Metal & Festivals

Naast het pijproken natuurlijk ...
Plaats reactie
Sidekickelvis

Re: Metal & Festivals

Bericht door Sidekickelvis » 07 sep 2015 21:33

Rap en Rock gecombineerd.

De soundtrack van 'Judgement Night'. Ongelofelijke boutfilm maar een fantastische soundtrack.
Lekkah hooah, ik haw er wel van!

Wowbagger

Bericht door Wowbagger » 07 sep 2015 22:02

Sidekickelvis schreef:Rap en Rock gecombineerd.

De soundtrack van 'Judgement Night'. Ongelofelijke boutfilm maar een fantastische soundtrack.
Hear hear!

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck » 08 sep 2015 14:15

Dank voor de tips heren, zal eens gaan googlen zo!

Johnny, Zang hoeft er niet in te zitten, maar vaak heb ik dan het gevoel dat er iets ontbreekt. Liquid Tension Experiment bevoorbeeld. Goede muziek... maar toch...

Eli, vrouwlijke zang is vaak mooi, maar niet mijn ding. Maar doordat je die paar bands noemt bedenk ik me dat ik Ivo (drummer van Izegrim) ook wel eens naar wat tips kan vragen. (Die komt nog wel eens in mijn stamkroeg)
Groet, Mark

Paasei

Bericht door Paasei » 08 sep 2015 14:41

Annihilator, Overkill... beuken ook stevig mét verstaanbare zang.
Metal Church, zelfs Death Angel...

als je het nog niet hebt, gratis account op spotify doet wonderen
moet je wel om de zoveel nummers een keertje 2 of 3 minuten reclame aanhoren voor muziek die je absoluut niet interesseert, maar om te 'proeven' : excellente tool.

Artillery is ook niet mis trouwens
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 08 sep 2015 15:11

Deadl0ck schreef:Vraagje aan de metaalkoppen...

Ben al een tijdje naar wat lekker stevige muziek op zoek, maar vind net niet de niche die mij aanspreekt, wellicht dat mensen hier wat tips hebben.

Melodieus, boel prog, lekkere en stevige gitaren... tot zover is het nog wel te doen... maar de knel zit hem in de zang. Die wil ik graag verstaanbaar. Lyriek is voor mij van intergraal belang in muziek, en als ik die niet kan verstaan moet de muziek van erg goede huize komen wil ik me erin kunnen verliezen. Dus geschreeuw doet voor mij niet zo veel. Combinatie van zang en rap, zang en (verstaanbaar) grunten, allemaal prima.

Zang van Disturbed, als voorbeeld, vind ik lekker, iemand die veel met zijn stem doet... maar de muziek is me te eenvoudig.
Mesuggah is als muziek goed (zou wat meer melodie in mogen zitten) maar het screamen kan ik dan weer echt niks mee.

Dream theater ben ik mee bekend, maar is na metropolis Pt.2 niet meer echt in de smaak, het album erna vond ik niet bijster veel boeiends toe te voegen hebben geloof ik, het werd allemaal een beetje te powerballad in plaats van powerballen, meen ik me te herinneren, en de opera zang hoefde voor mij ook weer niet zo nodig.

Dus, iemand suggesties?
Symphony X :) Melodieus, boel prog, lekkere en stevige gitaren en verstaanbare zang. Begin met het The Divine Wings of Tragedy album.
Afbeelding

Paasei

Bericht door Paasei » 08 sep 2015 15:48

Arno schreef:
Symphony X :) Melodieus, boel prog, lekkere en stevige gitaren en verstaanbare zang. Begin met het The Divine Wings of Tragedy album.
oh, dan ook Adrenaline Mob even uittesten.

Berend72

Bericht door Berend72 » 09 sep 2015 12:21

Power? Daar kan ik wel wat voorstellen over doen :)
Zeker Helloween (oud én nieuw) maar je moet wel van die hoge stemmen houden :P, al jaren fan van Stratovarius (komen trouwens in t najaar naar Nederland), 'zijtak' van Helloween is zeker Gamma Ray aanrader. Voor t meer melodieuze werk raad ik zeker aan Avantasia van Tobias Sammet (Edguy).
Uiteraard ook Sabaton en afgelopen zondag nog naar Powerwolf geweest. Je moet er van houden, klassiek geschoolde zanger, orgel en lyrics met religieus tintje met knipoog. Smaken verschillen natuurlijk. Binnen de power zoveel verschillend aanbod, maar dit zijn even namen welke mij te binnen schieten.
Nulla Tenaci Invia Est Via

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 09 sep 2015 13:28

@Deadl0ck, probeer Baroness anders eens, progressive sludge metal met relatief normale vocalen. Staat tevens op Spotify.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Paasei

Bericht door Paasei » 09 sep 2015 13:48

Ik moest vanochtend in dit verband ook nog aan Mastodon denken...

