Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Winslow Collector

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:Ja ik ben erg benieuwd naar die experts. Ik mag dan wel een hoop hebben gelezen maar praktijkervaring heb ik nog niets.. Ik hoop veel op te steken ( :P ) van de hele ervaring.
Hoi Arno. Bijvoorbeeld een Michael Apitz, die heel wat blends op zijn naam heeft staan, zeker bij DTM, die weet echt wel wat beslist NIET te combineren is en wat bijvoorbeeld het maximale aandeel van een bepaalde tabak in een blend mag zijn. Is het niet alleen voor de smaak, dan heeft het wellicht ook met de brandbaarheid te maken en misschien nog andere factoren. Misschien zijn er stoffen die wel lekker lijken voor een tabak, maar die veel te vluchtig zijn en na 10 minuten uit de tabak vervlogen zijn (ik noem maar een zijstraat).

Ook Per Jensen (van Mac Baren) weet echt wel wat wel en niet kan in een tabak. Ongeacht of je bepaalde tabakken nu wel of niet lekker vindt, weten zulke mensen wel de basisregels om een geschikte blend samen te stellen.

Die marges en de vrije ruimte tussen die conventies, regels en ervaringen, is nu nét het gebied waar jij je in kunt onderscheiden met een unieke blend. "Procentje meer van dat, tikkeltje minder van dat."

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Toon »

Prachtkans, Arno.

Zoals ik eerder al schreef vindt ik dit ook de beste optie.
(Al zou het best leuk zijn, als de tabakken aanslaan, dat ze ook buiten het forum te verkrijgen zouden zijn, maar daar zitten misschien weer andere ahken en ogen aan voor Rudi).
Vooralsnog een geweldig plan, het PRF waardig.

Ik vind het idee van een klein commitée van wijze mannen een heel goed idee. Inderdaad zou ik, naast Paul Rudi en Arno, ook denken aan Janneman. In ieder geval lijkt me iemand gewenst die veel ervaring heeft met diverse tabakken en cuts.
Niet iemand die af en toe wle eens een pijpje paft.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:
Arno schreef:Ja ik ben erg benieuwd naar die experts. Ik mag dan wel een hoop hebben gelezen maar praktijkervaring heb ik nog niets.. Ik hoop veel op te steken ( :P ) van de hele ervaring.
Hoi Arno. Bijvoorbeeld een Michael Apitz, die heel wat blends op zijn naam heeft staan, zeker bij DTM, die weet echt wel wat beslist NIET te combineren is en wat bijvoorbeeld het maximale aandeel van een bepaalde tabak in een blend mag zijn. Is het niet alleen voor de smaak, dan heeft het wellicht ook met de brandbaarheid te maken en misschien nog andere factoren. Misschien zijn er stoffen die wel lekker lijken voor een tabak, maar die veel te vluchtig zijn en na 10 minuten uit de tabak vervlogen zijn (ik noem maar een zijstraat).

Ook Per Jensen (van Mac Baren) weet echt wel wat wel en niet kan in een tabak. Ongeacht of je bepaalde tabakken nu wel of niet lekker vindt, weten zulke mensen wel de basisregels om een geschikte blend samen te stellen.

Die marges en de vrije ruimte tussen die conventies, regels en ervaringen, is nu nét het gebied waar jij je in kunt onderscheiden met een unieke blend. "Procentje meer van dat, tikkeltje minder van dat."
Precies! Marges, conventies, regels, combinaties, toppings, casings, bewerkmethoden etc.. Dat hoop ik allemaal meer te leren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door smoking-rob »

Arno schreef:
Winslow Collector schreef:
Arno schreef:Ja ik ben erg benieuwd naar die experts. Ik mag dan wel een hoop hebben gelezen maar praktijkervaring heb ik nog niets.. Ik hoop veel op te steken ( :P ) van de hele ervaring.
Hoi Arno. Bijvoorbeeld een Michael Apitz, die heel wat blends op zijn naam heeft staan, zeker bij DTM, die weet echt wel wat beslist NIET te combineren is en wat bijvoorbeeld het maximale aandeel van een bepaalde tabak in een blend mag zijn. Is het niet alleen voor de smaak, dan heeft het wellicht ook met de brandbaarheid te maken en misschien nog andere factoren. Misschien zijn er stoffen die wel lekker lijken voor een tabak, maar die veel te vluchtig zijn en na 10 minuten uit de tabak vervlogen zijn (ik noem maar een zijstraat).

