Rattrays

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Michael
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 dec 2015 17:03
Locatie: Hoeleden belgie

Rattrays

Bericht door Michael »

Iemand ervaring met rattrays tabak ?
Ben verschillende tabaken aant uitproberen en de verkoper zei dat die goed was .
Mvg michael

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Rattrays

Bericht door Arno »

Michael schreef:Iemand ervaring met rattrays tabak ?
Ben verschillende tabaken aant uitproberen en de verkoper zei dat die goed was .
Mvg michael
Welke van Rattrays? Ze hebben aardig wat :P Over het algemeen zijn Rattrays goede kwaliteit tabakken, verkoper had dus gelijk. Samen met Samuel Gawith behoren ze denk ik tot de beste tabakken die je in België kan krijgen. Persoonlijk kan ik Old Gowrie, Hal O' the Wynd en Marlin Flake aanraden. Van anderen weet ik dat ze Red Rapparee goed vinden.
Afbeelding

kiske

Re: Rattrays

Bericht door kiske »

Hoi!

Mooi he! De tabaksreis. Die zal je nog lang bezig houden!

http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=5574

Op bovenstaande link klikken en je komt in de tabakscatalogus. Hierin staan ook de beschrijvingen en referenties van een stuk of 10 tabakken van Rattrays. Ikzelf ben erg gecharmeerd van de Marlinflake.

Veel rookgenot!

Michael
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 dec 2015 17:03
Locatie: Hoeleden belgie

Re: Rattrays

Bericht door Michael »

Dat is juist het probleem der zijn zoveel soorten en dat maakt het moeilijk om te kiezen

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Rattrays

Bericht door Arno »

Michael schreef:Dat is juist het probleem der zijn zoveel soorten en dat maakt het moeilijk om te kiezen
Tsja.. Hou je van zoet? Rattrays Bagpiper's Dream. Hou je van een natuurlijke tabakssmaak? Rattrays Hall O' The Wynd, Marlin Flake of Old Gowrie. Hou je van een beetje rokerig, zoals een geturfde whisky of Lapsang Souchin thee? Rattrays Red Rapparee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Rattrays

Bericht door Toon »

Arno schreef:
Michael schreef:Dat is juist het probleem der zijn zoveel soorten en dat maakt het moeilijk om te kiezen
Tsja.. Hou je van zoet? Rattrays Bagpiper's Dream. Hou je van een natuurlijke tabakssmaak? Rattrays Hall O' The Wynd, Marlin Flake of Old Gowrie. Hou je van een beetje rokerig, zoals een geturfde whisky of Lapsang Souchin thee? Rattrays Red Rapparee.
Kijk, daar heeft een mens wat aan =D>
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Michael
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 dec 2015 17:03
Locatie: Hoeleden belgie

Re: Rattrays

Bericht door Michael »

alvast bedankt voor de info
Ben er nog niet goed zoet, heel zoet, naturel.
ik heb ondertussen al een 10 soorten
schippers special gekregen bij mijn eerste pijp voor in te roken : geen fan van vindt het scherp van smaak
mb vanille cream loose cut : vind ik goed
wo larsen 2016 : is te roken maar niet voor alle dagen is te zoet en te veel smaken doorheen
erinmore flake : rook ik dagelijks
sg golden glow broken virginia flakes :weet ik nog niet nog niet in geslaagd om brandend te houden
sg fire dance flake : gisteren voor de eerste maal gerookt wordt een dagelijkse denk ik
mb navy flake : nu aan het roken in een stanwell dus nog een ?
indian summer :valt mee
clan : valt dik tegen
danish mixture vanille housemarke : nog te proberen
alsbo vanilla : weet niet waarom maar een van de favorieten
het pijproken in het algemeen lukt beter en beter moet ze soms nog 2a3 keer bijvuren voor ze leeg te roken maar dat stoort mij niet.
mvg
michael

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Rattrays

Bericht door Arno »

Michael schreef:alvast bedankt voor de info
Ben er nog niet goed zoet, heel zoet, naturel.
ik heb ondertussen al een 10 soorten
schippers special gekregen bij mijn eerste pijp voor in te roken : geen fan van vindt het scherp van smaak
mb vanille cream loose cut : vind ik goed
wo larsen 2016 : is te roken maar niet voor alle dagen is te zoet en te veel smaken doorheen
erinmore flake : rook ik dagelijks
sg golden glow broken virginia flakes :weet ik nog niet nog niet in geslaagd om brandend te houden
sg fire dance flake : gisteren voor de eerste maal gerookt wordt een dagelijkse denk ik
mb navy flake : nu aan het roken in een stanwell dus nog een ?
indian summer :valt mee
clan : valt dik tegen
danish mixture vanille housemarke : nog te proberen
alsbo vanilla : weet niet waarom maar een van de favorieten
het pijproken in het algemeen lukt beter en beter moet ze soms nog 2a3 keer bijvuren voor ze leeg te roken maar dat stoort mij niet.
mvg
michael
Ik moet een pijp wel vaker bijvuren dussss..... :roll: Maar over het algemeen zit je wat aan de zoete kant. Probeer eens voor de grap Rattrays Marlin Flake. Een naturelle tabak met ik denk genoeg zoetheid voor je.
Afbeelding

Michael
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 dec 2015 17:03
Locatie: Hoeleden belgie

Re: Rattrays

Bericht door Michael »

bedankt voor de tip
volgende week bestellen op de markt
mvg
michael

Plaats reactie