zware tabak die lekker ruikt

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

Ik heb nu vier soorten tabak gerookt:
- mac baren vanilla
- ja mixture 100
- dunhill royal yaght
- davidoff english mixture

De laatste 2 zijn wel wat zwaarder dan de eerste 2 maar niet echt de smaken die ik zoek. Ik wil wel een tabak die ook aangenaam ruikt omdat ik meestal binnen rook. De dunhill wordt op veel sites als zwaar beschreven maar ik merk er weinig van. Ik heb jaren longfillers gerookt, is dit mijn grote probleem? Wat adviseren jullie? Is er een zware tabak die lekker ruikt, liefst eentje met aroma. Liever zonder latakia, schijnt niet lekker te ruiken. In de davidoff zat ook latakia, maar die rook lekker, zal wel weinig zijn. Perique ook zwaar? Semois misschien?

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door roocker »

Probeer de HH flakes eens van Mc Barren . Nicotine shot verzekerd . Deze tabak is gedroogd boven hete rook en toen geperst tot een blok en na de rijping in dunne plakken gesneden . Gisteren wat meegekregen van Kees Flake , omdat ik ook graag een sigaar rook zou dit in de buurt komen van een sigaar qua smaak .... Voor iedereen anders maar zeker het proberen waard .

Proberen dus .

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

roocker schreef:Probeer de HH flakes eens van Mc Barren . Nicotine shot verzekerd . Deze tabak is gedroogd boven hete rook en toen geperst tot een blok en na de rijping in dunne plakken gesneden . Gisteren wat meegekregen van Kees Flake , omdat ik ook graag een sigaar rook zou dit in de buurt komen van een sigaar qua smaak .... Voor iedereen anders maar zeker het proberen waard .

Proberen dus .
Welke soort? Er zijn verschillende zie ik.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door Geoff »

Als je de zwaarste wil van de HH groep, zou ik richting de HH Bold Kentucky. Die bestaat voor het merendeel uit heerlijke Burley. De roomnote word meestal niet als storend ervaren.

Ik raad je ook graag de Samuel Gawith 1792 Flake aan. Persoonlijk vind ik dit een heerlijke volle, ietwat zoete tabak, met ook een gezonde dosis vitamine N. Gaat je volgens mij niet tegenvallen.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door capricorn »

junksculp schreef:Ik heb nu vier soorten tabak gerookt:
- mac baren vanilla
- ja mixture 100
- dunhill royal yaght
- davidoff english mixture

De laatste 2 zijn wel wat zwaarder dan de eerste 2 maar niet echt de smaken die ik zoek. Ik wil wel een tabak die ook aangenaam ruikt omdat ik meestal binnen rook. De dunhill wordt op veel sites als zwaar beschreven maar ik merk er weinig van. Ik heb jaren longfillers gerookt, is dit mijn grote probleem? Wat adviseren jullie? Is er een zware tabak die lekker ruikt, liefst eentje met aroma. Liever zonder latakia, schijnt niet lekker te ruiken. In de davidoff zat ook latakia, maar die rook lekker, zal wel weinig zijn. Perique ook zwaar? Semois misschien?
Probeer Mac Baren Plumcake wil je nog sterker Peterson's Irish Flake of Rattrays University Flake
Ik begrijp niet hoe je op Mac Baren Classic (vanilla) komt als je sterke tabak zoekt.

Plumcake kun je een sample bij mij komen halen

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

capricorn schreef:
junksculp schreef:Ik heb nu vier soorten tabak gerookt:
- mac baren vanilla
- ja mixture 100
- dunhill royal yaght
- davidoff english mixture

De laatste 2 zijn wel wat zwaarder dan de eerste 2 maar niet echt de smaken die ik zoek. Ik wil wel een tabak die ook aangenaam ruikt omdat ik meestal binnen rook. De dunhill wordt op veel sites als zwaar beschreven maar ik merk er weinig van. Ik heb jaren longfillers gerookt, is dit mijn grote probleem? Wat adviseren jullie? Is er een zware tabak die lekker ruikt, liefst eentje met aroma. Liever zonder latakia, schijnt niet lekker te ruiken. In de davidoff zat ook latakia, maar die rook lekker, zal wel weinig zijn. Perique ook zwaar? Semois misschien?
Probeer Mac Baren Plumcake wil je nog sterker Peterson's Irish Flake of Rattrays University Flake
Ik begrijp niet hoe je op Mac Baren Classic (vanilla) komt als je sterke tabak zoekt.

