Voor het heikele moment...

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Voor het heikele moment...

Bericht door Tati60 »

Ik heb een heel specifiek vraagje voor het meest heikele moment van de dag... Voor mij is dat de ochtend, na het ontbijt... Ik heb dan de neiging naar een sigaret te grijpen, omdat de meeste tabakken me net dan niet goed bekomen: duizeligheid is dan meestal het gevolg. Of een nare smaak van de pijp... Voor mij is het geen verschil of ik iets aromatisch rook of niet. Maar ik zou wel van die ochtendsigaret(ten) afwillen...
Hoe gaan jullie hiermee om, oftewel, wat roken jullie 's morgens na het ontbijt?
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Eelco »

Ik rook absoluut niets na het ontbijt, voor mij is roken iets dat hoort bij de avond. Maar als ik die neiging zou hebben, zou ik tijdens de ochtendspits ergens net voor een stationsingang gaan staan en de rokers observeren. Vergeet ook niet even diep in te ademen. Succes gegarandeerd :twisted: .

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 286
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Tati60 »

Eelco schreef:Ik rook absoluut niets na het ontbijt, voor mij is roken iets dat hoort bij de avond. Maar als ik die neiging zou hebben, zou ik tijdens de ochtendspits ergens net voor een stationsingang gaan staan en de rokers observeren. Vergeet ook niet even diep in te ademen. Succes gegarandeerd :twisted: .
Tja. Niets roken in de voormiddag is uiteraard de beste optie, maar ergens zit in mijn geheugen gegrift dat die sigaret na de maaltijden best wel lekker is/was. En met mijn zwak karakter geef ik daar dan wel eens aan toe. Maar zo kom je uiteraard nooit van de saffies af.

Een aantal merken brengen een speciale ochtendversie uit. Dunhill heeft zo Early Morning Pipe, maar die vind ik veel te sterk voor de ochtend. Zou beter Night Cap Light heten...
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

kiske

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door kiske »

De lichtste tabak, lees smaakloos en met weinig vitamine "N", (naar mijn persoonlijke mening) is Danske Blue Sky. Veel roken graag Kentucky Bird in de morgen. Een MacBaren Gold of Denmark is ook erg zacht.
Peterson Sherlock Holmes vind ik persoonlijk wel eens fijn om wat rustig de dag te beginnen. Mij maakt het over het algemeen niets uit. Ik kan gelukkig op nuchtere maag net zo goed een Dunhill Nightcap, Semois, Peterson Irish Oak, of Orlik Golden Sliced roken.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Eliminator »

Ik was een ochtend roker (tijdens de wandeling naar kantoor), maar sinds ik dat weer meer en meer gemotoriseerd doe komt het weinig meer voor.
Kan je dan ook weinig adviezen geven, slechts zaken afraden.
Fire Dance Flake van Samuel Gawith, een geweldige tabak, doet mij de wereld draaien in de ochtend of ik een literfles mooie rum weg heb gewerkt de avond ervoor. 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Sidekickelvis »

Ik rook de laatste tijd de eerste pijp al voor mijn ontbijt. Maar mijn slaap/waak patroon is anders dan van ieder ander momenteel. Ik grijp meestal naar een Latakia tabak als eerste pijp van de dag.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1585
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Geoff »

Niet dat ik 's morgens al rook, maar ik zou Skandinavian Regular aanbevelen. Ik vind het een fluweelzachte tabak met een neutrale, lekkere smaak. Ik gebruik hem ook vaak om pijpen in te roken. Heb er altijd wel een pakje van in huis.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Asmodeus »

Als ik al 's morgens vroeg een pijp opsteek kies ik doorgaans voor het lichtere werk. Een milde virginia flake zoals bijvoorbeeld Orlik Golden Sliced vind ik prettig om de dag mee te beginnen

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 503
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door oldgreenfield »

Als ik `s ochtends begin met een pijp en dat is alleen als ik verlof heb dan is het Kentucky Bird in een klein pijpje.
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door dinck »

