Peter Piper

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Peter Piper

Bericht door Vandaahl »

Vanmiddag wat aan het opknappen begonnen met een Peter Piper - London Made. Een mooi klassiek uiterlijk vergelijkbaar met Parker of Dunhill. Maar toch echt van mindere kwaliteit. Daar kwam ik vanmiddag helaas al snel achter...

Omdat ik de pijp een wilde voorzien van een nieuwe beitslaag moest er eerst even flink geborsteld worden met water en een tandenborstel. Vreemd genoeg was er een zachte plek in het hout. Dit bleek echter geen hout maar één of ander opvulmiddel.

Na wat meer poetsen en krabben kwam er helaas een redelijk diepe gleuf tevoorschijn. Het is een natuurlijke gleuf en geen barstje dat later is ontstaan. Ik vraag me nu af of dit nu nog steeds praktijken zijn om een pijp mooier te laten lijken dan dat ze in feite is. En dus 'foutjes' van het hout te verbergen. Ik weet dat spots bij gladde pijpen vaak opgevuld worden, maar dit is wel een wat grote spot...

Maar omdat ik verwacht dat de rookeigenschappen wel goed zullen zijn (de pijp is veel gerookt) ga ik de pijp toch verder opknappen. De eerste beitslaag is nu aan het drogen. Wordt vervolgd...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ergens heeft het wel wat, zo'n litteken op je pijp. Ten eerste esthetisch, en dan is tevens het ijs gebroken, zeg maar. Een van mijn favoriete pijpen om te roken is een lomp ding waar ik niet voorzichtig mee hoef te zijn, waardoor ik hem met des te meer vrede rook.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

En na het beitsen ziet het er al weer heel anders uit...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik snap die opvul praktijken, maar ik zou veel gelukkiger zijn met pijpen die gewoon hun fouten en foutjes laten zien. En bij een sandblast geldt dat helemaal! Maar goed, sommige gewoontenb zijn blijkbaar moeilijk kwijt te raken...

Groet, Janneman

Plaats reactie