Mc Baren vanilla cream verandering

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door roocker »

Voor de liefhebbers van Mc Baren vanilla cream flake en de loose cut versie tabak hiervan heeft er een verandering plaatsgevonden . Het woord vanilla schijnt te uitnodigend te zijn om op de verpakking te vermelden :x , en daarom heet de tabak vanaf nu : Mc baren classic flake en Mc Baren classic loose cut . Het recept schijnt hetzelfde te zijn gebleven , of de flake ook weer in Nederland leverbaar word weet ik nog niet .

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door capricorn »

Er zullen nog meer tabakken nieuwe namen krijgen.
B.v. Cherry ambrosia wordt red ambrosia
nieuwe tabakwet

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door rivulus »

Dit soort regelgeving heeft een hele hoge WTF gehalte.... :shock:
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door The_Undertaker »

Ik zag ook dat ze in NL bezig zijn om de tabakken helemaal uit het zicht te halen dmv. wetgeving.

Maar.. wat ik nergens lees (ook de media zijn toegespitst op de sigaretten-/shagroker), hoe zit dat met de sigaren/pijptabak in de speciaalzaken?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door capricorn »

Hier b.v. het bericht van DTM
Da kommt was auf uns zu...
Das Gesetz zur Umsetzung der Richtlinie über Tabakerzeugnisse und verwandte Erzeugnisse TPD2 ist am 20. Mai 2016 in Kraft getreten.
Tabakhersteller sind demnach verpflichtet, ihre Produkte nach den neuen Kennzeichnungsregeln zu etikettieren und mit größer bemessenen Warnhinweisen zu versehen, was für die Mehrzahl aller Marken und Sorten zwingend zu einer umfassenden Änderung der Labeldesigns führen wird.
Verboten sind in Zukunft jegliche Tabaknamen oder -bezeichnungen, die Aussagen machen über Stärke oder Geschmack des Tabaks, den Gehalt an Aromazusätzen in einer Mischung (oder auch deren Fehlen). Ebenso verboten sind auch Namen oder Namenselemente, die suggerieren, dass ein Tabakerzeugnis belebende, natürliche, ökologische oder irgendeine für die Lebensführung positive Eigenschaft haben könnte. Bezeichnungen wie Sweet, Vanilla, Cherry oder Whisky und Soft, Gentle, Mellow oder Frisch werden aus den Sortimenten verschwinden, und auch Namensteile wie Pleasure (Vergnügen) oder Happiness (Freude) gehören ab jetzt der Vergangenheit an.

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Afficionado »

Ik was laatst weer eens in mijn vaste Casa op bezoek en ging naar goede gewoonte in de rokers lounge een sigaartje roken.
Groot was mijn verbazing toen ik geen lucifers meer kon vinden. En nog groter was diezelfde verbazing toen ik na mijn vraag om een doosje lucifers er geen meer kon hebben.
Nieuwe wet. Er mogen geen lucifers meer voorhanden zijn of gegeven worden. Dit zou aanzetten tot roken.
Moet je weten dat ik in een sigarenzaak in een members only rookkamer zat waarvoor je elk jaar goed geld moet betalen (niet dat ik daar iets op tegen heb) om er te mogen roken. Kijk, als ik al die stappen al heb ondernomen dan zou je er logischerwijze vanuit mogen gaan dat ik wil roken en niet aangespoord ben om te roken. "even denken ?? Ik neem de auto naar een stad, parkeer de wagen en ga 15 minuten te voet naar een sigarenzaak. Ik ga naar de humidor en zoek mij een lekkere sigaar uit. Vervolgens begeef ik me naar de rookkamer (waarvoor een jaarlijkse bijdrage werd betaald). Nu wil ik mijn sigaar gaan roken en de antirook maffia wil me geen lucifers meer geven omdat ik anders aangezet zou worden tot roken" Hoe gek moet dit nog worden ? Nog veel gekker dus. Een aansteker mochten ze me wel geven maar mocht niet klaar liggen in de rookkamer.
Happy smoking

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door The_Undertaker »

Goeiendag zeg.. :|
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Afficionado »

Precies. En dat is dus de reden waarom ik sigaren en pijptabak aan het hamsteren ben als een gek.
Vroeg of laat zal het ermee gedaan zijn en ik wil blijven genieten van mijn tabak totdat het met mij gedaan is en niet totdat een of andere maloot mij de toegang tot tabak zal verbieden.

