Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Deadl0ck »

Hmm, hopen dat ze de Deluxe ook doorzetten als een rattrays tabak... zou jammer zijn als die kwam te vervallen.
Groet, Mark

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Wowbagger »

Deadl0ck schreef:Hmm, hopen dat ze de Deluxe ook doorzetten als een rattrays tabak... zou jammer zijn als die kwam te vervallen.
Dat vind ik nou ook van de Irish Oak.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Arclaud schreef:Een zeer interessante wending. Dank voor het delen van deze informatie, Huub.
Laafke schreef:Zeer interessant Huub!. Als ik het dus goed begrijp gaat de naam (heet dat licentie??) naar Mc Baren en blijft K&K de tabak (met uitzondering van de flakes) produceren?? Vraag ik mij dus af hoe gaat Mc Baren dit doen?? Of wordt er onder de naam van Peterson een rij nieuwe tabakken geproduceerd?? (naar eigen recept) En de flakes....wat gaat daar mee gebeuren?? Fragen über Fragen :shock:
Laafke,

De Irish Oak, de Hyde Park, de Balkan Delight en de 3P zouden niet onder de naam Rattrays op de markt komen. Het is niet geweten wat met deze tabakken zal gebeuren.
@Arcaud.
Ik heb niet geschreven dat deze vier blends niet onder de naam Rattrays op de markt komen.Ik schreef dat ik nog niet wist waar daarmee gaat gebeuren.

@ Laafke
Je ziet dat de University Flake en de Irish Flake door K & K worden voortgezet onder het Rattrays label.

Er is ook nog een andere Rattrays Flake ( zie foto ). Maar welke die van de oude Peterson's moet gaan vervangen is mij een raadsel.
Op het likje staat geschreven Pineapple. Zover als ik weet is er geen enkele Peterson tabak waar een ananas aroma aan toegevoegd was.
rattrays_MalcolmFlake.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Deadl0ck schreef:Hmm, hopen dat ze de Deluxe ook doorzetten als een rattrays tabak... zou jammer zijn als die kwam te vervallen.
Goedenavond Mark,

Ik heb daar een vraag over gesteld. Als ik iets meer weet laat ik het je weten.

Fijne avond verder,

Huub

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Deadl0ck »

Huub schreef:
Deadl0ck schreef:Hmm, hopen dat ze de Deluxe ook doorzetten als een rattrays tabak... zou jammer zijn als die kwam te vervallen.
Goedenavond Mark,

Ik heb daar een vraag over gesteld. Als ik iets meer weet laat ik het je weten.

Fijne avond verder,

Huub
Hee Huub,

Wat een service, dank je!!
Groet, Mark

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Arclaud »

Huub schreef:
Arclaud schreef: Laafke,

De Irish Oak, de Hyde Park, de Balkan Delight en de 3P zouden niet onder de naam Rattrays op de markt komen. Het is niet geweten wat met deze tabakken zal gebeuren.
@Arcaud.
Ik heb niet geschreven dat deze vier blends niet onder de naam Rattrays op de markt komen.Ik schreef dat ik nog niet wist waar daarmee gaat gebeuren.
Huub,

Verschoning, ik had mijn eerste zin beter moeten formuleren. :)
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Deadl0ck schreef:
Huub schreef:
Deadl0ck schreef:Hmm, hopen dat ze de Deluxe ook doorzetten als een rattrays tabak... zou jammer zijn als die kwam te vervallen.
Goedenavond Mark,

Ik heb daar een vraag over gesteld. Als ik iets meer weet laat ik het je weten.

