Hajenius

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Hajenius

Bericht door Dukdalf »

Onderstaande correspondentie deel ik graag voor het algemeen nut:

L.S.,
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een bijzonder prettig gesprek mogen voeren met uw medewerker Ernst Wilmering over pijptabak, in het bijzonder over het jammer genoeg verdwenen eigen merk van Hajenius en uw plannen voor de toekomst. Afgelopen weekend heb ik mijn laatste blikje van uw ‘Black Mixture’ opengemaakt na ongeveer vijftien jaar rijping (de euro kwam toch in 2000?). Heel bijzonder, kan ik u verzekeren: een overweldigend rijk en complex aroma dat in eerste instantie aan ouderwetse boerenjongens doet denken, inclusief een licht alcoholische suggestie. Vanzelfsprekend herinnerde die tabak mij aan hoe jammer het toch is dat ik niet een nieuw voorraadje kan komen inslaan, maar ook aan wat de heer Wilmering mij destijds vertelde: dat Hajenius van plan was om een mengbalie in te richten voor pijptabak. Mag ik zo brutaal zijn om u te vragen hoe het met uw plannen staat en of ik al reisplannen richting het Rokin kan gaan maken?

Bij voorbaat dank voor uw reactie,


Jan de Vries



Geachte Heer de Vries,

Excuses voor de late reactie op uw sympathieke mail.
Inderdaad zijn de plannen voor een MOB ( My Own Blend) nog steeds actueel,dit heeft echter heel wat voeten in de aarde, (Losse tabak, accijns zegels en een afgesloten aparte ruimte)
Wij hebben de planning om zo rondt eind van dit jaar klaar te zijn voor actie dan kunnen wij kijken of wij de black mixture mix kunnen benaderen.

Met vriendelijke groeten,

Namens P.G.C. Hajenius
Ernst Wilmering
Marketing Hajenius winkel


Ik ben in hoopvolle afwachting...

Jan

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Hajenius

Bericht door Generaal »

Mooie review Heer Dukdalf.
Mag de vooruitgang in deze opzet slagen.
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Hajenius

Bericht door Ribbon »

Tof. :)

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een mengbalie? Het samenstellen van je eigen mixture?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Hajenius

Bericht door Arno »

Kijk, zo'n mengbalie is een goede reden om eens naar onze hoofdstad te gaan :)
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Hajenius

Bericht door robvoorburg »

Aardig dat je ons laat delen in deze smaakvolle informatie Dukdalf!

Wist niet dat ze tabak onder eigen naam verkochten.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Hajenius

Bericht door Dukdalf »

@Robb: Als ik het goed begrepen heb is het inderdaad de bedoeling dat je bij zo'n mengbalie je eigen blend kunt samenstellen. Denk ijssalon: een bolletje dit, een beetje dat, een snufje zus. Hajenius bewaart het recept voor een volgende bestelling, waarbij je natuurlijk ook de mogelijkheid hebt nog aanpassingen te doen.
@robvoorburg: ze hebben een aantal jaren tabak onder eigen naam verkocht in drie varianten: Black Mixture, Natural Mixture en Light Mixture. Ik heb ooit van alle drie twee blikjes gekocht en twee soorten pas onlangs opengemaakt. De Black is fantastisch geworden, maar de Natural is ook erg goed: een mooie evenwichtige tabak, niet te zwaar maar zeker ook niet te licht en met een zeer aangename 'room note' als ik mijn vrouw mag geloven. De Light zit nog dicht, vooral vanwege het feit dat ik iets tegen het woord heb maar als ik mag afgaan op de andere twee zal die ook wel goed zijn.

Jan

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hajenius

Bericht door Bommel »

Interessante topic.
Wellicht later in het jaar een "cultureel" bezoekje aan A'dam brengen.
Ik blijf dit draadje volgen. :lol: :lol:

Dank voor het delen Dukdalf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Hajenius

Bericht door Ribbon »

Dukdalf schreef:@Robb: Als ik het goed begrepen heb is het inderdaad de bedoeling dat je bij zo'n mengbalie je eigen blend kunt samenstellen. Denk ijssalon: een bolletje dit, een beetje dat, een snufje zus. Hajenius bewaart het recept voor een volgende bestelling, waarbij je natuurlijk ook de mogelijkheid hebt nog aanpassingen te doen.
Dit is fantastisch. Jammer wel dat je hiervoor speciaal naar A'dam moet, maar toch leuk. Het doet me denken aan een pijprokende collega van wat jaren terug die ieder jaar op vakantie naar Wales gaat en daar een kleine tobacconist kent die ook een mengbar heeft/had. Elk jaar als hij daar kwam wist de winkelier nog precies wat hij lekker vond.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: Hajenius

Bericht door hagar666 »

Das instressant zeg.....blijven volgen dit draadje...... :D
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Hajenius

Bericht door Victor Baarn »

Een recent filmpje over (een bezoek aan) Hajenius. Gaat over sigaren maar halverwege zit een stukje over pijproken. Aan het woord is Iris Hols, masterblender bij Hajenius (waar zie je vandaag de dag nog zo'n goed geklede vrouw?). De interviewer moet je maar op de koop toenemen zeg maar.

Het slot is iig erg leuk. :lol:


Plaats reactie