Sail - Black

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Sail - Black

Bericht door Eliminator »

Sail Black is een blend met overheersende donkere tabakssoorten, die speciaal behandeld zijn met dubbele fermentatie en rijping, wat een plezierig mild en zoet vanille-achtig aroma oplevert. Diep gekleurde rijpe Virginia, donker gebrande Kentucky en Black Cavendish.

Sterkte: Mild tot Medium
Aroma: Medium
Smaak: Medium
Kamer Opmerking: Aangenaam

Pakje 50 gram.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Bestaat die nog? Ik heb hem nooit gezien.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

ik zag de tabak in zutphen :D nog staan twijfelenm maar ook erg zoet en die gaan niet zo hard bij mij, maar ooit wil ik hem eens roken
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Ik heb hier een pakje liggen, gehaald bij Piet van Kuyk in Eindhoven, maar nog niet gerookt.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Bericht door culann »

Gisteren een buil gekocht, inmiddels twee pijpen mee gerookt, ben er nog niet uit wat ik ervan moet vinden, de Sail Groen bevalt me erg goed, dus wilde deze ook wel een kans geven.
Bij openen van verpakking leek me de tabak erg vochtig (klam zelfs) en dat terwijl nog voor de oude prijs, 6,10 ipv 7,40. De eerste pijp die ik er gisteren mee rookte was dan ook niet een echt succes, erg scherp en erg pruttelend, zelfs hele klodders vocht/teer in m'n mond, en een enorme tonguebite aan over gehouden, vandaag nog last van :shock: Dus het pakje maar paar uurtjes open laten liggen, voelt nu in ieder geval beter aan. De smaak die is proefde was voornamelijk suiker, meer heb ik er nog niet uit kunnen halen. Vandaag de tabak een tweede kans gegeven, minder vochtig dus ook minder scherp maar ook nu weinig smaak sensatie dan zoet/suiker, en met suiker bedoel ik ook echt de smaak van kristalsuiker :S Misschien even m'n tong wat rust gunnen en even wat zachte tabakken roken komende dagen (ook de rest van m'n tabakken smaken minder dan normaal nu...) Hopelijk dat ik meer uit de tabak kan halen als m'n tong weer een beetje hersteld...
Hopelijk hebben anderen een betere kennismaking met deze tabak...

Gebruikersavatar
Matthrov
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mar 2011 10:51
Locatie: Mijdrecht

Bericht door Matthrov »

Uit nieuwsgierigheid heb ik deze tabak gekocht.

Ook bij mij een behoorlijk vochtige tabak, ook nadat ik het pakje een week open had.
De tabak laat zich erg makkelijk aansteken en blijft zonder problemen branden.

Ik heb deze tabak eerst puur geprobeerd en ik moet zeggen dat hij prima is wanneer je zin hebt in veel zoetigheid.
Ook merkte ik geen tongbijt'', wel gaat de constante zoete smaak na een tijdje vervelen.

Inmiddels gebruik ik de tabak vooral als mengtabak, wanneer ik wat meer zoet wil proeven. De mix met Troost slices (50/50) is me bijvoorbeeld erg goed bevallen.

Als pure tabak zal ik deze niet zo snel weer kopen, mischien wel om mee te mengen.

Matthijs
Je fume, donc je suis.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Bij mij eigenlijk het omgekeerde verhaal: niks van tongbite, vrij droge tabak, de zoetigheid komt niet echt super door zoals bij andere tabakken. Best ok, maar ik denk dat ik 'm moet bevochtigen om de originele smaak terug te krijgen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Bericht door culann »

ok, leuk dat anderen een totaal andere ervaring hebben :) ik ga deze tabak ook echt wel een derde kans geven voordat ik een definitieve (ver)oordeling ga geven... ;)

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Bericht door culann »

Ben 'm nu weer aan t roken, geen tonguebite dit keer, maar verder nog weinig positiefs kunnen ontdekken, vrij vlak van smaak, wel zoetig. maar niks bijzonders of boeiends aan deze tabak voor mij... Geeft mij geen plezier om te roken. Maar goed, gelukkig zijn er nog genoeg tabakken die me wel bevallen :D

