STG - Indian Summer

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
drfretboard

STG - Indian Summer

Bericht door drfretboard »

Gouden tabakken. Verfijnd met tabak geteeld door Amish mensen. Op indiaanse wijze gesneden. Met de hand gemixt.

Sterkte: Mild
Aroma: Mild
Smaak: Zeer Mild
Kamer Opmerking: Aangenaam tot Toelaatbaar

- http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... I&TID=2190
- http://www.pipetips.com/2007/12/indian- ... views.html

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Mijn favoriet voor de zomer, uit een corncob.

Whitesnake

Re: STG - Indian Summer

Bericht door Whitesnake »

Als liefhebber van zoete tabakken heb ik me eens aan een pakje van deze begeven. Nu moet ik zeggen, dit is de limiet...nog zoeter en hij hoort in de snoepwinkel thuis.
Brandt lekker en een aangename roomnote. Geen slechte tabak maar niet echt iets om de dag mee door te komen. Voor af-en-toe is hij heel OK voor mij. Niet teleurgesteld maar verrast, ik wist niet dat er zoeter bestond! :shock: :D

Winslow Collector

Re: STG - Indian Summer

Bericht door Winslow Collector »

Whitesnake schreef:Als liefhebber van zoete tabakken heb ik me eens aan een pakje van deze begeven. Nu moet ik zeggen, dit is de limiet...nog zoeter en hij hoort in de snoepwinkel thuis.
Brandt lekker en een aangename roomnote. Geen slechte tabak maar niet echt iets om de dag mee door te komen. Voor af-en-toe is hij heel OK voor mij. Niet teleurgesteld maar verrast, ik wist niet dat er zoeter bestond! :shock: :D
En dan ben je met Indian Summer nog maar op de helft van het "zoetpalet" hoor. Als je dit al de limiet vindt, stel ik voor dat je eens een BiBo probeert of een Solani Nr.113, een Winsløw nr.1 of versies van Peterson Editions, zoals de Summertime 2011 of de Peterson Jaartabak 2007.
Dán gaan we pas over zoetigheid praten. :lol: :wink:

Whitesnake

Re: STG - Indian Summer

Bericht door Whitesnake »

Winslow Collector schreef:
Whitesnake schreef:Als liefhebber van zoete tabakken heb ik me eens aan een pakje van deze begeven. Nu moet ik zeggen, dit is de limiet...nog zoeter en hij hoort in de snoepwinkel thuis.
Brandt lekker en een aangename roomnote. Geen slechte tabak maar niet echt iets om de dag mee door te komen. Voor af-en-toe is hij heel OK voor mij. Niet teleurgesteld maar verrast, ik wist niet dat er zoeter bestond! :shock: :D
En dan ben je met Indian Summer nog maar op de helft van het "zoetpalet" hoor. Als je dit al de limiet vindt, stel ik voor dat je eens een BiBo probeert of een Solani Nr.113, een Winsløw nr.1 of versies van Peterson Editions, zoals de Summertime 2011 of de Peterson Jaartabak 2007.
Dán gaan we pas over zoetigheid praten. :lol: :wink:
De Winslow 1 is één van m'n favorieten. Ik rook hem ook af en toe (1x daags). Ik vrees dat als ik hem meer zou roken hij zal gaan vervelen en op deze manier doet hij dat niet. Verder paf ik de dag door met Alsbo Black, Neptune of Schneiderwind 100. Prachttabak, die laatste!
Persoonlijk enne smaak is persoonlijk, vind ik de Indian zoeter hoor.
Solani ken ik niet maar dat wil niet zeggen dat ik er niet naar op zoek ga of 'em uitprobeer als ik heb toevallig vind.
Ik dacht dat ik met de I.S. het zoetste had geproefd. :)

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 dec 2012 12:27
Locatie: Soest

Re: STG - Indian Summer

Bericht door Ronald »

ik heb vandaag weer eens een Indian summer gekocht.
Hij is vrij zoet inderdaad maar voor tussendoor vind ik hem niet slecht.
Ik ga toch denk ik 2 soorten tabak in huis halen, normaal heb ik maar 1 soort in huis.
wou vandaag ook Neptune kopen maar helaas die hadden ze niet hier op het pleintje bij de Pri.. winkel.
Groet Ronald

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: STG - Indian Summer

Bericht door Gradje »

Uit jeugdsentiment hier eens een pakje van gekocht; in mijn vorige pijprookperiode, in mijn studententijd in de jaren tachtig, rookte ik dit ook wel eens. Toen stond er nog een hoop bla-bla op over de Amish die de tabak zouden verbouwen, dat is verdwenen. Zal wel dikke onzin geweest zijn.

Hoewel geen hoogvlieger vind ik er echt niks mis mee. Als je van een echt lichte en behoorlijk zoete tabak houdt is dit wel een goeie. Licht, zowel in body als in de kleur van de tabak. En voor de nicotine kick hoef je dit ook niet te roken. Stopt en brandt heel gemakkelijk en heeft een heel plezierige zoete geur. Moet er niet aan denken dat je voortaan alleen nog maar dit spul zou mogen roken maar ter afwisseling voor de zoetliefhebber best lekker, vind ik.

Plaats reactie