Fijne avond verder,

Huub
Hee Huub,

Wat een service, dank je!!
Hallo Mark,

Ik kreeg zojuist een berichtje van mijn Duitse vriend. Hij vermoedt dat de De Luxe Mixture buiten de boot is gevallen. Aan de De Luxe Mixture is zoals je bekend een amaretto aroma toegevoegd.
Aan de Sunset Breeze was ook een amaretto aroma toegevoegd en die wordt nu onder de naam Union Jack gelverd door Rattrays.
rattrays_UnionJack-1.png
Vriend Rainer denkt dat het mogelijk teveel van het goede is om onder Rattrays twee tabakken met dat aroma uit te brengen.
Overigens vertelde hij mij ook dat in Duitsland iedere detaillist deze week een lijst krijgt hoe de vervangingen van de Peterson's in de Rattrays precies verlopen.
Hij vertelde mij ook dat bij zij detaillist de 3 P Plug al uitverkocht was en niet meer geleverd kon worden.
Het gekke van alles is dat Kohlhase & Kopp de Peterson al niet meer op de lijst van tabakken, die zij leveren, heeft staan, terwijl bij de Peterson winkel in Dublin nog alle tabakken vermeld staan.

Fijne avond verder,

Huub
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door capricorn »

Het ziet erna uit dat wij de Peterson-tabakken een keer oonder de naam Peterson (van Macbarren) en een keer van Rattrary's met nieuwe namen.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door smoking-rob »

Zo begrijp ik het ook...is dat geen overkill?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Deadl0ck »

Hoe ik het begrijp is dat de namen van peterson tabak naar MacBaren gaan die hun eigen versie van het recept gaan maken, maar de oorspronkelijke recepten bij rattrays terecht komen.

Huub,

Dank je voor de informatie. Helaas was Deluxe zo veel meer dan alleen amaretto. Sunset Breeze zelf nooit gerookt, dus weet niet goed hoe ze vergelijken. We zullen het zien.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door jarnogab »

Deadl0ck schreef:Hoe ik het begrijp is dat de namen van peterson tabak naar MacBaren gaan die hun eigen versie van het recept gaan maken, maar de oorspronkelijke recepten bij rattrays terecht komen.
Zo had ik het ook begrepen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door dinck »

Zo had ik het ook begrepen, maar er is een addertje onder het gras.

Als de oude Petersons bij Orlik werden gemaakt, zouden de nieuwe Rattray 'Petersons' daar nog steeds worden gemaakt of gaat de productie naar K&K? In het laatste geval is het natuurlijk niet zeker dat de blends identiek zijn. Andere naam = aangepaste smaak? Soortgelijke vragen kun je voor de MacBarren 'Petersons' stellen, gaat MacBarren de productie zelf doen of kopen ze in bij Orlik? Wordt het: zelfde naam = aangepaste smaak?

De tijd zal het leren...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door capricorn »

jarnogab schreef:
Deadl0ck schreef:Hoe ik het begrijp is dat de namen van peterson tabak naar MacBaren gaan die hun eigen versie van het recept gaan maken, maar de oorspronkelijke recepten bij rattrays terecht komen.
Zo had ik het ook begrepen.
Dat is precies wat een merk als Peterson zou doen. Hoe zouden de klanten erop reageren alss ze ineens ander smaken krijgen.
Peterson zal de recepten wel aan macbarren geven.

Ik denk dat Koohlhaas al klaar was met de productie en nu blij zijn dat iemand hun productie overnemen

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Arno »

capricorn schreef:
jarnogab schreef:
Deadl0ck schreef:Hoe ik het begrijp is dat de namen van peterson tabak naar MacBaren gaan die hun eigen versie van het recept gaan maken, maar de oorspronkelijke recepten bij rattrays terecht komen.
Zo had ik het ook begrepen.
Dat is precies wat een merk als Peterson zou doen. Hoe zouden de klanten erop reageren alss ze ineens ander smaken krijgen.
Peterson zal de recepten wel aan macbarren geven.

Ik denk dat Koohlhaas al klaar was met de productie en nu blij zijn dat iemand hun productie overnemen
Ik denk dat de recepten nu bij K&K en MacBaren liggen en de trademarks bij MacBaren. Maar ja, MacBaren heeft hele andere ruwe tabakken als Orlik dus zelfs met hetzelfde recept zullen de blends toch gaan verschillen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Deadl0ck »

Dit doet mij denken aan de capstan situatie... nou heb ik zelf totaal geen ervaring met capstan, dus weet niet hoe dat uiteindelijk gelopen is, maar dat was net zo'n verhaal, geloof ik.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Ik denk dat de recepten nu bij K&K en MacBaren liggen en de trademarks bij MacBaren. Maar ja, MacBaren heeft hele andere ruwe tabakken als Orlik dus zelfs met hetzelfde recept zullen de blends toch gaan verschillen.[/quote]

Kijk hier spreekt de kennis en de deskundigheid van Arno.
thumb kopie.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Laafke

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Laafke »

Ik sluit me bij Huub aan. Het vermoeden dat Arno uitspreekt is ook mijn vrees.

