Peterson Tabak - Algemeen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Winslow Collector

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Winslow Collector »

Hallo Colourpipe,

Heb deze gevraagd bij DTM met een bestelling. Staat nog niet op hun website, maar ik hoop dat deze al binnen is.

Anders zou je kunnen kijken bij Peter Heinrichs in Duitsland (Bergheim en/of Keulen). http://www.peterheinrichs.de/

Ik heb hem gezien en geroken op de Intertabac beurs in Dortmund: roomnote in het kwadraat. :mrgreen: (heerlijk)

Godfrey59

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Godfrey59 »

Hoi

Linzbach in Dusseldorf heeft hem liggen en stuurt ook per post . Alleen wel bellen daar ze op email slecht reageren :lol:

Godfrey

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door colourpipe »

Helemaal top bedankt voor jullie snelle antwoord...
Ben zeer benieuwd... 8p
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Rhialto »

Als je in Amsterdam bent... Hajenius aan het rokin. Niet alleen deze maar veel. Zowiezo leuk m te kijken met top advies. Koop standaard mn blikjes Winslow No 1 daar.

Winslow Collector

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Winslow Collector »

Rhialto schreef:Koop standaard mn blikjes Winslow No 1 daar.
Dat is dan wel erg duur. Winsløw No.1 kost in Duitsland € 17,90.

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Rhialto »

Echt!? Dat scheelt behoorlijk.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door The_Undertaker »

Rhialto schreef:Echt!? Dat scheelt behoorlijk.
Het is heus waar, ik heb Winslow Collector nog niet mogen betrappen op liegen 8)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door magicmarcello »

The_Undertaker schreef:
Rhialto schreef:Echt!? Dat scheelt behoorlijk.
Het is heus waar, ik heb Winslow Collector nog niet mogen betrappen op liegen 8)
...en dat zal ook nooit gebeuren, hij is altijd uitermate correct en nauwkeurig met alle info waar hij ons in ruime mate van voorziet (en dat is een flinke berg bij elkaar) :wink:
Als Alziend Magus heb ik met mijn argusogen hem ooit maar 1x op een ietwat persoonlijk getinte kleine tegenstrijdige issue kunnen betrappen dat in het geheel niets te maken had met pijpen of tabak, het betrof hier aspecten van gelegenheidskledij...
Dat heeft de Magus dan ook eveneens uiterst correct in de PB sfeer ff opgelost en dat blijft daarom ook onder ons... :mrgreen:

Afbeelding
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Winslow Collector

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Winslow Collector »

Rhialto schreef:Echt!? Dat scheelt behoorlijk.
Heel echt waar, Rhialto. Als je serieus een bestelling opspaart voor een aantal tabakjes en je zoekt een beetje welke in Duitsland goedkoper zijn, bespaar ("verdien") je in 1 keer zomaar 100 of 200 gram tabak terug.
Winsløw No.1 (en ook de nieuwe No. 2, trouwens) is een tabak die bij mij goed voorradig is. Ik bestel die per 5 of 6 tegelijk. En met een prijsverschil van rond de 7 euro, kun jij wel uitrekenen wat dat scheelt.

Heb in maart 2013 een prijsvergelijking gedaan van enkele merken/soorten tussen Nederland en Duitse tabaksprijzen. Opvallend waren de volgende zaken, die in Duitsland goedkoper waren dan in Nederland:
Davidoff Sweet Mixture No. 3 (100 g) scheelt 23,8%
Winsløw No. 1 (100 g) scheelt 34,9%
Winslow No. 2 (100 g)scheelt 28,7%
Rattray's Bagpiper Dream (100 g) scheelt 17,4%
Larsen Signature (100 g) scheelt 14,2%
Mac Baren 7 Seas Regular (40 g) scheelt 20%
Mav Baren 7 Seas Regular (let op: 200 g) scheelt 28,2%
Kentucky Bird (50 g) scheelt 9,2%
Kentucky Bird (100 g) scheelt 10,3%
Kentucky Bird (200 g) scheelt 13%
Solani Sweet Mysery X Blend No. 113 (50 g) scheelt 19,3%
Solani Sweet Mysery X Blend No. 113 (100 g) scheelt 21,1%
Peterson Nutty Cut (50 g) scheelt 15,4%


MAAR....

