Ogden - Gold Block

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Ogden - Gold Block

Bericht door dr. Watson »

Afbeelding

Deze tabak heb ik tot mijn grote genoegen in Zwolle kunnen kopen. Hij lag bij Mans Snijders gewoon verborgen in een hoekje in de etalage. Het is een oud blikje want Ogden bestaat niet meer. In Engeland wordt nog wel Gold Block verkocht maar dan gewoon in een pakje. De prijs die ik overigens betaalde was E 6,81 of f 15,=.

Op tobaccoreviews.com zijn de recensies over het merk negatief. Leuk om te zien dat zelfs een recensent het merk in al zijn negativiteit vergelijkt met Clan. Enkele recensenten zijn echter positiver, maar zij kennen nog de gold block van Ogden! Kennelijk de enige goede.

Het onderschrift op het blikje luidt: The aristocrat of pipe tobacco's. Het luxe imago wordt bevestigd op een oud reclamespotje wat door Esterval op youtube is geplaatst:

https://www.youtube.com/user/Estervals? ... ebMuPYBfxY

Bij de opening van het blikje kun je een mooi gouden pakketje eruit halen. De tabak is zeer goed geconserveerd en je ruikt het frisse grassige aroma van pure virginia. Bij het roken proef ik weer het frissige gras van virginia. Het bijzondere van deze virgia is echter dat de smaak niet alleen fris en grassig is, maar ook sappig proeft. Lentegras voor de koeien!
Je moet de tabak rustig roken anders wordt hij wat scherp en proef je meer een sigarettenaroma. Volgens tobaccoreviews zou er ook burley en een topping inzitten. Hier heb ik niks van gemerkt, maar kan het wel van toepassing zijn op de nieuwe gold block.

Ik ben zeer zuinig op mijn blikje en rook de tabak incidenteel. Wetende dat dit een tabak is die thuis hoort in het rijtje van de oude Dunhills en Sobranies.

Link tobaccoreviews:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... G&TID=1146

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Da's een verrassing dat blikje weer eens te zien. In de jaren 60 van de vorige eeuw verdiende ik wat geld bij door te baby-sitten, kon ik zonder afgeleid te worden mijn huiswerk maken.
Bij een van mijn adresjes rookte de man des huizes deze tabak. Dat rook zo goddelijk dat ik deze dus ook moest hebben.
Een heerlijke lucht komt er uit het doosje. (nooit meer een virginia geroken met zo'n lekkere lucht)
Echter, ondanks mijn vermoede pogingen, kreeg ik deze niet weggerookt.
Te jong, te onervaren? Denk het niet, pure of bijna pure virginia, burley, maar ook pure latakia is niet aan mij besteed.
Deze tabakken moeten in combinatie met andere tabak, waardoor het uitgesproken karakter wat meer op de achtergrond raakt.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Vintage Corner - Goldblock

Bericht door smoking-rob »

Virginia, Burley tobaccos sweetened by a secret process. Smoke this tobacco peacefully.

Pouch blurb: "An aromatic blend of bright Virginia and rich Burley tobaccos. Finest quality leaf for a subtle smoke"

Brand
Ogden

Blend Type
Unknown



Contents
Burley, Virginia

Flavoring
None

Cut
Ribbon

Packaging
25 g pouch, 50 g pouch, 50 g tin

Country
UK

Production
Unknown

Een zeer milde en lichte tabak, deze Goldblock die al wat jaartjes gerijpt heeft (vermoedelijk 30+). Heel in de verte wat zoetigheid. Nou ben ik al weken neusverkouden en heb ik weinig smaak maar ik denk dat deze tabak ook niet zoveel smaak heeft. Maar misschien wel goed om juist nu te roken :mrgreen:
Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door Eliminator »

Topic samengevoegd
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door smoking-rob »

O ja, goed idee!
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door Pieter »

My word!
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Vintage Corner - Goldblock

Bericht door Ribbon »

smoking-rob schreef: Een zeer milde en lichte tabak, deze Goldblock die al wat jaartjes gerijpt heeft (vermoedelijk 30+). Heel in de verte wat zoetigheid. Nou ben ik al weken neusverkouden en heb ik weinig smaak maar ik denk dat deze tabak ook niet zoveel smaak heeft. Maar misschien wel goed om juist nu te roken :mrgreen:
Heb je nog verdere ervaringen Rob, of blijft het een neutrale virginiablend?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door smoking-rob »

Jawel, ik heb m toch met smaak gerookt toen de verkoudheid wat minder werd!
Qua flavour heeft ie eigenlijk wel iets weg van....Clan :oops: maar dan sterk afgevlakt.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door smoking-rob »

Omdat ik een blikje Gold Block (prijs toen NLG 13,75) weer had gekocht via MPL, googled ik wat en kwam dit`erg leuk filmpje tegen:
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door dinck »

Ik zie dat zo op een meeting gebeuren...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door Wowbagger »

Leuk! Was even bang dat hij 'Morning Fawlty, are the newspapers in yet?' ging zeggen toen hij aan kwam lopen.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door smoking-rob »

:D
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door janneman »

hehehe, vooral die 2e pijp uithalen, geweldig; ik zie het al op een meeting gebeuren met een van die boomstammen die sommige mensen hier hebben...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door smoking-rob »

Daar zou zo maar een half pakje in kunnen!
Op de laatste Heukelom meeting ontmoette ik iemand bij de ingang met zo'n reusachtige pijp, ik had toen een zeer klein pijpje in mijn mond en grapt: "Dit is pas een pijp!" . Weet iemand wie dat zou kunnen zijn geweest?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2340
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door Janno »

Als ik mij goed herinner liep BBN daar toen rond met zo'n gigantische Lumberjack.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Ogden - Gold Block

Bericht door Ribbon »

Via MP heb ik een tijdje terug een blik weten te bemachtigen. Op basis van de banderol schat ik dat hij in de jaren 90 in de schappen heeft gelegen. Online las ik hier en daar dat de Ogden-versie flink verschilt van de hedendaagse versie...

Nou heb ik de huidige versie nog niet gerookt, maar mijn blikje valt in ieder geval goed in de smaak. Een makkelijke harmonieuze blend waarbij de Virginia, burley en de topping prima in balans zijn. Geen complexe blend maar (zoals smoking-Rob al aangaf) een milde doorpaffer. Wel een met veel smaak. De topping is een zoetig en lastig te omschrijven. Al met al een lekker Engels tabakje.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie