Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Luys »

Bart Iron schreef:Je kijkt maar in de spiegel Luys! :mrgreen:
Net even gekeken, maar ik zag geen schone dame het badwater verlaten :roll:
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Bommel »

Ik besef nu ineens dat mijn petit review zich leent voor waanideeën.
En voordat de Zus van......weer om de hoek komt, ik doelde alleen de geur te omschrijven en vind het jammer dat het beeld vormend is geworden. :mrgreen:
Ga het lekker toch niet aanpassen.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door robvoorburg »

Dat zal ze leren Bommel!

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Peregrijn »

gisteren de sample Grousemoor die ik van Pieter gekregen had gerookt, helaas had ik het zakje niet goed afgesloten en was de tabak flink uitgedroogd... deze dus in een bakje gelegd en doormiddel van een vochtige lap er over te draperen weer wat herbevochtigt.
Op basis van een sample kun je sowieso al niet oordelen maar door het herbevochtigen lijkt het me helemaal oneerlijk. Wat ik er wel uit proefde was het wat bloemige (reviews op internet prijzen patchouli aan) en zeepachtige, maar heel mild.

Kortom: ik denk dat ik deze eens aan ga schaffen, het lichte en bloemige lijkt mij zich goed lenen voor de zomer!
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door robvoorburg »

Van alle tabakken van SG, zijn de meningen over deze
het meest verdeeld.
Je vindt er geen donder aan of je ervaart het als lekker.

Ik rook het zo nu en dan graag, apart.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door St Patrick »

Deze tabak vind ik dan weer niet zo lekker. Mij te mellow en vlak... De overige van SG zijn fantastisch...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Whitesnake

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Whitesnake »

Ter gelegenheid van vaderdag had een van de kinderen mij verwend met een blikje Grousemoor. Nu moet ik zeggen dat ik, sinds ik lid ben van dit toffe forum, heelwat tabakken heb leren kennen en gerookt heb maar deze slaat tot nu toe alles qua geur, qua originaliteit, qua smaak...

Toen ik gisterenavond het blikje opende kwam er een echt bloemenboeket uit enne ja, een dosis patchouli. Daar deed het me aan denken. Voelde me net George Harisson achter zijn sitar of op de weide van Woodstock. Deed me terugdenken aan mijn schooltijd toen de ganse klas geurde naar de patchouli. Van dat "zeepachtige" is me niks opgevallen. Dat vind je eerder in Indian Summer. (Hou er niet echt van...)Tabak was vrij vochtig dus even moeten sukkelen met aanroken maar dat kon de pret niet bederven.
Heel zoet, geen latakia (alhoewel ik dat af en toe weet te pruimen), kortom spek voor mijn bek. Voor mij staat deze tabak, samen met de Sherlock Holmes en de Sunset breeze hoog aangeschreven.
Voor de zoetekauwen, zeker proberen! Alle lof voor deze erg originele tabak!! =D>
Laatst gewijzigd door Whitesnake op 20 jun 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door dr. Watson »

Ik heb hem in het verleden gerookt in een filterpijp. Ik proef dan een stevige tabakssmaak gecombineerd met een aroma van After Eight. Laatst heb ik hem ongefilterd gerookt en toen kwam de tabak niet tot zijn recht.

Al met al een tabak die qua aroma de mensen tot verrassende associaties brengt.
Gediplomeerd Clan Roker

Whitesnake

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Whitesnake »

Wordt met de dag meer gesmaakt!
Wat ik vergeten was te melden is dat als je aan de tabak ruikt hij me meteen deed denken aan de Christmas van Gawitt. Ook een dikke aanrader. Hierin zit wel wat kaneel. Toffe roomnote rond Kerstmis.