Let op, niet alle tabakken zijn in Duitsland goedkoper. Sommige zijn zelfs tot 2% duurder (zoals de Mac Baren Vanillla Cream en de Vanilla Toffee Cream, W.Ø.Larsen Indigo), of het prijsverschil bedraagt slechts enkele procenten. Zoiets meebestellen loont dan nog wel, maar speciaal in Duitsland tabak kopen die maar enkele procenten goedkoper is, is (afhankelijk van kosten en moeite) haast niet de moeite.

Dus even rondneuzen en met een blikje of 10 (of meer) tegelijk bestellen kan zeer besparend zijn.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door magicmarcello »

Rhialto schreef:Echt!? Dat scheelt behoorlijk.
Kijk, dat bedoel ik nou... :wink:
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Rhialto »

Winslow Collector schreef:
Rhialto schreef:Echt!? Dat scheelt behoorlijk.
Heel echt waar, Rhialto. Als je serieus een bestelling opspaart voor een aantal tabakjes en je zoekt een beetje welke in Duitsland goedkoper zijn, bespaar ("verdien") je in 1 keer zomaar 100 of 200 gram tabak terug.
Winsløw No.1 (en ook de nieuwe No. 2, trouwens) is een tabak die bij mij goed voorradig is. Ik bestel die per 5 of 6 tegelijk. En met een prijsverschil van rond de 7 euro, kun jij wel uitrekenen wat dat scheelt.

Heb in maart 2013 een prijsvergelijking gedaan van enkele merken/soorten tussen Nederland en Duitse tabaksprijzen. Opvallend waren de volgende zaken, die in Duitsland goedkoper waren dan in Nederland:
Davidoff Sweet Mixture No. 3 (100 g) scheelt 23,8%
Winsløw No. 1 (100 g) scheelt 34,9%
Winslow No. 2 (100 g)scheelt 28,7%
Rattray's Bagpiper Dream (100 g) scheelt 17,4%
Larsen Signature (100 g) scheelt 14,2%
Mac Baren 7 Seas Regular (40 g) scheelt 20%
Mav Baren 7 Seas Regular (let op: 200 g) scheelt 28,2%
Kentucky Bird (50 g) scheelt 9,2%
Kentucky Bird (100 g) scheelt 10,3%
Kentucky Bird (200 g) scheelt 13%
Solani Sweet Mysery X Blend No. 113 (50 g) scheelt 19,3%
Solani Sweet Mysery X Blend No. 113 (100 g) scheelt 21,1%
Peterson Nutty Cut (50 g) scheelt 15,4%


MAAR....

Let op, niet alle tabakken zijn in Duitsland goedkoper. Sommige zijn zelfs tot 2% duurder (zoals de Mac Baren Vanillla Cream en de Vanilla Toffee Cream, W.Ø.Larsen Indigo), of het prijsverschil bedraagt slechts enkele procenten. Zoiets meebestellen loont dan nog wel, maar speciaal in Duitsland tabak kopen die maar enkele procenten goedkoper is, is (afhankelijk van kosten en moeite) haast niet de moeite.

Dus even rondneuzen en met een blikje of 10 (of meer) tegelijk bestellen kan zeer besparend zijn.

Dank!! Goeie tips

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson Holiday Season 2013 waar te koop?

