Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Dat zou wel een heel mooie aanwinst wezen....hoef je voorlopig niet zonder te zitten.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Geloof schreef:Ahhh Huub
Ik dacht dat het je nieuwe aanwinst was, en dat je dus in het verkeerde topic zat te posten.
Hallo Geloof,

Uitgaande van de oude Peterson tabakken zou er bij deze Rattrays voor mij niets bij zitten.
De enige die ik lekker vond was de Peterson Hyde Park en die zit hier niet bij. Ik weet ook nog steeds niet of die weer terugkomt.
Mogelijk wel, omdat ik denk dat die bij Gawith & Hogarth werd geblend.

Fijne avond,

huub
Laatst gewijzigd door Huub op 07 mar 2014 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Ik hebb net de kontaktbrief van K&K binnen. Met alles over de Rattray's tabakken, de wintertabak noem maar op. Het is voor mij op dit moment teveel werk om alles te vertalen.(Heb nl geen secretaresse :) ) Ben je geïnteresseerd stuur me dan een PB met een mailadres dan stuur ik hem even door.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Ik hebb net de kontaktbrief van K&K binnen. Met alles over de Rattray's tabakken, de wintertabak noem maar op. Het is voor mij op dit moment teveel werk om alles te vertalen.(Heb nl geen secretaresse :) ) Ben je geïnteresseerd stuur me dan een PB met een mailadres dan stuur ik hem even door.
Hallo Gerrit-Jan.

Ik heb in mijn post van 9 februari l.l. toch aangegeven welke Rattrays tabakken ( met afbeelding ) aangegeven de Peterson's tabakken ( de namen daarvan heb ik ook vermeld ) gaan vervangen.
Staat er in die nieuwbrief ook iets over de Hyde Park? En over de De Luxe Mixture, waar Deadlock ( Mark ) naar gevraagd heeft en waarop ik slechts het antwoord kon geven dat die waarschijnlijk niet meer gemaakt wordt.

Fijne dag verder,

Huub

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Hallo Huub,

Die worden idd beiden niet meer gemaakt. Wat wel interessant vaan de folder is dat er bij iedere tabak een smaakbeschrijving staat

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Hallo Huub,

Die worden idd beiden niet meer gemaakt. Wat wel interessant vaan de folder is dat er bij iedere tabak een smaakbeschrijving
staat
Hallo Gerrit-Jan,

De Rattrays gaan de oude Petersons vervangen en worden ook volgens die receptuur gemaakt is mij verteld. Als iemand hier Peterson tabakken rookte kent zij/ hij toch de smaak en aan de hand van mijn post van 9 februari weten ze dan precies welke tabak als vervanging kan dienen. Als de Rattrays hier nog op de markt verschijnen.
Overigens denk ik dat de Hyde Park (die vermoedelijk gemaakt werd bij Gawith & Hogarth gezien de Lakeland smaak ) en in Duitsland een zeer groot aantal liefhebbers kende door Kohlhase & Kopp wel onder een andere naam op de markt zal worden gebracht.

Groet,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 07 mar 2014 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Hallo Huub,

De Rattray's worden niet in Nederland geleverd. Wel is K&K bereid als je een winkel weet in Duitsland en je hun even een mailtje stuurt de gewenste tabakken voor je klaarliggen.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Hallo Huub,

Die worden idd beiden niet meer gemaakt. Wat wel interessant vaan de folder is dat er bij iedere tabak een smaakbeschrijving staat
@Allen. ( die er belang bij hebben )

Ik heb zojuist van Heike Steinmeier, verkoopmanager bij Arnold André te Bünde ( D ), de importeur van de Mac Baren Tabakken en nu dus ook van de Peterson's gehoord dat de Hyde Park, de De Luxe Mixture en de Irish Oak in het programma blijven maar niet meer in Nederland te koop zullen zijn. Ze blijven wel verkrijgbaar in Duitsland.
Goed nieuws, hè Deadlock.

Fijne dag verder,

Huub

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Bommel »

De spoeling wordt steeds dunner op tabak gebied. :evil:
Afbeelding

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Dat had ik je als beginneling wel kunnen vertellen. De winkelier klaagt omdat "iedereen"via internet bestelt en wij klagen omdat je als je een tabak vraagt het anwoord krijgt: Dat hebben we niet daar is geen vraag naar.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Dat had ik je als beginneling wel kunnen vertellen. De winkelier klaagt omdat "iedereen"via internet bestelt en wij klagen omdat je als je een tabak vraagt het anwoord krijgt: Dat hebben we niet daar is geen vraag naar.

Hallo Gerrit-Jan.

Je maakt er wel wat van. Eerst zeg je dat de door mij hierboven genoemde Peterson tabakken niet meer gemaakt worden.
Ik had die drie ook al niet vermeld in de vervangersserie van Rattrays.
Nu zeg je dat je dat ons als beginneling wel had kunnen vertellen.

In Duitsland kopen de meesten pijprokers hun tabak in winkels, zeker in de steden. Daar zij natuurlijk ook prachtige winkels met een zeer uitgebreid assortiment en die brengen veelal ook nog hun "Hausmischungen"

Er is zelfs een winkel op het platteland die de HU tabakken verkoopt.

Fijne dag verder,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 03 dec 2014 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Arno »

Huub schreef:Er is zelfs een winkel op het platteland die de HU tabakken verkoopt.

:D Waar is dat dan ergens Huub?

Ik moet ook zeggen dat de tabakszaken in Duitsland ook nog meer echt tabakszaken zijn met mensen die er verstand van hebben. In Nederland ken ik maar enkele van dat soort zaken.. En natuurlijk de Duitse huismixen, dat is sowieso al een pré ten opzichte van NL. Als ik dan wat lees over de huistabakken van Motzek in Kiel heb ik al zin om erheen te gaan, om de tabakken te ontdekken, om te praten met de eigenaar.
Afbeelding

kiske

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door kiske »

Huub schreef:
Laafke schreef:Hallo Huub,

Die worden idd beiden niet meer gemaakt. Wat wel interessant vaan de folder is dat er bij iedere tabak een smaakbeschrijving staat
@Allen. ( die er belang bij hebben )

Ik heb zojuist van Heike Steinmeier, verkoopmanager bij Arnold André te Bünde ( D ), de importeur van de Mac Baren Tabakken en nu dus ook van de Peterson's gehoord dat de Hyde Park, de De Luxe Mixture en de Irish Oak in het programma blijven maar niet meer in Nederland te koop zullen zijn. Ze blijven wel verkrijgbaar in Duitsland.
Goed nieuws, hè Deadlock.

Fijne dag verder,

Huub
Wat betreft de Irish oak is dat een pak van mijn hart zeg!!!!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Bommel »

En dan maar klagen dat er veel over de grens ingekocht wordt.
Ik denk dat een van de vakanties op ons buiten ook maar eens ga gebruiken voor een tripje naar een van de tabaksparadijzen.
Afbeelding

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Huub ik heb alleen maar in de katalogus gekeken. En daar stonden ze m.i niet bij, of ik moet er overheen gekeken hebben. Voor de rest klopt het verhaal als een bus. De ervaring met verdwijnende tabakken maak ik al sinds het begin van het pijproken mee.
Overigens raad Peder Jeppesens mij aan om de ring die zo snel verweerd in te smeren met een wax, die o.a te koop is in the danish pipe shop.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Arno schreef:
Huub schreef:Er is zelfs een winkel op het platteland die de HU tabakken verkoopt.

:D Waar is dat dan ergens Huub?

Ik moet ook zeggen dat de tabakszaken in Duitsland ook nog meer echt tabakszaken zijn met mensen die er verstand van hebben. In Nederland ken ik maar enkele van dat soort zaken.. En natuurlijk de Duitse huismixen, dat is sowieso al een pré ten opzichte van NL. Als ik dan wat lees over de huistabakken van Motzek in Kiel heb ik al zin om erheen te gaan, om de tabakken te ontdekken, om te praten met de eigenaar.

Hoi Arno,

Ik weet het niet meer. Het is ergens in een klein plaatsje in Zuid-Duitsland.

Goed weekend voor jullie.

Huub

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Hallo,

In het begin van dit topic heb ik geschreven dat de vervanger van de Peterson Dublin bij Rattrays Red Lion heet.
003-050-0003.jpg
rattrays_Red_Lion_1.png
Onderstaande foto's van beide tabakken stuurde mijn Duitse vriend me, hij had ze weer van zijn vriend ontvangen.

De tabak op de linkse foto is de Old Dublin. Op de rechter foto de Red Lion.