Plumcake kun je een sample bij mij komen halen
De mac baren vanilla gekregen van een collega, omdat hij deze heerlijk vind. Ik ben een beginnende pijproker en hoop mijn favoriete tabak nog te vinden, maar de zoektocht is ook leuk :D

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

Geoff schreef:Als je de zwaarste wil van de HH groep, zou ik richting de HH Bold Kentucky. Die bestaat voor het merendeel uit heerlijke Burley. De roomnote word meestal niet als storend ervaren.

Ik raad je ook graag de Samuel Gawith 1792 Flake aan. Persoonlijk vind ik dit een heerlijke volle, ietwat zoete tabak, met ook een gezonde dosis vitamine N. Gaat je volgens mij niet tegenvallen.
Bedankt voor de tips, is burley zware tabak? semois is toch ook een burley tabak? Misschien ook het proberen waard.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

Deze zelf nog gevonden, blijken ook sterk te zijn:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door Stoker »

ik vond de Peterson University flake ook erg sterk smakend .. maar ik ben dan liefhebber van de wat mildere tabakken.. toch misschien aan rader voor je
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door roocker »

Ik persoonlijk denk , dat je voor een tabak met body geen mixture moet pakken . En je wilt ook dat de tabak lekker ruikt.... Ik rook een pijp omdat ik het lekker vind om verschillende smaken te ontdekken . Ik rook niet om mijn omgeving te pleasen met een aardige roomnote. Als dit zo is , dan is dit mooi meegenomen . Zelfs al vind je een bepaalde tabak in de verpakking lekker ruiken , dan hoef je dit niet terug te ruiken tijdens het roken om maar over de smaak te zwijgen . Dit kan zwaar afwijken van het eerder waargenomen geurtje in ongerookte toestand .

Mc Barren scottish flake is ook redelijk zwaar . Maar om zwaar te roken en willen genieten van nicotine ben je eerder het beste af met zware shag .
Wel moet ik erbij zeggen dat ik zowel bij een sigaar als een een pijp soms een gedeelte van de rook inhaleer . Men zegt dat dit niet moet , maar ongemerkt overkomt me dit tijdens uitblazen door de neus en gelijk weer een trek te nemen. Niet hinderlijk of storend maar ik merk het wel . Ik vind dit prettig .

Ook kun je eens proberen om van een bekende zware longfiller dunne ringen te snijden en deze in je pijp te roken ! Dan weet je dat het naar jou zin lekker ruikt en je hebt de smaak van de pijp . Zeker als je af en toe wisselt van bv 3x mixture te roken zodat de pijp zoet is , om er dan een deel van een sigaar in te roken . Het is maar een idee...

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door sim »

Van degene die je daar opsomt zijn Old Gowrie en Nightcap wel echte klassiekers. Lees: tabakken die je waarschijnlijk toch vroeg of laat eens gaat willen proberen.
Maar er staat er geen enkele in je lijstje waarvan ik denk: dat is een slecht idee.