Ook Per Jensen (van Mac Baren) weet echt wel wat wel en niet kan in een tabak. Ongeacht of je bepaalde tabakken nu wel of niet lekker vindt, weten zulke mensen wel de basisregels om een geschikte blend samen te stellen.

Die marges en de vrije ruimte tussen die conventies, regels en ervaringen, is nu nét het gebied waar jij je in kunt onderscheiden met een unieke blend. "Procentje meer van dat, tikkeltje minder van dat."
Precies! Marges, conventies, regels, combinaties, toppings, casings, bewerkmethoden etc.. Dat hoop ik allemaal meer te leren.
Het roer radicaal omgooien hoor en iets creeeren wat de wereld nog niet eerder geproefd heeft :P
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Upper Ten
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jul 2010 20:05
Locatie: Sliedrecht

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Upper Ten »

Dit ziet er veelbelovend uit. Ik hoop dat het succesvol zal worden.

Het zou mooi zijn als Arno een Latakia blend weet samen te stellen
die te vergelijken is met de Balkan Sobranie Original Mixture.
Bij de meesten niet bekend maar als je Latakia liefhebber bent en
dit eenmaal hebt gerookt dan ben je helemaal verkocht.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Eliminator »

Tabak met patatje joppie smaak ! :mrgreen:
Kidding, ben erg benieuwd wat dit voor moois gaat brengen, een hele leuke uitdaging en te gek dat we dit als PRF kunnen ondernemen !!
Afbeelding

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

Een klein comité lijkt mij inderdaad het beste.

Waar ik mij wel over verbaas is de concreetheid van de plannen. Tevens lijkt het nu erg snel te gaan.

Ik acht mijzelf niet goed ervaren genoeg voor het comité maar dat wisten jullie vast wel.

Misschien een klein idee voor de zoete tabak.
/iets donkers, iets vrij neutraal, iets voor dagelijks gebruik.
Denk aan Neptune mixture maar dan "onze" variant.

Op zich leuk dat het echt een tabak van en voor het forum word. Alleen vraag ik mij af hoelang we dat kunnen volhouden.
Natuurlijk is er belangstelling maar is het genoeg voor een lange tijd zonder iets van extra distributie?

Puur naar mijzelf kijkend rook ik momenteel ongeveer 2 pijpjes per dag. Dus een grote bijdrage kan ik niet leveren zeker gezien we allemaal ook van afwisseling houden.
Hierdoor denk ik dat uiteindelijk Als dit goed loopt we toch verder moeten kijken om meer man aan "ons" product te krijgen.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Arno »

Upper Ten schreef:Dit ziet er veelbelovend uit. Ik hoop dat het succesvol zal worden.

Het zou mooi zijn als Arno een Latakia blend weet samen te stellen
die te vergelijken is met de Balkan Sobranie Original Mixture.
Bij de meesten niet bekend maar als je Latakia liefhebber bent en
dit eenmaal hebt gerookt dan ben je helemaal verkocht.
Ik ben erg benieuwd wat DTM aan oriëntaalse tabakken heeft. Maar dat komt denk ik wel goed aangezien ze ook de HU tabakken produceren :)
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Winslow Collector »

belphegor schreef:Op zich leuk dat het echt een tabak van en voor het forum word. Alleen vraag ik mij af hoelang we dat kunnen volhouden.
Natuurlijk is er belangstelling maar is het genoeg voor een lange tijd zonder iets van extra distributie?