Bij de Red Lion, die wat lichter toont, is wat meer Virginia toegevoegd.
12984602055_2f5bb458dd_c.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 08 mar 2014 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Deadl0ck »

Laafke, misschien is het een idee om niet roepen dat je al sinds het begin van pijproken erbij was, dat was tenslotte minstens al 500 BC. En ik kan me ook voorstellen dat een forum aanspreken met "beginneling" ook niet overal in goede smaak zal vallen.

Huub, dank je voor het nieuws! Beter dan niks zullen we maar zeggen. Nu hopen dat McBaren er weinig aan gaat veranderen. eens kijken of ik nog wat gewone blikken kan scoren na WW. eerst eens zien hoeveel geld ik daar precies kwijt ga zijn.
Groet, Mark

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Nou moe, DeadL0ck wat heb ik nu aan mijn fiets.....mag ik niet eens meer schrijven dat ik vanaf het begin van mijn pijprokerscarriere meemaak dat tabakken uit Nederland verdwijnen en wat daar de reden van is??? En wat dat 500 Voor Christus er mee te maken is mij een nog groter raadsel.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1149
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door gewoon ik »

Laafke :d je zegt letterlijk "maak ik al sinds het begin van het pijproken mee."

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Arno »

Huub schreef:
Arno schreef:
Huub schreef:Er is zelfs een winkel op het platteland die de HU tabakken verkoopt.

:D Waar is dat dan ergens Huub?

Ik moet ook zeggen dat de tabakszaken in Duitsland ook nog meer echt tabakszaken zijn met mensen die er verstand van hebben. In Nederland ken ik maar enkele van dat soort zaken.. En natuurlijk de Duitse huismixen, dat is sowieso al een pré ten opzichte van NL. Als ik dan wat lees over de huistabakken van Motzek in Kiel heb ik al zin om erheen te gaan, om de tabakken te ontdekken, om te praten met de eigenaar.

Hoi Arno,

Ik weet het niet meer. Het is ergens in een klein plaatsje in Zuid-Duitsland.

Goed weekend voor jullie.

Huub
Hans woont in Reimlingen, dat is in Zuid Duitsland. Misschien heeft hij zijn lokale tabakszaak zover gekregen dat die zijn tabakken voert?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Ik moet ook zeggen dat de tabakszaken in Duitsland ook nog meer echt tabakszaken zijn met mensen die er verstand van hebben. In Nederland ken ik maar enkele van dat soort zaken.. En natuurlijk de Duitse huismixen, dat is sowieso al een pré ten opzichte van NL. Als ik dan wat lees over de huistabakken van Motzek in Kiel heb ik al zin om erheen te gaan, om de tabakken te ontdekken, om te praten met de eigenaar.[/quote]

Hoi Arno,

De tabakken van Motzek worden daar gemengd door zijn echtgenote Lizzie. Zelf de Curly Strang wordt ter plaatse gemaakt. Motzek schijnt daar een speciale, oude vergunning voor te hebben, zover als ik het begrepen heb.

K & K, Planta en al die anderen komen er niet aan te pas.

Goed weekend voor jullie,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 13 mar 2014 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Deadl0ck »

Laafke schreef:Nou moe, DeadL0ck wat heb ik nu aan mijn fiets.....mag ik niet eens meer schrijven dat ik vanaf het begin van mijn pijprokerscarriere meemaak dat tabakken uit Nederland verdwijnen en wat daar de reden van is??? En wat dat 500 Voor Christus er mee te maken is mij een nog groter raadsel.
Mag je prima schrijven. Maar dat deed je niet.
Laafke schreef: De ervaring met verdwijnende tabakken maak ik al sinds het begin van het pijproken mee.
Is inhoudelijk zeer anders dan:
Laafke schreef: -ik vanaf het begin van mijn pijprokerscarriere meemaak-
Het begin van het pijproken is namelijk terug te voeren tot teksten van rond 500 BC.
Iets wat gewoon ik ook al opviel.

Gezien jij wel eens over de woorden van anderen lijkt te vallen, wou ik je enkel even merkzaam maken op dingen die jij schrijft waar andere mensen zo maar aanstoot aan zouden kunnen nemen, of, tenzij je een heel lange leven bedeeld hebt gekregen, wat gewoon niet waar kan zijn. Want onwaarheden zou niemand willen vertellen, lijkt me, en ook daar kan aanstoot aan genomen worden.

