Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

weer een goede reden,om eens tabak in duitsland te bestellen,
goedkoper,en kun meer andere soorten combineren met bestelling...


wimclaessen schreef:Enkele weken geleden ging ik nog eens naar huis Verloo om mijn tabaksverzameling aan te vullen.
Toen ik echter vroeg of ze Petersons Perfect Plug in voorraad hadden, werd ik afgescheept met de boodschap dat dit niet verkrijgbaar is in België.
Spijtig dat me er zich op zo'n manier van af maakt. Als ze andere tabakken van Peterson verkopen moet het toch niet zo moeilijk zijn op 3P's in hun assortiment te halen.
Waarschijnlijk is het weer eens dezelfde reden dat men zoiets niet in huis wil halen omdat het volgens hen te weinig zal verkocht worden. Maar dat men dat dan gewoon zegt en de mensen niet afscheept met : "het is niet verkrijgbaar in België".

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

wimclaessen schreef:Enkele weken geleden ging ik nog eens naar huis Verloo om mijn tabaksverzameling aan te vullen.
Toen ik echter vroeg of ze Petersons Perfect Plug in voorraad hadden, werd ik afgescheept met de boodschap dat dit niet verkrijgbaar is in België.
Spijtig dat me er zich op zo'n manier van af maakt. Als ze andere tabakken van Peterson verkopen moet het toch niet zo moeilijk zijn op 3P's in hun assortiment te halen.
Waarschijnlijk is het weer eens dezelfde reden dat men zoiets niet in huis wil halen omdat het volgens hen te weinig zal verkocht worden. Maar dat men dat dan gewoon zegt en de mensen niet afscheept met : "het is niet verkrijgbaar in België".
Wim, ik begrijp dit volkomen. Zelf bij Verloo en bij Windels hetzelfde verhaal gekregen. Of het waar is of niet, daar spreek ik me niet over uit. Gewoon bij een forumlid in Nederland bestellen, in Duitsland bestellen via een webshop of even tot in Hulst rijden, dat is niet zo ver. Overigens is Troost en Neptune niet in België te vinden, Irish Flake van Peterson evenmin. Triestig nietwaar...
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Maar jullie hebben verdulleme weer Samuel Gawith en Semois!

Gebruikersavatar
wimclaessen
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:20
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Bericht door wimclaessen »

robvoorburg schreef:Maar jullie hebben verdulleme weer Samuel Gawith en Semois!
En daar ben ik een grote fan van!!!

- Balkan Flake
- Fire dance Flake
- Squadron leader
- Skiff Mixture
- Common Wealth
- Chocolate Flake
- Full Virginia Flake

Allemaal prachtige tabakken die ik in mijn bezit heb.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Wat dacht jij waar ik 11 juni ben?

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

robvoorburg schreef:Wat dacht jij waar ik 11 juni ben?
:lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

Rob, laat eens weten hoe laat je op 11 juli van de partij bent?
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Bruyere, was het niet 11 juni?
Dacht eraan om 11:00 daar te zijn, omdat dan de winkel open gaat.
Het lijkt me gezellig meerder forummers weer te zien en nog wat te gaan eten of zo.

Bruyère
Berichten: 256
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:29
Locatie: Mechelen - België

Bericht door Bruyère »

We zitten behoorlijk off-topic, maar het is inderdaad 11 JUNI, excuses hiervoor. Voor mij zal het allicht de vroege namiddag worden. Eens het zover is zullen in het juiste topic :oops: wel de nodige afspraken worden gemaakt van wie waar en op wel moment te vinden is. Kwestie van elkaar niet gans de dag te ontlopen :)
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Vandaag besloten weer eens een blikje 3's aan te spreken.
Het vorige blokje had ik op de draad te gesneden, deze dan maar eens met de draad mee.
Het blokje rechtop zetten en met het scherpe mes erdoor, hetgeen redelijk makkelijk gaat.
De plakjes zijn eenvoudig met je nagel los te maken, vervolgens kan je de tabaksblaadjes eenvoudig met de vingers scheuren.
Ik heb ze in vrij kleine vlokken gescheurd.
Voor deze benadering heb ik gekozen om te zien of de brandbaarheid erdoor vergroot wordt. Dat is niet het geval. Zo nu en dan is er een lucifer nodig.
Op deze wijze gesneden en gescheurd zou je denken dat de tabak sneller brandt, maar ook dat is niet het geval.

