Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
drfretboard

Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door drfretboard »

- Grove Semois Oud Recept
- Ribbon cut, grof gesneden
- Een soort Baai tabak, naturel, van Vlaamse bodem (edit: Waalse bodem...)

Links:
http://pijprokersforum.forum2go.nl/nu-h ... -t417.html
http://pijprokersforum.forum2go.nl/semois-t202.html

Het valt niet mee er een geschikte afbeelding van te vinden, online. Misschien heeft iemand een bijdrage hiervoor?

Afgelopen week kregen wij een klein gedeelte van de familie Bauwens (forumlid Dirk Bauwens) op visite, wat erg leuk en interessant was. Ik probeer te bedenken of ik in mijn leven iemand ben tegengekomen met meer levenservaring en inzicht op velerlei gebied dan Dirk, maar dat valt niet mee!

Hoe dan ook, hij bracht geschenken mee, waaronder deze Semois.

Deze tabak zit voor mij in dezelfde hoek als Stad Ootmarsum extra krul, waarbij ik de smaak van de Stad Ootmarsum net wat meer overweldigend vind.

Eigenlijk kan ik die vergelijking helemaal niet maken, omdat de smaak beduidend anders is. Maar misschien komt de associatie door de zwaarte of de smaakcategorie.

In de andere hoek van het spectrum staan tabakken als Friesche Heerenbaai, Voortrekker en Danske Blue, welke veel mildere tabakken zijn.

Toch vind ik deze Semois niet echt scherp, het rookt ook niet zo gauw te heet.

Wie een goede sigaar kan waarderen vanwege de volle, pure tabakssmaak, zal waarschijnlijk van deze tabak ook niet vies zijn. Ik vind'm in elk geval erg lekker!
Laatst gewijzigd door drfretboard op 09 mei 2011 20:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Kleine correctie : van Waalse bodem, meerbepaald de Semois vallei in de Ardennen, vrij dicht tegen de Franse grens aan.
Koninklijke Eikel Des Forums.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Paasei schreef:Kleine correctie : van Waalse bodem, meerbepaald de Semois vallei in de Ardennen, vrij dicht tegen de Franse grens aan.
Ah ja, voor mij als Hollander is dat allemaal hetzelfde :wink:

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Ik wil je wel daar bij de bakker zien binnenstappen en een halfje grof vragen, of sudderlappen bij de slager. Zelfs de meeste Vlamingen snappen dat laatste niet !
:lol:
Laatst gewijzigd door Paasei op 07 mei 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Paasei schreef:Zelf de meeste Vlamingen snappen dat laatste niet !
Waarom voel ik me nu zo betrapt? :oops: :P
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Whitesnake

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Whitesnake »

Vind het geen slachte tabak. Van deze zijn er 13 in een dozijn. Kan niet tippen aan een Vincent Mainil als je 't mij vraagt.
Laatst gewijzigd door Whitesnake op 30 jun 2011 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door St Patrick »

Geachte WhiteSnake, zou u zich willen voorstellen in het hiervoor bestemde topic???
Alvast bedankt... :B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Whitesnake

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Whitesnake »

Is gebeurd Carpe Diem enne, nogmaals excuses dat ik dit over 't hoofd heb gezien. 't Was zeker niet de bedoeling.

Whitesnake

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Whitesnake »

St Patrick bedoelde ik.

drfretboard

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door drfretboard »

Whitesnake schreef:Vind het geen slachte tabak. Van deze zijn er 12 in een dozijn. Kan niet tippen aan een Vincent Mainil als je 't mij vraagt.
Daar ben ik intussen achter en helemaal mee eens! :mrgreen:

Moet wel zeggen dat ik de Florina ook uitstekend vind.

Whitesnake

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Whitesnake »

Florina...inderdaad maar is toch niet meer dezelfde tabak als vroeger.

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Arclaud »

drfretboard schreef: Het valt niet mee er een geschikte afbeelding van te vinden, online. Misschien heeft iemand een bijdrage hiervoor?
Ik heb thuis een pakje half-grove semois dat ik bij Windels gekocht heb. Ik heb er snel even een foto van genomen. Het is dan wel geen grove semois, maar buiten de opschriften die te verwijzen naar de snede denk ik dat de pakjes er identiek uitzien.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arclaud op 26 dec 2013 04:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Generaal »

Ik heb hem in dit formaat gekocht in België, Genk.
Het is wel de grove snede.

Afbeelding
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Nekker »

Leuk concept, Generaal. Blijkbaar kan je het in Genk kopen in de vorm van een champagnemand. (Zie foto) :lol:

Zou je eventueel eens een foto van de snede kunnen maken? Ik heb nog nooit de groffe snede van deze tabak gezien. Zelf heb ik hem leren kennen via de fijne snede. Ik vond het overigens een waardeloze tabak tegenover de Semois van Vincen Manil.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Generaal »

Nekker schreef:Leuk concept, Generaal. Blijkbaar kan je het in Genk kopen in de vorm van een champagnemand. (Zie foto) :lol:

Zou je eventueel eens een foto van de snede kunnen maken? Ik heb nog nooit de groffe snede van deze tabak gezien. Zelf heb ik hem leren kennen via de fijne snede. Ik vond het overigens een waardeloze tabak tegenover de Semois van Vincen Manil.
Je kan er wel whisky vinden! Maar daar heb ik nog 'n aardig voorraadje van Single malt, gene chemische troep!
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Windels - Grove Semois Oud Recept

Bericht door Ribbon »

Allemachtig, wat een klap nicotine zo op de vroege ochtend. :shock:

Ik vond een verdwaald samplezakje van dit spul (fijne snede) in m'n tabaksbak en rook hem nu in een corncob.

Tja, naturel en qua smaak niet verkeerd. Maar goden, als men wilt weten hoe pure nicotine smaakt dan komt dit toch wel aardig in de buurt. :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie