Cocosnoot

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Cocosnoot

Bericht door Eliminator »

Tijdens wat surfen kwam ik de volgende tabak tegen "Special Reserve Limited Edition 2007" van Peterson, een tabak die ongetwijfeld al lang niet meer te krijgen is.
Wat me wel intereseerde was de omschrijving ervan waar een vleugje cocosnoot in genoemd werd.

Lijkt me een bijzondere smaaktoevoeging,.... kan iemand mij adviseren of op weg helpen met mijn speurtocht naar een tabak waarin wat cocosnoot waarneembaar is ??

Alvast bedankt
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Cocosnoot

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:Tijdens wat surfen kwam ik de volgende tabak tegen "Special Reserve Limited Edition 2007" van Peterson, een tabak die ongetwijfeld al lang niet meer te krijgen is.
Wat me wel intereseerde was de omschrijving ervan waar een vleugje cocosnoot in genoemd werd.

Lijkt me een bijzondere smaaktoevoeging,.... kan iemand mij adviseren of op weg helpen met mijn speurtocht naar een tabak waarin wat cocosnoot waarneembaar is ??

Alvast bedankt
Die 2007 van Peterson is een TOPPER!!!
Ik zal een flinke sample voor je meenemen naar Leerdam.

Mijn blikken waren snel op, toen deze gewoon te koop was. Het was een eenmalige serie. Maar gelukkig blijft de receptuur gewoon in het archief van de fabrikant... en dat schept mogelijkheden:
Eind 2008 heb ik toen die tabak bij laten maken, via Pipe House in Koblenz. Dat kon op voorwaarde, dat ze 1 kg konden maken. Nou, dat vond ik met deze tabak geen probleem. Dus enkele weken later was ik weer in Koblenz en daar stonden 11 blikken voor me klaar, zonder het oorspronkelijke etiket maar gewoon met een witte sticker erop. Er rest nu nog 1 laatste blik. :cry:
Moet maar eens kijken of ik deze nogmaals laat maken.

Wat betreft de kokosnoot, die zit er zeker in. Maar nog veel beter aanwezig (en HEERLIJK) is de macadamia noot die erin zit. Geweldige tabak die de rest van mijn leven in mijn top 10 zal blijven.

Vroeger was er Exklusiv Sweet Coconut te koop. Ook o.a. Mango zat toen in een serie tabakken. Weet niet of deze nog te koop is, maar dat was haast pure kokosnoot.

Nu rook ik, als een van mijn vaste tabakjes, Solani Nr.113: JohannesBeeren, Bacardi en Cocoscream. Ik zal deze laatste ook meenemen naar Leerdam. Kun je even snuffelen. Ook te koop bij tobaccoshop.nl mits voorradig.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Wat een geweldig forum is en blijft dit toch, ben ervan overtuigd dat er heel veel lekkers op me af gaat komen in Leerdam :-)
Vind cocosnoot echt heel erg lekker en dat in tabak verwerkt lijkt me echt super, mocht de tabak me zo erg bevallen als dat ik denk/hoop, en er gaat nog een keer een kilo de markt op hou ik me graag aanbevolen,... maar dat gaan we in Leerdam zeker nog even bespreken.

Krijg er met de dag meer zin in ! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Winslow Harlekin heeft als het goed is kokosnoot erin. Daar ben ik ook op zoek naar.... hij is wel via internet te bestellen, maar in Nederland moeilijk te krijgen.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

mawi schreef:Winslow Harlekin heeft als het goed is kokosnoot erin. Daar ben ik ook op zoek naar.... hij is wel via internet te bestellen, maar in Nederland moeilijk te krijgen.
Volgens mij is firma Pronk (in Diemen) de importeur. Misschien daar meer info waar te koop?

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5378
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Proef je dat dan ook echt?

Aromatics zijn niet mijn ding, de weinige die ik gerookt heb heb ik nooit de smaak gehad die bij de geuren hoorde.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ongetwijfeld minder dan de special edition van Peterson, maar wilde deze toch ook eens proberen "Mc Lintock Batida de Coco", gisteren binnen gekomen, van de week zeker eens proberen, m'n eerste tabak met Cocosnoot, ben erg nieuwsgierig !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Kokosnoot lijkt mij ook heerlijk. Dat zou ik graag ook eens proberen.