Iets wat nog niet met zoveel woorden gezegd is: Virginiatabak, in al zijn vele verschijningsvormen, is misschien wel de tabak die qua smaak het minst op sigaren lijkt. Maar correct me if I'm wrong; de enige sgaren die ik met enige regelmaat rook zijn Semois-sigaren.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

capricorn schreef:
junksculp schreef:Ik heb nu vier soorten tabak gerookt:
- mac baren vanilla
- ja mixture 100
- dunhill royal yaght
- davidoff english mixture

De laatste 2 zijn wel wat zwaarder dan de eerste 2 maar niet echt de smaken die ik zoek. Ik wil wel een tabak die ook aangenaam ruikt omdat ik meestal binnen rook. De dunhill wordt op veel sites als zwaar beschreven maar ik merk er weinig van. Ik heb jaren longfillers gerookt, is dit mijn grote probleem? Wat adviseren jullie? Is er een zware tabak die lekker ruikt, liefst eentje met aroma. Liever zonder latakia, schijnt niet lekker te ruiken. In de davidoff zat ook latakia, maar die rook lekker, zal wel weinig zijn. Perique ook zwaar? Semois misschien?
Probeer Mac Baren Plumcake wil je nog sterker Peterson's Irish Flake of Rattrays University Flake
Ik begrijp niet hoe je op Mac Baren Classic (vanilla) komt als je sterke tabak zoekt.

Plumcake kun je een sample bij mij komen halen
Net een blik plumcake gescoord bij eduard deckers, straks proeven :D

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door capricorn »

Ben benieuwd op jou reactie. Zal wel ook goed gerijpt zijn. Ken niet veel pijprockers in Heerle.

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door wiele »

Ik herken het verhaal een beetje. Toen ik stopte met roken en aan de pijp begon, waren exotische geuren ook iets wat ik als meerwaarde beschouwde.
Mijn gezin was fier dat ik stopte met roken maar stonden sceptisch tegenover pijproken. Roken was roken in hun ogen. Dus een lekker geurtje zou hun wel over de streep trekken.

Maar aangezien ik dus een roker was, zocht ik op Den duur ook iets met een leuke nicotine stoot. Maar ik ben nog niet veel tabak tegengekomen die sterk was en lekker rook.
En wat is lekker ruiken?
Als ik semois opsteek wat een stevige stoot nicotine bevat vind mijn moeder dat heerlijk ruiken. Lekkerder dan haar eigen stinksigaretten. Maar mijn vrouw is daar dan weer niet voor te vinden en vind de fruittabakjes dan nog wel te pruimen zeg maar.

Als je mijn ervaring dus vraagt:
Semois en 1792 flake van SG zijn stevige tabakken. Ik kan me voorstellen dat semois aardig in de buurt van sigaren komt. En het is zo wat een opa-tabakje. Nostalgie?

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

capricorn schreef:Ben benieuwd op jou reactie. Zal wel ook goed gerijpt zijn. Ken niet veel pijprockers in Heerle.
Hij viel me een beetje tegen, had er meer van verwacht. Ik blijf de davidoff english mixture de beste vinden tot nu toe. Ik ken ook niet veel pijprokers in heerlen. eduard deckers is niet echt een vriend van mij, ik vind dat de man niet echt de moeite doet om je goed advies te geven en volgens mij de kennis ook niet heeft, volgende keer maar weer naar aken, ook een stuk goedkoper :D

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

wiele schreef:Ik herken het verhaal een beetje. Toen ik stopte met roken en aan de pijp begon, waren exotische geuren ook iets wat ik als meerwaarde beschouwde.
Mijn gezin was fier dat ik stopte met roken maar stonden sceptisch tegenover pijproken. Roken was roken in hun ogen. Dus een lekker geurtje zou hun wel over de streep trekken.

Maar aangezien ik dus een roker was, zocht ik op Den duur ook iets met een leuke nicotine stoot. Maar ik ben nog niet veel tabak tegengekomen die sterk was en lekker rook.
En wat is lekker ruiken?
Als ik semois opsteek wat een stevige stoot nicotine bevat vind mijn moeder dat heerlijk ruiken. Lekkerder dan haar eigen stinksigaretten. Maar mijn vrouw is daar dan weer niet voor te vinden en vind de fruittabakjes dan nog wel te pruimen zeg maar.