Maar ontopic:

Zijn de prijzen eigenlijk hetzelfde gebleven? Of is dit een mooie gelegenheid geweest om de prijzen wat hoger te maken, nu er een andere naam en verpakking omheen zit? Gaan we zo maar even voor snuffelen online denk ik.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Arno »

Huub schreef:Hoi Arno,

De tabakken van Motzek worden daar gemengd door zijn echtgenote Lizzie. Zelf de Curly Strang wordt ter plaatse gemaakt. Motzek schijnt daar een speciale, ouder vergunning voor te hebben, zover als ik het begrepen heb.

K & K, Planta en al die anderen komen er niet aan te pas.

Goed weekend voor jullie,

Huub
Ah! Hij maakt helemaal zelf dus zijn tabakken zonder de bekende Duitse tabaksfabrieken! Dat wordt een bezoekje aan Kiel dit jaar :mrgreen:
Jullie ook een fijn weekend :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Goedenavond,

Voor adepten van de oude Peterson Old Dublin. Ik kreeg van de pijpenmaker Hans-Joachim Ziglowkski een mail dat hij, die altijd een groot liefhebber was van deze blend, een nieuw blikje nu geproduceerd door Mac Baren had gekocht. Na drie pijpen er mee gerookt te hebben is het hem heel erg tegen gevallen. Hij zal hem niet meer roken. Heeft inmiddels nog eens twee pijpen met de Old Dublin uit zijn oude voorraad gerookt en is tot de conclusie gekomen dat de nieuwe absoluut niet te vergelijken is met de oude.

ten aanzien van de nieuwe Rattrays Malcom Flake. Iemand uit Duitsland berichtte op het forum aldaar dat deze een werkelijk een ananas smaak heeft, zoals ook al op het blikje aangegeven werd. Ik had al eerder in dit topic geschreven dat het voor mij onduidelijk is welke Peterson vervangen is door deze Malcom Flake.

Fijne avond,

Huub
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Ribbon »

Ik neem aan dat je doelt op de K&K versie van Old Dublin Huub, niet de (nog oudere) Murray's versie?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Robb schreef:Ik neem aan dat je doelt op de K&K versie van Old Dublin Huub, niet de (nog oudere) Murray's versie?
Hallo Robb,

Ja de K & K versie. Deze topic gaat over het voortaan produceren van de Peterson tabakken door Mac Baren.

Fijne avond,

Huub

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Goedenavond,

Wat ik al langer vermoedde en velen met mij in Duitsland en de USA was dat K & K de Peterson Hyde Park liet maken bij Gawith & Hoggarth.

Vandaag kreeg ik onderstaand bericht:

Sehr geehrter Herr Hendrikx,

Ich habe ihre Mail bzgl. des Peterson Hyde Park Tabaks von meiner Kollegin Frau Steinmeier erhalten, da ich verantwortliche Produktmanagerin für die Peterson Tabake bei Arnold André in Deutschland bin.

Ich kann Ihnen versicheren, dass sicher der Hyde Park Tabak nicht verändern wird. Er wurde und wird auch weiterhin bei Gawith Hoggarth hergestellt.

Wir wünschen Ihnen weiterhin genussvolle Rauchmomente und verbleiben.

Mit freundlichen Grüßen

Regina Beinke
Product Manger

Arnold André GmbH & Co.Kg

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Nou ik neem een duik in het diepe en ga vanaf morgen de nieuwe Three Nuns probere. Gelukkig heb ik nog een blikje oude staan zodat ik een vergelijk kan maken. Waar ik eerlijk gezegd wel een beetje bang voor ben is dat er toch dat typische MacBaren smaakje aan zit. Dit is niet bedoeld om mensen tegen de schenen te schoppen op op hun tenen te gaan staan Maar gewoon een bepaald voorgevoel waar ik me nog miet overheen kan zetten. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is en niemand zich gekwetst voelt.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door capricorn »

Ik heb tot nu maar ca. 10 verschillende Mcbaren gerookt. als er een typisch smakje is/was heb ik dat niet kunnen proeven. ieder tabak was anders.
verder zou ik ook eens de vergelijkingen op jogi-wan lezen.
ik vindt jou opmerking op niets gebaseerd

Plaats reactie