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Heeft iemand toevallig deze tabak liggen? Zo ja, zou ik dan twee samples mogen bietsen? Waarom twee? Een goede vriend van school blijkt ook pijp te roken maar hij vind alleen erg milde simpele tabakken fijn. Wou hem namelijk een sample voor zijn verjaardag geven.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door PhilipV »

Ik heb hem liggen, stuur gerust een PB dan stuur ik samples op.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Bommel »

Moet ook weer eens op jacht naar een blikje.
Het is weer een tijd geleden dat ik het laatste plukje genuttigd heb.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door MilleLuci »

Heerlijke geur maar nog niet gerookt. Gisteren een ruime sample testpluk ervan gekregen en vanavond op het gemak proberen. Heul benieuwd.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door MilleLuci »

Heerlijk, licht en zacht. Wat mooi erbij is dat ze al 200 jaar zo gemaakt wordt. Dus ogen dicht en denken dat in 1813 iemand deze probeert! Bijzonder aangenaam zomers.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Sidekickelvis »

Vind de geur heerlijk maar de smaak wat tegenvallen.... Zoveel geur en dan zo'n vlakke smaak. Ik krijg hem niet zo als de geur doet vermoeden...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Ribbon »

Sidekickelvis schreef:Vind de geur heerlijk maar de smaak wat tegenvallen.... Zoveel geur en dan zo'n vlakke smaak. Ik krijg hem niet zo als de geur doet vermoeden...
Dat geldt imho voor heel veel blends.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Geoff »

Voor mij is dit een blijvertje! Ik vind zowel zijn smaak als zijn geur om over weg te dromen. Helaas is hij weer op :cry: .
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door robvoorburg »

Dat geldt voor mij eveneens. Een aparte tabak.

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Charlie »

Zou iemand een sample kunnen opsturen naar mij? Ik ben wel erg benieuwd naar deze tabak.

You love or hate it, let's see which it is...

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Sidekickelvis schreef:Vind de geur heerlijk maar de smaak wat tegenvallen.... Zoveel geur en dan zo'n vlakke smaak. Ik krijg hem niet zo als de geur doet vermoeden...

Hmm, in zutphen vond je het nog een goede. Heb ik zelf geen last van voordat het blik op was er flink van genoten met die stevige smaak.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Sidekickelvis »

pijpliefhebberrobin schreef:
Sidekickelvis schreef:Vind de geur heerlijk maar de smaak wat tegenvallen.... Zoveel geur en dan zo'n vlakke smaak. Ik krijg hem niet zo als de geur doet vermoeden...

Hmm, in zutphen vond je het nog een goede. Heb ik zelf geen last van voordat het blik op was er flink van genoten met die stevige smaak.
Ik vind het ook niet vies...... Ben wat teleurgesteld over de smaak in verhouding tot de geur. Zoveel geuraroma en dan beduidend minder smaak vind ik jammer.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
JanSt
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 jan 2013 11:31
Locatie: Lemele

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door JanSt »

Ik heb grousemoor besteld bij 4 noggins mede door de recensies op dit forum en bij de tobacco review en ondanks dat werd ik wel verrast door deze tabak. Zoeter dan ik had verwacht, maar wel aangenaam.
Bij het openen trof ik een hele mooie goud gele tabak aan met een aparte geur, sommigen noemen het pethouli, nu weet ik echt niet hoe dit ruikt, maar het ruikt een beetje naar hooi met een vlugje anijs. In ieder geval een geur die ik bij andere tabakken nog niet eerder ben tegen gekomen. De tabak is fijn gesneden met een goede vochtigheidsgraad. Ik heb mijn Jensen gestopt, die heeft een middel grote bowl en de tabak brandt rustig en laat een fijne grijze as achter.