Als je mijn ervaring dus vraagt:
Semois en 1792 flake van SG zijn stevige tabakken. Ik kan me voorstellen dat semois aardig in de buurt van sigaren komt. En het is zo wat een opa-tabakje. Nostalgie?
Tot nu toe komt de davidoff english mixture het beste ui de test. ik heb wel maar een aantal tabakken gerookt. Ik denk dat ik het in de engelse tabakken moet zoeken.

Gebruikersavatar
kadir8880
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 dec 2013 01:36

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door kadir8880 »

Waar ik aan zit te denken is Peterson Perfect Plug. Het is wel een stevige plug wat je in plakjes moet snijden en evt loswrijven. Heb vorigjaar een blikje van opgerookt. Aardige nicotine.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door capricorn »

junksculp schreef:
capricorn schreef:Ben benieuwd op jou reactie. Zal wel ook goed gerijpt zijn. Ken niet veel pijprockers in Heerle.
Hij viel me een beetje tegen, had er meer van verwacht. Ik blijf de davidoff english mixture de beste vinden tot nu toe. Ik ken ook niet veel pijprokers in heerlen. eduard deckers is niet echt een vriend van mij, ik vind dat de man niet echt de moeite doet om je goed advies te geven en volgens mij de kennis ook niet heeft, volgende keer maar weer naar aken, ook een stuk goedkoper :D
In aken heb je Schneiderwind en Tabak Jurewicz Pfeifenstudio (Bismarkstr. 107). Wat ik uit de verhalen van Arno uitmaak is Tabak Jurewicz Pfeifenstudio erg goed met kennis en advis.
Bei Schneiderwind moet je de goede mensen tegenkomen (op zaterdagen de vader)
wil de plumcake kwijt neem ik hem wel over.

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door wiele »

Als je met Engelse tabakken bedoelt Engelse blends, dan zit er altijd latakia in.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

roocker schreef:Ik persoonlijk denk , dat je voor een tabak met body geen mixture moet pakken . En je wilt ook dat de tabak lekker ruikt.... Ik rook een pijp omdat ik het lekker vind om verschillende smaken te ontdekken . Ik rook niet om mijn omgeving te pleasen met een aardige roomnote. Als dit zo is , dan is dit mooi meegenomen . Zelfs al vind je een bepaalde tabak in de verpakking lekker ruiken , dan hoef je dit niet terug te ruiken tijdens het roken om maar over de smaak te zwijgen . Dit kan zwaar afwijken van het eerder waargenomen geurtje in ongerookte toestand .

Mc Barren scottish flake is ook redelijk zwaar . Maar om zwaar te roken en willen genieten van nicotine ben je eerder het beste af met zware shag .
Wel moet ik erbij zeggen dat ik zowel bij een sigaar als een een pijp soms een gedeelte van de rook inhaleer . Men zegt dat dit niet moet , maar ongemerkt overkomt me dit tijdens uitblazen door de neus en gelijk weer een trek te nemen. Niet hinderlijk of storend maar ik merk het wel . Ik vind dit prettig .

Ook kun je eens proberen om van een bekende zware longfiller dunne ringen te snijden en deze in je pijp te roken ! Dan weet je dat het naar jou zin lekker ruikt en je hebt de smaak van de pijp . Zeker als je af en toe wisselt van bv 3x mixture te roken zodat de pijp zoet is , om er dan een deel van een sigaar in te roken . Het is maar een idee...
Shag lijkt me niet lekker in een pijp :shock: Ik vond de davidoff english mixture gisteren goed smaken, heeft even de tijd nodig denk ik om van een pijp te gaan genieten en de tabak te gaan waarderen.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