Bericht door Eliminator »

Diverse topics samengevoegd


Hier graag alleen ALGEMENE info omtrent dit merk, recentie's van specifieke tabakken graag in de daarvoor bedoelde recentietopics !
Afbeelding

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door PPMP »

Onderstaande vraag heb ik gisteren geplaatst in het topic "Peterson - Special Reserve 2014" en had al zo'n idee dat ik deze beter op een andere plaats kon stellen :? . Bij deze;


Misschien een beetje domme vraag, maar waar "was" de "Peterson - Special Reserve 2013"? Evenals de "Peterson - Holiday Season 2013". Ik meen er wel plaatjes van te hebben gezien, maar is het hier bij mijn weten nooit aangeboden... Of het moet onder mijn radar door geslipt zijn :roll: Was er niet genoeg voor ook nog de Nederlandse markt? Van de "Peterson - Summer edities" heb ik wel 2012, 2013 & 2014 staan. Ben hier erg nieuwsgierig naar!


Pascal

Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door Moonhowler »

De Holiday 2013 en Reserve 2013 heb ik bij BiBo gekocht. Al weet ik niet meer of dat NL of Duitse varianten waren.
De reserve is erg zoet maar lekker. Die Holiday 2013 vindt ik persoonlijk niet bijzonder in vergelijking met bv. die Holiday 2012.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door PPMP »

Vanaf vandaag te verkrijgen bij "De Oude Leeuw" (zo'n 150 blikken voor Nederland).
Heb meteen maar vast 2 besteld :P .. Scheelt ook weer verzendkosten (ben wel enen Hollander hè :wink: ). Kan haast niet wachten er een pijpje mee te stoppen!

Pascal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
JoskeB
Berichten: 1329
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:11
Locatie: Oss

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door JoskeB »

Ik heb vorige week een blik meegenomen bij Edler in Kleef. Prijs € 21,80 voor 100 gr. :D
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door Arno »

JoskeB schreef:Ik heb vorige week een blik meegenomen bij Edler in Kleef. Prijs € 21,80 voor 100 gr. :D
En in Nederland is deze dus €28,-. Een prijsverschil van €6,20.. Dus met 2 blikken loopt dat al op tot €12,40. Heb je echter online besteld bij een NLse tabakszaak, dan komen er nog minimaal €6,95 verzendkosten bij, de prijs voor een gewoon pakketje. Een pakketje verzenden vanaf Duitsland naar hier kost via DHL €8,90. Laten we er voor het gemak (kosten van doos en inpakken) €10 van maken. Oftewel, je betaald voor 2 blikken uit Duitsland: 2x €21,80 + €10 verzendkosten = €53,60. Als je besteld in Nederland betaal je: 2x 28,- + €6,95 verzendkosten = €62,95. Maar liefst €9,35 prijsverschil voor 2 blikken!!! Ik mag de betere NLse tabakszaken die er nog zijn erg graag. Maar met een prijsverschil van €9,35 zou ik wel een erge dief zijn van mijn eigen portemonnee..
Afbeelding

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door PPMP »

Arno schreef:
JoskeB schreef:Ik heb vorige week een blik meegenomen bij Edler in Kleef. Prijs € 21,80 voor 100 gr. :D
En in Nederland is deze dus €28,-. Een prijsverschil van €6,20.. Dus met 2 blikken loopt dat al op tot €12,40. Heb je echter online besteld bij een NLse tabakszaak, dan komen er nog minimaal €6,95 verzendkosten bij, de prijs voor een gewoon pakketje. Een pakketje verzenden vanaf Duitsland naar hier kost via DHL €8,90. Laten we er voor het gemak (kosten van doos en inpakken) €10 van maken. Oftewel, je betaald voor 2 blikken uit Duitsland: 2x €21,80 + €10 verzendkosten = €53,60. Als je besteld in Nederland betaal je: 2x 28,- + €6,95 verzendkosten = €62,95. Maar liefst €9,35 prijsverschil voor 2 blikken!!! Ik mag de betere NLse tabakszaken die er nog zijn erg graag. Maar met een prijsverschil van €9,35 zou ik wel een erge dief zijn van mijn eigen portemonnee..
Dat was dus DE reden om te bestellen bij "De Oude Leeuw", want bij een bestelling vanaf €49,00 euro zijn er geen (0,0) verzendkosten!