Dus vorige week nog eens 50 blikken Peterson Old Dublin in de bunker gestoken.

2.000 blikken is mijn streefdoel oftewel 200 blikken per jaar gedurende de komende 10 jaren (Indien we zo lang kunnen blijven kopen natuurlijk) Voor 2016 zat ik comfortabel boven mijn streefdoel :mrgreen:
Happy smoking

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door robvoorburg »

"Wij hebben toch met elkaar afgesproken......"

Van dat soort hartelijke teksten van Mijn Overheid
word ik razend.

(wat klinkt het trouwens vertrouwd "Mijn Overheid")

Gebruikersavatar
Toonster
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 aug 2016 18:53

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Toonster »

Het wordt wel steeds gekker, gelukkig hebben ze hier in de buurt nog voldoende liggen, ook zonder al die lelijke foto's..

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Asmodeus »

rivulus schreef:Dit soort regelgeving heeft een hele hoge WTF gehalte.... :shock:
Dat vat het aardig samen

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Bommel »

Krijg toch wel een '40 '45 gevoel bij al die verboden en regeltjes.
Begin het een kloten EU en Nederland te vinden.
Denk er over na om asiel aan te vragen in Cuba.
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door junksculp »

Ik hoorde vandaag van eduard deckers in Heerlen dat 70% van de pijptabak niet meer geleverd gaat worden in Nederland omdat de fabrikanten die stomme plaatjes niet willen plaatsen op de pakjes en blikken voor de nederlandse markt.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door L.deJong »

junksculp schreef:Ik hoorde vandaag van eduard deckers in Heerlen dat 70% van de pijptabak niet meer geleverd gaat worden in Nederland omdat de fabrikanten die stomme plaatjes niet willen plaatsen op de pakjes en blikken voor de nederlandse markt.
Lekker dan, begint sneller dan ik dacht.
Snel maar weer, voor de kalmte, een pijpje opsteken. Hoe lang kan ik dat doen voor de kalmte?
Straks wordt ik er niet kalmer maar juist drukker van, als ik steeds in mijn achterhoofd heb dat ik dit straks niet meer kan doen!
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: RE: Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door TommyLF »

junksculp schreef:Ik hoorde vandaag van eduard deckers in Heerlen dat 70% van de pijptabak niet meer geleverd gaat worden in Nederland omdat de fabrikanten die stomme plaatjes niet willen plaatsen op de pakjes en blikken voor de nederlandse markt.
Dat was hier op het forum toch al even bekend en er is dan ook al het nodige over gepost en getypt!
Maar we zijn er nog lang niet...
Er zijn nog meer van die klote regels op komst! O.a. dat men straks in tabakszaken ook geen displays meer mag hebben... Deze displays zijn een bron van inkomsten voor de tabaksverkoper, ook dat vervalt straks!
M.a.w. ben ik bang dat er ook veel retailers zullen stoppen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door robvoorburg »

Precies langzaam maar zeker de regels aanscherpen, waardoor
de wind uit de zeilen wordt genomen.

Het begon indertijd met: roken lossen we samen wel op, eerst
heel soepel en dan aanhalen.
Het geeft mij een gevoel dat mensen indertijd tussen 40-45
aan den lijve ervoeren.

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 jan 2016 14:18
Locatie: Harlingen

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door wim »

Mee eens heren.. Mijn plaatselijke tabaks boer... Houd zijn hart vast... Niets meer zichtbaar.. Dan stoppen we.. Was de reactie!! Triest..