Godfrey59

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Godfrey59 »

Dit is mij allemaal te wazig en gebeurd wel vaker het gerommel onder de grote tabaksbroeders.

Ook de reden dat ik al een hele tijd geleden ben overgestapt naar tabakken van familiebedrijven .
Germain & Sons , Samuel Gawith , Cornell en Diel etc waar men meer ziel en liefde in een product steekt

Mac Baren , Petersons , Orlik groep , e.d laat ik steeds vaker liggen . Geen slechte tabak integendeel maar ik hecht waarde aan de herkomst ,verwerking , en waar deze verwerkt wordt van mijn tabak .

Godfrey

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door robvoorburg »

Herkenbaar.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door teunis »

Zoals bij sommigen al bekend, heb ik een afwijkende mening over pijpen en tabak.

Het zal mij worst wezen wie, hoe of waar mijn tabak gemaakt wordt of vandaan komt, zolang het voor mij betaalbaar blijft, rook ik een bepaald merk. Wordt het te duur of wijzigt de smaak voor mij nadelig, stap ik over op wat wel bevalt. Criteria blijven zoet en betaalbaar. Duitsland biedt wat dat betreft veel mogelijkheden, te meer daar ik 5 km van de grens woon....

Barbaar? Ja, misschien wel, maar je moet wel bedenken dat zonder de barbaar, de fijnproever zich niet kan onderscheiden. Je moet verliezers hebben om de minst verliezende tot winnaar te kunnen uitroepen. Verliezers zijn dus belangrijker dan de winnaar! :D
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Winslow Collector

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Winslow Collector »

teunis schreef:Zoals bij sommigen al bekend, heb ik een afwijkende mening over pijpen en tabak.

Het zal mij worst wezen wie, hoe of waar mijn tabak gemaakt wordt of vandaan komt, zolang het voor mij betaalbaar blijft, rook ik een bepaald merk. Wordt het te duur of wijzigt de smaak voor mij nadelig, stap ik over op wat wel bevalt. Criteria blijven zoet en betaalbaar. Duitsland biedt wat dat betreft veel mogelijkheden, te meer daar ik 5 km van de grens woon....

Barbaar? Ja, misschien wel, maar je moet wel bedenken dat zonder de barbaar, de fijnproever zich niet kan onderscheiden. Je moet verliezers hebben om de minst verliezende tot winnaar te kunnen uitroepen. Verliezers zijn dus belangrijker dan de winnaar! :D
Ik zou niet van barbaren, verliezers of winnaars willen spreken, Teunis.

Maar je hebt wel groot gelijk: is de tabak lekker en kost hij niet meer dan wat ik ervoor over heb? Dát zijn ook de belangrijkste criteria voor mij. Kan mij niet schelen wie hem gemaakt heeft. Ik bepaal zelf wel, wat ik van een tabak vind.

Zoals ik eerder al schreef, hebben de meesten hier geen idee welke goede tabakken Mac Baren maakt. Ik heb daar 2 jaar geleden samples gerookt die geweldig waren. Helaas zonder namen en rugnummers, want toch niet interessant voor ons omdat ze naar andere landen gingen. Maar ze maken daar veel meer dan wij in NL, D en B zien. Dat geldt trouwens ook voor Planta.

Dat ze ervoor gekozen hebben, om bepaalde tabakken wél, en andere weer niet, om de NL-markt te brengen heeft niets met de kwaliteit van Mac Baren te maken. Eerder met het gemiddelde NL-pijprokerspubliek die voor economisch rendabele verkoopaantallen zorgt. En natuurlijk ook met bepaalde afspraken van importeurs uit andere landen, die bepaalde versies exclusief voor hun eigen regio hebben laten maken.

