GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 719
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door TommyLF »

Hieronder de text die je ook op de website terug kunt vinden... Erg jammer allemaal, en ik vrees dat er meer zullen volgen.
Als dit bericht niet op de goede plek staat, kan het dan in het juiste toppic geplaatst? tnx ;)

GQ Tobaccos Closing Down

Posted by Glynn on September 12, 2016

Well the rumours have been going around and I have hinted at it, but sadly GQ Tobaccos is closing down. A combination of new Regulation and slowdown post the EU Referendum has crushed us. This combined with finding out that we can no longer sell our own blends, is too much for my small little outfit to take.

If we had fought on through all this mess, we would have been left offering a reduced range. All the unique and unusual tobaccos we carried from the Gawith’s would have been dropped and GQ Tobaccos would only be offering the same tobaccos the other retailers in the UK stocks. Then when the FDA regs kick in, i would loose even more of my sales of Pipes and Tobacco to America.

We also see in the not too far distant future the UK banning Mail-order/Web sales of tobacco. With the introduction of digital age verification rules, Trading standards have already been testing websites and though the use of pre-paid MasterCard’s, some retailers have had warnings after being caught out. How long it will stay as warnings and not applying fines (which are now in the UK laws) is anyone’s guess. The anti-smoking groups (mainly ASH) will use this as fuel to the already burning fires of banning internet tobacco throughout Europe (some banned it years ago, but it’s spreading). The list is thus so far (that we know of) The Netherlands, Spain, France, Finland, Belgium and now Poland.

As it stands right now, we will be vacating our warehouse at the end of this month, but GQ Tobaccos (well what’s left, ie ME) will still be here selling pipes and accessories from home. I may continue to do so on a part time basis, but at the moment I am not really thinking of the future.

I would like to thank the people who worked with me over the years, I started in the trade about 15 years ago as a trainee tobacconist manager and fell in love with the industry straight away. This led me to set up GQ 3 years ago and the ride has been fantastic. From the Manufacturers, Wholesalers, Retailers (well those that didn’t despise my out spoken nature and desire to be best), Sales Reps, my colleagues and of course to many of you, my lovely Customers. I know many of you will be upset and angry that the tobaccos which only I carried won’t be accessible any more, but please spare a thought to the other 3 people (Andrew Butler, Osiris Santana & Kaveh Birch) I have had to lay off and who are now left looking for work in the current climate.

Thank you all for the wonderful ride, I am proud to have been a part of the industry and I hope in some way I can continue to be a part of it. No matter what happens, I will still be around to advise and help anyone who needs it. I never became active in the community to help increase my (and previous employers) sales (even though some forum moderators and fellow retailer believe this to be the case). We are entering very dark days for tobacco in general around the world and solidarity with our fellow BOTL/ SOTL must remain strong.
Glynn
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Ribbon »

Triest.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Claude »

Heel sneu. Ik heb, en dat mag ik inmiddels wel zeggen nu ze toch dichtgaan, twee zendingen die nooit aangekomen zijn. Was te verwachten, want het was 'illegaal'. Hoe dan ook hoop ik dat de eigenaar, een hele aardige man, iets anders zal vinden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Arno »

Zeer triest...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Danny1972
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 sep 2016 19:57

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Danny1972 »

Belachelijke dat het zover komt door dat anti-rook beleid! Maar hier wordt het ook steeds erger. Als dat zo door gaat dan zie ik nog dat tabak volledig verboden wordt.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 838
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Stoker »

Het wan beleid van de zogenaamde "Vrije wereld" doe mij maar Vroegaah toen roken nog normaal was ..Toen een knaak nog een daalder waard was
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Asmodeus »

Stoker schreef:Het wan beleid van de zogenaamde "Vrije wereld" doe mij maar Vroegaah toen roken nog normaal was ..Toen een knaak nog een daalder waard was
Vroegâh, toen de levensverwachting een jaar of 65 was. Maar inderdaad wel zorgwekkend dat het net lijkt te sluiten rond onze hobby [emoji22]

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door wiele »

Zeer triest allemaal. Moeten we nu echt nog allemaal een hoop tabak gaan inslaan om de laatste resten nog te bekomen?
Zal dus toch maar rekenwerk gaan doen zeker? En rekken leegkopen?