Op het blikje staat dat het voor de ervaren pijproker bestemd is, dat klopt.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

robvoorburg schreef:Op het blikje staat dat het voor de ervaren pijproker bestemd is, dat klopt.
Slaagt dat dan op de vitamine-N die erin zit, of eerder op de technische kant?
Koninklijke Eikel Des Forums.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

De tabak steekt niet snel aan en tijdens het roken dooft het snel, waardoor je geneigd bent sneller te gaan trekken en daar ga je in de fout.
Het lijkt alsof er meer nicotine in Engelse mixtures zit (met virginia als basis)
dan de Deense.
Daarnaast denk ik dat een starter zich verkijkt op flakeachtige tabak. Ik kan me voorstellen dat 2 a 3 uur roken te lang duurt.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Martin Romijn »

Vanavond mijn eerste kennismaking met deze tabak. Ik kreeg een tijdje geleden het blikje van St Patrick....inderdaad...het blikje dat hij uit nijd iets te hard in de tabaks lade had geworpen. :wink: Ik heb een plakje van het blok gesneden en dat verkruimeld in een Stanwell met een vrij smalle diepe ketel. De pijp eerst maar eens half gevuld om voorzichtig kennis te maken.
Eerste indruk; lekkere smaakvolle tabak. Blijft mooi en langzaam branden. Volle virginia smaak en een vleugje romig, nootachtig van de Burley.Veelbelovend..
St Patrick, nogmaals dank voor het blikje tabak!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door St Patrick »

Martin Romijn schreef:Vanavond mijn eerste kennismaking met deze tabak. Ik kreeg een tijdje geleden het blikje van St Patrick....inderdaad...het blikje dat hij uit nijd iets te hard in de tabaks lade had geworpen. :wink: Ik heb een plakje van het blok gesneden en dat verkruimeld in een Stanwell met een vrij smalle diepe ketel. De pijp eerst maar eens half gevuld om voorzichtig kennis te maken.
Eerste indruk; lekkere smaakvolle tabak. Blijft mooi en langzaam branden. Volle virginia smaak en een vleugje romig, nootachtig van de Burley.Veelbelovend..
St Patrick, nogmaals dank voor het blikje tabak!
Graag gedaan, het was hem bij mij niet meer geworden. En dan heb ik liever dat iemand anders ervan kan proeven en genieten... Leuk om te lezen dat tie je bevalt...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door metaltommy »

klinkt veel belovend heb met joey tabakjes geruild en hem al tijdje binnen heb me er nog niet aan durven wagen.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Toon »

Heb de 3p's nu een paar maal geprobeerd.
Echt een heerlijke virginia/burley. Een beetje zwaar in nicotine, maar niet te erg.

Ik vind de roomnote erg prettig, doet wat sigaarachtig in is mijn mening.
Ook de smaak heeft wat van een flinke sigaar. Dit sigaarachtige wordt ook van Bells Three Nuns gezegd (klopt ook wel), maar 3p's heeft dit in mijn opinie sterker.

Om te spreken van een favoriete tabak weet ik niet, maar ik denk dat ik wel blij ben dat ik er altijd iets van in huis heb.
Mijn laatste restje (ruime) sample van Multiballs is nu op en ik denk dat ik deze week nog een blikje bij Homan ga halen.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Laafke

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Laafke »

Bij het ordenen van mijn tabaksvoorraad kwam ik erachter dat ik 6 blikken van deze 3P had liggen. En ik kon me met de beste wil niet herinneren waarom ik van deze tabak zoveel in huis had. Ik kwam zelfs in een potje nog een aangebroken blok tegen. Dat bleek na 3 jaar nog steeds bruikbaar. Daar waar anderen er flakes van snijden en die eventueel uitwrijven snijd ik de flakes in reepjes en vervolgens in cubes die ik dan in een pijp laat rollen. De snippers en het kruim dat overblijft gaat boven op de cubes om het aansteken te vergemakkelijken. De 3P rook ik het liefst in een kleine Cutty, een Peterson Barrel of Blakemar Cavalier. En na enige pijpjes was ik erachter waarom er 6 blikken in de kast stonden. De heerlijke volle echte tabakssmaak....zo moet Onzelieveheer pijptabak bedoeld hebben. De smaak, gevoegd bij het ritueel van stoppen dat deze tabak vereist, zijn in mijn ogen subliem. Voor de liefhebber van aromatische tabakken zal de 3P een teleurstelling zijn.
En dat voor 9,50 per 50gr....

