Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door MilleLuci »

Heerlijk fruity zoete sinas. Rustig gerookt, zal niet elke dag de rookrevue passeren maar zeker een keer in het weekend. Vind hem erg lekker! Thanks voor de royale sample WC.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door jarnogab »

teunis schreef: De moeilijkheid zit in de juiste pijpkeuze, de relatieve kleine kop van een Falcon blijkt niet zo geschikt; het enorme ego van deze tabak vraagt, nee, smeekt om een grote pijp. Dat ego vraagt ook om met aandacht te worden gerookt: iets te heftig of nonchalant en hij zal kunnen bijten of bitterig gaan smaken. Zelfs het stoppen en tampen maakt uit, te vast of te los wordt vrij snel afgestraft.

Heb je de juiste pijp en geef je voldoende aandacht, dan geeft deze tabak zich zeer royaal en volledig. Voor mij een prima afsluiting van de dag. Dit is voorlopig een blijvertje :D :D :D
Ik rook 'l inderdaad ook uit een wat grotere pijp. Ik rook die zelfs maar uit 1 pijp (mijn stanwell) en vice versa rook ik uit die Stanwell ook enkel BiBo.

Het is inderdaad een blijvertje temeer de tabak een gehele bowl lang zijn smaak behoudt.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door lestat »

deze tabak via W.C. verkregen in Wuustwezel. Gisteren een eerste keer gerookt uit de nieuwe ecool van deadlock.

Geur: je waant je midden de citrus bomen. Af en toe ruik ik ook een beetje anijs. En mijn vriendin wees me erop dat het ruikt naar de chocolade koekjes met sinaasvulling van pim's. Voor sommigen misschien te sterk, ik heb er een half uur lang met mijn neus boven gehangen. Heerlijk.

Smaak: bij veel tabakken proef je niet wat je ruikt. Hier is dit absoluut niet het geval. Je krijgt precies wat je verwacht. Al had ik hem nog zoeter ingeschat. De smaak is inderdaad een beetje te eenvoudig om een hele dag te roken, maar op een terras met een lekker zonnetje is deze tabak de perfecte gezel.

Brandbaarheid: rookt rustig weg. Geen enkel probleem mee. Ook geen enkele last gehad van tongbite (dit kan ook door de ecool komen die echt wel koel rookt. Prachtig systeem)

Kortom voor mij is deze tabak een topper. Ben blij dat ik ineens een halve kilo heb in huis gehaald. Dank nogmaals aan W.C. voor het bestellen.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Wallace »

Ik heb serieus getwijfeld in Wuustwezel of ik deze tabak zou kopen maar er stond wel een erg grote verpakking op de tafel en stel dat deze tabak me niet zou bevallen............ :-T
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door lestat »

pb je adres even en ik zal een sample opsturen.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door jarnogab »

lestat schreef: En mijn vriendin wees me erop dat het ruikt naar de chocolade koekjes met sinaasvulling van pim's.
Dat is er boenk op. Zowel ikzelf, mijn vrouw, en anderen beamen dit volledig.
Voor mij een toptabak.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Wallace »

Inmiddels mijn 2e pijp met bibo gerookt, nogmaals dank Lestat voor je sample :mrgreen: .
Eerste indruk is geweldig. De tabak voelt vettig aan, ik dacht in eerste instantie dat deze te vochtig was maar niets is minder waar.
Brand goed en na tampen en nogmaals aansteken kan het genieten beginnen. De smaak van sinasappel, mandarijn en volgens mij limoen? knallen om mijn oren en bezorgen mij een heus WAUW gevoel.
Voor mij een blijvertje en ik heb spijt dat ik deze niet in Wuustwezel bij Rudi heb gekocht maar wellicht kan WC mij helpen? :wink:
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door lestat »

ben blij dat hij bevalt wallace.
Geniet er verder nog van en hoop dat de sample niet te snel op is, zodat je niet te snel moet af kicken :)
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Winslow Collector

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Winslow Collector »

Wallace schreef:Voor mij een blijvertje en ik heb spijt dat ik deze niet in Wuustwezel bij Rudi heb gekocht maar wellicht kan WC mij helpen? :wink:
Gaat op een of andere manier wel goedkomen. Heb zelf alleen 50 grams-verpakkingen (zelf gevacumeerd, dus geen originele BiBo blikjes). Maar mail Rudi gewoon even. Hij is maandag nog thuis, voordat hij naar Frankrijk vertrekt.