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 838
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Stoker »

wiele schreef:Moeten we nu echt nog allemaal een hoop tabak gaan inslaan om de laatste resten nog te bekomen?
Zal dus toch maar rekenwerk gaan doen zeker? En rekken leegkopen?

Of beginnen met zelf wat in de tuin te kweken :D

hehehe hier wat nostalgie :

:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door teunis »

Triest maar waar.

In een ander topic, 1,5 jaar geleden, heb ik naar aanleiding van waarschuwingen op het dampforum hier al eens laten vallen dat tabak in een verdomhoekje komt te staan door de TPG en de WHO (men streeft immers naar een rookvrije {en dampvrije} generatie).
De algemene tendens op die opmerking was dat ik, als understatement, te somber was, en roken altijd zou blijven.

Helaas, helaas, de optimisten krijgen geen gelijk.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Danny1972
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 sep 2016 19:57

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Danny1972 »

Of het helemaal verdwijnt dat weet ik niet? Maar ben er wel van overtuigd dat het over een paar jaar niet meer te betalen valt voor de gewone werkende man/vrouw. Dan wordt het iets puur voor de elite met een groot inkomen.

Gebruikersavatar
Rudolus
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2016 16:04
Locatie: Westhoek (BE)

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Rudolus »

Tabak.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Dukdalf »

We stoppen het roken uit alle macht, maar nemen de wietkweek graag over: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/23/d6 ... t-a1522922

Volgend seizoen op de buis: Heel Holland bakt spacecake, met Pia Dijkstra als presentratice :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Deadl0ck »

Stoker schreef:Toen een knaak nog een daalder waard was
Die volg ik even niet... een knaak was fl.2,50, een daalder fl.1,50.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 838
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Stoker »

daar word mee bedoeld dat je er zoveel voor kon halen .. wat kan je vandaag de dag nog doen met 1 euro ....
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Tobias Tobit »

Ik moet Deadlock gelijk geven. Ik denk dat juist tegenwoordig een knaak nog maar een daalder waard is. Vroeger op de markt was het andersom.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Sidekickelvis »

Ik ken hem als: Waar je GULDEN een DAALDER waard is.

Dat geeft een waardevermeerdering aan. Misschien zit daar de onduidelijkheid.

Volgens mij ging het als volgt:

Een gulden(florijn) was 100 cent.
Een daalder was 150 cent (in 19noach).
Een knaak(rijksdaalder, ook wel riks) was 250 cent waard.

Wat dat betreft is de Euro wel een stuk duidelijker.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Ray »

Stoker schreef:
wiele schreef:Moeten we nu echt nog allemaal een hoop tabak gaan inslaan om de laatste resten nog te bekomen?
Zal dus toch maar rekenwerk gaan doen zeker? En rekken leegkopen?

Of beginnen met zelf wat in de tuin te kweken :D

hehehe hier wat nostalgie :

=D> =D> Bedankt voor het prachtige filmpje, Stoker. :D
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 838
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Stoker »

Sidekickelvis schreef:Ik ken hem als: Waar je GULDEN een DAALDER waard is.

Dat geeft een waardevermeerdering aan. Misschien zit daar de onduidelijkheid.


Wat dat betreft is de Euro wel een stuk duidelijker.

aaah ja dat zou kunnen ..het schoot mij door het hoofd :D vandaar misschien eerst eens checken he in vervolg :D
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door L.deJong »

Dit is echt niet leuk, elke klap komt harder aan.
het lijkt wel alsof we paria's zijn, en geen enkel argument kan de anti-rooklobby tot inkeer brengen.
Ze slaan je om de oren met termen als: Algemeen belang en hoe ongezond roken wel niet is.
Natuurlijk is roken niet gezond, maar dat betekend nog niet dat je mij het recht mag ontnemen om een heerlijk pijpje met tabak te stoppen en onder het genot van een whisky of een andere versnapering te genieten van mijn tabak.
Voor mij is het een hobby, geen verslaving, en het betekend ook dat de 'vrijheid' voor de meerderheid geen vrijheid is.
Met het algemeen belang, vanuit wel belang spreek je dan? Iedereen zet zijn eigen belang toch altijd boven die van de ander? En dit is een duidelijk bewijs hiervan.
De vraag is niet: "waar gaat dit heen?", de vraag is: "wat gaan wij hier tegen doen?"
Ik zie niet zomaar een protestmars van alle rokers in Nederland tegen het anti-tabaksbeleid, helaas, maar niet onvoorstelbaar.
Ach wat maak ik me druk, er valt in onze democratie toch niet tegen de 'meerderheid' te strijden, dat is een strijd gedoemd om te mislukken.
Maar toch, het voelt niet okey!!!
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door teunis »

L.deJong schreef:Dit is echt niet leuk, elke klap komt harder aan.
het lijkt wel alsof we paria's zijn, en geen enkel argument kan de anti-rooklobby tot inkeer brengen.
Ze slaan je om de oren met termen als: Algemeen belang en hoe ongezond roken wel niet is.
Natuurlijk is roken niet gezond, maar dat betekend nog niet dat je mij het recht mag ontnemen om een heerlijk pijpje met tabak te stoppen en onder het genot van een whisky of een andere versnapering te genieten van mijn tabak.
Kom nu toch Lennard, steek je kop niet in het zand. Roken, ook een pijp, is best wel ongezond, daar zijn meerdere gedegen en serieuze onderzoeken naar gedaan; het is niet eens de nicotine, maar al die andere stoffen, al dan niet toegevoegd door de industrie, die het levensbedreigend maken. Je hebt nog steeds de vrijheid om te roken en te drinken, je zult alleen voor deze vrijheden dieper in de buidel moeten tasten of langduriger moeten zoeken. Hoe je het ook wendt of keert, een overheid heeft als taak om producten te testen op kwaliteit en veiligheid, met een brede scope. Niemand klaagt over het verbod op asbest, of sommige chemicaliën/toevoegingen in verf of...., dus waarom wel over tabak?
L.deJong schreef:Voor mij is het een hobby, geen verslaving, en het betekend ook dat de 'vrijheid' voor de meerderheid geen vrijheid is.
Oké, je hebt geen verslaving. Uhmm, weet je dat zeker?
Hoe bedoel je dat vrijheid voor de meerderheid geen vrijheid is? Dit snap ik niet zo goed.
L.deJong schreef:Met het algemeen belang, vanuit wel belang spreek je dan? Iedereen zet zijn eigen belang toch altijd boven die van de ander? En dit is een duidelijk bewijs hiervan.
Wel, diverse organisaties zoals de WHO, preken niet uit eigenbelang. Ook het RIVM of Trimbos niet. Zij hebben geen belang bij een sluiting van een kleine tabaksproducent of tabaksverkoper. Tenzij je stelt dat hun belang ligt bij een betere volksgezondheid. Maar dat is een algemeen belang, en dat bestaat niet, als ik je goed heb begrepen.
Daarnaast, JOUW belang is het ongelimiteerd kopen van tabak en pijpen; het sluiten van GQ tabaccos U.K. is dus in JOUW nadeel. Niet in het voordeel van bijvoorbeeld de WHO; tenzij de algemene volksgezondheid weer om de hoek komt....
Waarvan is het sluiten van GQ nu een duidelijk bewijs?
L.deJong schreef:De vraag is niet: "waar gaat dit heen?", de vraag is: "wat gaan wij hier tegen doen?"
Ik zie niet zomaar een protestmars van alle rokers in Nederland tegen het anti-tabaksbeleid, helaas, maar niet onvoorstelbaar.
Ach wat maak ik me druk, er valt in onze democratie toch niet tegen de 'meerderheid' te strijden, dat is een strijd gedoemd om te mislukken.
Maar toch, het voelt niet okey!!!
Er valt wel tegen de meerderheid te strijden, zelfs volledig legaal, maar zie maar eens een one-issue partij op te richten voor het roken.
Ook kan je de lobbyisten van big-tabacco actief steunen.
Lid worden van een partij die liberalisme predikt is ook een optie, en dan binnen de partij adverteren dat persoonlijke vrijheid het hoogste goed is. Alleen, mijn persoonlijke vrijheid kan strijden met jouw persoonlijke vrijheid, wat dan?

