H. Sutliff - Mixture No. 79

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

H. Sutliff - Mixture No. 79

Bericht door dr. Watson »

Dit was de favoriete tabak van mijn oom. Voorheen rookte hij altijd MacBaren Aromatic Mixture (danish blend) maar op zijn reizen naar de V.S. heeft hij met deze tabak kennis gemaakt.
De tabak bevat naast de burley een dubbele cavendish van honeydew en vanille. Ik kan mij nog herinneren dat de rook voor omstanders zeer aangenaam was. Echter de zware honinglucht uit het pakje heeft mij altijd weerhouden om hem te roken. De lucht was bij wijze van spreken zo zoet dat de tanden uit je mond zouden rotten :lol:
Het is een zogenaamde drugstore blend en dat betekent eigenlijk dat de tabak daar mateloos populair was. Vaak bestelde hij dan ook plm. 20 pakjes bij zijn vrienden aldaar om een tijdje vooruit te komen.
De tabak is volgens mij verkrijgbaar bij De Graaf in Den Haag en natuurlijk te bestellen bij 4Noggins. Hij kost bij laatstgenoemde leverancier slechts $ 33 voor een tonnetje met 7 oz (plm. 200 gram).
Voor de zoetekauwen kan ik hem zeker aanbevelen.

Tobaccoreviews:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... M&TID=1183
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: H. Sutliff - Mixture No. 79

Bericht door Eliminator »

Mixture No.79
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: H. Sutliff
Tin Description: Rich burley tobaccos, blended to the original, time-honored formula of the Sutliff's of California, maintains the tradition of this perennial favorite. A topping of natural vanilla flavoring gives this basic pipe tobacco blend a soft, sweet aroma to enhance its already mild, biteless, round taste.
Country of Origin: US
Curing Group: Sun Cured
Contents: Burley
Flavoring: Vanilla
Cut: Coarse Cut
Packaging: 1.5oz Tin
Afbeelding

frakke

Re: H. Sutliff - Mixture No. 79

Bericht door frakke »

Heb eens proberen te mailen via hun site van De Graaf maar het lukt niet.
of moest er iemand één van de dagen moet zijn.

of iemand een staaltje :mrgreen:

frakke

Re: H. Sutliff - Mixture No. 79

Bericht door frakke »

Gevonden in nederland :)

Plaats reactie