Nieuw aanwinsten tabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door Claude »

Zou een topic zoals in het algemene niet goed zijn om aan te kunnen geven welke tabakken je momenteel gekocht hebt?

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door Eliminator »

Persoonlijk lijkt mij één gezamenlijk topic voldoende, maar als hier vraag naar is kan dat uiteraard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door dinck »

In het topic 'Nieuwe aanwinsten' komt van alles voorbij, naast pijpen, tabak en rokersparafenalia ook nieuwe messen, gereedschap, maar ook huisdieren en kinderen, en dan ben ik nog niet volledig. Voor alles dan maar een apart topic maken? Dat lijkt mij ook niet echt nodig.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door The_Undertaker »

Persoonlijk denk ik inderdaad dat het 'Nieuwe Aanwinsten' in combinatie met de persoonlijke collectie-topics voldoende is. :wink:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

kiske

Re: Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door kiske »

Ik vind tabaksaankopen vaak minder interessant dan wanneer een pijp wordt aangekocht. Wel kan ik ervan meegenieten wanneer forumleden hier bijna glunderend hun buit laten zien. Interessant vind ik het pas worden wanneer een mij onbekende tabak (mits ongezoet en mits Lakelandfree) of een heel oud blik is aangeschaft. Dan kan ik wel eens vragen of de eigenaar wil laten weten hoe deze bevalt.
Aan de andere kant kan ik me ook goed voorstellen dat er voldoende forumleden zijn die zo'n topic juist wel interessant vinden. Ik vind veel topics oninteressant en die volg ik niet, omgekeerd zullen er genoeg topics die mij aanspreken door anderen weer genegeerd worden. Toen mijn tabaksreis nog zonder enige richting was en ik mijn voorkeuren nog aan het ontdekken was zou ik zo'n topic juist zeer interessant hebben gevonden. Gezien de redelijk constante aanwas zou zo'n topic juist in een behoefte kunnen voorzien.Het enige wat mijns inziens een reden zou zijn om zo'n topic niet te starten is als het gebruikt zou gaan worden als vervanger voor de tabakscatalogus. Hoewel ik zelf een fatsoenlijke resencie niet geschreven krijg, maak ik graag gebruik van de resencies hierin. Indien dit elders wordt geplaatst en het overzichtelijke van de resencie's daarmee verdwijnt zou ik dat een verschraling en gemis vinden. Tegelijk zie ik nooit een resencie verschijnen in het topic "show hier je nieuwe aanwinsten" dus zo'n vaart zal dat niet lopen.
Wat mij betreft zou ik dus zeggen, wat let je Claude! Als jij het iets vind toevoegen, waarom niet?

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door wiele »

Of het kan in "persoonlijke collectie tabak" geplaatst worden? Zo kan men zn hele voorraad bijhouden en kunnen anderen een idee krijgen van wat men zoal stokkeert. :shock:

kiske

Re: Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door kiske »

wiele schreef:Of het kan in "persoonlijke collectie tabak" geplaatst worden? Zo kan men zn hele voorraad bijhouden en kunnen anderen een idee krijgen van wat men zoal stokkeert. :shock:

Daar is dat topic eigenlijk ook voor bedoeld Wiele. Ikzelf gebruik het echter niet voor het bijhouden van mijn voorraad maar voor het bijhouden van welke tabakken ik ooit gerookt heb en hoe me die zijn bevallen. Ook leuk om terug te kijken en te zien hoe je voorkeur zich heeft ontwikkeld.

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Nieuw aanwinsten tabak

Bericht door gezel »

Mijn laatste aankoop in december bij Huis Zenden in Maasmechelen.
4x Stanwell vanilla
3x Stanwell melange
1x Stanwell classic
2x Alsbo black
4x Hausmarke vanille
3x blik Mac Baren vanille cream

Plaats reactie