Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door Bart Iron »

Afbeelding

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Link naar Tobacco Review:

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =B&TID=693

Brand: Mac Baren
Blender: UNKNOWN
Tin Description: Ambrosia just savouring the word elevates your expectations, because Ambrosia was the food of the gods and goddesses in Greek mythology. In 1983 when our tobacco masters first tasted the new, mild Cavendish that they had developed, Ambrosia was the only proper word to use to describe the taste experience. They had been experimenting with a variety of raw tobaccos for a long time before they finally came up with the right blend. Virginia tobaccos from the third world were selected, each with its own unique qualities. Each one was an excellent tobacco in its own right, but only when they were blended together into a mild Cavendish did the pipe smoker experience something out of the ordinary. A rounded taste composed of the finest taste nuances, the natural sweetness supported by a completely new Mac Baren taste. This Cavendish was truly something extraordinary, and from its completion in 1983 right up to today it has been used in numerous new Mac Baren blends. The rounded, slightly sweetish Cavendish is widely known as: Modern Mac Baren Cavendish. As the name suggests, Black Ambrosia contains a very high proportion of Modern Mac Baren Cavendish, with only a little loose cut light Virginia added. This blend consists solely of Virginia tobaccos, which is rather rare as the majority of blends contain a little Burley tobacco. But not Black Ambrosia, which is made of 100% Virginia tobacco and yet the taste is still exquisite. As the last person to add to the taste, the tobacco master has been no less genial. Of course, the precise composition of the tobacco is a secret, but here is a hint: to complete the Modern Mac Baren Cavendish, the tobacco master has carefully added a blend of different fruit oils, and topping the finished blend is a touch of&? Taste it for yourself and discover what an extraordinary taste experience it offers. With a little prudence, Black Ambrosia could almost be described as: Food for the soul and the tobacco lover.
Country of Origin: DK
Curing Group: Flue Cured
Contents: Virginia
Flavoring: Fruit / Citrus
Cut: Ribbon
Packaging: 100g Tin
Blend Notes: Introduced in 1983

Average Ratings
Strength: Mild
Flavoring: Medium
Taste: Mild
Room Note: Pleasant
Recommendation: Somewhat Recommended

Le Vecchio

McBaren Danmark

Bericht door Le Vecchio »

Heykes .. pijproken herontdekt laatstleden en hier op het forum beland en op verkenning 'tuurlijk .. deze Black Ambrosio is wat mij betreft een zéér aangenaam tabakje en vooral de geur welke verspreid word mmm .. echter niet zo makkelijk op de kop te tikken hier bij ons pfff .. iemand een tip ?
Alternatieven ook welkom natuurlijk ...


greets, Andi.

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Bericht door The_Cigar »

Je kunt ze ook bestellen bij de internetwinkel van de Oude Leeuw.
www.deoudeleeuw.nl
Afbeelding

Le Vecchio

Bericht door Le Vecchio »

site al ff bezocht .. zal er wel mijn gading vinden ..bedankt om de tip ..

morgen op verkenning se :lol:

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Dit was ook een van mijn 1e tabakken. Samen met de Golden Ambrosia van MB. Erg lekker, goed room note en beide tabakken vast in het pakket.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Wat een vieze tabak vond ik dat. Ik heb het pakje dan ook snel aan een ander weggegeven.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Bericht door pijpliefhebberrobin »

St Patrick schreef:Dit was ook een van mijn 1e tabakken. Samen met de Golden Ambrosia van MB. Erg lekker, goed room note en beide tabakken vast in het pakket.
:B
is dus aanbevolen voor een beginner?
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

pijpliefhebberrobin schreef:
St Patrick schreef:Dit was ook een van mijn 1e tabakken. Samen met de Golden Ambrosia van MB. Erg lekker, goed room note en beide tabakken vast in het pakket.
:B
is dus aanbevolen voor een beginner?
Dr. Watson schreef:Wat een vieze tabak vond ik dat. Ik heb het pakje dan ook snel aan een ander weggegeven.
Dat kan je alleen maar proberen. Dat is het leuke met tabak. Geen enkele is gelijk en wordt hetzelfde ervaren.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Als je met deze wilt beginnen begin dan met de Golden Ambrosia... Lekkere grove snede en volle smaak. Wel rustig aan roken, want hij kan soms wat agressief uit de hoek komen.
Anders kan je beter in de topic "Beginnerstabak" kijken voor een makkelijkere tabak...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

dr. Watson schreef:Wat een vieze tabak vond ik dat. Ik heb het pakje dan ook snel aan een ander weggegeven.
Amen to that, ik vind dit ook een smerige tabak heb er 1x van gerookt en pakje daarna maar in een weckpot gedaan, niet te pruimen.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door Bert van Hell »

