een pijp kopen

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

een pijp kopen

Bericht door wiele »

hallo allemaal,

Ik heb al zitten lezen op het net over pijproken. een vriend van me doet het ook en ik heb eens mogen proberen (ik ben zelf een sigarettenroker maar wil er graag mee stoppen).

Mijn vraag is: waar koop ik een pijp? denk best een basissetje om te beginnen he. Koop je dat in de dagbladhandel? of enkel in een speciaalzaak?

Ik ben uit de buurt van Peer (België)

alvast bedankt.

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: een pijp kopen

Bericht door cipke »

Alvast van harte welkom Wiele. Ik vrees dat je bij een dagbladhandel geen pijpen meer gaat vinden.
je kan overwegen om via het web er een te kopen. Maar dit raad ik een beginner niet echt aan, aangezien je het gevoel niet hebt, van de pijp in je handen.
Misschien kan je een winkel in de buurt zoeken, en er eens langs gaan.
Alvast veel succes.
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: een pijp kopen

Bericht door dinck »

Zeker voor een eerste pijp zou ik ook naar een goede tabakswinkel gaan. Er zijn complete beginnerssets, maar meestal ook de zogenaamde mandjespijpen die meestal erg betaalbaar zijn. We hebben een sectie over deaillisten in de Benelux, hier vind je handelaren in Limburg. Alvast veel plezier!
Laatst gewijzigd door dinck op 13 jul 2015 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: een pijp kopen

Bericht door Paasei »

Of je gaat hier kijken :
http://www.puffaway.eu/
en koopt hier voor en prikje een opgekalefaterde pijp... even contact met Dré (Annie69 op het forum) wat je (denkt dat je) wil en hij zal je wel aan een passende pijp helpen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
smidje
Berichten: 652
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:44
Locatie: Diepenbeek belgië
Contacteer:

Re: een pijp kopen

Bericht door smidje »

welkom Wiele ;)
je woont kort bij mij ( Hasselt )
er zijn er in Hasselt momenteel twee winkels die pijp verkopen , bij whisky en more hebben ze geen keus die is nog maar juist bezig , heeft wel een beginners set liggen van Big-Ben .
de andere is in het centrum van Hasselt , ben de naam kwijt maar die vind je wel bij het andere reeds gegeven topic .
deze heeft wel keus maar weet niet of ze beginners pijp hebben .
de derde die ik weet is bij Jo Plevoets in Sint-truiden op de grote markt .
deze man is heel soepel , als je er naar toe gaat leg je gewoon uit waar je voor komt en is zeer behulpzaam en laat je alle pijpen vast nemen tot je er jezelf goed bij voelt , hij heeft er ook van 20 euro , heb die om te gaan werken en vallen voor hun prijs reuzen mee .
hoop je een beetje hulp geboden te hebben ?
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: een pijp kopen

Bericht door wiele »

bedankt allemaal.
ik heb er overlaatst toch een paar zien liggen bij een krantenwinkel in peer. denk daar eens binnen te springen morgen om te kijken wat het is.
voor de rest lijkt me in hasselt wel leuk eens te gaan kijken.

Ik heb ondertussen in Bree ook een zaak gevonden die in dranken en pijpen handelen.

In Lommel zou er ook eentje moeten liggen maar die moet ik nog zien te vinden.

en dan puffen maar he :-)

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: een pijp kopen

Bericht door wiele »

hier ben ik weer.

Ik heb uiteindelijk mijn (2) pijpen gekocht. ik was van plan een starterset van bigben te te halen, maar die was niet in voorraad in de winkel. dus heb ik zo eens rondgekeken. er hingen verschillende pijpen van verschillende formaten.
uiteindleijk heb ik 2 pijpen van 24 euro (afgeprijsd) gekocht. ik dacht: voor een beginner misschien niet erg. zagen er degelijk uit.

eentje is van Brebbia. een houten die nog ingerookt moet worden want het is nog blank hout vanbinnen.
de ander is een Gester. nog nooit van gehoord, maar goed.

nu heb ik eigenlijk een vraag. bij de Gester was het mondstuk donkergrijs bij aankoop, maar na het in mijn mond te nemen thuis om eens te testen, zag ik direct een geel/groen achtige uitslag. dus ik heb het mondstuk verwijderd en schoongemaakt, nu ziet het er afgeschoten grijs uit. wat zou er aan de hand zijn? ze proeft ook vreemd, en de Brebbia heeft een zwart mondstuk en heeft dit niet die smaak.

ik weet het, misschien te snel geweest met 2 pijpen te kopen van zulke prijs. maar ze zagen er degelijk uit.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: een pijp kopen

Bericht door Sidekickelvis »

Is gewoon een pijp die heel lang in die winkel heeft gehangen/gelegen. Eboniet mondstuk is verkleurd. Dit kun je weer terug goed krijgen met wat elleboogstoom. Er staat ergens een heel topic over hoe dat moet. Ergens bij opkalefateren gok ik.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: een pijp kopen

Bericht door Asmodeus »

Inderdaad, eboniet oxideert onder invloed van UV-straling. Dit proces is onomkeerbaar en de oxidatie moet dus mechanisch verwijderd worden. Er leiden meerdere wegen naar Rome: poetsen met een schuursponsje met Cif of schuren met fijn schuurpapier bijvoorbeeld

Plaats reactie