Zou ik daar ook een sample van mogen overnemen, WC?

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

pijpeloentje schreef:Kokosnoot lijkt mij ook heerlijk. Dat zou ik graag ook eens proberen.

Zou ik daar ook een sample van mogen overnemen, WC?
Tuurlijk, geen probleem.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Winslow Collector schreef:
pijpeloentje schreef:Kokosnoot lijkt mij ook heerlijk. Dat zou ik graag ook eens proberen.

Zou ik daar ook een sample van mogen overnemen, WC?
Tuurlijk, geen probleem.
euhh...ik durf het bijna niet te vragen... :oops: ... :lol: :lol:
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Martin Romijn schreef:
Winslow Collector schreef:
pijpeloentje schreef:Kokosnoot lijkt mij ook heerlijk. Dat zou ik graag ook eens proberen.

Zou ik daar ook een sample van mogen overnemen, WC?
Tuurlijk, geen probleem.
euhh...ik durf het bijna niet te vragen... :oops: ... :lol: :lol:
NEE, JIJ NIET!!! :twisted:
Geintje Martin, ook gij, waarde rokende medelotgenoot. :lol:

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Winslow Collector schreef:
Martin Romijn schreef:
Winslow Collector schreef:
pijpeloentje schreef:Kokosnoot lijkt mij ook heerlijk. Dat zou ik graag ook eens proberen.

Zou ik daar ook een sample van mogen overnemen, WC?
Tuurlijk, geen probleem.
euhh...ik durf het bijna niet te vragen... :oops: ... :lol: :lol:
NEE, JIJ NIET!!! :twisted:
Geintje Martin, ook gij, waarde rokende medelotgenoot. :lol:
hehehe...ik schrok wel even :shock: ...bijna dan...een beetje :wink:
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Mc Lintock Batida de Coco:

naast dat de tabak verschrikkelijk droog was,.... nee, uitgedroogd was en dus niet te pruimen, was deze ook na het weer op de juiste vochtigheid te brengen een tabak die wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar was.

Geen smakelijke tabak, brand niet lekker, en ook de cocosnoot heeft volgens mij niet eens in de zelfde kamer gelegen, laat staan dat er enige vorm van smaakoverdracht is geweest.

Ik ben en blijf nieuwsgierig naar de special edition tabak waar dit topic om begonnen is, want deze site-step is geen succesvolle geweest !
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

mawi schreef:Winslow Harlekin heeft als het goed is kokosnoot erin. Daar ben ik ook op zoek naar.... hij is wel via internet te bestellen, maar in Nederland moeilijk te krijgen.
Sorry voor de late reactie, mawi.
Winslow Harlekin vind ik vooral opvallen door een amandelaroma als je aan de tabak snuffelt.
Tijdens het roken merk ik echter geen amandel, noch kokos.

Je komt niet naar Leerdam, zag ik. Stuur me anders een PB met je naam en adres, dan stuur ik je een sample harlekin op. Kun je hem proberen alvorens met moeite een heel blik bemachtigen en hem dan alsnog misschien niet lekker vinden.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Winslow Collector schreef:
mawi schreef:Winslow Harlekin heeft als het goed is kokosnoot erin. Daar ben ik ook op zoek naar.... hij is wel via internet te bestellen, maar in Nederland moeilijk te krijgen.
Sorry voor de late reactie, mawi.
Winslow Harlekin vind ik vooral opvallen door een amandelaroma als je aan de tabak snuffelt.
Tijdens het roken merk ik echter geen amandel, noch kokos.

Je komt niet naar Leerdam, zag ik. Stuur me anders een PB met je naam en adres, dan stuur ik je een sample harlekin op. Kun je hem proberen alvorens met moeite een heel blik bemachtigen en hem dan alsnog misschien niet lekker vinden.
Bedankt Winslow voor je aanbod! Maar ik heb reeds een blik gekocht, ik ruik wel de kokos en duidelijk het limoen... ik bewaar het wel voor het voorjaar en zomer, daar vind ik hem meer in passen qua seizoen.

Plaats reactie