Pascal

P.S. Maar de verschillen blijven te groot :cry: ...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door Arno »

PPMP schreef:
Arno schreef:
JoskeB schreef:Ik heb vorige week een blik meegenomen bij Edler in Kleef. Prijs € 21,80 voor 100 gr. :D
En in Nederland is deze dus €28,-. Een prijsverschil van €6,20.. Dus met 2 blikken loopt dat al op tot €12,40. Heb je echter online besteld bij een NLse tabakszaak, dan komen er nog minimaal €6,95 verzendkosten bij, de prijs voor een gewoon pakketje. Een pakketje verzenden vanaf Duitsland naar hier kost via DHL €8,90. Laten we er voor het gemak (kosten van doos en inpakken) €10 van maken. Oftewel, je betaald voor 2 blikken uit Duitsland: 2x €21,80 + €10 verzendkosten = €53,60. Als je besteld in Nederland betaal je: 2x 28,- + €6,95 verzendkosten = €62,95. Maar liefst €9,35 prijsverschil voor 2 blikken!!! Ik mag de betere NLse tabakszaken die er nog zijn erg graag. Maar met een prijsverschil van €9,35 zou ik wel een erge dief zijn van mijn eigen portemonnee..
Dat was dus DE reden om te bestellen bij "De Oude Leeuw", want bij een bestelling vanaf €49,00 euro zijn er geen (0,0) verzendkosten!

Pascal
Ja maar jouw 2 blikken zijn samen €48 dus geen korting :P (Waarschijnlijk heb je er nog iets extra's bij besteld :wink: )
Maar wel goed van de Oude Leeuw met de verzendkosten, op deze manier kunnen ze nog een beetje concurreren met het buitenland. En dan te beseffen dat de "schuld" van de hoge prijs niet eens bij hun ligt maar bij de importeur en de (r)overheid..
Afbeelding

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door PPMP »

Arno schreef:
PPMP schreef:
Arno schreef:
JoskeB schreef:Ik heb vorige week een blik meegenomen bij Edler in Kleef. Prijs € 21,80 voor 100 gr. :D
En in Nederland is deze dus €28,-. Een prijsverschil van €6,20.. Dus met 2 blikken loopt dat al op tot €12,40. Heb je echter online besteld bij een NLse tabakszaak, dan komen er nog minimaal €6,95 verzendkosten bij, de prijs voor een gewoon pakketje. Een pakketje verzenden vanaf Duitsland naar hier kost via DHL €8,90. Laten we er voor het gemak (kosten van doos en inpakken) €10 van maken. Oftewel, je betaald voor 2 blikken uit Duitsland: 2x €21,80 + €10 verzendkosten = €53,60. Als je besteld in Nederland betaal je: 2x 28,- + €6,95 verzendkosten = €62,95. Maar liefst €9,35 prijsverschil voor 2 blikken!!! Ik mag de betere NLse tabakszaken die er nog zijn erg graag. Maar met een prijsverschil van €9,35 zou ik wel een erge dief zijn van mijn eigen portemonnee..
Dat was dus DE reden om te bestellen bij "De Oude Leeuw", want bij een bestelling vanaf €49,00 euro zijn er geen (0,0) verzendkosten!

Pascal
Ja maar jouw 2 blikken zijn samen €48 dus geen korting :P (Waarschijnlijk heb je er nog iets extra's bij besteld :wink: )
Maar wel goed van de Oude Leeuw met de verzendkosten, op deze manier kunnen ze nog een beetje concurreren met het buitenland. En dan te beseffen dat de "schuld" van de hoge prijs niet eens bij hun ligt maar bij de importeur en de (r)overheid..
Ehm... 2 maal €28,00 was toch echt €56,00 :wink:
Ik doe absoluut af en toe grotere betstellingen in Duitsland. Bij voorkeur de tabakken die hier sowieso niet te krijgen zijn of de 100 grams blikken van o.a. Winslow, waarbij het prijsverschil erg groot is. Voor een "normaal" blikje Peterson blijf ik toch de "gewone" tabakshandelaar in de buurt steunen van Homan te Groningen, tot Joop Grachten te Stadskanaal, tot Piet Wever te Hoogezand... Zonder hen zou het pijproken hier volgens mij volledig "uitgestorven" zijn.

