Gezocht: Rotterdamse (of omgeving) foodlovers

Naast het pijproken natuurlijk ...
Eliminator
Moderator

Gezocht: Rotterdamse (of omgeving) foodlovers

Berichtdoor Eliminator » 10 okt 2017 22:59

Nu ik meer en meer bezig ben met koken, leuke recepten, gezonde producten enz. wil ik mijzelf wat technieken van andere keukens aanleren.

Bereiden met een tajine bijvoorbeeld, nu kun je vast en zeker voldoende info online vinden, maar wat is er gezelliger dan koken en leren met gelijk gestemden en die hebben we voldoende hier.

Ooit eens met mijn toenmalige stiefschoonzoon een kookworkshop gevolgd en dat was eigenlijk best heel erg leuk.

Dus het volgende idee is gegroeid: https://www.keizerculinair.nl/kookworks ... e80a6-2b27
29 oktober in de Hofbogen onder de oude Hofpleinlijn in Rotterdam.

Interesse ??
Afbeelding

Tobias Tobit

Re: Gezocht: Rotterdamse (of omgeving) foodlovers

Berichtdoor Tobias Tobit » 12 okt 2017 19:55

Is wel kort dag maar op zich vind ik het wel leuk, ligt buiten mijn gebruikelijke comfort - zone wat koken betreft. Leuk om je horizon te verbreden. Als er nog meer interesse is zal ik even goed de agenda erop naslaan.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 12 okt 2017 22:26

Gezien de (nog) kleine animo kunnen we het wellicht een maandje opschuiven, zal even zoeken/mailen, maar volgens mij is deze specifieke workshop vaker.
Vooralsnog zijn we met drie, een oud collega gaat ook graag mee.
Had op een wat groter groepje gehoopt, maar misschien is de snelle planning voor meerdere het probleem.

Waarom een wat groter groepje, kan me desnoods ook alleen aanmelden, maar heb vaker een kookworkshop meegemaakt, op zich hartstikke leuk, alleen was dat met twee ploegen meiden die daar hun vrijgezelle-dag/avond hadden (ex-schoonzoon en ik waren de enige mannen), al flink wat vitamine A in hun lijf en uren lang stom giechelen.

Leer graag iets serieus voor m'n 75 euro,..... giechelende jonge meiden is op zich best geinig natuurlijk, maar dan in de kroeg :roll:
Afbeelding

Tobias Tobit

Berichtdoor Tobias Tobit » 12 okt 2017 22:37

Wat ook leuk is zijn de cursussen van Mr. Wateetons. Met name de kop tot staart cursus waar je leert om alle delen van een varken te verwerken tot iets smakelijks. Is wel iets duurder maar zeker ook heel leerzaam.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 12 okt 2017 22:51

Wil in de toekomst meer van dit soort workshops gaan volgen dus 'who knowes', zag ook al leuke aanbiedingen voor Indonesisch koken, eigenlijk vind ik het allemaal wel leuk.
Maar eerste en belangrijkste interesse is lekker koken met verse producten, beetje uit noodzaak, het gaat me al goed af maar leer graag bij.
En vooral ook een gezonde prak binnen een normale tijd, voor doordeweeks zeg maar, Indonesisch bijvoorbeeld is verschrikkelijk lekker, maar zeker niet snel.

Toevallig ook vandaag het boek 'Wokking lekker' van Danny Jansen aangeschaft (van 24 kitchen) 55 gezonde en snelle wokgerechten (sowieso kijk ik regelmatig naar die zender, leuke gerechten voor de gewone hobbykok, geen fancy producten of technieken, maar koken voor de normale mensch).
Afbeelding

Elmer

Berichtdoor Elmer » 12 okt 2017 22:57

Grote vraag is natuurlijk...wordt er een pijp-rook-pause ingelast?
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 12 okt 2017 23:47

Uiteraard zal er na de sessie een leuke plek opgezocht worden voor een pijpje en een drankje.
Tijdens echter, gezien het roken van een pijp wat langer duurt dan een nicotine-stokje wegzuigen, denk ik het niet.
Afbeelding

