De tabakszak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

De tabakszak

Bericht door robvoorburg »

Vroeger een aantal gehad, allemaal weggedaan vanwege inferieure kwaliteit.
Enige jaren geleden bij de Graaff in den Haag eentje gekocht die ik meneer de Graaff vaak zag gebruiken, een klein donkerleren model zo groot als een portemonnaie met een dunne rubberen binnenzijde en 2 magnetische sluitingen. Merkloos.

Wanneer ik er zo naar kijk vind ik het eigelijk een heel praktisch hebbedingetje dat je eenvoudig in je kleding kan stoppen, toch is íe in een kast beland.

Hebben jullie zoiets in gebruik of gehad?

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

lijkt mij ook erg handig, waarom issie in de kast beland ?

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Dat vraag ik me af. Misschien uit luiheid?
Je moet je er iedere keer toe zetten het ding te vullen. Daarnaast heb ik (en ik probeer me daarin zoveel mogelijk te beperken) toch de nodige blikjes open staan.
Wil ik wat anders roken dan moet de nog aanwezige tabak verhuizen naar het blikje.
Wanneer je een dag weggaat is het toch wel handig misschien.

Daarom vraag ik eigenlijk ook of jullie er ervaring mee hebben en hoe het bevalt.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Geen ervaring mee. Die zeldzame keren dat ik buiten de deur wil pijproken grijp ik eerder naar een pouch tabak, wat een aparte tabakszak overbodig maakt voor mij. Misschien dat het mooi eigendom is voor iemand die steevast buiten de deur rookt, maar voor die zeldzame momenten heb ik zelf geen moeite om pouch of blik mee te nemen.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Er is ooit een periode geweest waarin ik echt maar één tabak rookte (Neptune) en waarin ik ook nog eens op veel andere plaatsen rookte. Dat is eigenlijk de enige periode geweest waarin tabakszakken en een paar mooie tabaksdozen die ik had echt gebruikt werden. 's morgens vullen, 's avonds leeggerookt.

Nu heb ik wel een paar pijpentasjes en een mooi pijpenkistje, maar als ik mijn ideale transport moet bedenken dan zou het een tas zijn met 3 pijpen en plek voor 4 blikken tabak (of zoiets). Misschien is tegenwoordig de tabak wel minstens even belangrijk voor me als de pijp...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Vroeger ooit eens een mooi "handig" tasje gehad waarin drie pijpen, wat ragers en een hoeveelheid tabak mee vervoerd kan worden.
Ik vond en vind het altijd zo'n gedoe dat tasje in pakken.
Het is veel makkelijker enkele pijpen te kiezen en in de jaszak of dergelijke te doen en naast de ragers het blik of pouch tabak mee te graaien.
Afbeelding

Plaats reactie