Alsbo - Vanilla

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Alsbo - Vanilla

Bericht door Eliminator »

Brand: Alsbo

Blender: Orlik Tobacco Company A|S
Tin Description: The remarkable Dane with the unique vanilla aroma. Bright and mild Virginia Tobaccos blended with our super mild Black Cavendish create a mixture of outstanding quality. Our smooth vanilla flavor adds extra character and a perfect balanced taste and room note.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Cavendish
Black Cavendish
Flavoring: Vanilla
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Pouch
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... V&TID=1813

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door Rob »

Ja, een van mijn favorieten.
Al was het alleen maar omdat het mijn eerste tabak was. Ik wilde pijproken omdat ik heimwee en verlangen had naar die zoete lucht, en zoete lucht is wat je krijgt met deze zwaar gesausde tabak!

Tip: soms laat ik een tabak een nachtje staan om 'm de volgende dag verder te roken. Niet doen met deze tabak; hij smaakt dan niet lekker. Sowieso deze niet laten uitgaan, gewoon in een keer oproken, en rustig aan doen.

Tja, er zijn andere tabakken die eigenlijk beter zijn, maar gewoon die herinnering die ik krijg aan mijn eerste pijp als ik deze pouch openmaak...
"Alsof je een snoepwinkel binnenkomt", zo zei een collega van mij. En dat klopt zeker!

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Rob omschrijft dit zeer goed.
Ook geen toppertje voor mij maar wel een blijvertje waar ik met regelmaat echt kan van genieten. Zoet genot met zurige ondertoon. van alle vanille's blijft dit diegene waar ik mij het meest kan vinden en waarschijnlijk ook mede omdat dit mijn eerste pijptabak was die ik probeerde.
geweldige roomnote, zelfs niet rokers durven mij complimentjes te geven over de geur.
sweet dreams are made of this :wink:

Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door Fossiel »

Ik rook momenteel deze tabak. Toen ik het pakje opende, drong meteen die heerlijk zoete geur mijn neus binnen. Mmmm! :D ;p
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Jaauwk
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 apr 2012 13:52
Locatie: Flevoland

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door Jaauwk »

Ik rook deze nu enige tijd, ik heb veel mac baren vannila gerookt maar ik vindt deze beter van smaak. Hij blijft langer op smaak, tot het eind van de pijp. Aan het eind wel een klein scherp randje maar dat is niet vervelend. De Smaak laat zich het beste omschrijven als de smaak van Werthers Echte.

Dit is zeker een blijver voor mij, ik kan deze aanraden als je van zoet houdt. Ik rook deze dan ook uit de Amphora met een lekkere grote kop, zo heb ik er lekker lang genot van.

Jaauwk
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door The_Cigar »

Ik heb deze tabak 10 maanden geleden in Estland gekocht en deze week voor het eerst open gemaakt.
En ik kan concluderen dat het een fijne vanille tabak is.
Niet heel diepgaand of gecompliceerd, maar zeker lekkerder dan mijn starterstabak: McBaren Vanille Cream.
Hij bijt een klein beetje op de tong en is redelijk scherp, de vanille smaak blijft tot het einde aanwezig en ik proef er rum doorheen.
Geen idee of deze tabak in NL goed leverbaar is maar ik zou hem zeker weer kopen. Als dagelijksbrood vanille tabak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door Robert »

Lekker tabakje, maar voor mij niet dagelijks.
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
sp113438
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2013 05:35

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door sp113438 »

Lekker!
Makkelijk rokend.
Beslist geen miskoop.
Falcon pijpen, Djeep Paris aansteker, Troost & Borkum Riff Tabakken

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Alsbo - Vanilla

Bericht door Marielle32 »

Lekkere tabak rookt redelijk makkelijk weg bedankt voor het sample Bart Iron !
Afbeelding

Plaats reactie