Puur naar mijzelf kijkend rook ik momenteel ongeveer 2 pijpjes per dag. Dus een grote bijdrage kan ik niet leveren zeker gezien we allemaal ook van afwisseling houden.
Hierdoor denk ik dat uiteindelijk Als dit goed loopt we toch verder moeten kijken om meer man aan "ons" product te krijgen.
Er zijn flexibele oplossingen om kleinere hoeveelheden te laten produceren, mits je een aantal zaken in de gaten houdt, zoals:
Als Rudi (wanneer hij zijn licentie binnen heeft) zijn andere tabakken bestelt, kun je bijvoorbeeld een bestelling van minimaal 50kg opbouwen met 10 kg van één van de soorten PRF tabak en 4 x 10kg andere tabakken, alnaargelang Rudi's behoefte en voorraadbeheer. 10 kg tabak van één van de toekomstige PRF-soorten betekent 100 blikjes. Met drie soorten zijn dat 30 kg, dus 300 blikken totaal. We kunnen voor de eerste bestelling forumleden laten intekenen op het gewenste aantal blikken per soort. Dat bouwt voor het financiële risico al een kleine zekerheid in. Het lijkt ons sterk dat we met voorintekening niet al 100-150 blikken kwijt zijn en de rest als na-verkopen binnen een redelijke termijn wel kwijt zijn. Zitten er verkooptoppers tussen, kun je die nabestellen bij de fabrikant, anders laat je de versie uitlopen en zoek je vervanging.
Wat betreft afwisseling, geen probleem. Je kunt na verloop van tijd 1 van de 3 (ik ga even uit van een scneario van 3 tabakken als start) tabakken uit het assortiment laten lopen en vervangen door een nieuwe.
Zoals ik al schreef, leeft ook het idee van een jaarlijkse Limited Edition PRF-tabak. Voor de afwisseling.
En qua kosten en uitwisselbaarheid gewoon voor het hele project een bestaande en goede verpakking kiezen, waar we wel steeds andere etiketten op kunnen laten plakken, maar eenheid in vorm en waarborging van verkrijgbaarheid. Allemaal (en veel meer) zaken die we in het aanlooptraject meenemen. Er is al veel nagedacht over dergelijke initiatieven, zulke ideeën leven al jaren bij Rudi en we hebben daar al vaak over gesproken. Misschien worden ze nu eens waarheid.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Eliminator »

Het idee van een soort van intekenlijst is op zich ideaal, alleen of het op die manier werkt heb ik twijfels over.
Voordat mensen meerdere blikken willen aanschaffen zullen ze toch eerst een blik hebben moeten proberen, op voorhand 10 blikken bestellen zullen weinig mensen doen, en een intekenlijst van ‘van elk type 1 blik’ zal niet veel zoden aan de dijk zetten, terwijl de meeste dat wel gaan doen denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

Eliminator schreef:Het idee van een soort van intekenlijst is op zich ideaal, alleen of het op die manier werkt heb ik twijfels over.
Voordat mensen meerdere blikken willen aanschaffen zullen ze toch eerst een blik hebben moeten proberen, op voorhand 10 blikken bestellen zullen weinig mensen doen, en een intekenlijst van ‘van elk type 1 blik’ zal niet veel zoden aan de dijk zetten, terwijl de meeste dat wel gaan doen denk ik.

Ik denk dat er inderdaad een paar sample's moeten komen.
En ik heb daar ook wel het volste vertrouwen in.

Ikzelf weet dat ik overal al minimaal 1 van zou pakken.
Maar als ik weet of een bepaalde tabak mij zeer goed bevalt zullen de getallen (van mijn kant uit) gestaag oplopen.
En dan zou inderdaad een intekenlijst heel goed werken.

Al met al ben ik (nog??) geen grote pijproker daarvoor heb ik te weinig pijpen.

Ik moet wel zeggen dat ik hierover zeer enthousiast ben.
Nu zijn wij als pijprokers al vrij uniek maar met een speciale tabak voor ons klein maar fijn gezelschap voel ik mij toch enigszins verheven boven de rest.
(zonder dat dit arrogant over komt)
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Massis »

Alleen al voor Arno's artwork zou ik van elk van de 3 blikken er eentje bestellen :-D
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Pieter »

Ik laat mij graag paaien voor volledige medewerking aan alle aspecten (behalve dan het blenden en de artwork, dat moet Arno gewoon lekker doen) van hetgeen is voorgesteld.

