Auto's

Naast het pijproken natuurlijk ...
Renegade

Re: Auto's

Berichtdoor Renegade » 15 jan 2014 21:14

Gezien mijn liefde voor auto's kan mijn stem niet ontbreken.

Zoals ik lees is the Undertaker hier al aan het showen geweest met zijn Opel verzameling.

Dus nu omdat dit onder anderen een van onze raakvlakken is bots ik hier ook maar een paar foto's op van mijn auto's.

Manta B 1987 3.0
Afbeelding

Opel GT 1971 1900
Afbeelding

Ik was tot juni jongstleden eigenaar van diverse auto's

Pontiac Firebird 1977 2x
Opel Manta A
Opel Kadett C coupe

maar na de aanschaf van een koophuis is deze gereduceerd naar 2 hobby en 1 dagelijkse auto.
je moet wat in het leven :(

Lang leve de Gouden Koe!

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 15 jan 2014 21:35

Hoi Renegade, die Opel GT is echt een beauty, zeg. De mooiste Opel ooit, mijns inziens.

Zelf sinds afgelopen zaterdag iets heel anders in bezit:

Afbeelding

Natuurlijk voor dagelijks gebruik. Ik lease mijn auto's op mijn eigen BV. Gisteren zijn voorganger (Lancia Delta 1.9 Twin Turbo) ingeleverd: zijn leasetermijn zat er weer op.

De Skoda is een 2.0 TDI met ongelooflijk veel luxe. Met een beetje terughoudendheid gaan kijken voor een Octavia Combi, maar een stapje hoger (de Superb) viel prima binnen het leasebedrag dat ik verantwoord vind. En ik moet zeggen: uitermate tevreden met deze auto en verrassend luxe en aangenaam voor een merk dat ik 10 jaar geleden nog niet met de nek aankeek. Ruimte, wegligging, uitrusting, en met de diverse opties een genot om de komende 5 jaar de zakelijke en privé kilometers mee weg te vreten. Tsja, tussen al die prachtige hobby auto's een vreemde eend in de bijt, maar wild hem toch even in dit topic plaatsen, dat volgen mij niet louter voor hobby-auto's is.

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 15 jan 2014 22:05

Een merk wat mijn in ziens veel te weinig waardering krijgt (niet zo gek ook gezien hun modellen in het verleden), maar Skoda maakt tegenwoordig hele mooie, luxe en solide karren voor betaalbaar geld, heb inmiddels in meerdere modellen mogen rijden, maar het predikaat 'niks mis mee' mag je er zo op plakken !

EN, een merk waar Tsjechen trots op zijn, integenstelling tot Nederlandse taxi-chauffeurs die allemaal zo nodig een dikke Mercedes, Volvo of BMW onder hun kont willen, rijden Tsjechen (vrijwel) uitsluitend in Skoda.
Afbeelding

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 15 jan 2014 22:09

Met Skoda komt het wel goed.

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 16 jan 2014 06:55

Er zijn verbazingwekkend veel Skoda taxi's te zien in de regio anders. En die Mercedessen zijn vaak een eis van de centrale waarbij je aangesloten moet zijn.
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Eliminator
Moderator

Berichtdoor Eliminator » 16 jan 2014 09:15

Sidekickelvis schreef:.............die Mercedessen zijn vaak een eis van de centrale waarbij je aangesloten moet zijn.

Dat wist ik dan weer niet, vreemd dat een chauffeur dat niet zelf uit mag maken, hoe betaalbaarder de auto hoe meer knaken er over blijven (ofwel hoe goedkoper de rit kan), het gaat uiteindelijk om geld verdienen toch !
Snap dat ze willen voorkomen dat je in Eendjes gaat rijden maar een knappe Skoda lijkt me weinig mis mee.
En okay, je ziet ze wel maar toch beduidend meer 'grote' merken,.... maar goed, dat blijkt dus ook een reden te hebben, maar blijf het wel een hele typische reden vinden !
Afbeelding

Renegade

Berichtdoor Renegade » 16 jan 2014 09:55

Door de samenwerking van Skoda met de VAG groep is de kwaliteit ed. echt super verbeterd
over het algemaan rijd je in een octavia met het onderstel van de audi a4 of vw passat van het model daarvoor.
MAAR. dan helemaal door ontwikkeld dus zowat bulletproof!

Echt een goede kwaliteit auto geworden + de uitstraling is goed beleving ook.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 16 jan 2014 10:19

Als motorrijder kan ik in dit topic niet veel zeggen over auto's.

Maar ik wil wel kwijt over Skoda's dat die in mijn top-5 van meest asociale auto's zit als ik die op de weg tegen kom.
Ik snap dat het raar is om alleen naar het merk te kijken en niet de bestuurder maar ik denk dat het komt door hoe de auto gebouwd is.
En daarmee doel ik op geluidsdicht en what not, ik heb altijd het idee dat in dit soort auto's ik als motorrijder heel snel over het hoofd gezien wordt.
Gezien de hoeveelheid, afsnijdingen en plotselinge baan-opschuiving die ik tegen kom.

