Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door Janno »

Voor diegenen die zelf aan de slag willen met blenden, maar zich afvragen waar ze de pure tabaksbladeren en benodigde accessoires kunnen kopen: http://www.leafonly.com.

Een bijzonder bedrijf met een grote keuze aan tabaksbladeren en hulpmiddelen om zelf pijptabak en sigaren te maken. Van hun site:

Leaf Only is your number one, online source for whole tobacco leaves, MYO tobacco, and tobacco leaf accessories. We've done our best to make our website an easy to use, online platform for purchasing a huge variety of tobacco leaf products including: cigar wrappers, binders, and fillers, myo cigarette tobacco leaves, hookah tobacco leaf, pipe tobacco leaf, maduro tobacco leaf, shade tobacco leaf, fronto leaf, grabba leaf, and much more!



Ik vind het er zeer interessant uitzien. Misschien een mooi uitgangspunt voor een PRF-blend experiment?
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Godfrey59

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door Godfrey59 »

Alleen ziet de Nederlandse Douane dit helaas niet als een agrarisch product zoals omschreven wat in Amerika wel het geval is . Wordt bij invoer in Nederland als tabak aangemerkt en dienen accijns , btw en de hele meuk over betaald te worden . ( als ze het al niet helemaal in beslag nemen)

Jammer :(

Godfrey

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door Janno »

Bummer :evil:

Maar is dat zo? Snuif- en pruimtabak zijn toch ook accijnsvrij?
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door Asmodeus »

Leuke webshop ! En zou het niet gewoon net zo 'moeilijk' zijn om hun waren hier te krijgen als die van sommige andere leveranciers aan de andere kant van de oceaan ?

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door Claude »

Heel interessant. Misschien een kans om zelf een rope te maken. Wel erg duur.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door Asmodeus »

Rond de 20 dollar per pond tabak lijkt me niet echt duur. Jammer dat ze geen latakia verkopen trouwens.

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Re:

Bericht door polleke »

Kan iemand mij zeggen hoe het staat met de forum tabak van 2015 !! En wordt deze eventueel ook per post opgestuurd ?? Bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Re:

Bericht door Deadl0ck »

polleke schreef:Kan iemand mij zeggen hoe het staat met de forum tabak van 2015 !! En wordt deze eventueel ook per post opgestuurd ?? Bij voorbaat dank!
Behalve dat dit het verkeerde topic is...

Ja hoor, er is geen forum tabak 2015. Tot nu toe waren er alleen in 2013 een drietal verschillende forum tabakken.

Er is wel een forum tabak 2016 in ontwikkeling. De link daarvan staat op elke topic overzicht pagina bovenaan de lijst met berichten. Maar ach, ik ben nu toch al bezig... Hier moet je zijn. Ik zou zeggen, lees en ontdek je antwoorden, of vraag verder daar, waar ze horen, nadat je de het doorgelezen hebt om te kijken of je vraag al beantwoord is.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door polleke »

Sorry ! Je hebt gelijk !! Het ging ook over de tabak van 2016 !! Had het zien passeren pasgeleden , maar vroeg me af of die ook verstuurd werdt of dat je die moet ophalen ??

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door janneman »

polleke schreef:Sorry ! Je hebt gelijk !! Het ging ook over de tabak van 2016 !! Had het zien passeren pasgeleden , maar vroeg me af of die ook verstuurd werdt of dat je die moet ophalen ??
Hier is het draadje over forumtabak 2016:
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... &start=240
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door polleke »

Beste leden ! Ik wou een antwoord schrijven bij de topick over de forum tabak , maar ik krijg mijn bericht niet gepost [emoji16][emoji15]met een melding ! Kan iemand (Nekker??) hier wat mee please!![emoji6][emoji12]

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door polleke »

Ik ben al ruim 32 jaar pijproker en ben eigenlijk strontjaloers op al de forumleden die zoveel over de verschillende tabak weten !! Ik rook wat ik al lang ken en probeer af en toe wel wat nieuws , maar de specifieke kennis is mij nooit echt gegeven ! Ben overigens wel al een paar jaar ( minder actief ) lid van dit forum !! En hoop hierover toch nog veel te leren !![emoji6][emoji6][emoji12]

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door dinck »

polleke schreef:Beste leden ! Ik wou een antwoord schrijven bij de topick over de forum tabak , maar ik krijg mijn bericht niet gepost [emoji16][emoji15]met een melding ! Kan iemand (Nekker??) hier wat mee please!![emoji6][emoji12]
Je kunt niet verwachten dat een van de beheerders of moderatoren elk topic gaan uitpluizen op dergelijke verzoeken. Mocht je een probleem hebben met de techniek van het forum raad ik je aan naar het forumoverzicht te gaan, hier: http://www.pijprokersforum.nl/index.php.

Daar zie je een subforum 'Forum Technisch' waar je dergelijke vragen kunt stellen, of je klikt op de link voor de moderatoren:
Afbeelding

Als je de link voor de moderatoren volgt krijg je dit te zien:
Afbeelding

en dan kun je een beheerder of moderator een pb (persoonlijk bericht) sturen - Nekker heeft het op het ogenblik erg druk, dus benader liever een der anderen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: Leaf Only - zelf aan de slag met het hele tabaksblad

Bericht door polleke »

Prima evengoed bedankt , was een vreemd iets maar het verhaal van tabac blenden past toch wel bij deze topic mag ik aannemen ![emoji12]

Plaats reactie