Waar Gawith Hoggarth te vinden?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Rist
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:15

Waar Gawith Hoggarth te vinden?

Bericht door Rist »

Beste allen,

Onlangs is mijn interesse voor lakelands geprikkeld en zou deze graag eens proberen. In België hebben we alleen SG grousemoor en misschien kendal cream flake.
Kan iemand me wat tips geven waar ik eventueel GH tabak kan kopen(online of echte winkel)? Ik ben vooral geïnteresseerd in Ennerdale flake,grasmere, kendal flake, brown flake scented en best brown #2. Als iemand me kan verder helpen dan ben ik u eeuwig dankbaar!
Ik vind het raar dat zo'n bekent Engels merk hier niet te verkrijgen is.

Alvast hartelijk bedankt iedereen!

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Waar Gawith Hoggarth te vinden?

Bericht door sim »

We hebben heel wat SW in België, ik weet niet precies hoeveel, maar toch meer dan tien.

Maar het ding met online opzoeken over tabakken is dat je dan veel leest vanuit een VS-standpunt. Het is raar dat er veel tabakken zijn die in Europa geproduceerd worden, in de VS gemakkelijk te verkrijgen zijn en hier helemaal niet verkocht worden - maar het is wel zo. Dat heeft ermee te maken dat er in de EU veel strengere reguleringen zijn, die het moeilijker maken om tabakken te importeren; in de VS zijn die reguleringen er niet.

Antwoord op je vraag: bijvoorbeeld in Zwitserland.

Edit: SG natuurlijk!
Laatst gewijzigd door sim op 07 dec 2016 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Waar Gawith Hoggarth te vinden?

Bericht door Paasei »

Samuel Gawith is goed verkrijgbaar in Belgie... Verloo in Antwerpen en in Oostende de tabakszaak waarvan me de naam even ontschiet.
Gawith Hoggarth daarentegen is andere koek. Die maken namelijk bulktabakken die grotendeels overeenkomen met SG (zaken zijn 'familie' die ooit uit elkaar zijn gegaan - geschiedenis is wel ergens te vindend)
In heel wat landen, zoals België, is tabak in bulk verboden of nauwelijks mogelijk vanwege de regeltjes.
Een bron voor GH was mysmokingshop.co.uk - maar die verzenden tabak enkel op hun eigen eilandje sinds een tijdje...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Waar Gawith Hoggarth te vinden?

Bericht door Arno »

Paasei schreef: (zaken zijn 'familie' die ooit uit elkaar zijn gegaan - geschiedenis is wel ergens te vindend).
En die nu weer bij elkaar zijn gekomen :)

Ja "ooit" kon je het online kopen in Engeland. Nu niet meer of lastig.. In Europa is het nog het goedkoopst als je in Spanje bent. Daar wordt het volop verkocht.
Afbeelding

Plaats reactie