Nekker
Administrator

Berichtdoor Nekker » 13 okt 2017 02:40

Hier nog ééntje die af en toe graag lekker eet en graag kookt. Indien ik die dag vrij ben, en het uur is haalbaar. Dan zie ik mezelf nog wel een uitstapje maken om samen gezellig te koken. Wel één niet al te onbelangrijke mededeling: ik heb een vreselijke hekel aan koriander. Ik haat het met een passie. Ik controleer tegenwoordig zelfs mijn plaatselijke bakker, of hij al dan niet tegenwoordig dat vreselijk mengsel onder zijn brood mengt. Hij is hier goed van op de hoogte dat ik het haat, ik bedreig hem namelijk minstens elke week met de dood. Tegenwoordig kan je geen hap meer nemen of je wordt verrast door die vreselijke schijt smaak in je bek. Overal kom ik dat kruid tegen. Mijn punt? Ik kom enkel naar een koriander vrije kook sessie... :mrgreen: :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 13 okt 2017 08:15

Nekker schreef:Hier nog ééntje die af en toe graag lekker eet en graag kookt. Indien ik die dag vrij ben, en het uur is haalbaar. Dan zie ik mezelf nog wel een uitstapje maken om samen gezellig te koken. Wel één niet al te onbelangrijke mededeling: ik heb een vreselijke hekel aan koriander. Ik haat het met een passie. Ik controleer tegenwoordig zelfs mijn plaatselijke bakker, of hij al dan niet tegenwoordig dat vreselijk mengsel onder zijn brood mengt. Hij is hier goed van op de hoogte dat ik het haat, ik bedreig hem namelijk minstens elke week met de dood. Tegenwoordig kan je geen hap meer nemen of je wordt verrast door die vreselijke schijt smaak in je bek. Overal kom ik dat kruid tegen. Mijn punt? Ik kom enkel naar een koriander vrije kook sessie... :mrgreen: :wink:

Ik vermoed dat deze Marokkaanse workshop een grote koriander-orgie wordt.

Ik ben ook absoluut wel in voor een gezamenlijke kookworkshop, maar 29 oktober komt me niet zo goed uit en eerlijk gezegd zou ik voorkeur hebben voor een iets uitdagender thema.
Een jaar of wat geleden heb ik eens deelgenomen aan een workshop in het kasteel van Rhoon. Weet niet of ze daar nog steeds workshops aanbieden, maar dat was echt fantastisch goed.

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 13 okt 2017 08:21

Tobias Tobit schreef:Wat ook leuk is zijn de cursussen van Mr. Wateetons. Met name de kop tot staart cursus waar je leert om alle delen van een varken te verwerken tot iets smakelijks. Is wel iets duurder maar zeker ook heel leerzaam.

Meneer Wateetons is een ex-collega van een vriendin van ons. Hij werd ontslagen omdat hij op het terrein van de werkgever op eenden aan het jagen was

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 13 okt 2017 22:19

Deze specifieke workshop word op regelmatige basis gegeven, een nieuwe datum horen jullie nog, wellicht is er op de wat langere termijn wat meer animo.

Leuk weetje, vanaf 10 man maken we zelf de dienst uit (mits de keuken vrij is natuurlijk), dan kunnen we zelf een datum prikken en onze specifieke wensen uitten.
Dan zal er geen andere groep aanwezig zijn.
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 14 okt 2017 00:50

Tja, wanneer het niet zo kort dag is (de 29e ben ik sowieso verhinderd) en er ook leden die niet uit Rotterdam of omgeving (maar uit het mooiste deel van NL) welkom zijn, en als het half kan ook niet samenvalt met een F1-race, dan ben ik ook wel te porren. Of stel ik nu al weer veel te veel eisen? Het hoeft voor mij nog niet direct zo uitdagend, de eerste insteek van Eli is mij best.

Een falafelsessie lijkt me ook wel wat ;-) ;-)

Bottom-line, ik ben ook wel te porren ook al is het niet direct in de buurt. Als alles een beetje schikt dan haak ik graag aan. Verder niet al te kieskeurig.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 14 okt 2017 07:58

The_Undertaker schreef:Tja, wanneer het niet zo kort dag is (de 29e ben ik sowieso verhinderd) en er ook leden die niet uit Rotterdam of omgeving (maar uit het mooiste deel van NL) welkom zijn, en als het half kan ook niet samenvalt met een F1-race, dan ben ik ook wel te porren. Of stel ik nu al weer veel te veel eisen? Het hoeft voor mij nog niet direct zo uitdagend, de eerste insteek van Eli is mij best.

Een falafelsessie lijkt me ook wel wat ;-) ;-)

Bottom-line, ik ben ook wel te porren ook al is het niet direct in de buurt. Als alles een beetje schikt dan haak ik graag aan. Verder niet al te kieskeurig.

een falafelsessie is ook gratis te boeken in huize Asmodeus :wink:

Afbeelding

MilleLuci
Contacteer:

Berichtdoor MilleLuci » 14 okt 2017 14:15

Leuky en gezelly. Ik kijk het aan en haak wellicht aan. Kan natuurlijk ook mee-eten :mrgreen:
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 16 okt 2017 18:18

Deze specifieke workshop staat pas weer op de planning in Maart volgende jaar, ze gaan dus wel in de herhaling, maar zeker niet maandelijks ofzo.

Maar ik lees hier en daar best wat mensen met voldoende animo, alleen met wat mitsen en maren.
Als we minimaal 10 halen bepalen we in eens heel veel zelf en kunnen we dus rekening houden met die mitsen en maren.

Een voorlopig lijstje geinteresseerde:

Peter
Robin (oud-collega van me)
Shanna (zijn zus)
Tobias Tobit
Nekker (als we zelf een ploegje vormen kunnen we meer specifieke wensen doorgeven, dus ook koriandergebruik)
Asmodeus (?)
Undertaker (dag plannen we zelf, dus buiten de F1 om)
Mille Luci (?)

Dat zijn er al acht, misschien nog even afwachten of er nog meer mensen zijn en kijken of we zelf wat kunnen plannen ?
Afbeelding

Asmodeus

Berichtdoor Asmodeus » 16 okt 2017 19:10

Goed plan, ik ben van de partij. En wat mijn mitsen en maren betreft: laat maar zitten, uiteindelijk is zo'n avond koken en eten met een groep aardige mensen altijd gezellig.

MilleLuci
Contacteer:

Berichtdoor MilleLuci » 16 okt 2017 20:23

Eliminator schreef:Deze specifieke workshop staat pas weer op de planning in Maart volgende jaar, ze gaan dus wel in de herhaling, maar zeker niet maandelijks ofzo.

Maar ik lees hier en daar best wat mensen met voldoende animo, alleen met wat mitsen en maren.
Als we minimaal 10 halen bepalen we in eens heel veel zelf en kunnen we dus rekening houden met die mitsen en maren.

Een voorlopig lijstje geinteresseerde:

Peter
Robin (oud-collega van me)
Shanna (zijn zus)
Tobias Tobit
Nekker (als we zelf een ploegje vormen kunnen we meer specifieke wensen doorgeven, dus ook koriandergebruik)
Asmodeus (?)
Undertaker (dag plannen we zelf, dus buiten de F1 om)
Mille Luci (?)

Dat zijn er al acht, misschien nog even afwachten of er nog meer mensen zijn en kijken of we zelf wat kunnen plannen ?

Dat is toch heel bijzonder! Met Shanna in de klas gezeten en samen ook ons diploma opgehaald in het zilver museum te Schoonhoven......de wereld is heul klein!
Ik kijk het nog ff aan, spreek jullie zondag sowieso.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Luys
Moderator

Berichtdoor Luys » 17 okt 2017 22:54

Mijn horizon verbreden, ook in de keuken, is niets mis mee. Dus interesse zeker, e.e.a. afhankelijk van datum/tijd en hoe goed ik/we in de slappe was zitten ;)

Maar zekers, 'keep me posted'!
Pijproker des forums

Meester W

Berichtdoor Meester W » 18 okt 2017 01:28

Rotterdamse vrienden,ik zou graag meedoen doch kan slechts flessen openen....

Succes!

Terug naar “Andere hobbies”