Vandaag een pakje gekregen van een mede forumlid. De smaak bevalt mij wel. Voor een enkele keer tussendoor vind ik het aroma heel aangenaam. Een beetje zoet, maar niet indringend.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door jarnogab »

Ik vind deze tabak best goed. Geen absolute topper , maar heel degelijk. Licht zoet, niet te overheersend.
Ik ga wel akkoord met StPatrick dat de tabak soms agressief kan zijn, ietwat bijterig, maar dat lag aan mij: ik moet die echt heeeeel rusig roken
Groeten,
jarnogab

Whitesnake

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door Whitesnake »

Totally not bad!!! :wink:

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door jarnogab »

Whitesnake schreef:Totally not bad!!! :wink:
Ik herzie mijn eerder geuite mening. Ik vond er na verloop van tijd niet zo veel meer aan, vandaar dat ik 'm niet meer rook.
Gelukkig: smaken verschillen. Whitesnake; dat ie nog lang mag smaken.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Oscar Lucite
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 dec 2012 16:17
Locatie: Zoetermeer

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door Oscar Lucite »

jarnogab schreef:Ik vind deze tabak best goed. Geen absolute topper , maar heel degelijk. Licht zoet, niet te overheersend.
Ik ga wel akkoord met StPatrick dat de tabak soms agressief kan zijn, ietwat bijterig, maar dat lag aan mij: ik moet die echt heeeeel rusig roken
Eens met jarnogab, je moet 'm rustig roken en voor het stoppen even loskruimelen, anders trekt de pijp niet goed. Ik heb deze tabak bij toeval gekocht omdat de tijdschriftenboer om de hoek alleen twee Mac Barens had (de andere was Golden Blend). De BA is echt een allemansvriend, je kunt 'm in alle soorten pijpen als een tussendoortje roken. Blijft bij mij in de collectie.
Hartelijke groet van Oscar

Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse

Gebruikersavatar
JanSt
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 jan 2013 11:31
Locatie: Lemele

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door JanSt »

Onlangs heb ik Black Ambrosia gekocht in Rheine, Duitsland. Ze hadden niet veel keuze en bij gebrek aan beter kocht dus BA. Ik was een beetje bang voor tongue bite, wat vaak bij MN voorkomt, maar Black Ambrosia verrast mij in positieve zin. Het is een tabak die niet uitschiet qua smaak, maar toch zeer aangenaam is. De tabak komt perfect uit het tin, niet te nat, niet te droog eigenlijk direct goed. De smaak is een beetje nootachtig. Ik rook deze tabak met plezier, zal niet van mijn eerste keuzes zijn. Maar goed om zo nu en dan te roken.
Met vriendelijke groet,
Jan

All that is gold does not glitter

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door Meester W »

Ik heb er door de vele jaren kilo's van verstookt. In Indonesië e o werd herhaaldelijk gevraagd of ik thee in het blik had zitten....

Apa itu pak,cha minum ?

Gr. W
I wasn’t born to follow..

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Mac Baren - Black Ambrosia

Bericht door Gradje »

Heb hier een blik van gescoord bij Verloo Antwerpen.

Dat hij kan bijten als je hem te snel rookt klopt op zich wel, maar hij brandt zo gemakkelijk dat het een makkie is om hem heel rustig en langzaam te roken en dan blijft hij wel heerlijk zacht.

Ik houd van zoetig zonder duidelijk herkenbaar aroma en dit voldoet daar wel aan. Aan mij is dit wel besteed dus. Ik vind het en vrij licht en makkelijk rokende tabak met een aangename, (niet té) zoete geur en smaak. Laag in nicotine.

Plaats reactie