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Er zit wel iets licht zoetigs aan deze tabak, maar alleen helemaal aan het begin als ik 'm uit een pijp met een ruime kop rook. Daarna wordt de tabak inderdaad al snel vlak van smaak. Geen blijvertje dus.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Vandaag pakje van culann in de post mogen ontvangen (waarvoor dank), nog niet gerookt, na een paar sessies mijn bevindingen.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Daar schrijf je zowat Mus.
Is dat niet een van de belangrijkste voorwaarden waar een pijptabak aan moet voldoen.
Sterker, goede tabak zou juist in smaak moeten toenemen gedurende het roken.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Dat ervaar ik vooral bij de wat meer naturel blends, Robvoorburg. Bij aromatics heb ik toch wel het idee dat ik tegen het eind vooral tabak proef en wat minder aroma. Overigens is het wel het geval dat goede aromatics ook zo lang mogelijk aromatisch blijven. Dit ervaarde ik bijvoorbeeld bij de 7Seas, maar ook bij W.O. Larsen Sweet Aromatic en Stanwell Melange. Bij Alsbo Gold (eerste voorbeeld van een aromatic die me niet zo kon boeien dat in me op kwam) had ik eerder dat de pijp me veel te snel ging vervelen en te vlak werd.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

culann schreef:Ben 'm nu weer aan t roken, geen tonguebite dit keer, maar verder nog weinig positiefs kunnen ontdekken, vrij vlak van smaak, wel zoetig. maar niks bijzonders of boeiends aan deze tabak voor mij... Geeft mij geen plezier om te roken. Maar goed, gelukkig zijn er nog genoeg tabakken die me wel bevallen :D
Mus schreef:Er zit wel iets licht zoetigs aan deze tabak, maar alleen helemaal aan het begin als ik 'm uit een pijp met een ruime kop rook. Daarna wordt de tabak inderdaad al snel vlak van smaak. Geen blijvertje dus.
Kynikos schreef:Dat ervaar ik vooral bij de wat meer naturel blends, Robvoorburg. Bij aromatics heb ik toch wel het idee dat ik tegen het eind vooral tabak proef en wat minder aroma. Overigens is het wel het geval dat goede aromatics ook zo lang mogelijk aromatisch blijven. Dit ervaarde ik bijvoorbeeld bij de 7Seas, maar ook bij W.O. Larsen Sweet Aromatic en Stanwell Melange. Bij Alsbo Gold (eerste voorbeeld van een aromatic die me niet zo kon boeien dat in me op kwam) had ik eerder dat de pijp me veel te snel ging vervelen en te vlak werd.
Ik ga akkoord met jullie. Licht zoetig, maar te vlak en te snel niet-aromatisch.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Nog iets dat me opgevallen is: Sail Black lijkt nogal veel teer in de pijp achter te laten waardoor het rookkanaal dicht gaat zitten. :shock:

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Vandaag zelf een eerste poging gedaan met Sail Black, pouch van Culann, de geur is wel lekker, alleen qua smaak komt dat niet heel erg terug, op zich geen slechte tabak die zeker in rook op zal gaan, maar een blijver wordt het denk ik niet, misschien een volgende keer in een andere pijp dat ik die click wel in één keer heb.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Mus schreef:Nog iets dat me opgevallen is: Sail Black lijkt nogal veel teer in de pijp achter te laten waardoor het rookkanaal dicht gaat zitten. :shock:
Nu je het zegt, ik was er vrij zeker van dat de pijp goed stopt was en ik niet te nat of snel rookte. Toch bleek het rookkanaal lichtjes verstopt halfweg de pijp waardoor ik moest pijpenragen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Zo te zien wordt deze tabak hier zeer slecht gewaardeerd. Ik zal hem zeker niet gaan kopen. Niets is zo vervelend als een vlakke aromatic....en je tanden rotten er ook nog van uit je mond :)

Plaats reactie