tabak voor een kleine pijp

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:37
Locatie: Budel-Dorplein

tabak voor een kleine pijp

Bericht door Robbert »

Het is denk ik een rare vraag of juist een vraag die al vele male gesteld is.
Er werd mij aangeraden om stanwell vanilla te proberen en de Mac Baren vanilla cream loose cut.

Maar nu ben ik dus benieuwd. Ik heb een kleiner pijpje, licht gebogen. En met een vrij kleine kop.
Ik hou wel van een smaak en een goede geur. Dus wat voor tabak is dus absoluut geschikt voor mij en welke niet. Vanuit jullie ervaringen gezien!

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

In principe kan je elke tabak uit elke maat ketel roken. Maar als je "flakes" gaat roken (plakjes tabak) is het natuurlijk handig een grotere kop te hebben.

Je zou eigenlijk eens baai tabak moeten proberen. Dat is neutrale tabak, soms een beetje gesausd. Het is oerhollands en het is een oude traditie. Je hebt ook bijvoorbeeld Friesche heerenbaai 40 gram voor rond de 5 euro. Vraag bij je tabakboer naar Hollandse baaitabak. Love it or hate it. Ook goed om mee in te roken... (vanwege het neutrale karakter)
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:37
Locatie: Budel-Dorplein

Bericht door Robbert »

Joey Peters schreef:In principe kan je elke tabak uit elke maat ketel roken. Maar als je "flakes" gaat roken (plakjes tabak) is het natuurlijk handig een grotere kop te hebben.

Je zou eigenlijk eens baai tabak moeten proberen. Dat is neutrale tabak, soms een beetje gesausd. Het is oerhollands en het is een oude traditie. Je hebt ook bijvoorbeeld Friesche heerenbaai 40 gram voor rond de 5 euro. Vraag bij je tabakboer naar Hollandse baaitabak. Love it or hate it. Ook goed om mee in te roken... (vanwege het neutrale karakter)
Het in roken is niet meer nodig volgens mij want er zit toch wel een kool laagje in de pijp.
En ik hou wel van een smaak, bij voorkeur een zoete of zachte smaak.
Een neutrale tabak heeft dit niet denk ik, of wel?

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Robbert schreef:
Joey Peters schreef:In principe kan je elke tabak uit elke maat ketel roken. Maar als je "flakes" gaat roken (plakjes tabak) is het natuurlijk handig een grotere kop te hebben.

Je zou eigenlijk eens baai tabak moeten proberen. Dat is neutrale tabak, soms een beetje gesausd. Het is oerhollands en het is een oude traditie. Je hebt ook bijvoorbeeld Friesche heerenbaai 40 gram voor rond de 5 euro. Vraag bij je tabakboer naar Hollandse baaitabak. Love it or hate it. Ook goed om mee in te roken... (vanwege het neutrale karakter)
Het in roken is niet meer nodig volgens mij want er zit toch wel een kool laagje in de pijp.
En ik hou wel van een smaak, bij voorkeur een zoete of zachte smaak.
Een neutrale tabak heeft dit niet denk ik, of wel?
Dit ligt aan welke tabak gebruik word in de baai. Virginia is van nature zoet en een beetje bijtend. Burley heeft geen smaak en is vooral smaak drager van aroma. Kentucky heeft iets pittigs. Latakia is gerookt en heeft een rokerige barbeque vlees achtige smaak. Orient is nog iets scherper. ec etc

Goedkope en lekkere tabak met een smaakje is toch denk ik de Danske serie. Ik moet hem zelf nog proberen, maar hij is bij veel mensen geliefd. Misschien dat ik hem morgen ga halen bij de tabaksboer.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

ik houd gewoonlijk sterke tabakken (normale vorm geen flakes ofzo)
voor kleindere koppen, en wat zachtere tabakken voor een grote kop, daar gaat wat meer in, maar het is en blijft een vrije keus, ik rook zowat alles uit alles :roll:
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Ik rook met name Plugs en Flakes uit kleinere koppen, omdat je anders zo lang bezig bent.

Kwaliteits Burleys hebben echt wel smaak! Cornell&Diehl hebben een paar prachtige op Burley gebaseerde tabakken die niet gearomatiseerd zijn! Moet je echt eens proberen!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Vandaahl schreef:Ik rook met name Plugs en Flakes uit kleinere koppen, omdat je anders zo lang bezig bent.

Kwaliteits Burleys hebben echt wel smaak! Cornell&Diehl hebben een paar prachtige op Burley gebaseerde tabakken die niet gearomatiseerd zijn! Moet je echt eens proberen!
Is die ook op de Europese markt? Wat is de smaak dan ongeveer, ik neem aan iets van noten ofzo?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Helaas niet op de Europese markt... Dan Pipe krijgt het prijstechnisch niet voor elkaar ze naar de EU te halen. Synjeco in Zwitserland heeft ze wel maar daar betaal je dik 15 euro voor een blikje van zo'n 50gram! En loop je nog steeds de kans op extra belasting...

Noten, rozijnen, vijgen, ... altijd lastig te omschrijven...
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Plaats reactie