WO Larsen - Edition 2009

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
drfretboard

WO Larsen - Edition 2009

Bericht door drfretboard »

Limited Edition 2009
Brand: W.O. Larsen
Blender: W.O. Larsen
Tin Description: Edition 2009 - Like every masterpiece this blend is crafted of the finest tobacco leaves from the best districts in the world. This, combined with the heritage of W. O. Larsen, provides an exquisite mixture of bright Virginia from North Carolina, dark brown Burley from Mexico and special fermented Black Cavendish enriched with sweet notes of dark rum and wild berries. The exclusiveness of this W. O. Larsen Edition 2009 is underlined by the copper coloured Virginia grown in the red soil of the African plains.
Country of Origin: Denmark
Curing Group: Air Cured
Contents:
Virginia
Cut: Ready Rubbed

- http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... L&TID=3087

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: WO Larsen - Edition 2009

Bericht door Mus »

Het einde van mijn (bij Heinrichs in Bergheim voor €10 gekochte) blik komt inmiddels in zicht, en ik moet zeggen dat hij me goed bevalt. Het is een gesausde tabak die me eerlijk gezegd meer aan zwarte bessen doet denken dan aan kersen. Pluspunt: de licht zoete smaak blijft tot aan de bodem van de ketel toe aanwezig. Minpunt: hij is waarschijnlijk niet meer te koop :(

Wat me ook opgevallen is is dat dit een idiot proof tabak is: je moet wel érg snel roken wil hij scherp worden. Zelfs als mijn pijp zo heet is dat ik hem bijna niet meer vast kan houden rookt-ie nog niet scherp. Ik zou bijna zeggen dat dit voor beginnende pijprokers een ideale tabak is.

Winslow Collector

Re: WO Larsen - Edition 2009

Bericht door Winslow Collector »

Mus schreef:Minpunt: hij is waarschijnlijk niet meer te koop :(
Volgens mij heb ik nog wel een blik of 5 op voorraad. Als je interesse hebt, wil ik er daar best 1 of 2 van verkopen. Stuur me maar een PB'tje. Ben wel de rest van de dag niet thuis, maar ik reageer vanavond wel even.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: WO Larsen - Edition 2009

Bericht door Ribbon »

De omschrijving spreekt met niet echt aan, maar de verpakking vind ik toch wel een complimentje waard. Doet me erg denken aan tabaksdozen uit de 19e eeuw. Erg mooi.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie