BC - Butterfly

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

BC - Butterfly

Bericht door Nekker »

Butz Choquin - Butterfly

Afbeelding

Deze heb ik eigenlijk gekocht omdat ik niet wist dat Butz-choquin ook tabakken maakt. Het prentje sprak me het meest aan, want als ik op de uitleg van de verkoopster moest afgaan... :roll:

Verpakking
40g pouch

Samenstelling
Zachte Virginia’s, volle Cavendish en kruidige Burleys

Geur vanuit het blik
Wat vooral opvalt is dat hoewel dit een aromatische tabak is, hij eerder kruidig overkomt.

Roomnote
Volgens mijn vriendin de aangenaamste tabak qua geur. En de enigste die ze in overweging neemt om eens een trekje van te wagen. En geloof me vrij: dat is een mirakel.

Smaak
Eerlijk waar gezegd heb ik dit nog nooit geproefd. Ik ben helemaal geen liefhebber van aromatische tabakken. Toch heb ik mijn kans gewaagd omdat ik compleet onbekend was met Butz-choquin zijn tabakken. Ik proef er alles en tegelijk niets in. Deze tabak geeft het gevoel een zeer simpel gebalanceerd te zijn, tot je verder begint te zoeken... Ik haal er de smaak uit van exotische fruitsoorten alsook een beetje etherische oliën. En hoewel er iets in zit van fruit, blijft hij toch zeer kruidig aandoen.

Brandbaarheid
Na een aantal keren de vlam in deze tabak te hebben gestoken, kan ik je vertellen dat je hem best vrij los stopt. De tabak zet vrij hard uit waardoor je de kop vaak misleidend vol stopt en een veel te lange rooksessie tegemoet gaat met een verstopte ketel.

Varia
Voor de mensen die van aromatische tabakken houden raad ik hem zeker aan. Ik denk dat hij qua smaak en rook beleving veel verder gaat dan de meeste aromatische soorten.

Maar eigenlijk beveel ik hem nog veel meer aan diegene die niet zo van de aromatische tabakken houden, zoals ik. Ik ben een enorme liefhebber van Engelse Blends, maar deze heeft een bepaalde complexiteit die ik zeker kan appreciëren.

Prijs
Gekocht voor de democratische prijs van 5 euro, in een tabakswinkel in Tienen. Waar ze mij jammer genoeg niet meer zullen zien verschijnen vanwege de zeer onvriendelijke bediening. (lang verhaal :wink))

Conclusie
Aparte smaak beleving, en halleluja! Ik heb eindelijk een aromatische tabak ontdekt die ik kan beschouwen als één die een vaste plek in mijn tabaks voorraad krijgt. Al is het maar om het gezeur van mijn vriendin niet meer te hoeven aanhoren! :P
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: BC - Butterfly

Bericht door Rob »

Hmm, interessant. Als ik 'm een keer tegenkom zal ik 'm zeker kopen. Aan de prijs zal het zeker niet liggen.

Whitesnake

Re: BC - Butterfly

Bericht door Whitesnake »

Totally not bad!

Laafke

Re: BC - Butterfly

Bericht door Laafke »

Dat lijkt me een interessante tabak. als een engelse blend liefhebber het aroma kan waarderen is dat wel bijzonder. Ook ben ik benieuwd naar de kruiden die je proeft. BC is blijkbaar volop in ontwikkeling, toch de site eens beter in de gaten houden, het lijkt er alleen op dat die franstalig is :shock:
Toch jammer Nekkar dat ons het verhaal van je ervaringen met de verkoopster onthouden wordt :)

Whitesnake

Re: BC - Butterfly

Bericht door Whitesnake »

Echt niet slecht hoor! Ik kende deze tabak via Nekker. Eergisteren een pakje gekocht en U I T E R S T geschikt als ochtendtabak bij gebrek aan Kentucky bird of Schneiderwind 100!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: BC - Butterfly

Bericht door robvoorburg »

Van Nekker toen we in de Ardennen waren (wanneer je bij het forum bent,
kom je overal) een flinke sample gehad en moet zeggen een goede en
smaakvolle (ochtend) tabak.

Plaats reactie