Davidoff - Danish mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Schieper
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jan 2011 15:50
Locatie: Wateringen

Davidoff - Danish mixture

Bericht door Schieper »

Brand: Davidoff
Blender: Orlik Tobacco Company
Tin Description: Zino Davidoff's Special Blend of the finest tobaccos, very mild in taste. Made in Denmark.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =D&TID=434

Afbeelding

Schieper
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jan 2011 15:50
Locatie: Wateringen

Bericht door Schieper »

Zojuist een pijpje mee gerookt en het heeft mij bijzonder goed gesmaakt. De smaak was aangenaam. Een volle rook met een milde gedetailleerde smaak. De geur doet me een beetje aan drop denken. Hij rookt erg mild en redelijk droog. Geen scherpe beet in keel of op tong. Zelfs niet tot het einde. Dit was de eerste keer dat ik een pijp helemaal op gerookt heb. Er kwam alleen nog maar wat witte as uit. Normaal vind ik de bodem niet meer smakelijk. Hier dus wel.

Hij rookt wel goed door. Ik had het idee dat ik met iedere hijs, relatief veel rook genereerde. De pijp zelf werd ondanks dat minder heet als bij andere tabakken.

Smaak vind ik moeilijk om te beschrijven maar er zit wat fruit/zoets in en wat kruidigs maar nooit echt sterk. Erg uitgebalanceerd.

Ik heb hem in mijn relatief kleine Angelo pijp gerookt. 2 cm doorsnee, 3,5 cm diep. Heb de pijp er 3/4 mee gestopt. Heb meerschuim korrels in de kop gegoten en er zit een filter in.

Zo, dit is mijn eerste recensie/beschrijving. Als er anderen zijn die deze ook gerookt hebben dan ben ik erg benieuwd naar hun reacties om te horen of bovenstaande hout snijdt :-)

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

Groet,
Tom

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Deze heb ik nog niet gerookt, wanneer ik op TR kijk dan valt me iets op dat ik al eerder over Davidoff in zijn algemeenheid wil zeggen en dat is dat ze tot de duurdere tabak behoren.

Is het de naam waar je voor betaald? Ik heb Royalty en de Davidoff Blue gerookt en die waren gewoon lekker, echter per blikje betaal je er 3 tot 4 euro meer voor dan een vergelijkbare en dat rook ik er niet vanaf.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

dat rook ik er niet vanaf.
:D lmao :D
Groet,
Tom

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Schieper schreef:...Heb meerschuim korrels in de kop gegoten en er zit een filter in...
Misschien iets om in een ander topic over uit te wijden? Ik weet nl. niet wat dit betekent...?!

Schieper
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jan 2011 15:50
Locatie: Wateringen

Bericht door Schieper »

drfretboard.. ik weet niet goed of ik het correct verwoord heb maar:
- er zit een 9 mm koolstof filter in de pijp.
- Bij de starerskit zat een zakje met meerschuim korrels die je in de kop giet en daar komt de tabak bovenop... Schijnt goed te zijn :?

drfretboard

Bericht door drfretboard »

...maar... waarom?!?!?!

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

logische gedacht die korrels nemen het vocht op misschien, dus geen gegorgel ?
Groet,
Tom

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Oh, daar heb ik bijna nooit last van en als wel, dan doe ik er niet moeilijk over

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Denk dat het verhaal klopt. Vroeger waren er meerschuimen en metalen vormpjes te koop die onder in de kop pasten, met hetzelfde doel. Aangezien ik redelijk droog rook heb ik ze niet echt nodig gehad.

Schieper
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jan 2011 15:50
Locatie: Wateringen

Bericht door Schieper »

Heb net nog een keer een pijpje gestopt maar persoonlijk smaakt deze mij toch erg goed. Zacht tot de laatste hijs, smakelijke tabak en hij rookt heel mooi op. Hij blijft ook mooi branden. Tot nu toe mijn favoriet (van de 5 tabakken die ik tot nu gerookt heb) van mijn behoorlijk maagdelijk referentiekader.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eerste post aangevuld
Afbeelding

Schieper
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jan 2011 15:50
Locatie: Wateringen

Bericht door Schieper »

Ben aan mijn 2e blikje begonnen en heb toch niet meer dezelfde smaaksensatie. De tabak lijkt ook wat droger. Smaakt wat scherper en een beetje smakeloos.... Voor mij werkt het het beste als ik de pijp losjes stop. De Peter Heinrichs nr 35 heeft de positie als momentele favoriet ingenomen.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik vind er niet veel aan. De scottish mixture vind ik daarentegen een topper!

Whitesnake

Re: Davidoff - Danish mixture

Bericht door Whitesnake »

Lekkeeeeeuuuuur!

Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re:

Bericht door Fossiel »

Schieper schreef:De geur doet me een beetje aan drop denken.
Mij ook! Toen ik het blikje opende, drong een specifieke geur mijn neus binnen, ik wist dat het naar iets rook, maar kon er niet op komen wat. Dat is het dus, drop.
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Plaats reactie