Bovendien zijn de belangen van die firma's heel anders, dan het hobbyïsme van enkele pijprokers die (denken dat ze) al die nuances uit de tabakken kunnen halen. :wink:

Godfrey59

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Godfrey59 »

Wat niet weg neemt dat door het geschuif onder de grote jongens onderling er wel degelijk verschillen ontstaan in de smaak en samenstelling . En een tabak die je jaren gerookt hebt ineens anders smaakt .

En dit heeft niets te maken met het niet meer kunnen krijgen van bepaalde grondstoffen al werkt dat er natuurlijk ook aan mee . Maar ook door het veranderen van blender en andere werkwijze bij samenstellen .


Godfrey

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Winslow Collector schreef:
teunis schreef:Zoals bij sommigen al bekend, heb ik een afwijkende mening over pijpen en tabak.

Dat ze ervoor gekozen hebben, om bepaalde tabakken wél, en andere weer niet, om de NL-markt te brengen heeft niets met de kwaliteit van Mac Baren te maken. Eerder met het gemiddelde NL-pijprokerspubliek die voor economisch rendabele verkoopaantallen zorgt. En natuurlijk ook met bepaalde afspraken van importeurs uit andere landen, die bepaalde versies exclusief voor hun eigen regio hebben laten maken.

Bovendien zijn de belangen van die firma's heel anders, dan het hobbyïsme van enkele pijprokers die (denken dat ze) al die nuances uit de tabakken kunnen halen. :wink:
Hallo WC,

Niet de producers van tabakken kiezen voor het niet uitbrengen van hun tabakken op de Nederlandse markt. Voor de import is de importeur verantwoordelijk. Van MacBaren waren hier vroeger ( in de 60-tiger en 70-tiger jaren) veel meer tabakken verkrijgbaar met name hun fantastische Curlies waren hier volop verkrijgbaar. Hoewel ze wel nog gemaakt worden kun je hier volgens mij nog slechts de Dark Twist krijgen, terwijl in Duitsland en de VS de anderen nog volop verkrijgbaar zijn.
Een helaas te vroeg gestorven vriend en ik waren vroeger samen goed voor minimaal 10 blikjes Stockton ( 50 grams blikjes) per maand. En ik kende toen wel meer mensen die Stockton en andere Curlies rookten. Ineens kon de detaillist waar wij die altijd kochten ze niet meer leveren omdat ze niet meer geïmporteerd werden. Toen moesten we uitwijken naar Duitsland.
Je ziet nu dat sinds Three Nuns die nu ook bij MacBaren gemaakt wordt en absoluut niet de prachtige tabak is geworden die het altijd was vanwege de Perique ( die volgens de oorspronkelijke receptuur in de vroegere wel zat) nu ook niet meer in Nederland te verkrijgen is.

Bij Planta worden de fantastische tabakken van Fribourg & Tryer gemaakt. In Duitsland, de VS en zelfs in Spanje overal verkrijgbaar.
Maar hier niet.

Je schrijft" En natuurlijk ook met bepaalde afspraken van importeurs uit andere landen, die bepaalde versies exclusief voor hun eigen regio laten maken."
Ik zou graag eens van je willen weten welke versies je dan b.v. van MacBaren bedoelt die speciaal voor andere landen ( regios) gemaakt worden?

Groet,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 13 feb 2014 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Godfrey59

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Godfrey59 »

Juist dat bedoel ik ermee te zeggen Huub en zo is er nog wel een heel lijstje . Dan kies ik er toch voor om een Gawith of Germain tabak te kopen waar men al 100 jaar jaar of langer probeert om sommige tabakken qua smaak en samenstelling in stand te houden .


Godfrey

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Hallo Winslow Collector,

Ik citeer je:
" Zoals ik eerder al schreef hebben de meesten hier geen idee welke goede tabakken Mac Baren maakt'
Het moet mij van het hart dat ik dat nogal hovaardig vind ten opzichte van andere leden.
Moeten leden dat dan weten? Mensen zijn misschien nog pas enkele jaren pijproker en mijn inziens hoef je ook niet alles te weten.
Als je maar geniet van je hobby.
Jij suggereert wel alles te weten.