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Berichten: 890
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Dr. Jefferson »

Zo juist een pijp met BiBo gerookt.
Ik proef nog steeds weinig tijdens het roken (heb ik met alle tabakken), maar de geur is echt heerlijk.
Als ik weer tabakken ga kopen (heb voorlopig even genoeg met alle sampels enzo) ga ik zeker kijken waar ik deze kan vinden want hij bevalt goed.
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door jarnogab »

Dr. Jefferson schreef:Zo juist een pijp met BiBo gerookt.
Ik proef nog steeds weinig tijdens het roken (heb ik met alle tabakken), maar de geur is echt heerlijk.
Als ik weer tabakken ga kopen (heb voorlopig even genoeg met alle sampels enzo) ga ik zeker kijken waar ik deze kan vinden want hij bevalt goed.
Mag ik goedbedoeld advies geven? Ik had dat in den beginne ook: ik proefde wel tabak, maar niet de smaaktoevoegingen (of toch weinig). Pas na enige tijd leerde ik dat traag roken ook echt traag roken betekent. En door het traag roken proef je de toevoegingen wél.
Men had dat advies meerdere malen aan mij gegeven maar ik dacht dat ik goed bezig was. Niet dus. Ik heb hier ergens ooit eens neergeschreven hoe bij mij plots een klik kwam: ik rookte een pijp, ging toevallig een bank binnen om wat geld te pinnen. Pijp in de jaszak, geld afhalen, en terug buiten. Totale tijd: I don't know, maar het kan toch wel vlotjes 3 minuten zijn geweest alvorens ik buiten stond. Terug een teug genomen aan de pijp, en die brandde zowaar nog. En alle smaken kwamen plots tot zijn recht. Alsof de puzzel in mekaar paste.
Nou bedoel ik niet dat je pijp niet mag uitgaan. Zoiets hangt van meerdere factoren af: grootte van de bowl, vochtigheid van de tabak, manier van stoppen, tabakscut, enz.
En neem nou ook niet letterlijk dat je tussen twee halen door telkens drie minuten moet laten; dat is zeker niet het geval.
Maar nu heb je misschien een concreet idee wat traag roken is. Ik dacht vroeger dat tien seconden tussen elke haal al een heel traag tempo was, maar dat is het dus niet.

Hoe trager je erin slaagt te roken, hoe meer nuances en smaak je proeft. En heus, ik slaag hier zeker niet altijd in. Maar het is leuk om ermee te experimenteren tot men een soort 'gevoel' ontwikkelt voor een pijp of tabak. En na zo'n pijp of tabak even niet meer gerookt te hebben, valt het me op dat ik vaak bepaalde nuances weer niet meer proef. Even mijn rooktempo wat opnieuw ijken en dat levert vaak succes op.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Berichten: 890
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Dr. Jefferson »

Bedankt voor de tip :)
Ik herken mezelf in het verhaal, ik probeer ook al rustiger te roken (maar is best lastig in het begin :P).
Maar wist niet dat de smaak dan ook beter te proeven is, dus ga nog meer mn best doen :)
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Wallace »

En the Bibo has landed in Berghem :mrgreen: . Het smikkelen en smullen kan beginnen met dank aan Rudi. =D>
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door lestat »

Veel plezier Wallace. Ben blij dat de sample zijn nut bewezen heeft
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Wallace »

lestat schreef:Veel plezier Wallace. Ben blij dat de sample zijn nut bewezen heeft
Dat heeft hij zeker Lestat :wink:
Waar zouden we zijn zonder onze Belgische vrienden =D>
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Calinero »

Opzich een lekkere tabak, de sinaasappelsmaak is duidelijk aanwezig, maar voor mij geen blijvertje!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Hanno »

Net dankzij natuurlijk WC ook de BiBo gerookt! En wat heb ik qua smaak ervaring toe te voegen? Er is al veel over gezegd....