Pascal

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door Arno »

PPMP schreef:
Arno schreef:
PPMP schreef:
Arno schreef: En in Nederland is deze dus €28,-. Een prijsverschil van €6,20.. Dus met 2 blikken loopt dat al op tot €12,40. Heb je echter online besteld bij een NLse tabakszaak, dan komen er nog minimaal €6,95 verzendkosten bij, de prijs voor een gewoon pakketje. Een pakketje verzenden vanaf Duitsland naar hier kost via DHL €8,90. Laten we er voor het gemak (kosten van doos en inpakken) €10 van maken. Oftewel, je betaald voor 2 blikken uit Duitsland: 2x €21,80 + €10 verzendkosten = €53,60. Als je besteld in Nederland betaal je: 2x 28,- + €6,95 verzendkosten = €62,95. Maar liefst €9,35 prijsverschil voor 2 blikken!!! Ik mag de betere NLse tabakszaken die er nog zijn erg graag. Maar met een prijsverschil van €9,35 zou ik wel een erge dief zijn van mijn eigen portemonnee..
Dat was dus DE reden om te bestellen bij "De Oude Leeuw", want bij een bestelling vanaf €49,00 euro zijn er geen (0,0) verzendkosten!

Pascal
Ja maar jouw 2 blikken zijn samen €48 dus geen korting :P (Waarschijnlijk heb je er nog iets extra's bij besteld :wink: )
Maar wel goed van de Oude Leeuw met de verzendkosten, op deze manier kunnen ze nog een beetje concurreren met het buitenland. En dan te beseffen dat de "schuld" van de hoge prijs niet eens bij hun ligt maar bij de importeur en de (r)overheid..
Ehm... 2 maal €28,00 was toch echt €56,00 :wink:
Ik doe absoluut af en toe grotere betstellingen in Duitsland. Bij voorkeur de tabakken die hier sowieso niet te krijgen zijn of de 100 grams blikken van o.a. Winslow, waarbij het prijsverschil erg groot is. Voor een "normaal" blikje Peterson blijf ik toch de "gewone" tabakshandelaar in de buurt steunen van Homan te Groningen, tot Joop Grachten te Stadskanaal, tot Piet Wever te Hoogezand... Zonder hen zou het pijproken hier volgens mij volledig "uitgestorven" zijn.

Pascal
Haha! Het is woensdag... Excuses! :oops: Mooi dat je in die regio nog wat redelijke tabakszaken hebt. Wat ik al eens eerder zei, mijn dichtstbijzijnde goede tabakszaak zit 28 km van me vandaan..
Afbeelding

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door PPMP »

:shock: WOW :shock:
Zat even te neuzen naar pijpen op de site van James Fox te Ierland. De prijzen van Peterson pijpen zijn regelmatig lager dan bij ons "op het continent".
Daarna even bij de tabak gekeken... €43,00. Ik herhaal DRIEËNVEERTIG euries voor een blik Peterson Holiday Season 2014!!!
Ik hou erg van Ierland, maar...
:shock: WOW :shock:

Pascal

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door Marielle32 »

PPMP schreef:Vanaf vandaag te verkrijgen bij "De Oude Leeuw" (zo'n 150 blikken voor Nederland).
Heb meteen maar vast 2 besteld :P .. Scheelt ook weer verzendkosten (ben wel enen Hollander hè :wink: ). Kan haast niet wachten er een pijpje mee te stoppen!