Een volgend citaat:
" dan het hobbyisme van enkele pijprokers ( die denken dat ze ) al die nunances uit de tabakken kunnen halen.
Pijproken is toch een hobby. Of bent u een professionele pijproker die wel al de nunances uit tabakken die u rookt kunt determineren?
Je zou het haast gaan denken.

Ik ben al jaren lid van een Duits Pijprokersforum en een in de USA. Ik heb dergelijke opmerkingen nog nooit gehoord over leden die soms iets minder wisten over hun hobby.

Groet,

Huub

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Sidekickelvis »

Hoi Huub,

Ik denk dat je wat W.C. zegt verkeerd uitlegt/leest... Hij bekijkt het vanuit het oogpunt van de importeur en schrijft ook vanuit dat oogpunt. Daarbij valt hij geen medepijprokers en forummers aan op hun tabaks-expertise maar doelt op het commerciele belang voor de importeurs die geen zin hebben om kosten te maken om een (in hun ogen) slecht lopende tabak(zeg maar minder dan 50 kilo per jaar in de reguliere verkoop) in Nederland te continueren. W.C. kennende zal hij niet snel een ander affakkelen op gebrek aan kennis of smaak, juist ook omdat smaak niet te betwisten is.

Ik ben een liefhebber van meerdere Mac Baren Flakes en rook deze graag. Helaas is alleen de Navy Flake goed verkrijgbaar in de tabakshandel en moet ik voor andere Flakes ook uitwijken naar het buitenland. Verder wil ik zo veel mogelijk proberen op het gebied van tabak en lukt me dat met hulp van het forum aardig. Of en waarom er tabakken van maker/distributeur ruilen is iets waarop ik geen invloed heb en waar ik me dus niet druk over maak... Ik wen weer aan de nieuwe smaak(als ik het al doorheb) of koop de betreffende tabak niet meer. Er zijn zoveel tabakken dat ik vanzelf weer een favoriet vind. En ik moet er nog zoooooveel proberen dat ik nog wel ff bezig ben. Niet in de laatste plaats door een veranderende smaak bij mijzelf. Wat ik een jaar geleden in de pijp propte zou ik nu niet meer kopen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Godfrey59

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Godfrey59 »

Huub schreef:Hallo Winslow Collector,

Ik citeer je:
" Zoals ik eerder al schreef hebben de meesten hier geen idee welke goede tabakken Mac Baren maakt'
Het moet mij van het hart dat ik dat nogal hovaardig vind ten opzichte van andere leden.
Moeten leden dat dan weten? Mensen zijn misschien nog pas enkele jaren pijproker en mijn inziens hoef je ook niet alles te weten.
Als je maar geniet van je hobby.
Jij suggereert wel alles te weten.

Een volgend citaat:
" dan het hobbyisme van enkele pijprokers ( die denken dat ze ) al die nunances uit de tabakken kunnen halen.
Pijproken is toch een hobby. Of bent u een professionele pijproker die wel al de nunances uit tabakken die u rookt kunt determineren?
Je zou het haast gaan denken.

Ik ben al jaren lid van een Duits Pijprokersforum en een in de USA. Ik heb dergelijke opmerkingen nog nooit gehoord over leden die soms iets minder wisten over hun hobby.

Groet,

Huub
+1 :lol: En volgens mij leest Huub heel goed.

Godfrey

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Huub »

Sidekickelvis schreef:Hoi Huub,

Ik denk dat je wat W.C. zegt verkeerd uitlegt/leest... Hij bekijkt het vanuit het oogpunt van de importeur en schrijft ook vanuit dat oogpunt. Daarbij valt hij geen medepijprokers en forummers aan op hun tabaks-expertise maar doelt op het commerciele belang voor de importeurs die geen zin hebben om kosten te maken om een (in hun ogen) slecht lopende tabak(zeg maar minder dan 50 kilo per jaar in de reguliere verkoop) in Nederland te continueren. W.C. kennende zal hij niet snel een ander affakkelen op gebrek aan kennis of smaak, juist ook omdat smaak niet te betwisten is.

Ik ben een liefhebber van meerdere Mac Baren Flakes en rook deze graag. Helaas is alleen de Navy Flake goed verkrijgbaar in de tabakshandel en moet ik voor andere Flakes ook uitwijken naar het buitenland. Verder wil ik zo veel mogelijk proberen op het gebied van tabak en lukt me dat met hulp van het forum aardig. Of en waarom er tabakken van maker/distributeur ruilen is iets waarop ik geen invloed heb en waar ik me dus niet druk over maak... Ik wen weer aan de nieuwe smaak(als ik het al doorheb) of koop de betreffende tabak niet meer. Er zijn zoveel tabakken dat ik vanzelf weer een favoriet vind. En ik moet er nog zoooooveel proberen dat ik nog wel ff bezig ben. Niet in de laatste plaats door een veranderende smaak bij mijzelf. Wat ik een jaar geleden in de pijp propte zou ik nu niet meer kopen.
Hallo Jorge,

Naar aanleiding van zijn bezoek aan de Mac Baren Fabriek schrijft hij: " ze maken daar veel meer dan wij in NL, D en B zien en Dat ze ervoor gekozen hebben, om bepaalde tabakken wel en andere weer niet, op de NL-markt te brengen."

Dat ze slaat toch duidelijk op Mac Baren en niet op de importeur.

Ik heb ook niet gezegd dat hij forumleden aanvalt. Maar hij heeft het toch duidelijk over leden van dit forum en over de gemiddelde pijproker. Zijn er dan ook niet pijprokers lid van dit Forum? Als hij de importeurs bedoelde had hij het anders moeten formuleren.
En de woorden die hij gebruikt vind ik hovaardig.

Groet,

Huub,

P.S.

Had je mijn post gelezen over een tabak ( Red Parlamour van Parklane Tobaconist) die je absoluut eens via je zwager in de US zou moeten bestellen?
Laatst gewijzigd door Huub op 03 mar 2014 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Arno »

Ik denk dat het qua verkrijgbaarheid van tabakken in een land een èn, èn situatie is. Èn de tabaksfabrikant bepaald èn de importeur bepaald.
Vorig jaar op de Inter Tabac was Per Jensen van MacBaren in eerste instantie verbaasd dat Capstan hier niet meer verkrijgbaar was. Na navraag bleek dat de Nederlandse importeur Van Landewijck met Capstan gekapt was. Daarover heeft MacBaren dan blijkbaar geen zeggenschap.
Dus samengevat bepaald MacBaren welke tabakken er in een land verkrijgbaar zijn waarna de importeur van zo'n land nog kan beslissen of hij de aangeboden tabakken wel of niet gaat voeren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson tabakken vanaf heden gemaakt door MacBaren

Bericht door Sidekickelvis »

'Zoals ik eerder al schreef hebben de meesten hier geen idee welke goede tabakken Mac Baren maakt'
Als ik het lees dan denk ik dat hij bedoelt dat er veel hele goeie tabakken door Mac baren gemaakt worden die wij niet kennen. Simpelweg omdat ze niet te verkrijgen zijn in Nederland of wij ze niet kennen als een Mac Baren tabak omdat dat niet op het blikkie staat.

En zijn opmerking over Hobby rokers die de nuances uit een tabak denken te halen komt op mij ook niet denigrerend over als je de hele context leest. Als ik het lees denk ik dat hij schrijft met de pet van een tabaksproducent op. En die interesseert het geen reet of men ergens een blikkie of 20 per jaar van wil hebben. Die denken namelijk alleen maar in geld! En dan word het pas interessant bij een kilo of 100 per jaar.

Maar laten we W.C. het laten toelichten, hij heeft het geschreven immers.

Red Parlamour van Parklane Tobaconist ga ik ff lezen. En hij gaat op de lijst, maar die is zeeeeer lang nog!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie