Peterson - Holiday Season 2010

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Peterson - Holiday Season 2010

Bericht door mawi »

Peterson - Holiday Season 2010

Afbeelding

Plaats hier jullie recensies

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Niet vacuum verpakt dus van nature nogal vochtig. TIP: eerst wat laten drogen.

Kom de smaak van koekjes en cream niet tegen, maar wel de spresso. LANGZAAM ROKEN! Dan komt hij het beste tot zijn recht.

Als je hem goed aansteekt heeft hij niet veel onderhoud nodig
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Link naar Tobacco review:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... H&TID=4135

Brand: Peterson
Blender: n/a
Tin Description: Red and Golden Virgina blended and double fermented with broad cut Black Cavendish and a hint of roasted burly
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Cut: Ribbon
Packaging: rectanglegular tin

Average Ratings
Strength: Mild to Medium
Flavoring: Mild to Medium
Taste: Mild to Medium
Room Note: Very Pleasant
Recommendation: Recommended

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Joey, rook jij dit met of zonder filter? Ik heb nog niet geopend... maar wil hem effe proeven en aangezien ik m'n Parker nog niet gebruikt heb, dacht ik om hem daar in te gebruiken, maar het is een pijp zonder filter....

Ik probeer hem nu eerst met filter.... ik moet zeggen, lekker! ik zal hem zeer langzaam roken...
Laatst gewijzigd door mawi op 15 dec 2010 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Op een paar na begin ik stilaan een fan van de Peterson tabakken te worden.
Iedere tabak staat zo op zichzelf, alsof er aan iedere mixture een andere club mensen heeft gewerkt om deze samen te stellen.
Het proeft alsof de samenstellers zelf pijprokers zijn, zo goed zijn ze erin geslaagd iets voor te brengen wat een beetje pijproker weet te waarderen.

Zo ook deze mooie kerstdoos (geschenk van Bommel) een zoete tabak, maar anders zoet dan Deense tabak, het brandt makkelijk, maar rustig, geeft een witte as en een heerlijke voldane smaak.
Nu rook ik alle tabak bijzonder rustig, want dan haal je er het meeste genot uit, maar ik denk speciaal bij een wat meer gecompliceerde tabak dat dit van belang is, probeer maar eens.

O ja, 1 minpuntje, het is een jaartabak. Ik moet eraan leren wennen dat op op is.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Joey, aan trouwe leden welbekend, stuurde me een restant van deze tabak, waarvoor nogmaals wel bedankt!

Op de doos staat o.a. cookie/creme. Dat het op de doos staat, helpt. Door daar even aan te denken proef ik op een gegeven moment dat melk-achtige in het aroma.

Verder zegt het blik ook espresso, wat ik er ook uithaal, maar ook weer specifiek door er aan te denken.

Ik weet niet of ik op deze aroma's was gekomen als ik die beschrijving niet had.

Wat duidelijk overheerst, is de drie-dubbel-overgehaalde, over zoals het blik aangeeft 'double fermented broad cut Black Cavendish' zoetigheid.

Die typische zoetigheid van de Black Cavendish, is zo'n beetje hetzelfde in alle tabakken die hiervan voorzien zijn, dus heel herkenbaar.

Dit maakt dat ik toch geneigd ben alle Black Cavendish tabakken over één kam te scheren, ongeacht wat voor verdere aroma's erin te vinden zijn. Maar het is natuurlijk een globale classificatie, zoals Latakia dat ook is, zullen we maar zeggen.

Deze tabak is dus naar mijn indruk: Echt een Black Cavendish tabak, met wat subtiele aroma's die herkenbaar zijn door er specifiek aan te denken.

Plaats reactie