Pascal
Mocht je een blik open hebben dan hou ik me aanbevolen voor een klein sampeltje ben heel erg benieuwd !
Afbeelding

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door PhilipV »

PPMP schreef::shock: WOW :shock:
Zat even te neuzen naar pijpen op de site van James Fox te Ierland. De prijzen van Peterson pijpen zijn regelmatig lager dan bij ons "op het continent".
Daarna even bij de tabak gekeken... €43,00. Ik herhaal DRIEËNVEERTIG euries voor een blik Peterson Holiday Season 2014!!!
Ik hou erg van Ierland, maar...
:shock: WOW :shock:

Pascal
Idd, pijpen zelf zijn echt wel een heel stuk goedkoper. Voor de tabak daarentegen moet je best niet naar daar gaan ... Kost stukken van mensen
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door Moonhowler »

Ben benieuwd naar jullie oordeel over deze tabak. Deel vooral je ervaring wanneer jullie hem gerookt hebben. :D
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door PhilipV »

Ook hier blijkbaar nieuwe zaken op komst. Waar ik persoonlijk naar uitkijk zijn de 3 nieuwe tabakken welke (volgens de info op pipesmagazine) een aandeel Latakia zouden bevatten.
ipcpr_james_009.jpg
Hopelijk zonder al te veel extra toppings enz.

En voor de fans, ze zijn blijkbaar reeds bezig met de SPD 2016 ook :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Godfrey59

Re: Peterson Tabak - Algemeen

Bericht door Godfrey59 »

Ooooohhhhhhhh :shock:


Godfrey

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Nieuwe Peterson tabakken.

Bericht door Huub »

Peterson bestaat dit jaar 150 jaar en in verband met dat jubileum worden er in de US een zestal nieuwe tabakken op de markt. gebracht. Of deze tabakken ook in Europa worden gebracht is mij niet bekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Wild Atlantic - Peterson's Wild Atlantic mixture is an elegant blend comprised of loose-cut, ripe orange Virginias, fine Oriental leaves, and premium quality Latakia from the Balkans. The generous amount of Latakia provides this rich blend with its unique English character and a traditional smoky note.
Aran Mixture - Peterson's Aran Mixture is a delicate blend comprised of ripe Virginia and black Cavendish tobaccos. A top flavor of vanilla and blossom notes are expertly combined to reveal a fresh, aromatic pipe tobacco.
Connemara Black - Peterson's Connemara Black mixture combines an exquisite selection of black Cavendish mixed with Virginia tobaccos. This delightful, exclusive tobacco is finished with a unique sweet cherry flavor to give a medium-bodied smoke.
Irish Dew - Peterson's Irish Dew is a luxury mixture of well-matured Virginias and toasted Burley tobaccos with whiskey and blossom fruit undertones. The sweet hint of vanilla and touch of chocolate arising from the toasted Burley give this tobacco an exceptional finish. The blend is pressed into cakes and rubbed out, enhancing the natural aroma of the tobacco.
Limited Edition 2015 Blends

Special Reserve Limited Edition 2015 - Celebrating 150 years of craftsmanship and tradition, Peterson's 2015 Special Reserve Limited Edition tobacco is a truly luxurious tobacco blend. Ripe, loose-cut Virginia tobaccos are mixed with Burley and a mellow Cavendish to give a touch of sweetness and the perfect natural tobacco taste.
Summertime 2015 - A refreshing smoke, two continents supply the tobacco for Peterson's exceptional Summertime 2015 blend. Virginias and Burleys from Africa and South America are blended in a unique way. On top of this, one of the Virginias from Brazil is gently transformed into a deep black and mellow Cavendish. When smoking, you will experience a natural tobacco taste, together with hints of exotic fruits.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: Nieuwe Peterson tabakken.

Bericht door remi »

Die summertime 2015 heeft deoudeleeuw ook de rest heb ik nog niet kunnen spotten. Zou leuk zijn als ze ook hier zouden komen.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Pellie
Berichten: 684
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe Peterson tabakken.

Bericht door Pellie »

Ben benieuwd!!

Plaats reactie