Onderaan de streep:
Ik heb niets tegen roken, heb het jarenlang zelf beoefend, maar rokers moeten nu ook niet in de slachtofferrol kruipen of de vermoorde onschuld spelen.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Sidekickelvis »

Ik denk dat Lennart vooral tegen de betutteling strijd Teunis en niet de vermoorde onschuld speelt dan wel zijn kop in het zand steekt. Er zijn veel schadelijker dingen die en masse gedaan worden door de wereldbevolking waar niet tegen opgetreden word (Drank bijvoorbeeld, waar m.i. veel meer mensen op jaarbasis aan overlijden). De huidige hetze tegen tabaksgebruik in de USA raakt ook de dampwereld, waar geen enkele vorm van tabak word gebruikt.... Leg dat eens uit dan? Het gaat om het onmogelijk maken van eigen keuzes, dat iemand anders beslist wat jij wel of niet mag. Onder het mom van je gezondheid.....

Straks worden we allemaal 100 jaar oud. Daar is je lichaam helemaal niet voor gemaakt dus dat gaat klauwen met geld kosten aan zorg. Om nog maar te zwijgen over de druk op de samenleving die daardoor ontstaat.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door teunis »

Sidekickelvis schreef:Ik denk dat Lennart vooral tegen de betutteling strijd Teunis en niet de vermoorde onschuld speelt dan wel zijn kop in het zand steekt. Er zijn veel schadelijker dingen die en masse gedaan worden door de wereldbevolking waar niet tegen opgetreden word (Drank bijvoorbeeld, waar m.i. veel meer mensen op jaarbasis aan overlijden).
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... -en-drugs/
Voor 2013 dus 10x meer overleden mensen door tabak dan door alcohol....
Sidekickelvis schreef: De huidige hetze tegen tabaksgebruik in de USA raakt ook de dampwereld, waar geen enkele vorm van tabak word gebruikt.... Leg dat eens uit dan? Het gaat om het onmogelijk maken van eigen keuzes, dat iemand anders beslist wat jij wel of niet mag. Onder het mom van je gezondheid.....
Wat de VS en Europa, met uitzondering van Groot Brittannië, doen tegen dampen is niet uit te leggen. Het enige wat nog een beetje steekhoudend is, is de angst dat pubers (die nu eenmaal alles uitproberen) via dampen maar een kleine stap hebben naar roken. Bezien vanuit het standpunt van een overheid die duizenden doden dankzij een genotmiddel moet zien te voorkomen, is die angst dus verklaarbaar, en zijn de maatregelen niet zonder fundering.
Of ik persoonlijk achter die fundering sta of het fijn vind door de maatregelen getroffen te worden, is een ander verhaal. Ook een ander verhaal is of ik mij verantwoordelijk moet voelen voor al die doden door via mijn aankoop van tabak een industrie mede in leven houdt die willens en wetens een potentieel dodelijk product op de markt brengt. Het nog steeds zo dat niemand je dwingt te roken, je hebt de vrijheid die aankoop niet te doen.
pistolen vermoorden immers geen mensen, dat doen die mensen zelf.
Zoals ik al aangaf: er zijn veel maatregelen die mensen beschermen tegen gezondheidsrisico's, waar niemand vraagtekens bij stelt of meent dat de eigen keuze beperkt is of betuttelt wordt. Wanneer er geklaagd wordt, betreft dit telkens een in meer of mindere mate ongezond genotmiddel, al dan niet bewezen.
Je weet waaraan je begint. Dan moet je ook niet klagen als er beperkingen komen. Niemand heeft een kristallen bol, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om een tendens te zien. Dat Arno op de beurs geen antwoord kreeg op zijn vraag over de tabakstoekomst vind ik niet raar.
Sidekickelvis schreef:Straks worden we allemaal 100 jaar oud. Daar is je lichaam helemaal niet voor gemaakt dus dat gaat klauwen met geld kosten aan zorg. Om nog maar te zwijgen over de druk op de samenleving die daardoor ontstaat.
Als door gezonder eten, drinken en leven we allemaal 100 worden, zijn we ook minder ziek in de aanloop naar die 100.
Daarnaast geven al die ouderen ook weer werkgelegenheid. Als artsen eindelijk eens iets minder geld gaan roven van de patient en de ziektekostenverzekeraars geen 20% maar gewoon 3% winst opstrijken, dan kunnen we meer verzorgend en verplegend personeel betalen. Toegegeven, het is geen sluitende begroting, maar soms heeft Roemer een punt.
Of het lichaam er niet op is gemaakt 100 te worden weet ik niet. Gezien het feit dat steeds meer mensen het halen dankzij betere gezondheidszorg geeft volgens mij aan dat het evolutionair niet ongeoorloofd is.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Sidekickelvis »

