Wellauer Latakia

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris666
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 apr 2016 12:28

Wellauer Latakia

Bericht door Chris666 »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraag. Ik heb een 100gr blik Syrische Latakia op de kop getikt om een eigen blend te maken. Heeft iemand een suggestie welke tabak ik hier het beste voor kan gebruiken en in welke hoeveelheden?

Chris

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Arno »

Chris666 schreef:Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraag. Ik heb een 100gr blik Syrische Latakia op de kop getikt om een eigen blend te maken. Heeft iemand een suggestie welke tabak ik hier het beste voor kan gebruiken en in welke hoeveelheden?

Chris
Hallo Chris, welkom hier. Ik betwijfel ten zeerste of die Wellauer echte Syrische latakia bevat. De enige fabrikanten waarvan ik zeker weet dat ze het nog hebben zijn McClelland en MacBaren. Maar goed, je kan er alsnog mee mengen. Je zou bv. McConnell Red Virginia (http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten& ... &prod=1773) kunnen nemen, daar zit ook nog een tikje perique bij. En dan 10 - 40% latakia (naar gelang je smaak) en de rest die Red Virginia. Laat na het mengen de tabak een week staan zodat de smaken onderling wat kunnen mengen. Suc6!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris666
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 apr 2016 12:28

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Chris666 »

Ik betwijfel ten zeerste of die Wellauer echte Syrische latakia bevat.
Hoi Arno,

Bedankt voor je reactie. Wat ik, na veel spitten op forums, uit de reviews heb begrepen is dat de meeste rokers het er over eens zijn dat het goeie Syrische Latakia is. Het is dan ook een redelijk oud blik. Maar goed, mijn kennis van deze tabak is vrijwel nihil. Ik ga zeker jouw tips proberen! Hartelijk dank hiervoor.

Chris

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Ribbon »

Ha Chris. Zou je een fotootje van het blik kunnen posten?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Chris666
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 apr 2016 12:28

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Chris666 »

Hoi Ribbon,

Hier een pic van het blik.
Latakia.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Ribbon »

Dankje. Het blik is niet heel oud; ik heb zo'n drie jaar geleden hetzelfde soort blik in Zwitserland gekocht.

Als ik het goed heb wordt Wellauer tegenwoordig door Planta geproduceerd. Die claimen wel vaker dat ze nog Syrische latakia hebben, maar hier wordt (zoals bij veel dingen in het 'pijprookwereldje') nogal schimmig over gedaan.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Chris666
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 apr 2016 12:28

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Chris666 »

Hè da's jammer dan. De "mythische" Latakia zal dan waarschijnlijk mythisch blijven voor mij. Ik heb de tabak nog niet geprobeerd maar ik denk dat ik vanavond wel een pijpje zal stoppen om even met de pure smaak te worstelen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Arno »

Ribbon schreef:Dankje. Het blik is niet heel oud; ik heb zo'n drie jaar geleden hetzelfde soort blik in Zwitserland gekocht.

Als ik het goed heb wordt Wellauer tegenwoordig door Planta geproduceerd. Die claimen wel vaker dat ze nog Syrische latakia hebben, maar hier wordt (zoals bij veel dingen in het 'pijprookwereldje') nogal schimmig over gedaan.
Niet al te lang geleden nog een sample Empire Latakia Flake gerookt van Planta (met dank aan Smoking-Rob). Er wordt beweerd dat er Syrische latakia in zit maarre, wat er in zat was te assertief qua smaak voor Syrische.. Tenminste, vond ik..
Afbeelding

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: Wellauer Latakia

Bericht door cipke »

Ik heb hier ook nog zo'n blikie het is vier jaar oud, ik laat het als nog even rusten misschien komt er later nog duidelijkheid over :D
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Gebruikersavatar
Chris666
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 apr 2016 12:28

Re: Wellauer Latakia

Bericht door Chris666 »

Ik ben de tabak nu aan het roken en ik moet zeggen dat ik hem bijzonder lekker vind. Hij heeft een rokerige noot en hij smaakt wat vettig/olieachtig maar absoluut niet zoals ik had verwacht. Toen ik het blik openmaakte rook de tabak bijzonder sterk maar hij smaakt helemaal niet zoals hij ruikt. Bijzonder tevreden over deze aankoop.

Plaats reactie