Stereo roken.

Alles over de pijp zelf...
Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Stereo roken.

Bericht door AlbertE »

Deze zag ik op de site van grandolfo. Twee verschillende tabakken tegelijk?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Gaaf. Maar of het goed werkt?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Lijkt me dat de eerste bowl sneller opgerookt wordt, aangezien bewegende lucht graag de kortste weg kiest.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Scheelt weer tabakmengen en zo kan je de juiste mix kiezen.
Alleen het kuisen, zal wat moeilijker worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

:lol: Dat is nog eens een showstuk. En daarmee is het eindelijk afgelopen met die oeroude grap van 'twee lelijke koppen aan één steel'.
Ik kijk ernaar en vraag me af: rook je nu twee keer zoveel of twee keer zolang? Ik gok op twee keer zoveel.

'Pijprokersgenootschap over de vloer?'
'Nee, die engerd daar in de hoek rookt een dubbelloops pijp!'

Groet, Janneman

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

super, ik hoop dat de achterste kop niet in verbinding staat met de voorste maar via een apart kanaal naar de steel gaat, anders moet je immens hard trekken om de achterste mee te roken denk ik
heil Donar god van de donder!

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Ik heb er nu dus een, de koppen zijn wel op elkaar aan gesloten.

Ik gooi vanavond even wat foto's het net op, En de rook ervaringen zullen ter zijner tijd ook wel komen. Iemand al vast een spannende combi/idee?

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5377
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Squadron leader en een vanille-mix ?
Sillems black zweert erbij...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Ik heb een blik Perfection gekocht omdat ik benieuwd was naar die combi :D! Staat op de lijst, eerst maar eens kop voor kop in gaan roken :twisted:

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Een advies voor deze dubbelloops zou ik niet durven geven, wel heb ik een keer, om een vrijwel smaakloos zakje Batida de Coco tabak wat meer ballen te geven een Chocolate Flake er door heen gesnipperd, onder het mom van "Bounty is ook lekker" :) en da;s me helemaal niet slecht bevallen !
Wie weet een spannende uitdaging voor deze uitzonderlijke pijp.
Afbeelding

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Het lijkt me goed idee om om de zoveel trekjes het voorste gat af te dekken met je hand en dan eens goed te trekken, zodat de achterste kop toch ook een beetje meedoet. :D

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1230
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

lijkt me wel dat deze goed te roken zijn,
dmv de duim,kun je uiteraard de luchtstromen beperken/afsluiten,
om zo de andere ketel meer te laten branden

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Zou een dergelijk pijp trouwens niet zo geboord zijn dat beide rookkanalen even lang zijn ?
Dat het rookkanaal vanuit de steel naar het midden van de twee potten gaat en daar opsplitst oid., neem toch aan dat de ontwerper er rekening mee heeft gehouden dat je wel beide potten redelijk tegelijkertijd leeg wilt roken ?!
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

..kost dat?

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Dacht ik eerst ook, maar Harmen zei paar posten eerder dat dit niet het geval is...

Misschien moet ene pijpenmaker van dit forum ff nieuw modelletje maken :twisted:
Het kan een gat (of twee) in de pijprokersmarkt zijn :lol:

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:Zou een dergelijk pijp trouwens niet zo geboord zijn dat beide rookkanalen even lang zijn ?
Dat het rookkanaal vanuit de steel naar het midden van de twee potten gaat en daar opsplitst oid., neem toch aan dat de ontwerper er rekening mee heeft gehouden dat je wel beide potten redelijk tegelijkertijd leeg wilt roken ?!
Lijkt me onmogelijk, want hoe boor je dat? Er bestaan wel flexibele boortjes.

Maar wel heel apart, zeg. Die (zoiets) ga ik ook eens even zoeken als ik in februari op de beurs in Frankfurt ben. Als Grandolfo er staat met een stand.

Enne Jos... steek er daar eens 3 simultaan van in je mond: heb je meteen 6 brandende ketels Troost. Dat moet toch haast een natte droom zijn voor je? :wink: :lol: Dan loop je drie dagen de zwembadpas zonder dat je er erg in hebt.

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

drfretboard schreef:..kost dat?
Beetje onbeleefd he;-) ...

Na lang soebatten heb ik dr 90 plus wat verzendkosten voor neergelegt met het idee 'och k zal hem altijd nog wel kwijt kunnen'. Probleem is dat ik haar dan niet kan roken... Dilemma dilema.... :wink: :wink:

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Winslow Collector schreef:
Eliminator schreef:Zou een dergelijk pijp trouwens niet zo geboord zijn dat beide rookkanalen even lang zijn ?
Dat het rookkanaal vanuit de steel naar het midden van de twee potten gaat en daar opsplitst oid., neem toch aan dat de ontwerper er rekening mee heeft gehouden dat je wel beide potten redelijk tegelijkertijd leeg wilt roken ?!
Lijkt me onmogelijk, want hoe boor je dat? Er bestaan wel flexibele boortjes.

Maar wel heel apart, zeg. Die (zoiets) ga ik ook eens even zoeken als ik in februari op de beurs in Frankfurt ben. Als Grandolfo er staat met een stand.

Enne Jos... steek er daar eens 3 simultaan van in je mond: heb je meteen 6 brandende ketels Troost. Dat moet toch haast een natte droom zijn voor je? :wink: :lol: Dan loop je drie dagen de zwembadpas zonder dat je er erg in hebt.
Misschien is het niet nodig om schuin te boren,
Je kan gewoon2 verschillende rookkanalen boren en dan een mondstuk dat splitst, zodat je 2 einden aan je mondstuk hebt en 1 stuk in je mond zitten hebt. Twee mondstukken die halverwege ahw 1 mondstuk worden.
Als er iemand op het idee komt om dat te maken, dat het fatsoenlijk werkt...

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Harmen schreef:
drfretboard schreef:..kost dat?
Beetje onbeleefd he;-) ...

Na lang soebatten heb ik dr 90 plus wat verzendkosten voor neergelegt met het idee 'och k zal hem altijd nog wel kwijt kunnen'. Probleem is dat ik haar dan niet kan roken... Dilemma dilema.... :wink: :wink:
Pas op, je praat wel tegen de grote baas he :wink:

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Hopende hier de grote baas weer mee tevreden te stemmen :oops: ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Is dat binnen een straal van 300km ook ergens te koop?

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Moch, ik reis met mn ov lekker grati stad en land afen ben dr nog nooit een tegen gekomen. Misschien op grote beurzen. Deze heb ik op MP gescoort.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

drfretboard schreef:Is dat binnen een straal van 300km ook ergens te koop?
Heb zelf ook interesse (indien met 9 mm filter verkrijgbaar), al was het alleen al om het concept en de curiositeit. Motgen spreek ik Rudi en ik ga hem eens vragen of hij er meer over weet (waar te koop, e.d.).
Ik laat je iets weten.

En ik kan het in februari altijd nog aan Poul Winslow vragen. Of hij het ziet zitten zoiets te maken. Ik verwacht dan niet direct een volmondig "ja", maar je weet maar nooit.

Dat ik niet direct een volmondig "ja" verwacht, ligt in het feit dat ik PW als een erg correcte man ken. Plagiaat, namaken, gebruik van andermands logo's e.d. zal hij niet doen.
Als voorbeeld die Lancia pijp die hij voor mij gemaakt heeft. Die heeft hij bewust "Delta" genoemd (het type van mijn auto), maar geen Lancia. "Delta" is namelijk een algemeen woord, Lancia is dat niet.

Dit voorbeeld doortrekkend naar de dubbelloops-pijp, zal hij niet staan te springen om dit unieke concept te kopiëren, ook al geeft hij voor de rest zo'n pijp een eigen Winslow uiterlijk.

Maar goed, ik draaf te ver door. :oops: Eerst eens vragen of Rudi hier meer van weet. Wordt vervolgd.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Great, ben benieuwd! Zo'n tweekoppig monster zal niet misstaan in de verzameling.

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

HA, VICTORY IS MINE!!!

Ik wist het, ik had vanochtend nog maar net op site over siamese (:wink:) pijpen gezeten, maar ik vond hem niet meer terug :?

Wel, hier is hij,

http://www.pipephil.eu/oddpipes/siam/index.html

hier staan pas 2koppige monsters bij :shock: :shock:


PS. er zijn dus verschillende merken die zoiets gedaan hebben,
ik denk niet dat Winslow onmiddellijk van plagiaat zou verdacht/beschuldigd worden...

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

endevos schreef:HA, VICTORY IS MINE!!!

Ik wist het, ik had vanochtend nog maar net op site over siamese (:wink:) pijpen gezeten, maar ik vond hem niet meer terug :?

Wel, hier is hij,

http://www.pipephil.eu/oddpipes/siam/index.html

hier staan pas 2koppige monsters bij :shock: :shock:


PS. er zijn dus verschillende merken die zoiets gedaan hebben,
ik denk niet dat Winslow onmiddellijk van plagiaat zou verdacht/beschuldigd worden...
Inderdaad, dat is wel een héél bonte verzameling curiosa.

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Dear god :shock: !

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Bericht door endevos »

Als ik kijk naar de soorten denk ik dat die van jou nog zo'n hoedje nodig heeft :P

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Bericht door Harmen »

Haha, ik is voorbereid! K had al een kurk gescoort met het idee om kop voor kop in te roken :D! Ware het niet dat dit ding een onmogelijk formaat heeft is dat natuurlijk een praktische besparing van de hoeveelheden pijpen die je mee sjouwt!

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

drfretboard schreef:Great, ben benieuwd! Zo'n tweekoppig monster zal niet misstaan in de verzameling.
Je hebt een PB'tje. Er zijn mogelijkheden via Winslow, schat Rudi in.

Plaats reactie