capricorn schreef:
junksculp schreef:
capricorn schreef:Ben benieuwd op jou reactie. Zal wel ook goed gerijpt zijn. Ken niet veel pijprockers in Heerle.
Hij viel me een beetje tegen, had er meer van verwacht. Ik blijf de davidoff english mixture de beste vinden tot nu toe. Ik ken ook niet veel pijprokers in heerlen. eduard deckers is niet echt een vriend van mij, ik vind dat de man niet echt de moeite doet om je goed advies te geven en volgens mij de kennis ook niet heeft, volgende keer maar weer naar aken, ook een stuk goedkoper :D
In aken heb je Schneiderwind en Tabak Jurewicz Pfeifenstudio (Bismarkstr. 107). Wat ik uit de verhalen van Arno uitmaak is Tabak Jurewicz Pfeifenstudio erg goed met kennis en advis.
Bei Schneiderwind moet je de goede mensen tegenkomen (op zaterdagen de vader)
wil de plumcake kwijt neem ik hem wel over.
Ik wordt bij schneiderwind altijd goed geholpen. Ik ben er kind aan huis. De zoon marius heeft de zaak al jaren overgenomen en kan je goed advies geven, trouwens de meeste medewerkers ook.

Ik denk nog even of ik de plumcake kwijt wil.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

wiele schreef:Als je met Engelse tabakken bedoelt Engelse blends, dan zit er altijd latakia in.
De davidoff english mixture zit ook latakia in maar de roomnote is best aangenaam.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door junksculp »

sim schreef:Van degene die je daar opsomt zijn Old Gowrie en Nightcap wel echte klassiekers. Lees: tabakken die je waarschijnlijk toch vroeg of laat eens gaat willen proberen.
Maar er staat er geen enkele in je lijstje waarvan ik denk: dat is een slecht idee.

Iets wat nog niet met zoveel woorden gezegd is: Virginiatabak, in al zijn vele verschijningsvormen, is misschien wel de tabak die qua smaak het minst op sigaren lijkt. Maar correct me if I'm wrong; de enige sgaren die ik met enige regelmaat rook zijn Semois-sigaren.
Dat van de virginia tabakken is nieuw voor mij, wist echt niet dat deze heb minst lijken op sigaren. Welke pijptabak heeft het meeste weg van sigaren en dan bedoel ik longfillers. Wat maakt semois sigaren zo bijzonder? Lijkt ze op de hollandse sigaar? In de davidoff english mixture zit virginia, burley en latakia. Nu nog uitzoeken waarom ik deze best lekker vind. Engelse mixture met burley zie je ook niet vaak.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door Robbie-san »

@junksculp, zoveel vragen, zoveel tabakken, zoveel te ontdekken...................
zoveel te genieten!
Mijn ervaring is, dat je uiteindelijk voorkeuren gaat ontwikkelen, wanneer rook je welke tabak, wat is lekkere tabak bij een bepaald weertype, welke pijp bij welke tabak, hoe voel je je, past deze tabak bij die gemoedstoestand, in welk gezelschap rook ik mijn pijp..............het roken van een pijp is meer dan een beetje tabak in een ketel stoppen en aansteken, misschien is het een manier van leven, in ieder geval is het een mooie zoektocht, naar die ene tabak en die ene pijp waar alles bijelkaar komt: gevoel, smaak, rookgemak, sfeer, geur en wat al niet,..............

Totdat je die pijp en die tabak gevonden heb, zul je vele smaken en soorten tabak en pijpen voorbij zien komen. Ondertussen, geniet :D
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
M.R.
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2014 15:48
Locatie: Ridderkerk

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door M.R. »

Echt zware tabak die lekker ruikt! HH Bold Kentucky van MB. Heerlijke geur van zware Van Nelle.

Gebruikersavatar
M.R.
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2014 15:48
Locatie: Ridderkerk

Re: zware tabak die lekker ruikt

Bericht door M.R. »

Echt zware tabak die lekker ruikt? HH Bold Kentucky van MB. Heerlijke geur van zware Van Nelle. Is wel een zware jongen met veel nicotine, maar heerlijke pure tabak. Geen toevoegingen voor zover ik kan waarnemen. Rook hem zelf regelmatig.

Plaats reactie