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Eliminator »

Inslaan, inslaan, inslaan,..... bang dat dat het enige is dat we kunnen doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Bommel »

ik denk dat de leveranciers zich ernstig in de vingers aan het zijnden zijn als ze niet meer willen leveren.
Ons land loopt voor als beste jongetje van de klas maar deze maatregelen zullen zeker in heel Europa gaan gelden en waar blijven ze dan met hun pakhuizen vol met lekkers?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Paasei »

Eliminator schreef:Inslaan, inslaan, inslaan,..... bang dat dat het enige is dat we kunnen doen.
Precies.
De raad van Janneman...
Is er een tabak die je bevalt : Telkens je een blikje koopt om te roken, gelijk ook eentje om weg te zetten. Zo groeit de voorraad geleidelijk. (of je maakt een tripje naar Bergheim en Aken en gaat even loos... :oops: )

Tabak zal ook nooit goedkoper worden, integendeel... dat heeft Mevrouw Paasei gelukkig ook gesnapt. :mrgreen:
(al is er nu wel even een tabaksaankoopstop ingesteld)
Net even geteld : steekt hier ongeveer 3.5 kilo tabak in gesloten blikjes en weckpotten met bulk in de voorraad, gegroeid op een jaar of drie. Met mijn gemiddeld rookritme van 1 pijpje per dag (soms nog niet eens helemaal vol gestopt) kom ik dus een heel eind ondertussen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Paasei »

robvoorburg schreef:Precies langzaam maar zeker de regels aanscherpen, waardoor
de wind uit de zeilen wordt genomen.

Het begon indertijd met: roken lossen we samen wel op, eerst
heel soepel en dan aanhalen.
Het geeft mij een gevoel dat mensen indertijd tussen 40-45
aan den lijve ervoeren.
Inmiddels is hetzelfde ingezet ivm alcohol... de demonisering daarrond is ook begonnen en je leest hier en daar al dat het de richting van de tabaksdemonisering uit zal gaan.
Maar marihuana moet wel gelegaliseerd worden, ook de recreatieve soort op sommige plaatsen reeds...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Massis »

Paasei schreef:
Eliminator schreef:Inslaan, inslaan, inslaan,..... bang dat dat het enige is dat we kunnen doen.
Precies.
De raad van Janneman...
Is er een tabak die je bevalt : Telkens je een blikje koopt om te roken, gelijk ook eentje om weg te zetten. Zo groeit de voorraad geleidelijk. (of je maakt een tripje naar Bergheim en Aken en gaat even loos... :oops: )

Tabak zal ook nooit goedkoper worden, integendeel... dat heeft Mevrouw Paasei gelukkig ook gesnapt. :mrgreen:
(al is er nu wel even een tabaksaankoopstop ingesteld)
Net even geteld : steekt hier ongeveer 3.5 kilo tabak in gesloten blikjes en weckpotten met bulk in de voorraad, gegroeid op een jaar of drie. Met mijn gemiddeld rookritme van 1 pijpje per dag (soms nog niet eens helemaal vol gestopt) kom ik dus een heel eind ondertussen.
Idem hier, ik zit ook op een kg of 3.5 alles samen, en ik rook hooguit een pijp of 2 per week. Ik kom dus nog wel een jaar of 15 toe.
Alleen: ik ben er nog geen 30, dus ik zal toch echt richting de 10kg moeten om voor altijd goed te zitten.
Anderzijds is die 3.5 kg op minder dan 5 jaar bij elkaar gehaald, dus het gaat vlot :P
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door The_Undertaker »

Paasei schreef: De raad van Janneman...
Is er een tabak die je bevalt : Telkens je een blikje koopt om te roken, gelijk ook eentje om weg te zetten. Zo groeit de voorraad geleidelijk.
Goed om die even te herhalen. Moet me daar toch eens iets mee doen..
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Mc Baren vanilla cream verandering

Bericht door Rob »

Ik ben redelijk 'klaar': ik wil nog twee corncobs kopen en met m'n huidige voorraad kan ik denk ik 10 jaar voort. Elke meeting nog wat inkopen en dan moet ik t toch tot m'n pensioen kunnen volhouden. Als die dan nog bestaat trouwens.

Plaats reactie