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 11 sep 2015 23:41

Holy crap, het heeft even mogen duren,..... de meeste kennen hem niet eens meer (deze ouwe lul gelukkig wel :P ) maar ik vind dit toch wel heel erg leuk te lezen.

http://www.nu.nl/muziek/4123986/acdc-fa ... beeld.html

Nog een doel, naast het bezoeken van het beeld van Freddie Mercury (Montreux) en het beeld van Stevie Ray Vaughan (Austin, Texas) gaat ook deze op de bucketlist !
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon » 19 sep 2015 11:52

Vandaag BOA.

Zijn er nog PRF'ers te bewonderen aldaar?
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), Condor Blended, McClelland Christmas Cheer 2008, C&D Old Joe Krantz (2010)

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 19 sep 2015 12:24

Yep, ik ga er ook zijn, alleen wel later vandaag pas, eind van de middag ga ik die kant op.
Wil sowieso 'de andere' Venom zien, genoten van Cronos op Forta, nu kijken hoe zijn oud collega's het ervan af brengen.
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon » 19 sep 2015 12:29

Leuk. Ik sta van 16.00 tot 20.00 te tappen, dus ik zie je ongetwijfeld wel wat keren voorbij komen. :wink:
Huidige rotatie:SG Squadron Leader, Dunhill London Mixture (2012), Condor Blended, McClelland Christmas Cheer 2008, C&D Old Joe Krantz (2010)

Asmodeus

Bericht door Asmodeus » 19 sep 2015 12:29

Ik probeer met Asmodeus jr. bij het optreden van Vader te zijn, hangt er een beetje vanaf of hij bereid is heel vroeg te eten.

Ribbon

Bericht door Ribbon » 19 sep 2015 12:30

Haha, succes. :)

Asmodeus

Bericht door Asmodeus » 19 sep 2015 20:55

Met Asmodeus jr. inderdaad naar BOA geweest: we hebben in gezelschap van Eli 40 minuten de deathmetalveteranen van Vader gezien en gehoord ! Een mooie eerste live metalervaring voor de kleine vent. Hij was diep onder de indruk van de 'gitaarmeneren', de 'trommelmeneer' en de rookmachine.

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres » 19 sep 2015 22:18

Ik ben net terug van BOA. Ik ging speciaal voor Vader (helaas speelde ze geen van mijn favorieten :( ). Helaas geen mede PRF-ers gezien, maar wel een aantal keer (positief) commentaar op m'n pijp gehad. :) Ik heb dit topic niet van te voren gelezen, want anders had ik de andere taps ook even gecheckt, Ribbon.
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon » 20 sep 2015 09:15

Tussen het tappen door heel even Asmodeus + zoon gezien en Eli de hand geschud. Verder ontelbare grote en kleine biertjes getapt. Tijdens de rookpauzes Vader gehoord en na mijn shift even Venom inc. gezien. Al met al een leuke editie weer, met merkbaar minder bezoekers dan vorig jaar, wat te verklaren valt door de aanwezigheid van Bolt Thrower die editie. Succes van de dag was toch de drum 'n bass van Black Sun Empire; die tent barstte echt uit zijn voegen. Het was daar ook drukker dan bij Venom inc. die gelijktijdig op het grote podium stond.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 20 sep 2015 17:32

Wat ik eigenlijk al dacht, maar nu zeker weet, Cronos = Venom, PERIOD !
Meer genoten van Ryker's en Vader dan van de band waar ik voor kwam.
Toch een gezellige en geslaagde dag, wat bekenden gezien, zoals vaker veel sjoege op de pijp en de wereldproblematiek besproken met een meer dan dronken Hongaar :roll: :lol:

En Ribbon, aan m'n hoofd te voelen vanmorgen waren veel van die grote bieren voor mij :wink:

De allerstoerste gast van deze editie was ongetwijfeld deze:

Afbeelding

p.s. Ribbon weet jij of er vorig jaar iets voorgevallen is of zo ?
Nog nooit, bij welk festival dan ook, zo extreme toegangscontrole meegemaakt.
Alles, maar dan ook alles werd doorzocht, petjes moesten af, pakjes shag en doosjes sigaretten werden open gemaakt, zelfs de portemonnee werd doorzocht.
Storend overdreven naar mijn mening, het gaat geen beveiliger wat aan wat ik aan geld bij me heb.
Heb begrip voor het feit dat er beveiliging is, maar het ging mij echt wat te ver.
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon » 20 sep 2015 19:40

Bij mijn weten is er vorig jaar niets noemenswaardigs voorgevallen. Ik merkte zelf bij binnenkomst ook dat er intensief gecontroleerd werd. De beveiligers hebben zich wel gewoon aan de regels gehouden en op eigen initiatief zo grondig gecontroleerd, zonder dat dit door de organisatie aan ze gevraagd is.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 20 sep 2015 22:37

Thanks !
Afbeelding

pijpliefhebberrobin

Bericht door pijpliefhebberrobin » 31 okt 2015 17:59

Deadl0ck schreef:Vraagje aan de metaalkoppen...

Ben al een tijdje naar wat lekker stevige muziek op zoek, maar vind net niet de niche die mij aanspreekt, wellicht dat mensen hier wat tips hebben.

Melodieus, boel prog, lekkere en stevige gitaren... tot zover is het nog wel te doen... maar de knel zit hem in de zang. Die wil ik graag verstaanbaar. Lyriek is voor mij van intergraal belang in muziek, en als ik die niet kan verstaan moet de muziek van erg goede huize komen wil ik me erin kunnen verliezen. Dus geschreeuw doet voor mij niet zo veel. Combinatie van zang en rap, zang en (verstaanbaar) grunten, allemaal prima.

Zang van Disturbed, als voorbeeld, vind ik lekker, iemand die veel met zijn stem doet... maar de muziek is me te eenvoudig.
Mesuggah is als muziek goed (zou wat meer melodie in mogen zitten) maar het screamen kan ik dan weer echt niks mee.

Dream theater ben ik mee bekend, maar is na metropolis Pt.2 niet meer echt in de smaak, het album erna vond ik niet bijster veel boeiends toe te voegen hebben geloof ik, het werd allemaal een beetje te powerballad in plaats van powerballen, meen ik me te herinneren, en de opera zang hoefde voor mij ook weer niet zo nodig.

Dus, iemand suggesties?
Sabaton, Powerwolf, Grave Digger, Epica....
The eagle flies alone!

metaltommy

Bericht door metaltommy » 13 nov 2015 00:16

Phil Taylor ex drummer van Mötorhead 61 jaar jong. R.I.P

http://www.telegraaf.nl/prive/24733509/ ... den__.html
Groet,
Tom

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 13 nov 2015 01:19

Las het net,.... jammer !

Hoewel ik nog immer fan ben van Motorhead, vind ik de oude bezetting nog steeds leuker (Overkill en Ace of Spades).

RIP Phil
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon » 13 nov 2015 06:43

Jammer, hij was een prettig gestoorde mafkees waar andere 'sterren' een voorbeeld aan kunnen nemen.

RIP

Paasei

Bericht door Paasei » 20 nov 2015 11:54

anyone, morgen?

http://www.recordplanet.nl/platenbeurs.html

okee, het is geen festival...
hopelijk daar geen terreurdreiging, zou niet graag voor niks naar Utrecht rijden

Freark

Bericht door Freark » 20 nov 2015 14:36

Hmm... een geparkeerde auto met Belgisch kenteken is al snel verdacht, zoals we gisteravond in Rotterdam gezien hebben. :mrgreen:
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock

Paasei

Bericht door Paasei » 20 nov 2015 14:52

:mrgreen:

Van wat ik van vorige edities weet staan er wel meer vreemde nummerplaten... Britten, Duitsers, Fransen...

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 26 nov 2015 18:18

Ik was niet hun allergrootste fan, maar jammer is het wel, toch een paar leuke optredens van gezien.

http://www.nu.nl/muziek/4172350/peter-p ... cheid.html
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon » 26 nov 2015 21:58

Huh, dit is voor mij een verrassing. Echt zo'n band waarvan ik verwachtte dat ze zouden doorspelen tot ze er dood bij neer zouden vallen. Harde werkers. Jammer.

Plaats reactie