Ik proef ook heel duidelijk Citrus vruchten! Met een vleugje bittere chocola! Wat ik het fijne vind van de DTM tabakken tot nu toe is dat je proeft en ervaart wat je krijgt/ koopt. Dus geen verassingen. Ik sluit me dus aan dat de tabak staat als een huis. Maar dat is mijn ervaring nu met alle 3 de DTM tabakken die ik heb geproefd. Thanks WC :B

Ik ben wel benieuwd of dit een tabak is voor alle jaargetijden?

Ik heb de tabak in ieder geval als prettig ervaren en rookt ook gemakkelijk en rustig! Dus zeker een aanrader om te proberen al is het maar is om deze smaak sensatie/explosie :D mee te maken!
Een pijproker is geen onruststoker

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Wowbagger »

Ingegeven door het mooie weer, en het ijskoude biertje op de tuintafel, afgelopen vrijdagmiddag een blikje van deze tabak open getrokken. Een corncob mee gestopt en lekker een rustig uurtje doorgebracht. Ben van nature geen echte zoetroker, maar zo af en toe als afwisseling is iets zoets best lekker.
De sinaasappel/chocolade assosiatie was er zeker, maar op het einde waarschijnlijk toch wat te snel gewild: hij werd wat "modderig" van smaak. Denk dat het blikje wel op gaat komen, maar als eerste kennismaking vond ik persoonlijk de memories of tuscany die ik laatst bij BBN geproefd heb echt vele malen lekkerder. Mocht er toch nog een Schimmel-meeting komen dit jaar, van tevoren WC maar eens pb-en daarvoor.

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

BIBO Tabak

Bericht door colourpipe »

Hallo beste mederokers,

Gezien de reacties op mijn W.O Larsen tabak 2015 welke ik nog steeds onaangebroken in de kast heb liggen ( dat wordt dus ook gewoon in 2015 ) las ik dat BIBO toch ook wel heel erg zoet is. Aangezien het in tegenstelling tot velen van jullie ontzettend van zoete tabak houdt ben ik heel nieuwsgierig naar Bibo tabak. Weet iemand van jullie waar ik dit kan bestellen? Dus gewoon in Nederland? Ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat heel hartelijk dank.
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: BIBO Tabak

Bericht door Ribbon »

Hoi colourpipe. BiBo is te bestellen in Duitsland, o.a. via DTM.

http://www.danpipe.de/de/Bi-Bo-MA-Blend ... Tabak_2840
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: BIBO Tabak

Bericht door Rob »

Te koop bij Rudi (in Heukelem of via z'n website)

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: BIBO Tabak

Bericht door colourpipe »

Dank je wel voor de supersnelle reacties...
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: BIBO Tabak

Bericht door colourpipe »

Hallo beste mensen

Ik lees via Rudi in Heukelem of via zijn website kan ik BIBO tabak bestellen.
Heeft toevallig iemand van jullie zijn adres van zijn website?
Waarschijnlijk loop ik hier nog net te kort rond om Rudi te kennen..

BVD
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: BIBO Tabak

Bericht door Ribbon »

Ik stuur je ff een pb-tje.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - BiBo (Biker & Bolzer)

Bericht door Eliminator »

Eea even samengevoegd want uiteraard was er al een topic over deze zoet-bom van hoog niveau :wink:
Afbeelding

Plaats reactie