervaring weet ik dat het prima rokers zijn alleen de plastic mondstukken vind ik persoonlijk minder. Het zijn van die goedkope plastic mondstukken die smal, dun en vrij kwetsbaar zijn. De pijp ligt bij mij om deze reden ook niet lekker in de mond. Ik durf de pijp ook niet tussen mijn tanden te klemmen met de kans dat ik het plastic kapot bijt.

Toevallig vandaag een mondstuk binnengekregen voor mijn twee cobs.

Hier te bestellen:
https://vermontfreehand.com/product/for ... -filtered/

Moet zeggen dat ik er erg content mee ben.



Afbeelding
Afbeelding
Wow.......... dat zijn prachtige mondstukken! Niet dat ik opteer voor corncobs momenteel. Met (teveel) pijpen en nog wat onderweg (forumpijp) op zoek naar 'n.............. ik laat jullie weten wanneer 't zover is. :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door SakasakaHeyhey »

Ribbon schreef: 27 okt 2021 22:11 Zelf bijt ik niet echt in mondstukken, maar die gele komen met altijd heel 'goedkoop' over (en dat zijn ze natuurlijk ook), met semi-scherpe randjes enzo.

Bedankt voor de tips. Heb je bij die bovenstaande bestelling ook last gehad van extra kosten SSHH?
Bijten is een groot woord, maar enigszins druk uitoefenen op het mondstuk om de pijp tussen de tanden te klemmen, is wel nodig. Ik vind het bij die gele mondstukjes toch wel een risico.

Ik was niets extra's kwijt


Item Name Qty Price Total
International Shipping 15-37, shipping-option: first class mail 1 $15.00 $15.00
Gold Band For MM Cobs 2 $5.00 $10.00
Forever Stem (For Filtered MM Cobs), style: B, color: blue ripple 1 $18.00 $18.00
Forever Stem (For Filtered MM Cobs), style: B, color: red ripple 1 $18.00 $18.00
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door SakasakaHeyhey »

oehoe schreef: 27 okt 2021 22:11
SakasakaHeyhey schreef: 27 okt 2021 21:42 Mooie pijpjes Geoff... veel plezier ermee!

Uit eigen ervaring weet ik dat het prima rokers zijn alleen de plastic mondstukken vind ik persoonlijk minder. Het zijn van die goedkope plastic mondstukken die smal, dun en vrij kwetsbaar zijn. De pijp ligt bij mij om deze reden ook niet lekker in de mond. Ik durf de pijp ook niet tussen mijn tanden te klemmen met de kans dat ik het plastic kapot bijt.

Toevallig vandaag een mondstuk binnengekregen voor mijn twee cobs.

Hier te bestellen:
https://vermontfreehand.com/product/for ... -filtered/

Moet zeggen dat ik er erg content mee ben.



Afbeelding
Afbeelding
Wow.......... dat zijn prachtige mondstukken! Niet dat ik opteer voor corncobs momenteel. Met (teveel) pijpen en nog wat onderweg (forumpijp) op zoek naar 'n.............. ik laat jullie weten wanneer 't zover is. :D
Dank je wel Oehoe en ze hebben ook mondstukken voor andere pijpen dan de corncobs :D

Ja ik heb zelf ook dat probleem...keuzes, keuzes :roll:

Staat genoteerd!
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1589
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Geoff »

Arno schreef: 27 okt 2021 21:37
Ribbon schreef: 27 okt 2021 21:26 Mooi spul.

Zijn dit ook betere kwaliteit mondstukken dan die gele plastic gevallen Geoff?
Ik heet geen Geoff maar ik vind van wel. Ik bijt altijd door de gele heen die dan meteen afbreken. De donkere mondstukken slijten ook wel rapper dan een ebonieten of acryl steel, maar ze kunnen veel meer hebben. Voor sommige corncobs heb ik al jarenlang dezelfde donkere steel. Vol met tandafdrukken maar nog steeds prima bruikbaar.
Wat hij zegt. :D

Deze mondstukken liggen ook beter in de mond. De kwaliteit is in het algemeen beter dan die van degene die je hier het meeste aantreft. Ik denk, zoals ik boven al schreef, dat dit model de 'Pride' heet. En net zoals Arno (die geen Geoff heet :wink: ), durf ik die al wel eens stuk bijten.

Er zitten wel wat verschillen in van dikte en breedte. Eén van de pijpen is een Dagner Pipes Design, twee anderen van Cornell & Diehl. Het is mijn indruk dat deze mondstukken wat breder, steviger en met meer zorg zijn afgewerkt (=geen scherpe randjes en zo).
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Missouri Meerschaum.

Bericht door Wowbagger »

Heb me ooit door onze Meindert een fijn mondstuk voor mijn corncob laten maken, nog steeds veel plezier van.
Voor mensen die toch liever binnen de EU willen bestellen, is er nog de smokingpipes.eu website waar een aantal modellen van MM staan. Qua prijs zou ik niet weten of dit voordelig is.

Plaats reactie