wie kent de Canadese wet i.vm. tabak verzenden?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

wie kent de Canadese wet i.vm. tabak verzenden?

Bericht door sim »

Is er iemand toevallig op de hoogte van de wettelijke bepalingen die gelden i.v.m. tabak per post sturen van de USA naar Canada?
Waarom ik het wil weten: een tijdje geleden, toen er een vriend van de USA naar België kwam, heb ik hem gvraagd wat tabak mee te brengen. Ik heb de tabak besteld en bij hem in Chicago laten afleveren, hij heeft hem meegebracht naar België. Nu is er een vriendin die vanuit Canada naar België zal komen, en ik had meteen het idee om haar ook wat tabak te laten meebrengen. Ik heb het gevraagd, zij vond het goed, maar toen ik vervolgens probeerde uit te zoeken wat de goedkoopste webwinkel was enzovoort, merkte ik dat de wet in Canada biljkbaar anders is dan in de USA. En de tabaksprijzen ook. En ik vond nergens klaar en duidelijk of het nu wel of niet toegelaten is tabak per post naar een Canadees adres te verzenden, en zo ja welke in hoeveelheid.
Vandaar mijn vraag: weet er hier toevallig iemand het fijne van?
Alvast bedankt.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: wie kent de Canadese wet i.vm. tabak verzenden?

Bericht door Janno »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze kwam ik tegen op Snuffhouse.com:
As a Canadian, who orders tobacco internationally, I can tell you any package over 200 grams, seems to get stopped...and the duty is brutal. Ship smaller packages and spread them out if you want your friend to keep duty costs to a minimum. Shipped all at once you are about 60 grams over. I once paid $150 duty on 300 grams of snus. Good luck.
Meer info, met eenzelfde strekking heb ik hier gevonden: http://pipesmagazine.com/forums/topic/m ... s-jan-2012
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Plaats reactie