Bericht
door Bolle » 21 apr 2012 23:41
Zo, Na 2 pouches te hebben opgestookt, ook hierbij mijn bescheiden mening.
Eerste indruk: Bij het openen van de pouch viel me onmiddelijk op dat deze tabak me nog het meest doet denken aan een iets grover gesneden shag. Sterker nog, geef mij wat vloei, en ik denk dat deze dan door zijn relatief fijne snede - in vergelijking tot sommige andere tabakken - nog best voor shag door zou kunnen gaan. Qua geur valt me ook op dat het echt heel naturel ruikt. Pure loose cut virginia tabakken zonder kunstmatige geur, kleur en smaakstoffen. Als roken zelf niet slecht voor je was, kon hier zo het "ik kies gezond" keurmerk op.
Stoppen & Aansteken: De tabak is niet al te vochtig, en kan eigenlijk zonder voordrogen gelijk in een pijp gestopt worden. Je kan deze tabak best wel stevig stoppen, te stevig stoppen lijkt bij deze tabak bijna niet mogelijk. Ik heb deze tabak toch steeds best wel stevig in mijn James Upshall gestopt, maar ik had altijd nog ruim voldoende "trek". Het aansteken viel alleszins mee, ik kon de tabak goed aansteken, hij krult maar weinig, en ik kan dus met een beetje trekken de pijp een tweede maal aanstampen zonder deze opnieuw aan te hoeven steken. Dat scheelt allicht lucifers. Ik moet wel zeggen dat dat trucje niet altijd lukt, maar 9 van de 10 keer toch zeker.
Smaak & Geur: De geur en smaak zijn erg "naturel", een tabak zoals deze bedoeld is, een prima baai zonder veel poespas. Dat de tabak hierdoor ietwat als "saai" wordt bestempeld door sommigen vind ik geen recht doen aan de tabak. Ik vind het een heerlijke tabak om af te wisselen of tussen twee gesausde tabakken door om even de "mond te spoelen". Dit heeft overigens geen zin na een latakia-tabak, maar dat hoef ik verders natuurlijk niet uit te leggen.
Roomnote: De roomnote is vergelijkbaar als die bij shag; geen overdreven penetrante geur. De geur vervaagt snel, en is dus allerminst als irritant te beschouwen. Mijn vriendin vind deze tabak net zo ruiken als cigaretten of shag, en heeft liever dat ik een gesausde tabak opsteek, maar kan niet zeggen dat het "vies" is.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben...
"Een tevreden roker is geen onruststoker..."
"After Monday and Tuesday, even the calendar says W T F"
-
Mijn Pijpen -
Mijn Tabak -