De Smaak
De pijp smaakt zoals die ruikt, dat kom je niet vaak tegen. Ik vind het een aangenaam smakende tabak. Mild en de smaak blijft gedurende de hele rook sessie gelijk matig. Ik denk dat Grousemoor een tabak is die je zo nu en dan rookt, lekker om eens mee af te wisselen. Ik ben een rustige roker en heb bijna nooit last van tonguebite, maar ik denk dat deze tabak bij niemand tonguebite veroorzaken zal.
Ik ben blij ik en blikje heb ( wat is het overigens prettig dat op de Amerikaanse blikjes, niet die schreeuwende waarschuwingen staan). Dit is nu mijn eerste pijpje en ben benieuwd of ik zo positief over Grousemoor blijf. De 1e kennismaking is dus erg positief.
Met vriendelijke groet,
Jan

All that is gold does not glitter

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Paasei »

Tipje : SG tabakken bestellen uit Amerika lijkt me nogal kostelijk.
Hoeveel kost een blikje en de verzending (waars heb je ze gecombineerd)
Er zijn Duitse sites die ze ook hebben en verzenden, en er is altijd wel een welwillende Vlaming die het voor jou wil kopen en opsturen...
:wink:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
JanSt
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 jan 2013 11:31
Locatie: Lemele

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door JanSt »

Paasei schreef:Tipje : SG tabakken bestellen uit Amerika lijkt me nogal kostelijk.
Hoeveel kost een blikje en de verzending (waarschijnlijk heb je ze gecombineerd)
Er zijn Duitse sites die ze ook hebben en verzenden, en er is altijd wel een welwillende Vlaming die het voor jou wil kopen en opsturen...
:wink:
De prijs bedraagt $ 9,99 dus met de huidige koers bedraagt dat € 7,29. Bij Dan Pipe kost een blikje grousemoor € 12,00.
Ik heb dit inderdaad gecombineerd met ander aankopen. Waaronder een Luciano pijp.
maar ook andere tabakken waaronder G L Pease en W O larssen Signature, voor de laatste betaalde ik voor 100 gram $ 14,55 (€ 10,62) dat is aanzienlijk goedkoper dan in Nederland en bij Dan Pipe. De verzendkosten bedroegen zo.n 24 euro, maar met een grote bestelling verdien je dit snel terug.
Met vriendelijke groet,
Jan

All that is gold does not glitter

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Paasei »

Op die manier wel uiteraard...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Godfrey59

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Godfrey59 »

Amerika is momenteel het land om voordelig in te kopen maar dan niet met een pakje tegelijk verstaat zich :lol:


Godfrey

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door robvoorburg »

Sommige tabakken raken pas een tijdje na aansteken op de goede smaak,
voor mij hoort Grousemoor daarbij.

Godfrey59

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door Godfrey59 »

robvoorburg schreef:Sommige tabakken raken pas een tijdje na aansteken op de goede smaak,
voor mij hoort Grousemoor daarbij.
+1 :lol:

Godfrey

lepekoff
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2013 22:57

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door lepekoff »

Deze tabak is een van mijn favorieten. Een fijne aparte smaak en geur.

Gebruikersavatar
JanSt
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 jan 2013 11:31
Locatie: Lemele

Re: Samuel Gawith - Grousemoor

Bericht door JanSt »

Ik heb deze tabak al een tijd in de kast liggen. Nadat ik het blik het blik had open gemaakt heb ik een paar pijpjes er van gerookt. Wat mij opviel was dat deze tabak een enorme ghost heeft. Dat wil zeggen wanneer je deze tabak hebt gerookt dan blijft je de smaak zelf proeven wanneer je de pijp met een andere tabak rookt. De tabak is erg vochtig na opening, maar dat verdwijnt nadat het blik een paar keer open is geweest. De tabak rookt cool en de smaakt blijft constant. Blijft rustig branden en laat een witte as achter. De geur? Ik ruik anijs, sommigen noemen het zeepachtig wat ook wel een beetje zo is. De smaak idem dito. Na die paar pijpjes was voor mij de lol eraf. Elke keer als ik de tabak zag liggen en overwoog hem te gaan roken stond het me toch tegen. Vandaag heb ik het maar weer een pijp gestopt. Een pijp die ik niet vaak rook, mede vanwege de ghost. de 1e kwart van de pijp smaakt best, maar toch kan deze tabak mij niet bekoren, lekker voor (heel) af en toe, maar ik prefereer de andere tabakken van SG. Geen blijvertje voor mij.
Met vriendelijke groet,
Jan

All that is gold does not glitter

Plaats reactie