Ten eerste begin je zelf over de WHO. Lever dan ook de overlijdingscijfers per jaar over de hele wereld door drank en roken. Dan zal dat cijfer anders uitvallen denk ik.

Ten tweede doe je nu net of ik roken verdedig. Dat ligt aan 1. Je leest niet goed of 2. je wil heel graag gelijk hebben en wringt je dus in dezelfde bochten als mensen die zeggen dat roken niet aantoonbaar slecht is. Het gaat er niet om of het wel of niet ongezond is, het gaat er om dat iemand anders zegt hoe je je leven moet leven. Als ik jou nu eens verbied om zelf drank te maken, beesten te houden of zelf groente te telen? Allemaal gezondheidsrisico's over te bedenken dan wel bewijzen. Dan geef je dat op omdat het voor de wereldgezondheid beter is?

Wat mij bevreemd is dat je steeds als het over dit soort dingen gaat je reageert alsof je lid bent van Stivoro. Ik ken je en vind je een aardige kerel maar als je zo tegen roken bent, waarom zit je dan op een forum geheel geweid aan het roken van tabak?

Dan over ouder worden... Ouderen kosten de samenleving heel veel geld. Niet alleen aan zorg maar bijv. ook door AOW en pensioenen. Als iedereen 100 word zullen we ook tot 80 door moeten werken.... En vergeet slijtage niet. Hoeveel mensen boven de 70 ken jij zonder kleine ouderdomsgebreken? Dan moet je dus nog 30 jaar, je hebt net tweederde van je leven gehad. Ik zie niet binnen 300 jaar gebeuren dat het lichaam zich daaraan aanpast.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door teunis »

Ik ben niet tegen roken, dat heb ik inmiddels al x keer verklaard.
Ik ben tegen het "calimero-syndroom" wat veel rokers zich aanmeten.
Ik MAG als niet roker nog steeds op het forum komen van de leden (de meeste, althans).

Wat ik probeer te laten zien, en wat jij wringen in bochten noem om gelijk te krijgen, is dat het al lang is bewezen dat roken ongezond is. Niet de nicotine, maar de andere stoffen en de ontstane koolmonoxide bij verbranding.
Dat roken op afstand de grootste veroorzaker is van sterfgevallen dan enig ander genotmiddel is een feit; Dat ik je na 1 minuut zoeken op internet je de cijfers presenteer van 2013 zegt daar iets over. Jij stelt dat drank meer doden veroorzaakt; cijfers paraat?

Als dan iemand gaat klagen over maatregelen van een overheid om die duizenden doden in te perken, en het betutteling noemt (een dooddoener van de eerste orde, want er wordt in de slachtofferrol gekropen), dan wil ik wel dat tegengeluid laten horen.
Als jij vervolgens ook een duit in het zakje doet, en je gaf dan toch in mijn ogen een zeer verdienstelijke imitatie van een verdediger van roken, Wil ik best nogmaals uitleggen dat een roker willens en wetens met zijn gezondheid speelt.