Chapeau. Dit wordt een geweldig mooi project.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Geloof

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Geloof »

PRF heeft 459 leden.
Allemaal 1 blik van ieders en de eeerste zending is al niet groot genoeg.
Ik doe dus mee, en wil van alle drie om te beginnen 1 blik, en als deze in de smaak vallen(zal toch zeker wel) dan gaan we vrolijk verder met nieuwe bestellen.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Luys »

Geloof schreef:PRF heeft 459 leden.
Bijna goed! Volgens de 'ledenlijst' mogen het er dan wellicht 459 zijn, aantal actieve leden is echter een stuk lager. Tussen die 459 zitten er ongetwijfeld een aantal die niet meer pijproken, een aantal die wel pijproken maar om wat voor reden het forum nooit bezoeken, een aantal die het forum sporadisch bezoeken (bijvoorbeeld alleen als ze info nodig hebben), een een harde kern die hier zelfs onder werktijd niet weg is te slaan. Dan zijn er nog een aantal 'stille types', mensen die wel regelmatig inloggen om rond te neuzen maar zelf weinig tot niets posten.

Uiteraard mag eenieder naar hartelust PRF tabak afnemen wat mij betreft, maar denk dat het aantal daadwerkelijk geinteresseerden een stuk lager ligt dan die 459... Als je kijkt naar het aantal reacties op de forumpijp van Eli: dat waren er ook een handjevol (in verhouding tot het totaal aantal leden). Ook leden die we regelmatig zien hebben niet allemaal gereageert in dat topic. Da's niet erg; kan zijn dat ze het niet geweten hebben, of de pijp niet mooi vonden (en het niet de moeite vonden dit te melden)... Het geeft alleen wel aan dat het aantal leden dat een forum (of vereniging, club, wat dan ook) heeft verdomd weinig zegt.

Ik lust wel een lekker Latakia tabakje of een ongesausde engelse blend oid :)
Pijproker des forums

Geloof

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Geloof »

Luys daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Zelf ben ik ook niet zo een schrijver.
Maar weet niet of het moglijk is dat Nekker alle leden een pb stuurt over deze actie????
Tabak zal wellicht iets goedkoper uitvallen dan de forumpijp.

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Luys »

Geloof schreef:Luys daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Zelf ben ik ook niet zo een schrijver.
Maar weet niet of het moglijk is dat Nekker alle leden een pb stuurt over deze actie????
Tabak zal wellicht iets goedkoper uitvallen dan de forumpijp.
Waar, waar en waar :P
M.a.w. : dat je niet zo'n schrijver bent is waar en helemaal niet erg! We hebben het snel zat door als we te lang niets van je vernemen...
Dat Nekker (of Massis, in ieder geval een admin) een 'spam' de deur uit kan doen is ook waar. Volgens mij heeft phpBB3 (zoals de meeste forumtools en CMSen) de mogelijkheid om vanaf de admin-interface een mail aan alle leden te sturen. Vermoed wel dat er dan aadig wat 'unkwown address' meldingen terugkomen, maar dan kunnen die accounts wellicht gelijk weggekieperd worden...
Waar: Als een blik tabak duurder word dan de forumpijp raak je er denk ik heel weinig kwijt...

Zoals je ziet: ben het weer volledig met je eens :mrgreen:
Pijproker des forums

Geloof

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Geloof »

Luys schreef:Zoals je ziet: ben het weer volledig met je eens :mrgreen:
Ben ik echt erg happy mee.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Nekker »

Het is zeker de bedoeling dat vanaf de moment dat de tabakken klaar zijn voor aankoop, ik alle leden een pb'tje/mail stuur met daarin de informatie. Dat zal zeker gebeuren, Geloof!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

Hoe meer er hier over gepraat wordt hoe meer zin ik erin krijg.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Bart Iron »