Whitesnake

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Whitesnake »

Ken deze tabak niet. Al veel lovens over gehoord. Ga hem zeker leren kennen!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Ribbon »

Laafke schreef:En dat voor 9,50 per 50gr....
Toendertijd ja, nu is ie (minimaal) 12,50. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Laafke

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Laafke »

Ja, dit was de prijs bij de introductie, tevens in Duitsland. Ik zag vanmorgen dat hij hier in Holland 13,50 euro moet kosten. En dan komen er voor mij nog de verzendkosten bij want hier is hij niet te bestellen volgens de verkoper.

Laafke

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Laafke »

In diverse reviews wordt er een link gelegd tussen de 3P en de Peterson University Flake. Na enkele pijpjes van beide gerookt te hebben kan ik stellen dat beide een vrij krachtige tabakssmaak hebben. Alleen vind ik de 3P een stuk krachtiger dan dan de PUF. PUF gerookt na de 3P doet hem flauwtjes overkomen.Voeg daarbij het verschil tussen een flake en een plug dan kies ik toch voor de 3P. Ook de nasmaak van laatstgenoemde is een stuk intensiever dan van de PUF

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Sidekickelvis »

Nou schaar ik mijzelf zeker niet onder de ervaren pijprokers maar ik had gisteren toch weinig problemen met mijn eerste keer 3p's. Probeerde wat te dun te snijden en dat ging, mede door een niet te scherp zakmes, niet zoals ik wilde. Geen net plakkie helaas. Kwam er wel achter dat je de tabak zelfs in de hand kan snijden. Met de 'vleug' mee alsof je een appel schilt. Wat uitgewreven en ff laten drogen en hop, de ketel in. Ff wat startproblemen maar eenmaal aan een fijne tabak met idd een typische Peterson smaak. Straks weer eens proeven!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Sidekickelvis »

Laafke schreef:Ja, dit was de prijs bij de introductie, tevens in Duitsland. Ik zag vanmorgen dat hij hier in Holland 13,50 euro moet kosten. En dan komen er voor mij nog de verzendkosten bij want hier is hij niet te bestellen volgens de verkoper.
Nu al €15 per blik.

De Ouwe Leeuw in Rijswijk heeft hem en verstuurd ook.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Ribbon »

Sidekickelvis schreef:...een fijne tabak met idd een typische Peterson smaak.
En wat is die typische Petersonsmaak volgens jou dan? :wink:

Ik heb hem namelijk nog niet ontdekt. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Sidekickelvis »

Robb schreef:
Sidekickelvis schreef:...een fijne tabak met idd een typische Peterson smaak.
En wat is die typische Petersonsmaak volgens jou dan? :wink:

Ik heb hem namelijk nog niet ontdekt. :)
Zacht, Lichtzoet, Vol, geen scherpe smaak op de tong.

Ik had beter kunnen schrijven:

''De typisch volle tabak smaak van een flake tabak met een nadrukkelijke overeenkomst met Peterson University Flake. ''

Duidelijker? :roll: :wink:
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Ribbon »

Jep. Duidelijker. :)

Ik heb de 3 P's zelf nog niet gerookt (licht in de la te rijpen), maar in alle andere Peterson blends die ik gerookt heb is me nog geen typische Petersonsmaak naar boven gekomen. Er zijn wel overeenkomsten tussen sommigen imho, maar dit geld niet voor alle blends.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Sidekickelvis »

Robb schreef:Jep. Duidelijker. :)

Ik heb de 3 P's zelf nog niet gerookt (licht in de la te rijpen), maar in alle andere Peterson blends die ik gerookt heb is me nog geen typische Petersonsmaak naar boven gekomen. Er zijn wel overeenkomsten tussen sommigen imho, maar dit geld niet voor alle blends.
Ik rook zelf eigenlijk geen losse tabakken meer. Alleen bij inroken, samples en om tabak op te maken. Oh, en de Latakia's die ik rook zijn los. Vind Latakia flakes niet zo lekker (de tot nu toe geprobeerde dan).
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door robvoorburg »

SKE, ik ken de Navy Flake van Samuel Gawith, welke weet jij
nog meer?

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Sidekickelvis »

Samuel Gawith Balkan Flake. Sampletje hebben?? En er zijn er nog meer. Diverse Amerikaanse blenders hebben Latakia Flakes....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door robvoorburg »

Bedankt, ik heb er nog een paar blikjes op voorraad. Dit is de
enige flake die ik ken waar latakia inzit.
Het is lekker om te roken, maar losse tabak met het zwarte
blad waardeer ik ook meer.

Oh, ik vergeet (ben de naam even kwijt) de flake die ik van
Jos gerookt heb vorige week, deze was zeer aangenaam.

Plaats reactie