Na de ochtendplas is het eerste dat ik doe een shagje opsteken, daarna nog een en dan komt de stoelgang. Pas daarna eventueel ontbijt, als ik dat niet oversla.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Asmodeus »

dinck schreef:Na de ochtendplas is het eerste dat ik doe een shagje opsteken, daarna nog een en dan komt de stoelgang. Pas daarna eventueel ontbijt, als ik dat niet oversla.
Ah 'stoelgang', de moeder van alle eufemismen. klinkt mij op een of andere manier zoveel smeriger in de oren dan poepen, kakken, of ieder ander synoniem

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Wowbagger »

Ook hier slechts een ochtendpijp op zon- en feestdagen indien het weer dat toelaat. Over het algemeen pas ná het ontbijt en dan is een lichte latakia of een virginia flake wel favoriet. Het eerste dat in mijn gedachte schiet is SG Skiff Mixture.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door dinck »

Asmodeus schreef:
dinck schreef:Na de ochtendplas is het eerste dat ik doe een shagje opsteken, daarna nog een en dan komt de stoelgang. Pas daarna eventueel ontbijt, als ik dat niet oversla.
Ah 'stoelgang', de moeder van alle eufemismen. klinkt mij op een of andere manier zoveel smeriger in de oren dan poepen, kakken, of ieder ander synoniem
Voor mij is er een associatie met een ochtendlijke martelgang, maar dat is een heel ander verhaal...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door janneman »

Ik ben geneigd om in de ochtend iets met niet teveel smaak op te steken, baai, virginia. 's middags eerder een semois dan een baai, of wat aromatisch, en de latakia's zijn mijn avondtabakken.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door robvoorburg »

janneman schreef:Ik ben geneigd om in de ochtend iets met niet teveel smaak op te steken, baai, virginia. 's middags eerder een semois dan een baai, of wat aromatisch, en de latakia's zijn mijn avondtabakken.
Dat schema hield ik enige jaren ook grofweg aan.

Toen ik merkte dat latakia mijn voorkeur begon te genieten en nu
vrijwel alleen, rook ik mijn eerste pijp (behoudens uitzonderingen)
pas in de middag, maar in de regel pas 's avonds.

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Toon »

Maar zelden een pijp in e ochtend, naar die keren dat ik de rust heb (hond en bos) liefst een licht tabak. Kentucky bird is ook bij mij dan de meest gekozen. Als het al iets sterkers Is, dan wel vrij naturel, bijvoorbeeld. Solani Silverflake, of hun burley flake.
Laatst gewijzigd door Toon op 17 dec 2015 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2428
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door meindert »

vrijwel alleen, rook ik mijn eerste pijp (behoudens uitzonderingen)
pas in de middag, maar in de regel pas 's avonds.

+ Ik ook!!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Robbie-san »

Meestal, begin ik de dag met een snuifje tabak.
Wanneer ik ga wandelen met Snuf en het weer laat het toe wil ik nog wel eens een pijp vullen.

Maar ik begin met wat snuiftabak.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door teunis »

Toen ik nog rookte, was het ritueel steevast:

Plas doen, koffie zetten, pijpje (lees: Falcon, dus een kleine kop) met Troost Slices stoppen (en gezien de pijp geen hele slice) en onder het genot van de koffie de pijp roken.

Het vervolg was dan dat ik met regelmaat gedurende de dag een pijpje opstak, heel vaak een Falcon, en veelal gevuld met of een slice, of de losse vanille/kersen tabak uit Duitsland (Nordhorn) komende van Planta. De afsluiter was heel erg vaak een Winslow met BIBO. In de weekenden wilde ik wel eens een andere tabak nemen, zoals een Grousemoor of zo, maar het ochtendritueel bleef hetzelfde.

Onlangs heb ik na 3 maanden nuchter een sigaartje opgestoken; nadat een serieuze nicotinerush ( :oops: nog nooit eerder gehad!) was weggetrokken is de conclusie dat ik niet echt meer aan een sigaar of de pijp moet beginnen.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Claude »

Ik rook mijn eerste pijp om kwart over zeven. Zonder voelt de dag als niet begonnen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Voor het heikele moment...

Bericht door Arno »

teunis schreef:Onlangs heb ik na 3 maanden nuchter een sigaartje opgestoken; nadat een serieuze nicotinerush ( :oops: nog nooit eerder gehad!) was weggetrokken is de conclusie dat ik niet echt meer aan een sigaar of de pijp moet beginnen.
Over de longen gerookt?
Afbeelding

Plaats reactie