Top-5 is trouwens:
1. Volvo
2. VW Golf/Polo
3, Skoda
4. BMW
5. Ford Siesta formaat auto's
Laatst gewijzigd door Bananabox-Ninja op 16 jan 2014 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

MfOx

Berichtdoor MfOx » 16 jan 2014 11:05

Bananabox-Ninja schreef:Top-3 is trouwens:
1. Volvo
2. VW Golf/Polo
3, Skoda
4. BMW

Top-5? ;)

Nou reed ik altijd VW Golf, maar ben zo te zien nu dus gelukkig uit de top-5 :D

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 16 jan 2014 11:43

Bananabox-Ninja schreef:Als motorrijder kan ik in dit topic niet veel zeggen over auto's.

Maar ik wil wel kwijt over Skoda's dat die in mijn top-5 van meest asociale auto's zit als ik die op de weg tegen kom.
Ik snap dat het raar is om alleen naar het merk te kijken en niet de bestuurder maar ik denk dat het komt door hoe de auto gebouwd is.
En daarmee doel ik op geluidsdicht en what not, ik heb altijd het idee dat in dit soort auto's ik als motorrijder heel snel over het hoofd gezien wordt.
Gezien de hoeveelheid, afsnijdingen en plotselinge baan-opschuiving die ik tegen kom.

Top-5 is trouwens:
1. Volvo
2. VW Golf/Polo
3, Skoda
4. BMW

Guns don't kill people, people kill people.

Ofwel, het ligt niet aan het automerk, maar aan de bestuurder. Bovendien wil ik er zeker geen strijd van maken, door alle motorrijders over 1 kam te scheren, omdat ik er redelijk veel tegenkom die denken overal op het laatste moment tussen te willen zoeven, of wat mij altijd verbaast: al die "gedenktekens" in mooie bochten, waar nabestaanden hun overleden motorrijder eren.

Dus, vooroordelen zijn er altijd, maar ik zie mijzelf als een individu, dat geheel los staat van het merk auto dat ik rijd. En ja, ik rijd vaak hard/snel, maar zo ongeveer mijn hele leven ongevalsvrij. Ongeacht het merk.

Maar ik snap je wel, BBN. Zo pest ik de Mercedes-rijders altijd, met het feit dat ze in de garage een nieuw lampje kunnen laten zetten in hun richtingaanwijzerverlichting. Ofwel het vooroordeel: Mercedesrijders zijn te lui om richting aan te geven. :roll:

Whitesnake

Berichtdoor Whitesnake » 16 jan 2014 11:48

:D :D :D
Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 16 jan 2014 11:52

Mee eens, dat soort motorrijders ben ik geen vrienden mee.

En het ligt idd aan de bestuurder het valt alleen op dat ze 90% van de keren in zo'n merk auto rijden

"Ninja des forums"

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 16 jan 2014 12:49

Bananabox-Ninja schreef:Mee eens, dat soort motorrijders ben ik geen vrienden mee.

En het ligt idd aan de bestuurder het valt alleen op dat ze 90% van de keren in zo'n merk auto rijden

Je zou het eens moeten onderzoeken, maar misschien zijn dit soort merken en uitvoeringen (zeker als je het hebt ove "Ford Fiësta-formaat auto's") misschien ook wel een aardig eindje richting 90% van het actieve verkeer.

Actieve verkeer is voor mijn gevoel woon-werk verkeer, zakelijk verkeer, kortom de mensen die je rond bepaalde tijden veel tegen komt, omdat ze aan hetzelfde werkproces/ritme deelnemen als jijzelf. Dus niet de hobby-rijders of zondagsrijders.

Flakeroker

Berichtdoor Flakeroker » 16 jan 2014 14:53

Skoda Superb.
Niet moeders mooiste, maar wel ruim en comfortabel.
Wordt steeds meer ook als taxi gebruikt.
Skoda is een heel oud merk.
Ze maakte ooit schitterende en eigenwijze auto's.
Kijk maar eens rond op het net
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

keesie75
Contacteer:

Berichtdoor keesie75 » 28 jan 2014 23:35

Ik rij ook met een Skoda Octavia sedan uit '98 als dagelijkse auto.
Heerlijke auto met een enorme bagageruimte, maar dat heeft als nadeel dat je naar achteren vrij weinig ziet.

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 28 jan 2014 23:55

Had ik al verteld dat mijn dagelijkse auto een Volvo is? :twisted:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Winslow Collector

Berichtdoor Winslow Collector » 29 jan 2014 00:34

The_Undertaker schreef:Had ik al verteld dat mijn dagelijkse auto een Volvo is? :twisted:

Nee? Vertel!!!

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 29 jan 2014 00:37

Nou, mijn dagelijkse auto is dus.... een Volvo!

ps. Ik heb een hekel aan al het overige verkeer. Laat dat zondagsvolk toch thuisblijven! Vooral motorrijders! :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 29 jan 2014 01:56

The_Undertaker schreef:
ps. Ik heb een hekel aan al het overige verkeer. Laat dat zondagsvolk toch thuisblijven! Vooral motorrijders! :wink:

Ik ook! Ga weg, rot op en rij door! Ik ben namelijk wel aan het werk in die bus! :D

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 29 jan 2014 07:26

The_Undertaker schreef:Nou, mijn dagelijkse auto is dus.... een Volvo! Vooral motorrijders! :wink:

Zie hier waarom Volvo bestuurders in mijn top 5 staan ;)

"Ninja des forums"

teunis

Berichtdoor teunis » 29 jan 2014 10:37

Mijn top 3 van achterlijke autorijders is:

1. volvo ( in vrouwelijke vorm: vulva)
2. alle GTI-s
3. BMW

Ik ben het met W.C. eens dat het vooral de bestuurder is en niet het merk, maar als er een issue is met een auto dan is het vaak één van de bovengenoemde merken. Zou het ook zo kunnen zijn dat veel (asociale) rijders een bepaald merk prevaleren en daardoor stigma's bevestigen?

P.S. ik rijdt zelf een Honda Silver Wing, Suzuki VanVan, Ligier X too R en soms een Suzuki Ignis DDIS.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

The_Undertaker
Administrator

Berichtdoor The_Undertaker » 29 jan 2014 11:39

Heren, uit welk jaar stammen jullie 'top-'lijstjes? Sinds ik Volvo rij, heb ik 't gemiddelde van de Volvo-rijder behoorlijk opgekrikt geloof ik, ik rij uiterst netjes :mrgreen:

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Berichtdoor Bananabox-Ninja » 29 jan 2014 11:49

The_Undertaker schreef:Heren, uit welk jaar stammen jullie 'top-'lijstjes? Sinds ik Volvo rij, heb ik 't gemiddelde van de Volvo-rijder behoorlijk opgekrikt geloof ik, ik rij uiterst netjes :mrgreen:

Probleem is dat je niet hier in R'dam en omgeving met je auto rijdt. :mrgreen:

"Ninja des forums"

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 29 jan 2014 11:52

Gelukkig sta ik niet in de lijst. Ik rijd namelijk niet zo heel netjes maar zowel Audi (privé) als Mercedes (Sprinter, zakelijk) staan niet in de lijst...... Valt dus alles mee.

Geloof

Berichtdoor Geloof » 29 jan 2014 15:52

Dan zullen we daar eens verandering in brengen SKE.
Voor ons is de ultime ergernis de Audi rijder.
Ikzelf rijd ongeveer 500000 km per jaar, en als er iemand vol ongeduld zit te walgen op de snelweg, dan zijn het de Audirijders wel.

maboc

Berichtdoor maboc » 29 jan 2014 16:33

Geloof schreef:Dan zullen we daar eens verandering in brengen SKE.
Ikzelf rijd ongeveer 500000 km per jaar, en als er iemand vol ongeduld zit te walgen op de snelweg, dan zijn het de Audirijders wel.

Dan ben je vast een bijzonder gemotiveerde chauffeur:
500000km/jaar ... met zo'n 120 km/uur rijdt je dan ieder jaar 4166 uur. Laten we eens aannemen 10 uur per dag. dan ben je zo'n 416 dagen per jaar aan 't sturen :roll:

Ow....het zal wel 50000 km/jaar zijn.

:lol: :P :mrgreen: :sherlock:
--
Cheers maboc

Sidekickelvis

Berichtdoor Sidekickelvis » 29 jan 2014 18:38

Die 50.000 km haal ik ook wel tegenwoordig. Minstens 150 km per dag haal ik wel.

Dukdalf

Berichtdoor Dukdalf » 29 jan 2014 20:45

Zoveel kilometers maak ik lang niet, maar ik ben dan ook de uitzondering die de regel bevestigt: een bijzonder nette en geduldige Audi-rijder :mrgreen: (het is nog een opgefokte Audi ook).

Geloof

Berichtdoor Geloof » 29 jan 2014 20:59

maboc schreef:
Geloof schreef:Dan zullen we daar eens verandering in brengen SKE.

Dan ben je vast een bijzonder gemotiveerde chauffeur:
500000km/jaar ... met zo'n 120 km/uur rijdt je dan ieder jaar 4166 uur. Laten we eens aannemen 10 uur per dag. dan ben je zo'n 416 dagen per jaar aan 't sturen :roll:

Ow....het zal wel 50000 km/jaar zijn.

:lol: :P :mrgreen: :sherlock:

Ja sorry, een nul teveel inderdaad.

Dr. Jefferson

Berichtdoor Dr. Jefferson » 29 jan 2014 21:42

Ik rijd momenteel in een Renault Clio uit 2001.
ook ik heb een hekel aan Ik al het overige verkeer, vooral mensen die niet snappen dat ze naar rechts moeten als er plek is.
En waalhaven naar Zoetermeer lukt wel in 20 min als het moet :P
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Terug naar “Andere hobbies”