Nekker schreef:... Dat zal zeker gebeuren, Geloof!
:lol:

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Nekker »

Iemand heeft het toch gezien... :wink: :mrgreen: Ik moest er zelf ook om gniffelen! :D
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Bommel »

Deze discussie heeft een leuke verrassende wending genomen.
Ik sta geheel achter het voorstel en gun Arno van harte de klus om voor ons geweldige on-alledaagse blends te componeren en een deel van de daarvoor bedoelde verpakking te ontwerpen.
Ben alleen een beetje bang dat we dadelijk Arno moeten gaan afstaan aan iets groters dan dit forum.
Tjonge wat heeft die gozer talenten. :lol:

Het duurt nog even voordat we kunnen spreken van "onze" tabak maar het lijkt mij ook een goed idee om tzt samples te verspreiden voordat er daadwerkelijk tot aankoop van de leden kan worden overgegaan.
Mijn mening geldt voor de nog te ontwikkelen 3 soorten tabak en niet voor de eventuele Limited Editions.
En wat betreft de voorraad, wel als de tabak bevalt zal ik een volgende bestelling uitbreiden met enkele blikken voor onderandere de bewaar collectie.
Zeker als de collectie kan wisselen.

Ik dank alvast Rudi, WC voor dit initiatief, echt geweldig. =D>
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door St Patrick »

Heren, heren, heren.... Dit ziet er weeer super uit. Echt een PRF actie vanuit de harde kern. Ik hou mezelf aanbevolen als proef konijn mocht het nodig zijn...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Vandaahl »

St Patrick schreef:Heren, heren, heren.... Dit ziet er weeer super uit. Echt een PRF actie vanuit de harde kern. Ik hou mezelf aanbevolen als proef konijn mocht het nodig zijn...
:B
Als richtlijn...

...alleen mannen met hetzelfde kapsel? :mrgreen:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Eliminator »

:roll: Dat scheermes lachte me wel vriendelijk toe vanmorgen,..... vroeg me al af waarom :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door smoking-rob »

Het zou wellicht een idee zijn om zowel de doorgewinterde, als de beginnende pijproker tot het smaakpanel toe te laten: dit kan tot een meer uitgebalanceerd oordeel leiden over de diverse blends.
Had ik al vermeld een doorgewinterde exemplaar te zijn :wink:
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Luys »

Vandaahl schreef:
St Patrick schreef:Heren, heren, heren.... Dit ziet er weeer super uit. Echt een PRF actie vanuit de harde kern. Ik hou mezelf aanbevolen als proef konijn mocht het nodig zijn...
:B
Als richtlijn...

...alleen mannen met hetzelfde kapsel? :mrgreen:
Wat lul je nou over kapsel??? :roll: :twisted:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door St Patrick »

Luys schreef:
Vandaahl schreef:
St Patrick schreef:Heren, heren, heren.... Dit ziet er weeer super uit. Echt een PRF actie vanuit de harde kern. Ik hou mezelf aanbevolen als proef konijn mocht het nodig zijn...
:B
Als richtlijn...

...alleen mannen met hetzelfde kapsel? :mrgreen:
Wat lul je nou over kapsel??? :roll: :twisted:
Niet zo zeuren Luys, je weet dondergoed dat jij er ook aan toe bent. We hebben het er van het weekend nog over gehad...:) Nou, dan is dit het moment...:) :) :)
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Vandaahl »

St Patrick schreef:
Luys schreef:
Vandaahl schreef:
St Patrick schreef:Heren, heren, heren.... Dit ziet er weeer super uit. Echt een PRF actie vanuit de harde kern. Ik hou mezelf aanbevolen als proef konijn mocht het nodig zijn...
:B
Als richtlijn...

...alleen mannen met hetzelfde kapsel? :mrgreen:
Wat lul je nou over kapsel??? :roll: :twisted:
Niet zo zeuren Luys, je weet dondergoed dat jij er ook aan toe bent. We hebben het er van het weekend nog over gehad...:) Nou, dan is dit het moment...:) :) :)
:B
:mrgreen:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Plaats reactie