Wat deze hele discussie waard is?
Geen donder, ik had het kunnen laten bij: triest dat GQ getroffen wordt door de TPG.
Waarom ik dan toch probeer een roker iets anders te laten inzien?
Aard van het beestje?
Zal ik nu weer terug onder mijn steen gaan?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 719
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door TommyLF »

Zullen we het met zijn allen weer lekker ontoppic houden ;)

Van de week werd ook bekend dat Cigarworld.de, Europa's grootste webshop voor Sigaren en pijptabak en alles wat erbij hoort, gestopt is met het verkopen van tabak buiten Duitsland! Allemaal als gevolg van de nieuwe regelgeving!

Nu ondersteun ik uiteraard graag de Nederlandse winkelier, maar op deze manier word het haast onmogelijk om nog eens iets elders vandaan te halen, wat hier nooit verkocht zal worden, ja of je moet tijdens vakanties flink gaan inslaan...

En dat winkels als "GQ Tobaccos" moet stoppen, omdat ze hun winkel gewoonweg niet meer kunnen runnen vanwege allerlei regelgeving, is gewoonweg zonde! Welke melkkoe gaan onze overheden aanwenden als alle tabaksverkoop uitgeroeid is over aantal jaar???
Immers accijns op Tabak is nog altijd de mooiste sluitpost voor de jaarlijkse overheids begroting!

Grtz Tommy
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: GQ Tobaccos U.K. gaat ermee stoppen...

Bericht door Sidekickelvis »

teunis schreef:Ik ben niet tegen roken, dat heb ik inmiddels al x keer verklaard.
Ik ben tegen het "calimero-syndroom" wat veel rokers zich aanmeten.
Ik MAG als niet roker nog steeds op het forum komen van de leden (de meeste, althans).

Van mij ooik, graag zelfs

Wat ik probeer te laten zien, en wat jij wringen in bochten noem om gelijk te krijgen, is dat het al lang is bewezen dat roken ongezond is. Niet de nicotine, maar de andere stoffen en de ontstane koolmonoxide bij verbranding.Dat weet iedereen boven de 15 toch wel neem ik aan.
Dat roken op afstand de grootste veroorzaker is van sterfgevallen dan enig ander genotmiddel is een feit; Dat ik je na 1 minuut zoeken op internet je de cijfers presenteer van 2013 zegt daar iets over. Jij stelt dat drank meer doden veroorzaakt; cijfers paraat? Niet paraat nee maar waarom word er niets aan andere verslavingen(drank bijvoorbeeld ) gedaan?

Als dan iemand gaat klagen over maatregelen van een overheid om die duizenden doden in te perken, en het betutteling noemt (een dooddoener van de eerste orde, want er wordt in de slachtofferrol gekropen), dan wil ik wel dat tegengeluid laten horen.Als de overheid er echt iets aan wil doen moeten ze gewoon tabak en tabaksprodukten verbieden! Heel simpel. Het gaat dus niet om 'er iets aan doen'het gaat om verbieden hoe iemand zijn eigen leven indeelt.
Als jij vervolgens ook een duit in het zakje doet, en je gaf dan toch in mijn ogen een zeer verdienstelijke imitatie van een verdediger van roken, Wil ik best nogmaals uitleggen dat een roker willens en wetens met zijn gezondheid speelt. Maar dat weten we allemaal toch ook? Niemand die zegt dat het niet ongezond is. maar als ik mijn lichaam wil slopen is dat mijn zaak!

Wat deze hele discussie waard is?
Geen donder, ik had het kunnen laten bij: triest dat GQ getroffen wordt door de TPG.
Waarom ik dan toch probeer een roker iets anders te laten inzien?
Aard van het beestje?
Zal ik nu weer terug onder mijn steen gaan? Liever niet, ik waardeer je aanwezigheid.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie