Zes kilo witte kool heb ik in dit tonnetje van 3,6 liter weten te persen. Even twee maanden fermenteren en wij komen de winter weer door.

Met een robuuste kneder/planeetmixer en wat vooruitplannen kost het eigenlijk heel weinig moeite om altijd vers desembrood in huis te hebben.Tobias Tobit schreef:Dank je een compliment van een ervaringsdeskundige is veel waard. Helaas is het zo lekker dat ik er niet onderuit kom om vaker te gaan bakken. Vooral de vrouw was erg onder de indruk van de smaak.
Kan ook, maar als je op structurele basis zelf brood gaat bakken zou het goed kunnen dat je op een bepaald moment het aantal hands-on momenten terug wilt gaan brengen.Tobias Tobit schreef:Vooral het plannen, kneden amper gedaan, alleen de stretch and fold.
Dat broodje, in stukken om te soppen in mijn stoofvlees...wat een prachtbrood!Tobias Tobit schreef:Vandaag na lange tijd weer eens met desem aan de slag. Gisteren een nieuw kweekje gekregen en dus gelijk deeg bereidt en vanochtend in de oven. Meer dan geslaagd resultaat als je het mij vraagt.